Выполнение дополнительных заданий для тренировки употреб-
5. Выполнение дополнительных заданий для тренировки употреб-
ления фразовых rлаrолов
- Choose the correct word.
1) Не heard their voices but couldn 't make up with / out words.
2) Му grandmother used to make out/up fairy tales.
3) Won't you make it up / up with her?
4) Do you make up/out the meaning ofthis роет?
(Keys: \ - out; 2 - up; 3 - up with; 4 - out.)
- Complete the sentences with the correct phrasal verb: make out, make ир, make ир with.
l) For Halloween, the children ... stories about ghosts and witches.
2) l couldn 't ... what he was saying.
3) Sarah had а Ьig quarrel with Mikeyesterday, and l'mnot sure that he wants to ... her now.
4) 1сап ... only а few words.
(Keys: 1 - make up; 2 - make out; 3 - make up with; 4 - make out.)
IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
- Open your workbooks at page 47.
(Учитель объясняет, как выполнять задание в рабочей тетради.)
- Ifthere's anything you don't understand, ask now.
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:
WB:Ех. 2 (р. 47).)
V. Подведение итогов урока
- Сап you use the Present Perfect Continuous?
- Can you use the phrasal verЬs make ир (with), make ир and make out?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.')
У р о к 77. Eco-helpers
Цели: создать условия для формирования лексических навы ков по теме <<Защита окружающей среды>>; способствовать разви тию навыков чтения, аудирования, диалогической речи.
Оборудовш,ие: иллюстрации по теме урока.
Ход урока
1. Организационный момент
- Good aftemoon, boys and girls! (Good afternoon, teacher.
- How are you?
- Who's absent today?
11. Актуализация знаний
|