Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Продолжение работы по учебнику

Поиск

111. Работа по теме урока

1. Вводная беседа

(Учитель задает ученикам вопросы.)

- We're going to talk about environmental pollution. What pollutes the air we breathe?

- What is the result of the pollution the atmosphere?

- What сап government and individuals do to reduce pollution?

2. Работа по учебнику

Упр. 1 (с. 76).

(На доске запись.)

toxic furnes - токсичные выбросы factory waste - отходы производства acid rain - кислотный дождь

loss of natural haЬitats - потеря естественной среды обитания soil - почва

species - виды

(Ученики читают выражения вслух. Если необходимо, уча­ щиеся повторяют фразы или отдельные слова хором за учителем. После этого ученики выполняют задание фронтально.

Keys: picture 1 - а power station/factory, toxic fumes, factory

waste; picture 2 - factory waste, polluted clouds; picture 3 - loss of natural habitats, air, water and soil pollution, breathing proЬlems, fish and plant species dying, acid rain.)

Упр. 2а (с. 76).

- Read the headings in the text "Acid Rain" and look at the pictures again. Сап you explain the proЫem?

(Учащиеся высказывают предположения, затем читают текст и проверяют свои ответы.)


Упр. 2Ь (с. 76).

(Ученики читают текст еще раз и выполняют задание, затем слушают аудиозапись и проверяют свои ответы.

Keys: 1 В, 2А, ЗС, 4С, 5А.

После этого учащиеся повторяют за учителем хором иинди­ видуально выделенные в тексте слова.)

- Which word sounds similar in Russian? (Atmosphere.)

- Does it have the same meaning as the Russian word? ( Yes, it

does.)

(Значение остальных слов ученики объясняют с помощью учителя, а затем проверяют свои ответы по словарю.)

emit (v): send out

Ье gathered (v): Ье collected oxygen (n): а gas necessary in air land (v): соте to earth

sleet (п): icy rain

wipe out (phr v): destroy, kill

poison (v): kill or make sick with а toxic substance

reduce (v): make something smaller or Iess in size or amount harmful (adj): dangerous

solar power (ехр): energy from the sun heat (v): make hot

- At home write these words in уоuг vocabulary books together with their meaning.

Упр. 3 (с. 76).

(Ученики вместе с учителем читают и обсуждают информацию в рубрике Study Skills, затем выполняют задание на доске и в те­ традях.)

 

What acid rain is and what causes it

Cars burn petrol, factories and power stations burn coal and emit toxic fumes. This pollution is gathered in clouds and becomes acid in the atmosphere.

When it rains, this pollution Iands on trees, houses,

clothes, everywhere

What effects it has

Lakes, seas, rivers become toxic. The water pollution kills fish and plant species. Acid rain poisons soil, trees and plants and damages buildings

What governments are doing

They try to reduce the air pollution. Some industries use new technologies to make factory smoke Iess harmful

What we сап do

We сап use our cars less, use solar power to heat our homes

- Use your notes and give а talk about acid rain. Practise it in pairs.


 

(Учащиеся выполняют задание в парах, затем несколько уче­ ников выс'I)'Пают перед классом.)

IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания

- Open your workbooks at page 47.

(Учитель объясняет, как выполнять задания в рабочей те­ тради.)

- Jfthere's anything you don't understand, ask now.

(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:

WВ: Ех. 1, 3 (р. 47).)

V. Подведение итогов урока

- Do you know what Module 8 is about?

- Сап you give а talk about acid rain?

(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.

Урок 76. Save the Earth

Цели: создать условия для формирования грамматического навыка употребления Present Perfect Continuous; познакомить с фразовым глаголом make.

Оборудование: иллюстрации по теме урока.

Ход урока

1. Организационный момент

- Good moming, boys and girls! (Good morning, teacher.

- How are you?

- Let's see if everyone is here.

11. Актуализация знаний

Проверка домашнего задания

(Учитель организует взаимопроверку выполнения упражне- ний в рабочей тетради. Ответы записаны на доске.)

Упр. 1 (с. 47).

lb, 2f, Зg, 4е, 5с, 6а, 7d.

1 - Acid rain; 2 - factory waste; 3 - soil pollution; 4 - Solar power;

5 - plant species; 6 - natural habltats; 7 - toxic fumes.

Упр. 3 (с. 47).

lc, 2а, ЗЬ, 4с.

(Несколько учеников сдают рабочие тетради и тетради-сло­ вари на проверку учителю.)


111. Работа по теме урока

1. Введение грамматического материала (Present Perfect Con­ tinuous)

(На доске таблица.)

Present Perfect Continuous

Утверждение

Отрицание

Вопрос

1 havebeen playing

1 haven'tbeen playing

HaveI been playing?

Не hasbeen playing

Не hasn'tbeen playing

Hashe been playing?

She hasbeen playing

She hasn'tbeen playing

Hasshe been playing?

lt has been playing

lt hasn'tbeen playing

Has it been playing?

We havebeen playing

We haven'tbeen playing

Havewe been playing?

You havebeen playing

You haven'tbeen playing

Haveyou been playing?

They havebeen playing

They haven'tbeen playing

Havethey been playing?

2. Работа по учебнику

Упр. 4 (с. 77).

(Учащиеся читают иобсуждают правило вместе с учителем, затем находят в тексте примеры и читают их вслух.

Keys: in the last paragraph: have been trying, have been using.)

Упр. 5 (с. 77).

(Учащиеся слушают аудиозапись, самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.

Keys: 1Е, 2А, 3В, 4С, 5D.

Учащиеся записывают предложения на доске и в тетрадях.

Keys: 1 - has been washing the dishes; 2 - have been playing football; 3 - has been listening to music; 4 - has been watching; 5 - has been sleeping.)

3. Выполнение дополнительного задания для тренировки упо­ требления Present Perfect Continuous

- Make sentences in the Present Perfect Continuous tense using the verbs given in the brackets.

1) How long ... (you, wait) for?

2) We ... (live) in this street for twenty years.

3) Не ... (work) in the garden since morning.

4) It ... (rain) since yesterday.

5) 1 ... (not use) this laptop for three years.

6) The children ... (р!ау) in the garden.

7) You look tired. - Yes, 1... (run).

8) Who ... (sleep) in my bed?


(Keys: 1 - have you Ьееn waiting; 2- have Ьееn living; 3 - has Ьееn working 4 - has been raining; 5 - haven't been using; 6 - have been playing; 7 - have been running; 8 - has been sleeping.)

Упр. 6 (с. 77).

- What phrasal verЬs сап you see in the spidergram? (Make ир, make out, make ир (with).)

- What are their meanings?

(Учащиеся читают значения фразовых глаголов, затем обра­ щаются к словарю, чтобы убедиться, что правильно понимают их. После этого ученики самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.

Keys: I - make out; 2 - made up; 3 - made up.)



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2024-06-27; просмотров: 5; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.165.30 (0.007 с.)