Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
З буйных геаметрычных, зааморфных,Содержание книги
Поиск на нашем сайте
распінных матываў, выкананых аднабако- вым пераборам. 6—8 буйных ромбаў, ква- дратаў, васьмівугольнікаў з упісанымі ў іх Рознымі матывамі геаметрычнага і расліннага характару размяшчаюцца ў 2 рады па цэнтры. Акаймоўка ўтвараецца Гірляндамі з дробных кветак, лісця, зігзага- Падобных фігур. Каларыстыка мажорная, насычаная, спалучэнні колераў бываюць са- Мыя неверагодныя, апе гэтая паліхромія аб'ядноўваецца глыбокім чорным фонам. Падобныя вырабы, характэрныя таксама і для Падняпроўя, асабліва шырока вядомыя На сумежных тэрыторыях Украіны, дзе вы- лучаюцца вельмі ўстойлівай кампазіцыяй ярка выяўленага сімвалічнага характару33. На тэрыторыі Беларусі яны больш познія і, Жанчыны ў святочных уборах 1950-х гадоў. Букча Лельчыцкага раёна. Народнае мастацтва Беларусі хутчэй за ўсё, з'яўляюцца вынікам міжэтні- чных кантактаў, аднак у аснове сваёй ма- Юць мясцовы, традыцыйны характар. Перш за ўсё гэта заўважаецца ў яўнай перавазе геаметрычных матываў, сярод якіх — кры- Жападобныя фігуры, а таксама традыцый- Ныя васьміканцовыя разеткі. Гэтыя матывы Адны з найстаражытнейшых у тэкстыльным Арнаменце, у розных варыянтах і відах яны сустракаюцца таксама ў дэкоры пісанак, Керамікі, у разьбе па дрэве і інш. Вась- Міканцовыя разеткі (зоркі) у тэкстыльным арнаменце вядомыя ў ж о ў перыяд ранняга сярэднявечча ў многіх народаў Еўропы і Цэнтральнай Азіі34, у 19 ст. пераважалі ся- род іншых матываў на многіх славянскіх зе- млях, у тым ліку і па ўсёй Беларусі. Выда- Тныя прыклады арнаменту з зорак сустра- Каюцца на вышываных ручніках і кампанен- тах адзення ўсходніх рэгіёнаў, тканых руч- Ніках — цэнтрапьнай Беларусі, на больш Позніх шматнітовых посцілках і дыванах, дзе гэты матыў, арганічна спалучаючыся са Стылізаванымі расліннымі і зааморфнымі адлюстраваннямі, займае ўсё ж вадучае В.В араксіч. Дыван. 1975. Лён, воўна, ткацтва. Мышанка Петрыкаўскага раёна. НММ. месца. Перавага гэтага матыву ў адзнача- ных параўнаўча позніх тканінах усходняга Палесся сведчыць пра тое, што аснова іх Дэкору — старажытная і традыцыйная. Арыгінальнасцю фактуры і малюнка вы- Значаюцца пяцельчатыя посцілкі (у вузлы, у Пуплы, выцяганыя), вядомыя таксама на су- Межных тэрыторыях Украіны, на Букавіне, у рускіх. Дэкор іх ствараўся ўтком, выця- гнутым у выглядзе петляў, якія складаюцца ва ўзоры з кветак, вазонаў, ромбаў. Дэка- ратыўную нагрузку ў гэтым выпадку вы- Конваюць не толькі арнаментыка і калары- Стыка, але і фактура тканіны, Выкарыстанне разнастайных тэхнік тка- цтва і вышыўкі, арнаментальная насыча- насць, яркая дэкаратыўнасць характэрныя для тканін Падняпроўя. У ткацтве перава- жаюць браная двухуточная і аднаўточная тэхнікі (галоўным чынам у дэкараванні адзення і ручнікоў), у паўночных раёнах Развіта таксама ажурная, асабліва папуля- Рная на Паазер'і, вядомая і на сумежных Тэрыторыях Расіі. Выключнай разнастайна- сцю вызначаецца вышыўка. Пераважалі лі- А.С тан a e а я. Посцілка. 1930-я гады. Лён, воўна, бавоўна, ткацтва. Зарэчча Ар- Шанскага раёна. Ткацтва і вышыўка чаныя швы, шырока выкарыстоўваліся стра- Чавыя раздзелкі, разнастайныя аздабляль- Ныя швы, ажурнае шыццё (сакаленне). Як ні ў адным з рэгіёнаў, пашыраны арнамен- Тапьныя злучальныя швы, Пануючае месца ў арнаментыцы займаюць ромбагеаметры- Чныя ці геаметрызавана-распінныя матывы Чырвона-белай, чырвона-чорнай калары- Стыкі. На жаночым адзенні сустракаецца вышыўка белым па белым. Акрамя агуль- Наславянскіх бардзюрных кампазіцый тут здаўна вядомае размяшчэнне арнамента ў Прамой ці рамбічнай сетцы. Насычанасцю капарыту, разнастайнасцю спосабаў дэкаравання вышыўкай і ткац- твам, кантрастным супрацьпастаўленнем шчыльна запоўненых арнаментам канцоў і Манахромнага сярэдніка вызначаюцца па- дняпроўскія ручнікі. Па сваіх фармальна- стылістычных прыкметах яны ўтвараюць шэраг арэалаў, хоць у той жа час досыць Прыкметныя і агульныя асаблівасці, якія аб'ядноўваюць вырабы не толькі Падняп- роўя, але і выходзяць далёка за яго межы, выяўляючы старажытныя агульнаславянскія Ручнік. 1949. Лён, бавоўна, ткацтва, вя- Занне кручком. Лунінецкі раён. рысы. Перш за ўсё гэта характэрны выра- зна выяўлены ромбагеаметрычны арна- мент, які шчыльна ўсцілае значную частку поля. Разнастайныя мадыфікацыі ромбаў з прамымі і ламанымі адросткамі, крыжоў, квадратаў размяшчаюцца шырокімі бар- дзюрамі ці буйнымі ўчасткамі, утвараючы Дакладную, выразную рытміку. Шматра- зова паўтораныя адны і тыя ж матывы, раз- мешчаныя ў шахматным парадку, ствара- Юць вельмі складаныя і адначасова лёгкія, мігатлівыя сятчастыя ўзоры. Дзіўнае на першы погляд амаль поўнае падабенства падняпроўскіх ручнікоў з вы- Рабамі не толькі сумежных, але і больш ад- Даленых тэрыторый, напрыклад, рускай Поўначы, народаў комі і г.д. Характэрна, што ўсе яны выкананы традыцыйнай у многіх народаў Усходняй Еўропы бранай тэхнікай, а адзначаныя ўзоры, якія ў ста- Ражытнасці мелі рытуальнае значэнне, з'яўляюцца знакамі-сімвапамі35. Найбольшае падабенства не толькі ў ха- рактары арнаменту, але і ў кампазіцыі дэ- манструюць вырабы паўночнай часткі Па- Ручнік. 1960-я гады. Бавоўна, ткацтва, вя- Занне кручком. Клімавіцкі раён. Народнае мастацтва Беларусі дняпроўя (Аршанскі, Дубровенскі раёны). Разнастайныя варыянты ромба з адрост- Камі і кручкамі, крыжа, квадрата скампана- ваны ў выразныя бардзюры, якія нярэдка чаргуюцца з вузкімі неарнаментаванымі па~ Лоскамі. Ніжні бардзюр самы шырокі, ён звычайна ўключае не больш як 3 элементы, Наступныя звужаюцца, чым ствараецца па- Ступовы пераход ад арнаментаваных кан- цоў ручніка да белай сярэдзіны. Варыянты ўзору ў кожным бардзюры розныя. Амапь поўныя аналогіі ім можна бачыць у вырабах рускай Поўначы36. Крыху адрозніваецца кампазіцыя ручні- коў паўднёвай часткі Падняпроўя. Дэкор іх звычайна складаецца з бардзюраў адноль- кавай шырыні, густа і раўнамерна размеш- Чаных па канцах і выразна адмежаваных ад Белага поля — гладкага ці фактурнага. На паўднёвым усходзе Гомельшчыны (Гомель- скі, Добрушскі, Буда-Кашалёўскі раёны) Бардзюры звычайна не маюць выразнай акрэсленасці, арнамент раўнамерна шчы- льны на ўсёй дэкараванай частцы ручніка, рамбічныя элементы кампануюцца ў папя- Н.Аланцьева. Абрус. Фрагмент. 1930. Лён, ткацтва, вязанне кручком. Прыдняп- роўе Аршанскага раёна. Рочныя палосы ці косую сетку. Уверсе, на мяжы з чыстым полем, і ўнізе, на стыку з Белымі карункамі ці махрамі, дэкараваны ўчастак можа адбівацца некалькімі ву- Зенькімі безузорыстымі палоскамі, якія Крыху змякчаюць яго зрокавую цяжкава- тасць. Вышэй на поўнач (Начэрскі раён) бардзюры больш выяўленыя, яны перабіва- Юцца гладкімі палоскамі палатнянага ці Шматнітовага перапляцення, надаючы кам- Пазіцыі своеасаблівую рытміку. Гэткія ж па- Лоскі, толькі вузейшыя — у верхняй і ніжняй частках арнаментаванага ўчастка. Найбольш адметная з'ява сярод ручнікоў Падняпроўя — вырабы з Неглюбкі і нава- кольных вёсак Веткаўскага раёна. Сёння Гэта шырока вядомы цэнтр ткацтва, вы- Рабы якога аздабляюць музейныя экспа- зіцыі, іх купляюць як высокамастацкія ўзо- Ры народнага ткацтва. У цэлым неглюбскія ручнікі па тэхналогіі Выканання, арнаментыцы, кампазіцыі, ка- ларыстыцы, размяшчэнні ўзору ў выглядзе вузкіх і шырокіх папярочных бардзюраў з Буйных і дробных ромбагеаметрычных і М.Шаршнёва. Ручнік-набожнік. 1930-я Гады. Лён, ткацтва, вязанне кручком. Рэк- та Слаўгарадскага раёна. Ткацтва і вышыўка моцна стыпізаваных раслінных матываў не вылучаюцца сярод вырабаў усяго рэгіёна. Блізкія аналогіі прасочваюцца ў вырабах су- Седняй Браншчыны. Гэтая агульнасць больш прыкметная ў ручніках да сярэдзіны 20 ст., калі ткацтва тут яшчэ бытавала ў сваім на- Туральным выглядзе, без якіх-небудзь ар- ганізацыйных формаў. Аднак і ў традыцый- ных вырабах заўважаюцца характэрныя Мясцовыя адметнасці, якія вылучаюць іх у Асобны арэал (гэта ж датычыць і адзення). Шчыльны, буйны, сакавіты чырвона-чорны арнамент па канцах з бардзюраў рознай Шырыні і малюнку, вытканых досыць скла- Данай тэхнікай аднабаковага перабору37, Перабіваецца вузкімі гладкімі палоскамі бранага ткацтва, якія раўнамерна запаўня- Юць і цэнтральную неарнаментаваную ча-
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 238; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.66.104 (0.008 с.) |