Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Дэкор характэрны і для Украінскага Палес-Содержание книги
Поиск на нашем сайте
ся, сустракаецца на ўсходзе Польшчы, у Балгарыі і, відаць, уяўляе сабою найбольш Старажытны яго пласт, калі меркаваць па Практычна ідэнтычным узоры на знаходках 11 ст. ў Полыіічы20. Аднак, на думку да- спедчыкаў, выкарыстанне для дэкаравання пісанак бляшанай леечкі — параўнапьна по- Зняя з'ява, у старажытнасці гэта рабілі за- Востранай палачкай, якая і сёння спужыць Дзе-нідзе замест пісака21. Іншы характар мае дэкор пісанак, выка- А.З айк о, Г.З айк о. Пісанкі. 1986. Сапоц- Кін Гродзенскага раёна. Народнае мастацтва Беларусі Наны вострым прадметам — цвічком, Шпількай і г.д. Такое дэкараванне, звычайна Паралельна з пісаковай тэхнікай, вядомае на многіх тэрыторыях, але не ўсюды. Перава- жала гэтая тэхніка і ў Беларусі, а ў апошняе паўстагоддзя была адзіная на Панямонні. Вядомая яна і ў Польшчы, асабліва на тэры- Торыях, заселеных беларусамі, перава- жала і ў Літве. Мяркуецца, што гэтая тэхніка больш по- Зняя, яна прыйшла на змену пісаковай22. Калі ўлічыць паўсюднае пашырэнне апош- няй, нават на тэрыторыях, дзе доўга збера- Галіся старажытныя традыцыі народнага Мастацтва (Беларуска-Украінскае Палессе, Балгарыя), відаць, гэтае меркаванне небес- падстаўнае. Пашыраная на Панямонні (як і на суседніх Тэрыторыях Польшчы) абагульненая назва Прыстасавання для роспісу «шпілька» аба- значае маленькі цвічок, убіты ў тарэц па- лачкі. Плешку цвічка мачалі ў растоплены Воск і наносілі на паверхню яйка кропку ці Выцягнутую кропельку. Гэтыя два элеме- Нты і скпадаюць аснову дэкору пісанак Размаляваная дуга. Столінскага раёна. Я гады. Альшаны практычна на ўсёй тэрыторыі бытавання па- Добнай тэхнікі роспісу. Здавалася б, такі нешырокі дыяпазон выяўленчых элементаў моцна абмяжоўваў магчымасці майстрых, Аднак на самой справе разнастайнае камбі- Наванне кропак і кропелек дае незлічоную колькасць варыянтаў дэкору. Абсапютна аднолькавыя ўзоры не сустракаюцца нават У работах адной майстрыхі. Пры ўсёй разнастайнасці варыянтаў дэ- Кору, характэрнага для шпількавай тэхнікі, няцяжка вызначыць некалькі матываў, якія выкарыстоўваюцца не толькі ў Беларусі, Апе і за яе межамі, Найбольш пашыраны і любімы матыў — традыцыйны круг-разе- Тка, які з кропелек, размешчаных вастры- Ямі да цэнтра, утварае выдатную кам- Пазіцыю. Хоць шпількавая тэхніка і больш позняя, чым пісаковая, аднак гэты матыў, Вядомы майстрам пісанак па іншых відах на- роднага мастацтва, заканамерна быў імі скарыстаны, паколькі меў адносіны да вы- рабаў, звязаных з веснавымі абрадамі, і распрацаваны ў адпаведнасці з іншай тэхна- логіяй. Варыянты такога матыву ўяўляюць Куфар. Пачатак 20 cm. Дрэва, метал, рос- піс, акоўка. Ляхавічы Навагрудскага раёна. Роспіс сабой адкрыта дэкаратыўнае яго вырашэн- не ў выглядзе кветкі са злучанымі вастры- Ямі кропелек ці кропкай у цэнтры, часам з загнутымі ў адзін бок «пялёсткамі» нак- штапт свастычных матываў. Размяшчэнне разетак і іх фрагментаў — палавінак, сегментаў, чацвярцінак — бывае Досыць адвольнае, аднак можна вылучыць Устойлівыя варыянты кампазіцыі, характэ- Рныя як для Панямоння, так і для сумежных Тэрыторый па-за межамі Беларусі. Часцей за ўсё дзве разеткі размяшчаюцца цэнтра- Мі на канцах яйка, іх промні-пяпёсткі нібыта Звісаюць, нагадваючы махры. Такая кам- Пазіцыя дэкору вельмі тэхналагічная: вялікім і ўказальным пальцамі майстрыха трымае Яйка, па канцах і па крузе наносіць узор з Кропелек, якія лёгка сцякаюць уніз. Свабо- дны пояс па цэнтры яйка запаўняецца ма- Ленькімі разеткамі, паяскамі з кропелек ці Вельмі эфектным матывам з трох-чатырох Кропелек, накіраваных веерам у адзін бок. Кропелек кампануюцца таксама разна- Стайныя ланцужкі і іншыя матывы, сярод Якіх сустракаюцца досыць рэалістычныя. Як, напрыклад, кветка, якую трэба лічыць яўна позняй і адкрыта дэкаратыўнай. Сюды ж можна аднесці матывы ў выглядзе дубо- вых лісточкаў, віртуозна скампанаваных з Тых жа кропелек і адвольна раскіданых па паверхні. У той жа час матыў птушкі (ку- рыца), які выдатна выконваўся некаторымі Старымі майстрыхамі, несумненна стара- Жытны, яшчэ язычніцкага паходжання. На характар дэкору ўплывалі не толькі Разнастайнасць вар'іравання вядомых эле- ментаў і матываў, але і многія іншыя фа- ктары: велічыня шпількі, гушчыня расплаў- Ленага воску і, вядома, майстэрства, тэм- Перамент, імправізацыйныя здольнасці Майстрых. Адны пісанкі вызначаюцца юве- Лірна дакладным, тонкім, нават крыху суха- Ватым дэкорам чыстага белага колеру на Глыбока чорным фоне. Для другіх характэ- Рны сакавіты, жывы, досыць адвольны ма- люнак, які часам уяўляецца нядбайным, Калі б гэта не надавала яму цеплыню і рука- Творнасць. Дэкараваныя васковым узорам яйкі афа- рбоўвапі халодным ці гарачым спосабам у Куфар. Канец 19 cm. Дрэва, метал, штам- поўка, акоўка. Шчучынскі раён. БДМНАП. Куфар. 1950-я гады. Дрэва, роспіс. Крамно Драгічынскага раёна. МСБК. ^ ш т т Народнае мастацтва Беларусі Традыцыйных фарбавапьніках расліннага Паходжання. Агульнаспавянскі спосаб афа- рбоўкі ў традыцыйны чырвоны колер і яго Адценні — ад залаціста-аранжавага да цё- Мна-чырвонага — заснаваны на выкары- Станні цыбульнага шалупіння (цыбульніку). Насычанасць колеру запежала як ад кан- цэнтрацыі адвару, так і ад часу вытрымкі ў ім. У шалупінні звычайна паўсюль фарба- Валі (і фарбуюць цяпер) таксама аднатон- Ныя крашанкі. Досыць пашырана і афар- боўка ў чорна-карычневы колер, які Атрымліваецца настоем альховай кары і Ржавага жалеза. Радзей у Беларусі кары- Сталіся іншымі колерамі: светла-карычне- Вым з настою шалупіння грэчкі, светла-зя- лёным — зялёнага жыта, жоўтым — Яблыневай кары і інш. He набыпі пашырэння І хімічныя фарбавапьнікі, хоць яны даюць Розныя і больш сакавітыя колеры. У наро- Дзе аддавалі перавагу натурапьным фарба- Вальнікам, якія лічыліся бясшкоднымі і не Фарбавалі рукі. Параўнанне каларыстычных асаблівасцяў Беларускіх пісанак з вырабамі іншых наро- Куфар. Канец 19 cm. Дрэва, метал, штам- поўка, акоўка. Лідскі раён. даў паказвае, што ў Беларусі пераважала манахромная гама: белы ўзор на чырво- Ным ці чорна-карычневым фоне. Гэта ад- Рознівае іх ад паліхромных пісанак большасці рзгіёнаў Украіны (асабліва Гуцу- льшчыны), некаторых заходне- і паўднё- Васпавянскіх тэрыторый. Найбольш блізкія аналогіі як у характары малюнка, так і ў ка- ларыстыцы заўважаюцца ў пісанках Літвы, Сумежных тэрыторый Польшчы (Беласточ- чына), Украінскага Палесся. Блізкія па хара- ктары і некаторыя ўзоры пісанак Балгарыі, Што адрозніваюцца ад пазнейшых, з раслін- нымі матывамі. Можна меркаваць, што ў Гэтых рэгіёнах захавапіся найбольш трады- Цыйныя віды дэкору і капарыстыкі пісанак. Асобнай тэхнікай дэкаравання пісанак з'яўляецца гравіраванне — прадрапванне ўзору вострым прадметам на паверхні кра- Шанак. В.Ганцкая мяркуе, што гэта больш позні спосаб у параўнанні з васкаваннем23. Адсутнасць рэчавага матэрыяпу не дае важкіх падстаў ні дпя такой, ні для проціле- Глай высновы, але на карысць першай гаво- Рыць досыць абмежаванае яго выкары- Фрагмент дэкору куфра. Канец 19 cm. Дрэ- ва, метал, штампоўка, акоўка. Лідскі раён. Роспіс Станне: у Польшчы, дзе-нідзе на Украіне, a таксама ў Беларусі, і то толькі згодна з ус- памінамі інфарматараў. Гравіраваныя ўзо- Ры сухаватыя і складаюцца з тонкіх прамых і хвалістых ліній, зігзагаў, прамой і рамбіч- Най сеткі і іншых геаметрычных і распінных матываў, надпісаў, розных кампазіцый адвольнага характару. Пры ўяўных шырокіх Магчымасцях гравіравання яно не дае та- Кога жывога, сакавітага, выразнага малюн- Ка, як васкаванне, і таму, відаць, не мела Значнага пашырэння. У нашыя дні дэкараванне пісанак у тра- Дыцыйнай стыпістыцы спарадычна сустра- РОСПІС _____________ПА ДРЭВЕ Сацыяпьна-эканамічныя змены ў белару- скай вёсцы ў 2-й палове 19 ст. выкпікалі пэўныя змяненні ў народным побыце, знешнім і ўнутраным выглядзе жыпля, яго абсталяванні і начынні. Пранікненне ў наро- дны побыт параўнаўча даступных аніпіна- вых, акварэльных і апейных фарбаў дало Народным майстрам даволі танны і непра- Куфар. Пачатак 20 cm. Дрэва, метал, рос- Піс. Гродзенскі раён. Гродзенскі гісторыка- Археалагічны музей. Каецца на Панямонні. У іншых рэгіёнах бы- Туюць аднатонныя крашанкі ці спрошчаныя Варыянты васкавання: накапванне воску
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 329; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.59.68.161 (0.011 с.) |