Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Паколькі выконваліся ад рукі, і гэта ствараеСодержание книги
Поиск на нашем сайте
ўражанне жыццёвасці, руху жывой прыро- ды. Фарбы яркія і чыстыя: чырвоныя, жоў- Тыя, блакітныя. Драгічынскія куфры аб'ядноўваюць вы- Рабы некалькіх кампактна размешчаных вё- сак: Крамна, Застаўя, Заверша, Хомска. Іх Характэрнай канструкцыйнай асаблівасцю з'яўляецца адсутнасць драўлянай рэечкі па ніжнім краі, і таму ўся сценка разам з пад- стаўкамі ўтварае суцэльную карцінную плоскасць; з дэкаратыўнага боку — пера- Вага блакітнага колеру (хоць сустракаецца І зялёны), з-за чаго драгічынскія куфры на Навакольных рынках называлі «галубкамі», чым адрозніваліся ад огаўскіх ці мокраду- Бравенскіх. Размяшчэнне ўзораў на драгічынскіх ку- фрах анапагічнае огаўскім, аднак імкненне да крыху драбнейшых роспісаў часам выклікала разбіўку карцінных плошчаў не Толькі на 3 цэнтральныя, але і на некалькі акаймовачных прамавугольнікаў і квадра- таў, агульная колькасць якіх магла да- ходзіць да 15. У адрозненне ад умоўных огаўскіх, драгічынскія букеты ў цэнтрапь- Ных квадратах больш рэальныя і жывыя. Майстры не імкнуцца ні да дакладнай сіме- трыі, ні да абавязковага паўтору. У агуль- Ных рысах зберагаючы прынцып размяш- чэння ў сіметрычна расчэрчаных ячэйках, букеты і асобныя кветкі жывыя, непаўтор- Ныя, нібыта выпадкова кінутыя на плос- Касць, часам нават выходзяць за рамкі Ячэйкі. Яркі, радасны свет навакольнай па- Лескай прыроды, арнаментальнасць і Паліхромія мясцовых вышываных гладдзю, набіўных і тканых вырабаў прадстаўлены ў роспісах майстроў, сярод якіх найбольш вя- Домыя І.Галах, М.Юрашэвіч, Л.Шпак (За- стаўе), А.Юрашэвіч (Заверша) і інш.32 Прыкметнымі асаблівасцямі вылучаюцца Куфры з Мокрай Дубравы, сфера пашы- Рэння якіх амаль не выходзіла за межы Пін- Скага раёна. Яны маюць канструкцыйную асаблівасць — вынас (на таўшчыню дошкі) ніжняй часткі, што ўтварае нібыта падстаў- Ку-аснову. Гэта ж уласціва і большасці ўкраінскіх скрыняў33, а таксама старым Акаваным вырабам з недалёкага Давыд-Га- Радка і іншых гарадскіх і местачковых цэн- траў Палесся, дзе захаваліся традыцыі ста- ражытных цэхавых рамёстваў, што ідуць ад еўрапейскага сярэднявечча. Кампазіцыя і каларыстыка мокрадубра- венскіх куфраў маюць свае адрозненні. Афарбаваныя ў цёмна-сіні ці карычневы ко- Лер, яны акаваныя бляшанымі стужкамі, прычым на веку — і ўздоўж, і ўпоперак, дзелячы яго на 4, 8, 12 квадратаў. Пярэдняя сценка вертыкальнымі стужкамі акоўкі Дзялілася на 2, 3, але часцей на 4 высокія Майстрыха па роспісу дываноў Г.Курыловіч з Шаркаўшчыны. 1984. Я. М. Сахута. Народнае мастацтва Беларусі Вузкія прамавугольнікі, выразна выдзеле- Ныя прамымі і зігзагападобнымі палосамі Светлага колеру па цёмным фоне. У гэтых Прамавугольніках размешчаны кветкі ці не- Складаныя букеты, прычым на веку, у Адносна невяпікіх квадратах, яны іншыя, Чым на сценцы, што таксама адрознівае мокрадубравенскія куфры ад огаўскіх і Драгічынскіх. Трэці варыянт роспісу — і на Бакавых сценках. Гама мокрадубравенскіх роспісаў стры- маная і абмяжоўваецца чырвоным, белым, Блакітным колерамі. Малюнак у рамках, Размешчаных на адной плоскасці, дакладна паўтараецца, што адрознівае яго ад жывых драгічынскіх роспісаў, але затое надае вы- Разную рытмічнасць і арнаментальнасць. Гэтая асаблівасць тлумачыцца выкарыстан- нем папяровых трафарэтаў з частковай ру- чной дапрацоўкай34. Шарашоўскія роспісы больш простыя: на Зялёным фоне — рэдкія распінныя парасткі з кветкамі. Аднак шарашоўскі промысел цікавы тым, што ў пасляваенныя часы на- быў арыгінальны працяг на падпяшскіх зе- Фрагмент дывана. 1950-я гады. Палатно, роспіс. Шаркаўшчынскі раён. Млях у Польшчы, куды пераехалі некалькі майстроў з Шарашова. Падляшскія куфры, аздобленыя разнавіднасцю фляндроўкі (мазераваннем), былі больш звыклыя дпя Мясцовага люду, і прыезджыя майстры вы- мушаны былі да гэтага прыстасоўвацца. У Выніку выпрацавалася арыгінальная тэхніка Дэкаравання накшталт сграфіта: раслінныя Матывы прадрапваліся на сырым зялёным Ці вохрыстым фоне. Графічна выразныя, Досыць жыва выкананыя распінныя матывы З буйнапялёсткавых кветак на гнуткіх пара- Стках з сакавітымі лістамі вырастаюць з ніжняй часткі куфра, складваюцца ў вузкія папосы і прадаўжаюцца на веку35. У тым жа рэгіёне арыгінальныя роспісы па дрэве ў Давыд-Гарадку (Столінскі раён). Тут здаўна займаюцца кветкаводствам і Агародніцтвам. Асабліва тут развіпася такая Галіна хатняй гаспадаркі, як насенняводства. Каб пры продажы насення пакупнік нагля- дна бачыў, што з яго вырасце, давыд-гара- Доцкія майстры «іпюстравалі» сваю прадук- Цыю невялікімі фанернымі этыкеткамі э Малюнкамі кветак і агародніны. Тут немаг- Роспіс чыма было абысціся ўмоўнымі роспісамі, Як на мясцовых куфрах. Патрабаваліся кан- Крэтнасць, дакпаднасць, але пры гэтым яр- Касць і прывабнасць. Таму тутэйшыя майст- ры практыкуюцца ў натурных эцюдах пра- ма на сваіх агародах. Народная трактоўка моцна выяўляецца і тут. Майстры рэдка па- казваюць кветкі ў ракурсе, часцей адлю- строўваюць іх зверху ці збоку, як можна Больш наглядна, пры гэтым дакладна выма- лёўваюць формы лістоў і пялёсткаў у іх Бясконцых варыянтах. Колеры не лакаль- Ныя, як на куфрах, а з тонкімі пераходамі, якія адпюстроўваюць не столькі святлоце- Нявую лепку, колькі проста гульню фар- баў. Аднак гэта не парушае ппоскаснай трактоўкі. На вузкай фанерцы кветка пака- Зваецца буйна, разам са сцяблом і лістамі, запаўняючы амаль увесь фон. Гэта надае Малюнку адчуванне буяння, жыццёвасці. Па характары давыд-гарадоцкія роспісы апошніх дзесяцігоддзяў чымсьці нагадва- юць славутыя жостаўскія (Расія), і гэтаму Сць канкрэтнае тлумачэнне: сучасныя Майстры (напрыклад, Д.Цубер) добра ін- Фармаваны пра дасягненні суседніх наро- даў у гэтай галіне, і жостаўскія роспісы з іх звонкасцю, дэкаратыўнасцю і пазнавальна- Сцю імпануюць ім сваёй стылістыкай. Калі давыд-гарадоцкія роспісы развіваюц- ца і сёння, то выраб куфраў на Палессі спыніўся на пачатку 1960-х гадоў разам з канчатковай стратай іх ролі ў народным по- быце. Да тых жа часоў адносяцца і спробы знайсці магчымасць прадаўжэння промы- спу ў новай якасці. Брэсцкая фабрыка су- веніраў арганізавапа ў Огаве ўчастак па Роспісе сувенірных і падарункавых куфэр- каў па мясцовых матывах. Перад наро- днымі майстрамі паўстала цяжкая задача: перанесці роспісы з куфраў на параўнальна невялікія аб'ёмы. Паколькі выпрацоўка но- Вай кампазіцыі патрабавала часу, а фабры- Ка не магла чакаць, майстры вымушаны Былі механічна перанесці традыцыйны рос- піс на новыя аб'ёмы, амаль не змяніўшы Яго стылістыкі. Букеты кветак, гірлянды і Іншыя матывы, арганічна закампанаваныя на вялікіх плоскасцях куфраў, не змяшча- Ліся на маленькіх куфэрках, таму пера- Г.К урыловіч. Дыван. 1984. Палатно, роспіс. Шаркаўшчына. Народнае мастацтва Беларусі Носіліся толькі іх фрагменты. Кампазіцыя з Трохмасткавай стала двухчасткавай, з буке- таў давялося выдаліць «лішнія» кветкі. У вы- Ніку кампазіцыя страціла арганічнасць. Рос- піс маленькага куфэрка патрабаваў дакла- Днасці і стараннасці, а народныя майстры Прывыклі працаваць на вялікіх плоскасцях, Дзе гэта было не так абавязкова. Несумненна, далейшая цярплівая праца з Народнымі майстрамі магла б прынесці Свае вынікі. Аднак натуральны шлях раз- Віцця народных традыцый з-за сваёй адно- снай працягласці аказаўся для фабрыкі непрымальны. У арганізаваным цэху «ўда- сканаленнем» огаўскіх роспісаў заняліся прафесійныя мастакі. Дэкор куфэркаў на- быў неабходную кампазіцыйную заверша- Насць і тэхналагічную дасканаласць, аднак Роспісы амаль цалкам страцілі традыцыйны Характар, хоць і выконваліся нярэдка наро- Днымі майстрамі з таго ж Огава. Адчува- А.Б а г a т к е в і ч. Дыван. 1950-я гады. Па- Латно, роспіс. Курдзекі Докшыцкага раёна. льна выявіўся прафесійны пачатак — сты- Лізатарства «пад народнае». Хоць роспісы і выконваюцца быццам бы ў адпаведнасці з Народнымі традыцыямі — плоскасна, ла- канічна, лакальна, без аб'ёмаў і колеравых пераходаў, аднак у кампазіцыі, калары- Стыцы, малюнку адчуваюцца сухасць і ха- Лодная разважлівасць, мала характэрныя для твораў народнага мастацтва. У рос- Пісах не адчуваецца рукатворнасці, і хоць Яны выконваюцца пэндзлем уручную, а не Па трафарэтах, усё ж на іх ляжыць пячатка
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 307; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.108.134 (0.009 с.) |