IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
Упр. 3 (с. 51).
(Учащиеся выполняют задание в парах, затем несколько уче ников выступают перед классом.)
Предполагаемый ответ:
The graph shows that 50% ofBritish teenagers have а hi-fi or а DVD player in their bedroom. About а third ofteenagers have an МР3 player or а РС, and finally 13% ofteens have got а digital ТУ.
Упр. 4 (с. 51).
You're going to carry out а survey on what high-tech equipment your classmates own. Step one. Write а questionnaire. Step two. Ask your classmates to complete the questionnaire. Step three. Count how many your classmates have got each item. Step four. Make а bar graph showing the results. The graph should show types of items and percentage of children who have an item.
(Учитель записывает план выполнения проектной работы на доске. Учащиеся выполняют задание в парах или мини-груп пах, составляют и записывают вопросы. Остальную часть работы ученики выполняют дома.)
IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
- Open your workbooks at page 32. Look at the title of the article. What do you think it is aЬout? (/ think it's about what kind of future реор/е сап have.)
(Учитель объясняет, как выполнять упражнение 1 в рабочей тетради.)
- If there's anything you don't understand, ask now.
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:
SB: Ех. 4 (р. 51); WВ: Ех. 1 (р. 32).)
V. Подведение итогов урока
- Do you know how to do а survey?
- Can you make а graph showing the result ofyour survey?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.
Урок 49. English in Use: Giving instructions
Цель: способствовать совершенствованию фонематического слуха и произносительных навыков, развитию навыков чтения, аудирования, диалогической речи, продуктивного письма.
Оборудование: иллюстрации по теме урока; карточки с зада
|