IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
Упр. За (с. 50).
(Учащиеся выполняют задание в тетрадях и на доске.
Keys: for: writing assignments, keeping notcs during lectures, looking up iпformation online; against: computers will never replace teachers, can't act as role models, can't he]p with difficult tasks.)
Упр. ЗЬ (с. 50).
(Перед выполнением задания следует ознакомить учащихся со следующими фразами.)
add points - дополнять информаuию
show contrast - выражать противоположную точку зрения conclude - ,;rелать вывод, подводить итог
(Keys: add points: what's more, moreover (более того, кроме того); show contrast: however (однако); conclude: to sum up (таким образом, в заключение, подводя итог).)
Упр. 4а (с. 50).
(Учащиеся выполняют задание в тетрадях и на доске.
Keys: 1 - introduction (presentation of the topic); 2 - viewpoints & examples; 3 - opposing viewpoints & examples; 4 - conclusion (summary ofthe topic).)
Упр. 4Ь (с. 50).
(Ученики повторяют за учителем хором и индивидуально вы деленные в тексте слова.)
- Which words sound similar in Russian? (Motivate, ro/e models.)
- Do they have the same meanings as the Russian words? ( Yes, they do.)
(Значение остальных слов ученики объясняют с помощью учителя, а затем проверяют свои ответы по словарю.)
school assignments (n): school work such as projects students need to do keep notes (ехр): write down words or ideas you need to remember
go online (ехр): connect to the Intemet
- At home write these words in your vocabulary books together with their meaning.
Упр. 5а (с. 50).
(Ученики вместе с учителем читают и обсуждают информа цию в рубрике Study Skills. Учащиеся выполняют задание в па рах, затем несколько учеников читают свои предложения перед классом.)
Упр. 5Ь (с. 50).
- What supporting sentences does the writer give for each topic sentence?
(Учащиеся читают предложения вслух. Все ответы могуг быть оформлены в виде таблицы.)
Topic sentences
Replacement topic sentences
Supporting sentences
It is true that
Computers are
Jn many parts ofthe world students
technology
very important
use personal computers to write their
plays а Ьig part
inleaming
for education.
assignments or keep notes of lectures. What 's more, students go online to look
today.
up useful information or do an online
course.
However,
However,
Teachers motivate their students,
computers
computers will
help them out with difficult tasks,
will never Ье
never Ье аЫе to
answer their questions and give clear
аЫе to replace
do everything
explanations. Moreover, teachers show
teachers.
а teacher сап
young children how to behave and act as
do.
role models for them.
Упр. б (с. 50).
(Учитель объясняет задание и записывает на доске тему и сло- ва с переводом.)
Computers: а Ыessing or а curse?
Ыessing - благословение curse - проклятие
- Read the topic sentences and think of appropriate supporting sentences.
(Учащиеся обсуждают и записывают предложения на доске.)
Topic sentences
Supporting sentences
It is true that computers can save а lot of space and time.
Computers help save paper. Computers save space in your house. Computers help us learn.
Computers allow us to stay in contact with people via e-mail.
Оп the other hand, the use of computers сап lead to proЫems.
Computers сап Ье bad for your eyes.
Some children may spend too much time playing computer games.
Computers don't help children to communicate with others.
(Несколько учеников читают свои сочинения вслух. Учащиеся могуг закончить работу дома.)
- Open your workbooks at page 31. Do all the exercises оп this page.
(Учитель объясняет, как выполнять задания в рабочей те- тради.) ·
- Ifthere's anything you don't understand, ask now.
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:
WВ: Ех. 1-3 (р. 31).)
V. Подведение итогов урока
- Do you know how to write an opinion essay?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.
|