IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
Упр. 3 (с. 43).
(Учащиеся самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.
Keys: DJ - the person who presents the show and plays music. Joumalist - the person who writes and then reads the news. Producer - the person who organizes everything and controls the show. Engineer the person who fixes the equipment when it breaks down.)
- lfyou worked for а radio station, whatjob would you like to do? Why? (l'd like to Ье а DJ because /'т in the latest music. I like reading about popular bands and musicians.)
Урок 41. Progress Check 4 131
IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
(Учитель делит класс на группы по пять человек.)
- You are going to make your own short radio programme 'on your latest school news. Look at the list of people who make а radio programme and decide who you are going to Ье.)
(Члены каждой группы распределяют роли самостоятельно или делают это с помощью учителя. Следует убедиться, что все учащиеся понимают, чем они будут заниматься в проектной ра боте.)
- Maria, what will you do in your radio programme? (l'm
а producer. 1'11 organize the show and help the others.)
(Учитель задает аналогичные вопросы другим членам группы, затем учащиеся выбирают события, о которых они будут расска зывать. Следует обсудить технические подробности выполнения задания.
Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:
SB: Ех. 5 (р. 43).)
V. Подведение итогов урока
- Can you talk about radio programmes?
- Do you know how to make а short radio programme? (Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.
|