IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
ления фразовых глаголов
- Choose the сопесt word.
I) This isn't your money and you must give it up/back.
2) 1gave most ofmy books away/up when I left college.
3) It is never late to give up/back smoking.
4) She gave away/back all her potted plants when she moved.
5) 1hope you won't give back/up playing the piano.
(Keys: 1 - back; 2 - away; 3 - up; 4 - away; 5 - up.)
- Complete the sentences with the correct phrasal verb: give away, give back, give ир.
l) Darren decided to ... football at the end ofthis season.
2) ... the book you borrowed.
3) We have five pairs of free tickets to...
4) They must ... my fifteen hundred dollars.
5) 1used to really enjoy dancing, but I had to ... it ... after I became Ш.
(Keys: 1 - give up; 2 - Give back; 3 - give away; 4 - give back; 5 - give ... up.)
4. Продолжение работы по учебнику
Упр. 5 (с. 30).
(Учащиеся читают текст еще раз и самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.
Keys:
Para 1: name, date, place of Ьirth, profession; Para 2: early years;
Para 3: later years;
Para 4: the reasons Jenny admires him.)
Упр. 6 (с. 30).
(Ученики вместе с учителем читают и обсуждают информацию в рубрике Study Skills. Затем учащиеся отвечают на вопросы.)
- Can you name а person you admire?
- Why do you admire this person?
(Учитель задает дополнительные вопросы, если учащиеся до статочно хорошо знают биографию человека.)
- Make notes in your copybooks before writing the article. (Ученики делают заметки по каждому пункту плана, чтобы
выяснить, какую информацию им необходимо найти дополни тельно.)
- Wher can you find the information you need to write the article? (Учащиеся называют источники: биографические справочни
ки, энциклопедии, интернет, рассказы близких людей.)
- Finish off your work at home.
- Open your workbooks at page 19.
(Учитель объясняет, как выполнять задания в рабочей те тради.)
- lfthere's anything you don't understand, ask now.
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:
SB:Ех. 6 (р. 30); WB: Ех. 1, 2 (р. 19).)
|