Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Література до опрацювання розділуСодержание книги
Поиск на нашем сайте
1. Шеллинг Ф. В. Й. Сочинения в 2 т. Пер. с нем. – Т. 1. Сост., ред., авт. вступ. ст. А.В.Гулыга / Ф.В.Й.Шеллинг.– М.: Мысль, 1987. – 637 [2] с., 1 л. портр. – Т. 2. – Сост., ред., авт. вступ. ст. А.В.Гулыга; Примеч. М.И.Левиной и А.В.Михайлова. – М.: Мысль, 1989. – 636 [2] с. (Филос. наследие). 2. Кушаков Ю.В. Нариси з історії німецької філософії Нового часу / Ю.В.Кушаков. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 572 с. – С. 254 – 312. ГЕОРГ ГЕГЕЛЬ (1770 – 1831) Біографічна довідка Гегель Георг Вільгельм Фрідріх – представник німецької класичної філософії, створив систему абсолютного ідеалізму, найбільшу і найрозгалуженішу в історії філософської думки. Цілісно вона викладена в його “Енциклопедії філософських наук” (1817). Вступ до системи становить “Феноменологія духа” (1807), вчення про явища (феномени) духа. Сама система поділяється на три частини: “Наука логіки”, “Філософія природи” і “Філософія духа”. Гегель створив нову логіку – діалектичну, основні положення якої сформульовані в “Науці логіки” (1812 – 1816). Інші основні твори Гегеля: “Філософія права” (1821), “ Філософія релігії” (1832), “Історія філософії” (1833 – 1836), “Філософія історії“. Центральною темою філософії Гегеля є тема мислення, а головною категорією – “абсолютна ідея”. Філософія Гегеля у порівнянні з вченням Фіхте і Шеллінга більш ділектична, діалектика у нього носить системний характер, містить усі форми відношень між об’єктивним і суб’єктивним. Основоположний принцип його системи – тотожність мислення і буття. Цей принцип пронизаний глибоким історизмом, розумінням розвитку, у зв’язку з активністю свідомості, духа. Через цей принцип розвивається і сама “абсолютна ідея”. Розробляючи основні діалектичні принципи свої системи (історизму, тотожності протилежностей, діалектичного заперечення, системності тощо), Гегель мав на меті створення універсальної науки, яка пояснювала би буття “абсолютної ідеї” в сфері логіки, природи, суспільства і культури. Фрагменти ТВОРІВ
Феноменология духа 1. Істинною формою, в якій існує істина, може бути лише її наукова система. Моїм наміром було – сприяти наближенню філософії до форми науки – до тієї мети, досягнувши якої вона могла б відмовитися від свого імені любові до знання і бути дійсним знанням. 2. На мій погляд, який можна виправдати тільки викладанням самої системи, вся справа в тому, щоб зрозуміти і виявити істинне не тільки як субстанцію, але так само і як суб’єкт… Жива субстанція… є буттям, яке справді є суб’єктом або, що те ж саме, яке справді є дійсним буттям лише остільки, оскільки… вона є опосередковуванням становлення для себе іншою…Мислення становить не тільки субстанцію зовнішніх речей, але також визначальну субстанцію духовного... 3. Істинне є цілим. Але ціле є тільки сутністю, що завершує себе через свій розвиток. Про абсолютне треба сказати, що воно по суті є результатом, що воно лише в кінці є тим, чим воно є справді; в тому-то і полягає його природа, що воно є дійсним, суб’єктом або становленням самим собою для себе. 4. …Знання… може бути викладено тільки як наука або як система… Те що істинне є дійсним тільки як система, або те, що субстанція по суті є суб’єктом, відбито в уявленні, яке проголошує абсолютне духом, – найвеличніше поняття,... яке належить новому часу та його релігії. 5. Це становлення науки взагалі або знання і є темою цієї „Феноменології духа”. Знання, яким воно є на початку, або безпосередній дух, є тим, що позбавлене духа, чуттєвою свідомістю. Щоб стати знанням у власному розумінні або створити стихію науки, що становить саме чисте поняття науки, знання мусить здійснити довгий шлях. … Окремий індивід є недосконалим духом… Індивід, субстанція якого – дух вищий, пробігає це минуле… як форми, вже залишені духом, як етапи шляху, вже розробленого і вирівняного; таким чином щодо пізнання ми бачимо, як те, що в ранні епохи обіймало зрілий дух мужів, зведене до знань, вправ і навіть ігор хлоп’ячого віку, і в педагогічних успіхах ми впізнаємо накреслену ніби в стислому нарисі історію освіченості цілого світу.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 69; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.26.184 (0.01 с.) |