Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Днасці з вышэйшымі законамі графічнайСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Культуры пры тонкім выкарыстанні лінейных і плоскасных кантрастаў. Гэта адзначалі да- следчыкі народных промыспаў, арганіза- тары выставак яшчэ ў 1920—30-я гг. «Вельмі характэрны, — пісала польская да- Следчыца Я.Арынжына, — белы непалі- ваны посуд з тугаплаўкай гліны, аздоблены Арнаментам з чырвонай жапезістай гліны, Які вырабляюць у Гарадной і на Валыні (Кульчын і Астрог). Асабліва вытанчаным Традыцыйным выглядам вызначаюцца вы- рабы з Гарадной. Хоць такога багацця ўзо- раў, як, напрыклад, на Гуцульшчыне, тут не Сустракаецца, аднак формы посуду больш дасканалыя і захоўваюць даўнія трады- Цыі» 28 Гарадная — толькі крайні паўночны пункт у шэрагу ганчарных цэнтраў, якія склада- Юць значны арэал пашырэння белаглінянай керамікі. На Валыні гэта асяродкі ў Ровен- Скай вобласці: Нігавішча, Яцулі, Крывіца, Літвішча, Залішчаны. Блізкія аналогіі ў фор- мах і дэкоры прасочваюцца ў кераміцы Ся- рэдняга Падняпроўя. Белагліняная кераміка Была пашырана на тэрыторыі басейна Пры- Пяці, што паказвае на значны арэап быта- вання адной з самых яркіх з'яў, здаўна ты- повых дпя паўднёвага захаду Цэнтральнай Еўропы. Адметнасць керамікі паўночнага захаду Беларусі (Панямоння) вызначаецца своеа- Саблівасцю яе вытворчасці. Тут пераважалі Невялікія ганчарныя цэнтры пераважна Сельскага тыпу, у якіх да сярэдзіны 20 ст. Посуд выраблялі архаічным кальцавым на- Лепам з наступнай даводкай яго на ручным Ганчарным крузе. Гзтая традыцыя ідзе тут Ад ранняга жалезнага веку і вядомая на значных тэрыторыях — у лясной паласе Еў- рапейскай Расіі, у Літве, паўднёвых славян. Аднак менавіта на паўночным захадзе Бе- ларусі ляпная кераміка ў спалучэнні з гарта- Ваннем займала да апошняга часу досыць Кампактную зону. М.А р э х аў, М.Ш чадзінскі. Ганчарны Посуд. 1970-я гады. Гліна, тачэнне, ангобны Роспіс, глазураванне. Бабінавічы Лёзненска- Га раёна. Збан і гляк. 1930-я гады. Гліна, тачэнне, глазураванне. Паўднёвая Беларусь. Народнае мастацтва Беларусі ваўся на ўказаных тэрыторыях амаль без змен да апошняга часу, абумовіў і дзіво- Снае падабенства мастацкага аблічча выра- баў з іх простымі, суровымі, злёгку асі- Метрычнымі формамі, падкрэсленымі 2—3 Выціснутымі хвалістымі паяскамі — ста- Ражытным сімвалам вады. У гэтым пада- бенстве лёгка пераканацца, калі параўнаць Кераміку Панямоння з аналагічнымі выра- Бамі не толькі суседніх тэрыторый, але і, скажам, некаторых ганчарных цэнтраў Югаславіі. Блізкая па сваім характары і кераміка Па- азер'я, асабліва яго заходняй часткі. Масіў- насць, слабапрафіляванасць, «стаўбунава- тасць» формаў керамікі дакладна пад- Крэслівае тутэйшая назва гладыша — стаўбун. Яшчэ адна, паралельная назва — берасцень — адлюстроўвае тыпова мясцо- Вую традыцыю абплятаць гліняны посуд бе- Расцянымі стужкамі. Хоць рабіпася гэта з Чыста практычнымі мэтамі (для трываласці, Павышэння цеплаёмістасці), у кантэксце гэ- тай работы нельга не адзначыць маляў- Збан. 1930-я гады. Гліна, тачэнне, глазура- Ванне, драцяная аплётка. Гомельшчына. БДМНАП. Архаічны спосаб вытворчасці прыкметна абмяжоўваў мастацкія магчымасці ганча- роў. Кераміка Панямоння вызначаецца па- раўнаўча нешырокім асартыментам, што абмяжоўваўся пераважна посудам утыліта- рнага прызначэння простых формаў. Гар- Шкі, гладышы, цёрлы звяртаюць на сябе ўвагу слабапрафіляванымі формамі. Выраб У працэсе вытворчасці спіральна-кальцавым налепам з малапластычнай гліны быў блізкі да цыліндра, затым яго ў патрэбных мес- Цах злёгку пашыралі ці звужалі, аднак фо- Рма вырабу ніколі не дасягала такой даска- Наласці і разнастайнасці, як пры тачэнні на быстраходным ганчарным крузе. Праўда, якраз дзякуючы гэтаму тут быў пашыраны такі від посуду, як ваза ці доўгая латушка. Пасудзіны пад назваю латка здаўна вядо- мыя на значных тэрыторыях, яны ўпаміна- юцца ў старажытнарускай літаратуры («ва- ряху в ладках»)29, аднак доўгія латушкі ру- чной лепкі мелі пашырэнне толькі ў пэўным рэгіёне — на Панямонні, Рускай Поўначы, у літоўцаў, паўднёвых славян. Архаічны спосаб вытворчасці, што заха- А.К ірычак. Ганчарны посуд. 1995• Гліна, Тачэнне, гартаванне. Салігорск. Гляк. 1930-я гады. Гліна, тачэнне, глазура- ванне. Лоеўскі раён. Ганчарства Нічае, каларытнае аблічча керамікі, аплеце- Най залацістымі стужкамі бяросты. На ўсходнеславянскіх землях абплятанне керамікі бяростай выкарыстоўвалася, ві- даць, здаўна і было пашырана на значных тэрыторыях паўночнай часткі Усходняй Еў- Ропы. У канцы 19 — першай палове 20 Стагоддзя яна займала кампактны арэал, што ўключаў заходнюю частку Паазер'я і Суседнія тэрыторыі Літвы. Разам з тым у гэтым рэгіёне акрамя не- вялікіх сельскіх ганчарных цэнтраў з іх ар- Хаічным спосабам вытворчасці дзейнічалі і Буйныя гарадскія і местачковыя асяродкі (Глыбокае, Дзісна, Бешанковічы, Чашнікі) з фармоўкай посуду на быстраходным ган- Чарным крузе, частковым ці суцэльным глазураваннем, падпаліўнай ангобнай раз- малёўкай расліннага характару белага, карычневага, зялёнага колераў (Дзісна Мёрскага раёна). Аднак характэрна тое, што ў формах гэтага посуду прыкметны ўллыў архаічнай ляпной керамікі. Вырабы грузныя, масіўныя, шыракагорлыя, некато- Рыя з іх традыцыйна аплецены бяростай. Чайнік. Канец 19 cm. Гліна, тачэнне, глазу- Раванне. Івянец Валожынскага раёна. ДМЭ. На Беларускім Падняпроўі ганчарны промысел быў пашыраны больш як у 70 Ганчарных цэнтрах — і невялікіх сельскіх (Ляды Дубровенскага раёна, Новая і Ста- рая Будаўка, Сухачэва, Рыдамль Талачын- Скага раёна, Лядневічы, Лісічына Сеннен- скага раёна, Літвінавічы, Благаўка, Русакі Шклоўскага раёна), і буйных гарадскіх і ме- стачковых (Дуброўна, Чавусы, Крычаў, Мсціслаў, Магілёў, Копысь Аршанскага ра- ёна, Бабінавічы Лёзненскага раёна). і ў тых, і ў другіх, за рэдкім выключзннем (Стары і Новы Дзедзін Клімавіцкага раёна), кары- Сталіся нажнымі быстраходнымі кругамі і Пластычнымі глінамі, што дазваляла выраб- Ляць танкасценныя зграбныя вырабы разна- Стайнага асартыменту. Тут паралельна бытавалі ўсе віды утылітарна-мастацкай апрацоўкі: глазураванне, дымленне, гарта- ванне. Аднак пры ўсёй гэтай разнастайнасці для формаў падняпроўскай керамікі хара- ктэрная агульная падоўжанасць, строй- Насць, зграбнасць сіпуэта мяккай мадэлі- роўкі, падкрзсленага маляўнічымі пацёкамі Палівы, сціплым лінейна-хвалістым прачэр- Міска. 1930-я гады. Гліна, тачэнне, эмалі, глазураванне. Ракаў Валожынскага раёна. МСБК. А.Навумовіч. Ганчарны посуд. 1979. Гліна, тачэнне, глазураванне. Дарасіно Лю- Банскага раёна. Народнае мастацтва Беларусі Чаным дэкорам ці нескладанан, але ма- ляўнічай ангобнай размалёўкай белага ко- Леру (Бабінавічы). Найбольш прыкметна гэта выяўляецца ў Форме гладыша (гарлач, кушын, жбан). Тулава яго маленькае, амаль шарападоб- нае, выразна фіксуецца лінія пераходу ў Высокую цыліндрычную шыйку з невялікім Валікам на венчыку. Гэтая прыкмета ад- рознівае мясцовыя вырабы ад масіўных формаў паўночнага захаду Беларусі ці кру- Глявых караткагорлых — Заходняга Па- Лесся. Кераміка Цэнтральнай Беларусі сінтэза- вала ў сабе асноўныя асаблівасці іншых рэгіёнаў. Тут дзейнічалі і невялікія сельскія Ганчарныя цэнтры з некалькімі майстрамі, Што выраблялі гартаваную кераміку нешы- Рокага асартыменту (Сяроды, Лыжычы Мядзельскага раёна, Крачаты Стаўбцоў- Скага раёна, Сямёнавічы Уздзенскага ра- На, Дарасіно Любанскага раёна, Галавачы Маладзечанскага раёна), і буйныя гарадскія І местачковыя асяродкі з высокаразвітым узроўнем рамяства (Ракаў, Івянец, Бары- саў, Смілавічы, Смалявічы). Сярод апошніх асаблівай увагі заслугоў- Вае Івянец: не толькі з-за шырыні і разна- стайнасці асартыменту вырабаў з іх вы- сокім мастацкім узроўнем, але і як пры- Клад ператварэння традыцыйнага промыслу ў дзяржаўнае прадпрыемства з усімі па- зітыўнымі і негатыўнымі вынікамі. У 19 — пачатку 20 стагоддзя Івянец сла- віўся як адзін з найбольш буйных ганчарных цэнтраў Беларусі з высокаразвітым узроў- Нем рамяства. Тут склаліся цэлыя дынастыі патомных ганчароў (Сасноўскія, Малчано- Вічы, Падліпскія, Собалі, Лотышы, Круглін- Скія, Судакевічы), што працягвалі і развівалі
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 366; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.47.115 (0.009 с.) |