Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Стайная, ліштвы вызначаюцца складанайСодержание книги
Поиск на нашем сайте
шматпланавай кампазіцыяй. Аднак у боль- шасці выпадкаў карнізная пабудова прачы- Тваецца досыць выразна. Багата прафіля- Ваны карніз, падтрыманы па канцах фігу- Рнымі кансолькамі, аздоблены ажурным Падзорам, што звісае нібы махрамі і вянча- Ецца лёгкім, ажурным завяршэннем. У спляценнях яго ўзору прачытваюцца 2 Сіметрычныя завіткі, матывы фантастычных Раслін і жывёл, шасціпялёсткавыя разеткі і г.д. На фоне бярвенчатых сцен, якія ў гэ- Тым рэгіёне не прынята шаляваць, ажурны малюнак ліштваў глядзіцца досыць выраз- На, утвараючы да таго ж кантрастныя свят- Лацені на сценах. I хоць у падобных узорах Спецыфіка дрэва як матэрыялу амаль губ- ляецца, да таго ж заўсёды хаваецца пад шчыльнай асЬарбоўкай, нельга не адзна- Мастацкая апрацоўка дрэва чыць дзівоснае пачуцце гармонн ў гэтых Узорах, удалае іх спалучэнне з натуральнай драўнінай сцен. Па сваёй стылістыцы дэкор такіх ліштваў, як і агульны характар мастац- Кага вырашэння фасада, досыць блізкі афармленню жылля Маскоўскай, Цвярской І іншых абласцей Цэнтральнай Расіі, ярка выяўляючы ўзаемасувязі суседніх усходне- славянскіх народаў. Гэта ж характэрна і для паўночна-ўсходніх рэгіёнаў Украіны34. Другі досыць выразна выяўлены тып ліштваў умоўна можна назваць франтон- Ным. У яго аснову пакладзена выразна вы- яўленая трохвугольная форма франтона, Добра вядомая народным майстрам прак- тычна на ўсіх усходнеславянскіх тэрыто- Рыях. Варыянты яго вырашэння шматлікія і Разнастайныя. У адных выпадках, асабліва На захадзе Беларусі, франтончык можа Амаль не мець аздобы, акрамя прафілява- Ных рэечак па схілах, часам малавыразнай Прапілаванай накладкі на полі. У іншых, як, Напрыклад, у Ветцы на Гомельшчыне, франтонныя ліштвы, яўна больш старыя. Чым ажурныя прапілаваныя, сведчаць пра бясспрэчны ўплыў класіцызму. Спарадычна па ўсёй Беларусі, асабліва ў Заходніх рэгіёнах, сустракаюцца франтон- Ныя ліштвы выразнага барочнага характару. Стыль барока быў добра вядомы бела- Рускім народным майстрам па шматлікіх Культавых і сядзібных пабудовах, па гарад- Ской архітэктуры. I хоць на час пашырэння Народнага архітэктурнага дэкору стыль ба- рока ўжо даўно выйшаў з моды, у наро- дным мастацтве ён набыў другое жыццё, Па-рознаму і чыста па-народнаму інтэрпрэ- туючыся ў дэкоры жылля, мэблі, начыння. Барочныя формы трохвугольнік ліштвы набывае ўжо пры лёгкай раскрапоўцы яго вяршыні, дзе выпілоўвалася авальная выем- Ка з лістападобным зубчыкам. Гэткім жа Чынам падразаліся і бакавыя вуглы. Ускла- дненне дэкору ідзе за кошт дапаўнення Прафіляванымі элементамі, такарнымі дэта- Лямі і інш. Нярэдка краі ліштвы набывалі Складаныя крывалінейныя абрысы — гэта відавочнае перайманне ўзораў барочнага Мураванага дойлідства. Падобным чынам, Веранда. 1960-я гады. Астроўкі Нясвіж- Скага раёна. mm > + • • • • т • Фрагмент дэкору брамы. 1950-я гады. Вет- Ка. Ш ш ш ш ШІГіПГіПГіП Г і Л Г і Л Г і Л Г і Л Народнае мастацтва Беларусі хоць і ў больш урачыстай і манументальнай Стылістыцы, вырашаліся ліштвы жыпля ру- скай Поўначы. Варыянтам франтоннай ліштвы з'яўляюц- Ца вырашэнні з «ламанымі» абрысамі: не- Вяпікае трохвугольнае поле ліштвы мае ба- Кавыя гарызантальныя палічкі. У чыстым выглядзе такія ліштвы прадстаўлены на Міншчыне, асабліва ў Мінску і наваколлі. Дэкор іх досыць лаканічны і абмяжоўваец- ца прафіляванымі рэечкамі акаймоўкі, выдаючы несумненны ўплыў гарадскога дойлідства ў стылі класіцызму. Аднак у большасці выпадкаў народныя майстры па- Свойму інтэрпрэтавалі гэтую сухаватую кампазіцыю, ажыўляючы яе накладнымі дэ- Талямі, падзорамі, грабеньчыкамі, такар- Нымі элементамі. Асабліва гэта прыкметна на Падняпроўі, а таксама на сумежных тэ- Рыторыях Расіі і на Левабярзжнай Украіне. Вядома, гэтыя два асноўныя віды дэка- ратыўнага вырашэння ліштваў зусім не Ахопліваюць усёй іх разнастайнасці35. Шматлікія варыянты і разнавіднасці, якія можна выдзеліць у кожным з гэтых відаў, Дэкор жылля. 1950-я гады. Галошава Та- Лачынскага раёна. Нярэдка займаюць досыць абмежаваныя Арэалы. Часам характар іх дыктуецца гу- стам аднаго-двух мясцовых майстроў, мо- Жа быць выпадковы, нетрадыцыйны, аднак у цэлым захоўваецца даволі прыкметная Розніца паміж лаканічным, пераважна геа- метрычным дэкорам паўночнага захаду Бе- Ларусі і больш багатым і разнастайным — паўднёвага ўсходу. Гэтая ж асаблівасць прыкметная і ў выра- шэнні іншых канструкцыйна-дэкаратыўных дэталяў фасаду жылля: закрылін, карнізаў, падстрэшкаў. Закрыліны, што прыкрыва- Юць тарцы абрашоткі страхі і своеасабліва акаймоўваюць франтон, а таксама пад- Стрэшкі, што аддзяляюць франтон ад зру- ба, на паўночным захадзе Беларусі (Паня- Монне, Паазер'е) вырашаны лаканічна, у Выглядзе адной дошкі з прапілаваным ніж- нім краем. Малюнак досыць просты (паў- Кругі, гарадкі, зубчыкі, адтуліны), аднак спалучэнне гэтых нескладаных элементаў Стварае выразны рытм, надае заверша- насць дэкаратыўнаму вырашэнню фран- Тона. Такі просты канструкцыйны дэкор, ві- Вароты. 1980-я гады. Дафарэнцыя Мінскага Раёна. Мастацкая апрацоўка дрэва даць, з яўляецца універсальным для тэры- торый з падобнымі прыёмамі будаўніцтва, ён характэрны для ўсходніх славян, прыбал- таў, народаў комі і інш. Асаблівай прыгажосцю вызначаюцца за- крыліны і падстрэшкі на паўднёвым усходзе Беларусі. Тут яны часта набіраюцца з вер- Тыкальных дошчачак са скразной арнамен- тальнай прапілоўкай, утвараючы маляў- нічыя карункі, што акаймоўваюць франтон і Апяразваюць сцены пад звесам страхі. Іх дэкаратыўнасць узмацняецца ў сонечныя Дні, калі на бярвенчатыя сцены кладзецца Выразны ажурны цень. Значную «карцінную» плоскасць на фа- саднай частцы жылля ўтварае франтон (шчыг), які таксама не застаўся без увагі майстроў. Найбольш пашыраны від дэ- кору — мастацкая ўкладка шалёўкі, ана- лагічная дэкаратыўнай разьбе і цесна з ёю Звязаная. У гарадскім і местачковым дойлідстве дэкаратыўна аформленыя франтоны вя- домы ўжо ў 17 ст.36, аднак масавае іх пашырэнне ў народным жыллі пачалося ў парэформенныя часы — перыяд інтэнсіў- нага развіцця новых будаўнічых прыёмаў. Вялікая трохвугольная плоскасць франтона, Акаймаваная закрылінамі і аддзеленая ад Зруба карнізам-падстрэшкам, стварае зна- чныя магчымасці яе дэкаратыўнага выра- Шэння шляхам укладкі дошак у розных на- прамках. У большасці рэгіёнаў Беларусі, як і ў народаў Прыбалтыкі, Расіі, Цэнтральнай Еўропы, дамінуе вертыкальная абшыўка як Найбольш рацыянальная. Яна стварае выра- Зны рытм, нярэдка падкрэслены фігурна Апрацаванымі ніжнімі канцамі дошак. Ра- знастайнасць вырашэнняў дасягаецца спа- Лучэннем вертыкальнай, гарызантальнай і Нахільнай укладкі, што стварае некалькі Схем члянення плоскасці франтона. Гэтыя простыя канструкцыйна-дэкаратыўныя пры- Мы найбольш характэрныя для цэнтраль- Най Беларусі, Панямоння, Паазер'я, Падня- проўя. Прыкметна вьілучаецца дэкор франтонаў На Палессі. На крайнім захадзе (Брэсцкі, Камянецкі раёны) рытмічны малюнак свое- асабліва ўкладзенай шалёўкі дапаўняецца Дэкор жылля. 1950-я гады. Ветка. ш ШШШЗШлтТ' Дэкор жылля. 1950-я гады. Іванава Слабада Лельчыцкага раёна. 11ТТПТ Т Г Г Г Т П г г т ШШШПЙШІ Народнае мастацтва Беларусі дэкаратыўнай ажурнай акаймоўкай, зро- Бленай на водступе ад франтона, але глы- бей, чым закрыліны. На ўзроўні іх пло- Скасці мацуецца таксама гарызантальная Зацяжка, якая служыць асноваю для верты- кальнай фігуры (грамнічная страла), часам прадоўжанай над франтонам у выглядзе Шпіля. Такое разнастайнае прасторавае вы- Рашэнне верхняй часткі франтона стварае багатую ігру ценяў, надаючы яму маляўні- Чы выгляд. Непаўторнасцю і своеасаблівасцю вызна- чаецца дэкаратыўнае вырашэнне франто- наў цэнтрапьнага Палесся (Пінскі, Столінскі, Лунінецкі, Жыткавіцкі раёны) з іх багатай Салярнай арнаментыкай. Хоць салярныя ма- тывы ў разнастайных варыянтах і тэхніках выканання (прапілоўка, глухая разьба, рос- Піс і інш.) у аздабленні фасаднай часткі жылпя спарадычна сустракаюцца ў многіх еўрапейскіх народаў, палескі варыянт мож- На лічыць, відаць, найбольш развітым і да- сканапым. Характэрна, аднак, што ён уяў- Ляе сабой адносна познюю інтэрпрэтацыю старажытных матываў, набыўшы сваё ма- Дэкор жылля. 1950-я гады. Стараселле Шклоўскага раёна.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 302; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.188.63.71 (0.012 с.) |