Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Вёска канца 19 — пачатку 20 cm. Цэнт-Содержание книги
Поиск на нашем сайте
ральная Беларусь. Беларускі дзяржаўны му- Зей народнай архітэктуры і побыту (БДМНАП). Народнае мастацтва Беларусі Гліны, каменю, косці, з ЯВІЛІСЯ высенаныя і Выразаныя малюнкі і арнаменты на скалах, камянях, косці і, верагодна, на менш даўга- Вечных матэрыялах, вырабы з якіх не за- Хаваліся: дрэве, бяросце, скуры і г.д. Па- леалітычнае мастацтва ў цэлым харак- Тарызуецца універсалізмам з перавагай Скульптурнага напрамку. Захаваліся плас- Ціны-чурынгі з касцей маманта з прадрапа- Ным на іх арнаментам, а таксама бранза- І. і Леты, падвескі і інш. У тых часах вытокі большасці элементаў геаметрычнага арна- менту, што спалучаюцца ў самых розных Камбінацыях2. Аднак вяршыняй мастацтва ўсходнееўрапейскага палеаліту можна лі- Чыць скульптурныя выявы людзей і жывёл. Менавіта ў эпоху паляўнічых і збіральнікаў умоўнае, схематызаванае, але рэалістыч- нае мастацтва дасягнула высокага ўзроўню Развіцця. Захаваліся выявы аголеных жано- Чых фігур, нярэдка з гіпертрафіраванымі прапорцыямі (умоўна іх называюць Вене- рамі), якія ўражваюць нас сваёй дасканала- Сцю3. Традыцыйнае народнае жыллё канца 19 — Пачатку 20 cm. з вёскі Садавічы Капыль- Скага раёна. БДМНАЛ. Пазней, у неалітычным мастацтве (5—4 Тысячагоддзі да н.э.), набывае пашырэнне Напрамак, які з пункту гледжання сучасных ведаў можна вызначыць як сімвалізм. Ен характэрны дпя плямёнаў, што насялялі стэ- павую і лесастэпавую палосы і паўднёвыя ўскраіны лясной зоны. Адлюстраванні рэ- альнага рэдкія, схематызаваныя. На поў- Начы, у лясах, фіна-угорскія плямёны «пе- Ражыткавага палеаліту» па-ранейшаму зай- маліся паляваннем і рыбалоўствам і не Перайшлі яшчэ да жывёлаводства і земля- робства, таму ў іх прадаўжала існаваць рэ- Алістычнае мастацтва, пра што сведчаць Сібірскія, уральскія і карэла-фінскія наскаль- ныя рэльефы, наколы ў выглядзе качак і Іншых фігурак на керамічных пасудзінах4. Больш на поўдзень ад іх у арнаментыцы па- Навалі геаметрычныя матывы, асабліва на кераміцы, якая была найбольш пашырана ў Эпоху неаліту5. Зварот першабытных людзей да арна- Ментыкі сведчыць пра своеасаблівы пра- Грэс тагачаснага мастацтва. На думку нека- Торых вучоных, геаметрычны малюнак Сялянская сядзіба паўднёва-заходняй Брэстчыны. Канец 19 — пачатак 20 cm. Заазёрная Маларыцкага раёна. Народнае мастацтва Беларусі на розных этапах яго бытавання адпюстраваў развіццё ў чалавека здоль- Насці да абстрактнага мыспення6. Маг- Чыма, гэтак жа, як раней пышнацелыя Ве- Неры «закліналі» прыроду, увасаблялі пла- Давітасць, так і пазней прырода не менш Ахвотна павінна была «адгукацца» на адлю- Страванне квадрата з кропкай у цэнтры — Сімвала засеянага поля7. 3 часам магія ква- Драта, як і магія старажытнай Венеры, пе- рарасла ў вузкую функцыю «практычнага чараўніцтва» і стала мастацкай з'явай. Ме- навіта ў каменным веку зарадзілася маста- Цтва як творчасць. Яно было яшчэ сінкрэты- Чнае, нерасчлененае, цесна пераплеценае З магіяй і вытворчай дзейнасцю. Але чала- век, відаць, ужо разумеў і цаніў і песню, і Танец, і рытміку арнаменту, і скульптуру. Ад тых далёкіх часоў да нас дайшлі толькі Рэдкія, адзінкавыя прадметы, так што пра Культуру і мастацтва мы можам меркаваць толькі ў агульных рысах, хоць такія ўяўленні ў значнай ступені і падмацоўваюцца ма- Тэрыяламі больш позніх эпох. Старажытны і пласт дэкаратыўнага мастацтва на тэрыто- Рыі Беларусі больш выразна прасочваецца ў жалезным веку, у часы Кіеўскай Русі і на- Ват больш познія эпохі. У беларускім народным мастацтве ар- хаічны пачатак выявіўся асабліва выразна. Яшчэ ў 19 — 1-й палове 20 стагоддзя за- хоўваліся, напрыклад, старажытныя формы керамічнага посуду, што бытавалі ў эпоху Бронзы. У многіх узорах дробнай пластыкі Няма дакладнай адпрацаванасці, вытанча- Насці, затое адчуваецца першабытная сіла, Манументальнасць, подых суровага часу. Вільчакі на стрэхах беларускага жылпя на- гадваюць архаічных ідалаў. Формы выдзеў- Банага посуду лаканічныя, цяжкаватыя, ма- нументальныя, часам яны проста паўтара- юць форму драўніннай нарасці. Архаічныя праявы заўважаюцца і ў вырашэнні глінянай пластыкі, выдзеўбанага посуду, саламяных вырабаў, арнаментыкі пісанак і інш. Нават у Больш позніх узорах народнага мастацтва з Яго развітымі сістэмамі расліннага і заа- морфнага характару, інтэнсіўнымі коле- Рамі і складанымі кампазіцыйнымі выра- Шэннямі прыкметны зварот народных май- строў да старажытных матываў. Досыць выразна архаічны пачатак выяў- ляецца і ў больш рафінаванай культуры ткацтва і вышыўкі. Відаць гэта, напрыклад, у вышываных дыванах паўночнага захаду Беларусі, дзе фігуры людзей, жывёл і пту- шак, дрэвы, кветкі і плады паўстаюць перад намі ў вельмі абагульненым, схематычным Выглядзе. Асабліва выразна старажытныя рысы выявіліся ў вышыўцы на адзенні і Ручніках. У малюнку і каларыстыцы пера- борных дываноў і посцілак 1-й паловы 20 ст. таксама адчуваецца ўплыў гэтага суро- Вага, манументапьнага стыпю. У часы сярэднявечча прыкметныя сацы- яльныя змены ў грамадстве выклікалі ў га- Радскім, рамесніцкім асяроддзі практыку іншага разумення свету і з'яваў, што выклі- Кала развіццё парапельнага традыцыйнаму, апе іншага напрамку ў мастацтве Беларусі. У часы Кіеўскай Русі разам з народным ма- Стацтвам, якое нібы закансервавалася на Многія стагоддзі, развіваецца і прафесійнае гарадское рамяство, што актыўна арыента- Валася на дасягненні блізкіх і далёкіх сусе- дзяў. Прыкметна развіваўся гандаль, ра- Знастайныя тавары прывозілі з Сярэдняй Азіі, Бліжняга Усходу, Заходняй Еўропы, a туды вывозілі вырабы рамеснікаў старажы- тнарускіх гарадоў8. Такая гарадская, рамесніцкая культура часам уяўляецца занесенай збоку. Нярэдка Жыллё паўднёвага ўсходу Гомелыйчыны. Я гады. Ветка. Народнае мастацтва Беларусі Яе называюць дружынна-баярскай, бо яе лепшыя і найбольш дасканапыя ўзоры са- праўды прызначаліся для вышэйшага саслоўя'. Аднак і ў гэтай кулыуры, наро- Джанай у выніку складаных міжнародных узаемасувязяў, адчуваецца глыбока трады- Цыйная аснова. Такое пастаяннае перапля- Ценне традыцыйнага народнага мастацтва і дасягненняў прафесійнага гарадскога рамя- ства прыкметна адчуваецца і ў наступныя Стагоддзі. 3 13 ст. Беларусь уваходзіла ў склад Вялікага княства Літоўскага, а паспя Люб- лінскай уніі (1569) і да ўключэння ў Расій- Скую імперыю (канец 18 ст.) — Рэчы Пас- палітай. Гэта аказала прыкметны ўплыў на культуру Беларусі, якая ў значнай ступені Стала арыентавацца на Захад. Такая арыен- тацыя, узаемаўплывы мастацтваў выявіліся Па-рознаму. У традыцыйнай народнай куль- туры ўплыў Захаду праявіўся слаба, ёй больш імпанавала культура літоўскіх ппямё- наў, якія толькі ў 14 ст. былі хрысціяніза- ваны і таму доўгі час захоўвалі перажыткі Язычніцтва з яго пераважна геаметрычна- Клець. Пачатак 20 cm. Скага раёна. Баравікі Валожын- Зааморфнай стылістыкай у народным ма- стацтве. У народным побыце беларусаў, які доўгі час захоўваў архаічныя рысы і пе- Ражыткі натуральнай гаспадаркі, гэтая Традыцыя нібы захавапася аж да 19 ст., a некаторыя яе рысы адчуваюцца і ў нашы Дні. У той жа час шляхта, магнаты, заможнае гарадское насельніцтва, царква актыўна Арыентаваліся на культуру Захаду, адда- Ючы перавагу вырабам гарадскіх ра- меснікаў, якія імкнуліся засвойваць дася- гненні заходнееўрапейскага мастацтва і працаваць у рамках агульнаеўрапейскіх стылявых напрамкаў. Асабліва бурны ро- сквіт розных рамёстваў пачынаецца з 16 Ст. Растуць беларускія гарады, дзе гурту- ецца ўсё больш рамеснікаў і гандляроў. Ідзе актыўная барацьба з феадаламі за га- Радское самакіраванне, якая скончылася Наданнем многім гарадам і мястэчкам ка- ралеўскіх прывілеяў, уключаючы і магдэ- Бургскае права. Адносная самастойнасць гарадоў спрыяла хуткаму развіццю ў іх ра- мёстваў і гандпю10. У сваю чаргу такое Вятрак. Пачатак 20 cm. Горкі Стаўбцоў- Скага раёна. Народнае мастацтва Беларусі на розных этапах яго бытавання ажыўленне гандпю, эканамічных і культу- рных сувязяў вяло да росту беларускіх га- радоў, развіцця ў іх розных рамёстваў. Шмат рамеснікаў працавала пры ма- Настырах, замках, маёнтках, дзе нярэдка Канцэнтраваліся значныя мастацкія скарбы. Магнаты, непасрэдна зацікаўленыя ў ра- звіцці вытворчасці, давалі рамеснікам пэў-
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 370; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.205.149 (0.008 с.) |