Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Старога з новым, паколькі вельмі лёгка пе-Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Маладзіцы ў святочным адзенні 1930-х га- доў. Вялікае Падлессе Ляхавіцкага раёна. Народнае мастацтва Беларусі на розных этапах яго бытавання Раступіць тую мяжу, калі вырабы страчва- Юць нацыянальную прыналежнасць і трады- цыйнасць, а дэкаратыўнасць ператвараец- ца ў самамэту. На жаль, менавіта сучасныя Мастацкія промыслы рэспублікі даюць Шматлікія прыклады падобнага. Асаблівай увагі патрабуе скарыстанне ўзораў народнай культуры першай паловы 20 ст., у якой, як вядома, не ўсё раўназна- чнае ў мастацкіх адносінах. У поле зроку Нярэдка трапляюць узоры ці недасканалыя З мастацкага боку, ці больш характэрныя для культуры іншых народаў. Несумненна, лепшыя дасягненні новых відаў народнай творчасці трэба выкарыстоўваць, аднак не Варта цалкам ім давярацца, атаясамліва- Ючы паняцці «народнае» і «добрае». Тут Неабходны строгі крытычны адбор, умелая работа па трансфармацыі ўзораў навейшай Культуры. Трансфармацыя традыцыйнага — скла- Даны творчы працэс, даступны далёка не ўсім народным майстрам. Тут абавязковая Дапамога кваліфікаванага мастака, паколькі Народныя майстры звычайна добра скары- Дзяўчына ў святочным адзенні пачатку 20 Cm. Камянецкі раён. стоўваюць звыклыя рэчы, а новыя формы і Дэкор многім даюцца з цяжкасцю. Ім не Хапае пачуцця меры, яны не адразу знахо- Дзяць дакладныя вобразныя вырашэнні. I Толькі праз дзесяцігоддзі, у выніку паступо- вага ўдасканалення майстэрства некалькімі пакапеннямі майстроў нараджаюцца творы Класічна завершаныя. Напрыклад, у в.Не- глюбка (Веткаўскі раён Гомельскай вобл.) у сярэдзіне 20 ст. выпрацаваўся пэўны тып дэкору ручнікоў з выкарыстаннем чырво- нага і чорнага колераў, характэрны і для ранейшых часоў. У вырашэнні яго май- Стрыхі дасягнулі цэласнасці, манументаль- насці, мастацкай пераканаўчасці. Апе калі сталі ўводзіць і іншыя колеры, імкнучыся «асучасніць» дэкор, кампазіцыя рассыпа- лася, раздрабнілася, каларыт стаў стра- Каты. Неарганічнасць мастацкага вырашэн- ня час ад часу сустракаецца і сёння. Таму ў Рабоце, дзе патрабуецца сур'ёзная ма- Дэрнізацыя формы і дэкору, у цеснай са- Дружнасці з народным майстрам павінен Дзейнічаць мастак. Зразумела, яму трэба Добра ведаць традыцыі промыспу, тонка Хлопец у традыцыйным адзенні пачатку 20 Cm. Лешня Капыльскага раёна. Я. М. Сахутз. Народнае мастацтва Беларусі Аднуваць асаблівасці традыцыйнай народ- Най культуры. У гэтых адносінах вялікую і плённую ра- Боту вялі мастакі Навукова-даследчай мас- Тацка-эксперыментапьнай лабараторыі Упраўлення мастацкай прамысповасці Бе- Ларусі, са стварэннем якой (1976) цэн- Тралізавана і мэтанакіравана вырашаліся многія пытанні распрацоўкі ўзораў мас- тацкіх вырабаў на аснове вывучэння Традыцыйнага народнага мастацтва Бела- Русі. Аднак прамысловы напрамак сучас- ных мастацкіх промыспаў Беларусі не да- зваляў належным чынам выкарыстоўваць Творчы патэнцыял лабараторыі. Мастакі ня- Рэдка працавалі «наогул», без прывязкі да Канкрэтнага промыслу, іх узоры часам Набывапі выпадковую «прапіску». Плённыя Вынікі можа даць толькі шматгадовая кар- Патлівая праца мастака з канкрэтным Промыслам ці канкрэтным народным май- Страм. Заспугоўвае ўвагі яшчэ адна форма Бытавання сучаснага народнага мастацтва Беларусі — у сістэме быпога Мастацкага Жанчыны ў сучасньіх сцэнічных касцюмах. Горталь Івацэвіцкага раёна. фонду БССР. Ахоплівала яна параўнаўча невялікае кола народных майстроў, аднак, пазбаўленая ў значнай ступені недахопаў Развіцця народнага мастацтва як у сваім на- туральным асяроддзі, так і ў выглядзе промыслаў, арганізаваных на дзяржаўнай аснове, адыграла прыкметную ролю ў раз- Віцці сучаснага народнага мастацтва. Безумоўна, найбольш арганічным з'яўля- Ецца натуральнае, традыцыйнае развіццё народнага мастацтва ў народным ася- роддзі. Аднак нельга не ўлічваць і той факт, што «ў сучаснай сітуацыі па многіх Прычынах натуральныя адаптацыйныя маг- чымасці народнага мастацтва праяўляюцца ў меншай ступені, куды большую ролю адыгрывае ў яго жыцці навукова арганіза- ванае кіраўніцтва»28. У пэўнай ступені яно накіроўвае дзейнасць мастацкіх промыслаў У сістэме мясцовай прамысповасці, аднак абспугоўвае там у першую чаргу эка- Намічныя і тэхналагічныя патрабаванні. У Сістэме ж Мастацкага фонду эканамічныя Паказчыкі хоць і займалі важнае месца, Абрад *Дажынкі* 1994. Рэчыца Бярозаў- Скага раёна. Народнае мастацтва Беларусі на розных этапах яго бытавання раўнапраўнай задачай быпа і падтрымка Традыцыйнага народнага мастацтва. Актыўная работа па падтрымцы і развіцці Народнага мастацтва і мастацкіх промы- слаў разгарнулася ўжо пасля I з'езда Са- юза мастакоў СССР (1957). Мастацкі фонд СССР — творча-вытворчая база Саюза ма- стакоў — узяў пад сваю апеку унікальныя Мастацкія промыслы Расіі (папехская мінія- цюра, дымкаўская цацка, загорскі роспіс па дрэве), Украіны (гуцульская кераміка), Латвіі (латгальская кераміка) і інш.29 Разга- рнулася планамерная мэтанакіраваная ра- бота па выяўленні асяродкаў народных промыслаў, пошуках народных майстроў, якіх заахвочвапі да супрацоўніцтва з фон- дам. Асноўная задача, якая ставілася ў гэ- Тай рабоце, — падтрымка і развіццё традыцыйных відаў народнага мастацтва, Максімальнае раскрыццё тапенту кожнага Канкрэтнага майстра. Стыхійнасць развіцця, характэрная дпя народнага мастацтва ў яго Натуральным асяроддзі, змянілася мэта- накіраваным квапіфікаваным кіраўніцтвам. Жорсткасць гшанавання, стандартнасць, Калядная *каза*•. 1980-я гады. Бездзеж Дра- Гічынскага раёна. БДМНАП. Масавасць і іншыя прамысловыя патраба- ванні, перад якімі пастаўлена народнае ма- стацтва ў сістэме мастацкай прамысло- Васці, у Мастацкім фондзе не толькі не з'яўляліся асноўнымі, але і справядпіва пры- знаваліся шкоднымі дпя паўнакроўнага раз- Віцця народнага мастацтва. I камісія па ра- Боце з народнымі майстрамі пры Саюзе мастакоў Беларусі, і савет па дэкаратыўна- Прыкладным мастацтве Мастацкага фонду БССР, працуючы ў цесным кантакце, тры- Малі напрамак на максімальнае выкарыс- Танне ручной працы, раскрыццё магчымас- цяў традыцыйных матэрыялаў, пастаянную варыянтнасць узораў у рамках традыцыі і Творчага почырку майстра. Творчасць на- родных майстроў не абмяжоўвалася ніякімі Рамкамі, акрамя адпаведнасці традыцыям і Мастацкім патрабаванням. Нягледзячы на абмежаваныя магчымасці Мастацкага фонду, менавіта дзякуючы яго дзейнасці ў Беларусі адрадзіліся некаторыя Віды народнага мастацтва. Асобныя з іх, перш за ўсё саломапляценне, заваявапі Шырокую папулярнасць, дасягнулі таго Гаспадарчы посуд. 1-я палова 20 cm. Са- Лома, лаза, пляценне. Цэнтральная Бела- Русь. БДМНАП. Народнае мастацтва Беларусі ўзроўню развіцця, які быў немагчымы ні ў Сферы натуральнага бытавання народнага мастацтва, ні ў рамках мастацкай прамы- Словасці. У сістэме Мастацкага фонду на- Былі магчымасць развівацца тыя асаблівасці Народнага мастацтва, якія пры натураль- Ным яго бытаванні выконвапі звычайна пад- парадкавальную ролю: ярка выяўленыя ма- стацкасць і дэкаратыўнасць вырабаў. I хоць гэтыя рысы творчасці культывуюцца і ў ма- Стацкай прамысловасці, тут яны стрымліва- Юцца патрабаваннямі стандартнасці і маса- васці. Творчасць народных майстроў у Ма- Стацкім фондзе гэтымі патрабаваннямі не абмяжоўвалася, яны мелі поўную (у ра- мках традыцый) свабоду дпя самавыяў- Лення. Развіццё народнага мастацтва ў сістэме Мастацкага фонду адрознівапася яшчэ Адной важнай асаблівасцю, уласцівай яго бытаванню ў натуральным асяроддзі і Амаль цалкам адсутнай у сістэме мастац- кай прамысловасці: кантактамі са спажыў- цамі вырабаў. Непасрэдны кантакт народ- ных майстроў са спажыўцамі іх вырабаў — Надмагільны крыж. 1920-я гады. Дрэва, Разьба. Чарняны Маларыцкага раёна. Заказчыкамі-суседзямі ці пакупнікамі на рынку — неад'емная ўмова бытавання і Развіцця традыцыйнага народнага мастац- тва. Масавы спажывец яго ўзораў з'яўля- Ецца тым своеасаблівым «мастацкім саве- там», які адпюстроўвае калектыўны густ Народа і падтрымлівае развіццё народнага мастацтва на належным узроўні ў рамках традыцыі. Гэты кантакт цалкам адсутнічае ў
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-07-16; просмотров: 252; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.138.126.124 (0.011 с.) |