Выполнение дополнительноrо задания для тренировки упо требления reflexive pronouns
V. Подведение итогов урока
- Can you talk about accidents?
- Can you understand puns?
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.,
У р о к 99. Accident-prone
Цели: познакомить с возвратными местоимениями (reftexive pronouns); способствовать развитию навыков диалогической речи, аудирования, продуктивного письма.
Оборудование: юшюстрации по теме урока.
Ход урока
1. Организационный момент
- Good aftemoon, boys and girls! (Good aftemoon, teacher.')
- How are you?
- Who isn't here today?
11. Актуализация знаний
Проверка домашнего задания
(Учитель организует взаимопроверку выполнения упражне ний в рабочей тетради. Ответы записаны на доске.)
Упр. 1 (с. 60).
Suggested answers: 2 -А: What's wrong with her? В: She has twisted her ankle. 3 - А: What's wrong with him? В: Не has bumped his head. 4 - А: What's wrong with him? В: Не has cut his finger.
Упр. 2 (с. 60).
1с, 2а, ЗЬ, 4d.
(Несколько учеников сдают рабочие тетради и тетради-сло вари на проверку учителю.)
111. Работа по теме урока
1. Работа по учебнику
Упр. 5а (с. 99).
- Look at picture 5 in the cartoon strip on page 98 and read what the doctor says. The word yourself is а reftexive pronoun. What other reflexive pronouns do you know?
(Учащиеся называют возвратные местоимения.)
- Let's read the rules and leam how to use reftexive pronouns. (Ученики читают и обсуждают правила на с. 99 и на с. G R9
вместе с учителем. Педагог приводит дополнительные примеры, если необходимо.)
Упр. 5Ь (с. 99).
(Учащиеся самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.
Keys: l - herself; 2 - himself; 3 - myself; 4 - themselves.)
Упр. 5с ( с. 99).
- Tel1 your partner three things you can do Ьу yourself. (Учащиеся выполняют задание в парах, затем несколько уче-
ников выступают перед классом.)
- Read the story. Write а reflexive pronoun from the Ьох to complete each sentence. Each reftexive pronoun will Ье used once.
myself, himself, itself, themselves, yourself, herself, ourselves
Му friend, Jill, and I took (1)... to aquarium on Sunday. Jill and I saw many kinds of fish, а seahorse, and even some penguins. 1 Ьought (2)... а stuffed penguin at the gift shop. Then, JШ took а picture of (3)... next to а giant octopus! An aquarium worker named Jim introduced (4)... and answered the questions. We leamed that octopi protect (5)... from danger in many interesting ways. For example, an octopus can protect (6)... Ьу changing colours to Ыend in with its surroundings. They are amazing animals! Would you like to take (7)... to the aquarium?
(Keys: 1 - ourselves; 2 - myself; 3 - herself; 4 - himself;
5 - themselves; 6 - itself; 7 - yourself.)
|