IV. Инструктаж по выполнению домашнего задания
Equivalent with unless
You will Ье sick if you don 't stop eating.
1 won't рау ifyou don't provide the goods immediately.
lfyou don't study hard, you'll never pass exams.
You'll Ье sick unless you stop eating.
1won 't рау unless you provide the goods immediately.
Unless you study hard, you'll never
pass exams.
(Учащиеся самостоятельно выполняют задание, затем все вме сте проверяют ответы.
Keys: 2 - Unless the children behave themselves, they won't go to the zoo. 3 - Unless Jim pays his electricity Ьill, it will get cut off. 4 - Unless the students study, they won't pass their exams.)
- Make your own sentences with unless. (Учащиеся составляют предложения устно.) Упр. 7(с. 97).
(Учитель объясняет разницу в значениях слов ache и sore.)
А part of your body that is sore is painful because of infection or because you have used а muscle too much. For example: / had а sore throat. Му arms are sore /гот а// the lifting.
An ache is а continuous pain that is not sharp or very strong. For example: The ache in ту /eg had a/most disappeared.
(Учащиеся самостоятельно выполняют задание, затем все вме сте проверяют ответы.
Keys: l - headache; 2 - toothache; 3 - stomachache; 4 - sore; 5 - backache; 6 - earache; 7 - sore; 8 - sore.)
- Do you ever have these kinds ofpain? How do you feel?
Упр. 8 (с. 97).
- What phrasal verЬs can you see in the spidergram? (Fa/1 apart, fa/1 behind,fa/1 out with somebody.)
- What are their meanings?
(Учащиеся читают значения фразовых глаголов, затем обра щаются к словарю, чтобы убедиться, что правильно понимают их. После этого ученики самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.
Keys: \ - out with; 2 - behind; 3 - apart.)
2. Выполнение дополнительных заданий для тренировки употреб- ления фразовых rлаrолов
- Choose the correct word.
1) She hurt her ankle and fell behind/out the others.
2) Rita never falls apart / out with her neighbours.
3) Му old Ьike hasn't fallen out/apart yet.
4) She fell out with / behind some of her school friends.
(Keys: 1 - behind; 2 - out with; 3 - apart; 4 - out with.)
- Complete the sentences with the correct phrasal verb:/a// apart, fall behind,fall out with.
1) They always ... when we go uphill.
2) These Ыocks are very weak. They ... in my hands.
3) Why do you always ... уоuг sister?
4) I'm afraid of driving this car. lt's going to ....
(Keys: 1 - fall behind; 2 - fall apart; 3 - fall out with; 4 - fall apart.)
3. Продолжение работы по учебнику
Упр. 9 (с. 97).
(Учитель объясняет задание. Учащиеся могуг выполнять за дание в парах или индивидуально.)
- First, make notes. You сап draw а spidergram. Then discuss your
.. ideas with the partner. Finally, design the leaftet. (Ученики могуг закончить работу дома.)
- Open your workbooks at page 59.
(Учитель объясняет, как выполнять задания в рабочей тетради.)
- Ifthere's anything you don't understand, ask now.
(Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики - в дневниках:
SB: Ех. 9 (р. 97); WВ:Ех. 4, 5 (р. 59).)
|