Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Липня (19 липня) — Знайдення мощів праведної діви Юліанії, княжни ОльшанськоїСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Княжна Юліанія походила з давнього княжого роду Дубровицьких-Ольшанських. У князівському володінні було містечко Дубровиця, що на лівому березі річки Горинь. Вже з кінця XII ст. воно відоме як центр Дубровицького удільного князівства. Колись це була історична Волинь, тепер це райцентр Рівненської області. Дочка князя Юрія (Григорія) Ольшанського Юліанія жила в 1-й пол. XVI ст. Вона з великою повагою ставилася до священицького чину, дуже любила книги та відрізнялася від своїх ровесниць надзвичайною скромністю. Була вихована в дусі християнської покірливості та благочестя. Батько, Юрій Семенович Ольшанський, був відомим захисником волинських земель від нападів татар. Уславився багатьма богоугодними справами, його знали як великого жертводавця на Києво-Печерський монастир. Земний шлях його дочки Юліанії був досить коротким. Прожила вона неповних 16 років і померла дівою. Сталося це десь близько 1540 р. Юна небіжчиця похована біля стіни правого Івано-Предтеченського приділу Головної Успенської церкви у Києво-Печерській лаврі. Для того, щоб бути похованим на території монастиря, треба було мати перед ним великі заслуги. Звичайно, враховувалися благодійницькі справи батька, але й сама Юліанія, виходячи з її становища й віку, також відома своїми доброчинностями. Праведна діва була доброю, лагідною, тихою і милостивою. Жила повсякденною молитвою, і люди вже тоді вважали її святою. На початку XVII ст., коли Києво-Печерським монастирем управляв архімандрит Єлисей Плетенецький, під час копання нової могили біля стіни Головного храму була знайдена домовина. На ній була прибита срібна дощечка з гербом князів Ольшанських із написом: «Юліанія, княжна Ольшанська, донька князя Григорія Ольшанського, преставилася дівою в літо від народження свого шістнадцяте». Коли ж відкрили домовину, то всі побачили Юліанію як живу, але ніби сплячу, в дорогому одязі, з перснями на руках і дівочому віночку на голові. Але коли доторкнулися до тієї одежі, то вона миттєво розсипалася. Свята діва була одягнена в нові одежі, і домовина була перенесена в саму церкву, але без почестей, що належать святим. Пройшло декілька років, і свята Юліанія в чудесному видінні з’явилася новому архімандриту Києво-Печерському (майбутньому митрополиту Київському) Петру Могилі. Вона дорікала владиці Петру за недостатню увагу до її святих мощів та малу віру в її святість. Після цього була зроблена нова рака, біля неї почалося читання акафістів. На раці зробили новий напис: «По волі Творця неба і землі живе в усі віки Юліанія, помічниця і велика в Небі заступниця. Тут мощі — ліки від всіх страждань. Райські поселення собою прикрашаєш, Юліаніє, як квітка чудова». Петро Могила, на той час уже митрополит Київський, одягнувши святительські одежі та зібравши Освячений Собор, здійснив святкове богослужіння з подякою Господу, Пресвятій Богородиці та преподобним отцям Києво-Печерським за чудесне знайдення чесних мощів праведної діви. Багато прочан стало приходити до них, і там почало відбуватися багато чудес і зцілень. Як писав сучасник, Кальнофойський Афанасій, київський письменник XVII ст.: «Якось до монастиря прийшов невідомий чоловік і, удавши з себе віруючого, попросив відкрити раку з мощами святої Юліанії, з метою начебто їм поклонитися. Коли ж його прохання було задоволено — лицемірно кланявся і довго прикладався до них. Але потім, виходячи з храму і переступивши церковний поріг, впав на землю і з неймовірним криком помер у страшних муках. З дозволу архімандрита нещасного обшукали та за пазухою знайшли перстень — як виявилося, з руки святої Юліанії. На той час до храму зайшов благочестивий княжич Варфоломій та й упізнав покійника. То був соцініанин, протестант — з тих, що зневажають християнську віру у святі мощі. Святотатця й грішника було наказано поховати за межами монастиря. Це було перше диво, коли всі — і ченці Печерські, і миряни — увірували в святість праведної Юліанії.» Друге Боже знамення від святих мощів було в 1667 р. ігумену Михайлівського Золотоверхого монастиря у Києві Феодосію Софоновичу, який управляв цією обителлю в 1665-1673 рр. Одного разу, після закінчення ранішнього піснеспіву, він, вийшовши з храму, удостоївся чудесного видіння: перед ним з’явилися лики багатьох святих дів, а одна з них звернулася до ігумена з такими словами: «Я — Юліанія, мощі якої лежать у святій церкві Печерській. То чому ж ти обходиш мене і мощі мої? Заради цього Господь і дав тобі знамення, щоб ти зрозумів, що і я Господом Богом причислена до святих дів, що догодили Йому.» І дійсно, ігумен Феодосій ніколи до цього не удостоював себе поклонитися тим святим мощам. Він прийшов до Печерського монастиря на поклоніння святині і вже більше ніколи про це не забував. У ніч з 21 на 22 квітня 1718 р. від незагашеної свічки в келії намісника Києво-Печерського монастиря сталася страшна і спустошлива пожежа. Багато було знищено дерев’яних споруд, отримали серйозні пошкодження також і муровані. Святі мощі праведної Юліанії майже згоріли. Їх останки були перенесені до Ближніх (Антонієвих) печер. У 1730 р., за поданням архімандрита Романа Копи та згідно з наказом імператриці Анни Іоанівни, замість них у Головну Печерську Церкву були перенесені мощі першого митрополита Київського Михаїла. Частка святих мощів, за клопотанням архієпископа Волинського Модеста, у 1889 р. була передана до Спасо-Преображенського кафедрального собору в м. Житомир. Повість про знайдення святих мощів праведної діви Юліанії надрукована окремою книжкою в друкарні Києво-Печерського монастиря ще в 1705 р. З виправленнями увійшла до Четій-Міней святителя Димитрія Ростовського 6 липня. А згідно з указом Святійшого Синоду РПЦ, з 1823 р. вона друкується і в Києво-Печерському патерику. Ангельська святість праведної Юліанії — це символ української жінки, благочестивої, терплячої і смиренної благодійниці. Пам’ять праведної Юліанії відзначається ще: в другу неділю Великого посту; 28 вересня (11 жовтня) у складі Собору преподобних отців Києво-Печерських, у Ближніх печерах спочилих; 10(23) жовтня у складі собору Волинських святих. На батьківщині святої Юліанії в м. Дубровиці (тепер-райцентр Житомирської області) встановлено величний пам’ятник.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-19; просмотров: 249; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.21.125 (0.011 с.) |