Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

У р о к 3. Better safe than sorry

Поиск

Утверждение

Отрицание

Вопрос

I play

I don'tplay

DoI play?

Не plays

Не doesn'tplay

Doeshe play?

She plays

She doesn'tplay

Doesshe play?

lt plays

It doesn'tplay

Doesit play?

We р!ау

We don'tplay

Dowe р!ау?

You play

You don'tplay

Doyou play?

They play

They don'tplay

Dothey play?

Present Continuous

Утверждение

Отрицание

Вопрос

1 am playing

I'm notplaying

AmI playing?

Не is playing

Не isn'tplaying

1she playing?

She isplaying

She isn'tplaying

1sshe playing?

lt is playing

lt isn't playing

1sit playing?

We areplaying

We aren'tplaying

Агеwe playing?

You areplaying

You aren'tplaying

Агеyou playing?

They areplaying

They aren'tplaying

Агеthey playing?


Упр. 5 (с. 7).

- Now open your books at page 7. Read the text in Exercise 5 and explain the use ofthe verЬs in Ьold.

(Ученики читают текст про себя, а затем выполняют задание

все вместе.

Keys: Present Simple: love (present state and facts), start (routine/ hablt).

Present Continuous: / ат studying, / ат working (actions happening at the moment of speaking), /'т sitting, /'т meeting (future plans).)

Упр. б (с. 7).

(Ученики выполняют задание все вместе.

Keys:

1) Why are уои in such а hurry? - l'm worried. Му exam starts / is starting in ten minutes.

2) 1 ат thinking of changing school. - 1 don't think it's а good idea.

3) Why are you angry? - Му sister is always taking ту clothes.

4) Tom /ooks very stressed. - Yes. Не is studying а lot these days.

5) Why are уои /eaving now? - Му train /eaves in an hour.)

Упр. 4 (с. 7).

(Учитель объясняет задание, затем раздает карточки и предла­ гает составить вопросы, которые учащиеся могут задать во время интервью.)

- Write the words in order and make questions you can ask Sarah and AnnaЬel.

Задание на карточках:

l) do / get up / what time / you?

2) get / you / how / to / do / school?

3) what / Sarah's / is / like / school?

4) at / you / anything / Sarah's / are / at / leaming / house?

5) miss / what / on / do / you / the fann?

6) do / have / what time / breakfast / you?

7) are / today / where / you / going?

8) AnnaЬel's / different / is / yours / school / from?

9) feel / how / in / you / London / do?

(Keys: 1 - What time do you get up? 2 - How do you get to school? 3 - What is Sarah's school like? 4 - Are you leaming anything at Sarah's house? 5 - What do you miss оп the farm? 6 - What time do you have breakfast? 7 - Where are you going today? 8 - Is Annabel's school different from yours? 9 - How do you feel in London?)

- Which questions can you ask Sarah (Annabel)? (Ученики читают соответствующие вопросы вслух.) You сап make your own questions if you want.


 

(Учитель напоминает, как начать и закончить интервью, на- пример:

Не//о, I'm Leo Cooper from Star Magazine. Не//о. Nice to meet уои, Leo.

Сап I ask уои afew questions, Sarah? Yes, of course.

Thank уои ve,y much for уои time. Уои're we/come.

Ученики распределяют роли и разыгрывают интервью в парах, затем несколько пар выступают перед классом.)

- Let's discuss whose interview was the most interesting. (Учащиеся высказывают свои мнения.)

Упр. 7( с. 7).

(Для подготовки к написанию письма ученики выполняют задание на карточках.)

- Read the e-mail and fill in the correct words: city, next, noise, seaside, ear/y, /essons.

Hi Jenny,

Thanks vегу much for your e-mail. 1 am vегу well. 1am happy living in the country because I can't stand the constant ( 1 )... and pollution  ofthe (2).... 1get up very (3)... еvегу moming and I get the bus to school. Му (4)... start

at 8:30 am and I finish at 4 pm. l like my school and I have а lot offriends there. At the moment I am studying vегу hard for my exams, but (5)... weekend

1 am going to the (6)... with my friends. 1 can't wait!

Write and tel1 me about your school. Love,

Maria

(Ученики самостоятельно выполняют задание, а затем все вместе проверяют ответы.

Keys: 1 - noise; 2 - city; 3 - early; 4 - lessons; 5 - next; 6 -

seaside.

Затем учитель задает вопросы по содержанию текста.)

- Where does Maria live?

- What is her daily routine?

- What is she doing at the moment?

(После этого учитель объясняет, как наrшсать письмо другу. На­ поминает учащимся струк уру письма и обращает внимание на фра­ зы в тексте упр. 5, которые они могуг использовать при написании собственного письма. Ученики вьmОJШЯЮТ задание самостоятельно.)

IV. Инструктаж по выполнению домаwнеrо 38Д8НИЯ

(Если не хватит времени на уроке, учащиеся заканчивают письменную работу дома.)


 

- Finish offyour writing at home.

(Учитель объясняет, как выполнять задание в рабочей тетради, затем записывает домашнее задание на доске, а ученики - в днев­ никах:

SB*: Ех.7 (р. 7); WB:Ех. 3 (р. 5).)

V. Подведение итогов урока

- Сап you use the Present Simple and the Present Continuous?

- Сап you talk and write about lifestyles in а city and in the country? (Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)

- That's all for today. Goodbye! (Goodbye.

Цели: создать условия для формирования лексических на­ выков по теме <<Правила безопасного поведения в городе)>; спо­ собствовать развитию навыков прогнозирования и поискового чтения; познакомить со способом образования наречий от при­ лагательных и фразовым глаголом run.

Оборудование: иллюстрации по теме урока.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2024-06-27; просмотров: 4; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.124.123 (0.007 с.)