Раскройте скобки, выбирая требующееся время глагола. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Раскройте скобки, выбирая требующееся время глагола.



1. My friend asked me who (is playing, was play­ing) the piano in the sitting room. 2. He said he (will come, would come) to the station to see me off.I was sure he (posted, had posted) the letter.

I think the weather (will be, would be) fine next week. I hope it (will not change, would not change)
for the worse. 5. I knew that he (is, was) a very clev­er man. 6. I want to know what he (has bought, had bought) for her birthday. 7. I asked my sister to tell me what she (has seen, had seen) at the museum. 8. He said he (is staying, was staying) at the "Ritz" Hotel. 9. They realized that they (lost, had lost) their way in the dark. 10. He asked me where I (study, studied). 11. I thought that I (shall finish, should finish) my work at that time. 12. He says he (works, worked) at school two years ago. 13. Victor said he (is, was) very busy.

 

2.Употребите следующие предложения как прида­точные дополнительные, в роли главных используя предложения, данные в скобках. Сдвигайте време­на в соответствии с правилом согласования времен.

1. You will fall and break your leg. (I was afraid) My friend has never been to Washington. (I knew) She never drinks milk. (I was told) 4. He is a very talented singer. (We were told) 5. They live a happy life. (We knew). 6. The children are playing in the yard. (She thought) 7. Her friend will come to see her. (She hoped) 8. Father has repaired his bicycle. (He thought) 9. She knows English very well. (I sup osed) 10. Our sportsmen will win the game. (We were sure) 11. He does not know German at all. (I found out) 12. She made no mistakes in her dicta­tion. (She was glad) 13. He works at his English hard. (I knew) 14. She dances better than anybody else. (I was told) 15. My cousin has received a very interesting offer from his firm. (I learnt) 16. She will come to stay with us. (My aunt wrote in her letter) 17. He is painting a new picture. (We heard) 18. His new picture will be a masterpiece. (We were sure)

 

3.Переведите на английский язык, соблюдая пра­вило согласования времен.

1. Я знала, что она работает на заводе, что у нее есть муж и двое детей, что семья у нее очень друж­ная и она счастлива. 2. Он сказал мне вчера, что раньше он учился в университете. 3. Мы решили на прошлой неделе, что будущим летом мы все поедем в Крым. 4. Сестра сказала, что хочет при­ехать к нам сама. 5. Я знала, что она очень заня­та. 6. Никто не знал, что вы ждете здесь. Пойдем­те в дом. 7. Гид предупредил нас, что в этой части города движение довольно сильное. 8. Секретарь не заметил, что директор с кем-то разговаривает. 9. Все мы знали, что ее семья опять в Санкт-Пе­тербурге. 10. Лена сказала, что она дарит нам эту картину. 11. Она сказала, что ее коллеги всегда дают ей прекрасные советы. 12. Он сказал, что любит эту пьесу. 13. В прошлом году они думали, что никогда не будут хорошо читать по-английс­ки, но вчера они увидели, что читают тексты до­вольно хорошо. 14. Он сказал мне вчера, что его отец — профессор и живет в Москве.

 

4 Переведите придаточные дополни­тельные предложения, соблюдая правила согласования вре­мен.

1) The therapeutist knew that а) больной быстро выз доравливает.

b)больной уже выздоро­ вел.

c)больной скоро выздо ровеет.

 

2) The investigator said that a) он может доказать это своими опытами
b)он уже смог доказать это своими опытами

c) он сможет доказать это своими опытами

 

5) Дайте определения данным словам, используя определитель­ные придаточные предложения.

Образец: An island is a piece of land which is surrounded by water.

1. calendar (to show the dates); 2. watch (to show the time); 3. teacher (to teach students); 4. park (to go for walks); 5. swimming pool (to swim); 6. bank (to keep your money); 7. hairdresser (to look after people's hair); 8. baker's (to buy bread); 9. book (was written by W. Shakespeare); 10. dictionary (find the translation of the words); 11. A pavement (people walk along); 12. A mixer (to mix things with it); 13. An armchair (to relax in it); 14. A party (to enjoy yourself); 15. A fork (to eat with).

 

 

Приложение № 6

Заключение и задание на дом

 

1)Подведение итогов. Summing up: Can somebody sum up what has been said? (Summarise what you have found out). In conclusion, I would say that …(I would go over some mistakes: there were some mistakes in your pronunciation, you mispronounced the ward “…”. Listen to the correct pronunciation. You’ve got the stress wrong. The stress is on the second syllable. Be careful with your intonation. Your intonation wasn’t quite write. Listen to the way my voice goes up. You try and do the same. Drop(Raise) your voice at the end of the sentence. You must read loudly enough for everyone to hear you.

2)Задание на дом. Setting homework:Before we finish, I’d like to ask you to do something at home for the next lesson. Please write down your homework. For your homework revise/ go over your grammar rules and examples сoncerning the use of the Object Clauses.Attributive Clauses

very carefully. Write Exercise.

I’m afraid it’s time to stop. You can put your things away. It’s time for us to have a break. Goodbye, everyone.

8 )Литература: Козырева Л. Г, Шадская Т. В. «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»,Аванесьянц Э. М., Кахацкая Н. В, Мифтахова Т. В. «Английский язык для старших курсов», Тылкина С. А., Темчина Н. А. «Пособие по английскому языку для медицинских училищ»

Хведченя Л. В. Английский язык для поступающих в вузы.

 



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 595; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.234.191 (0.004 с.)