Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
XIV. Fill in the appropriate preposition.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1. There is a large number … different types of leaves. 2. The leaf-blade … the compound leaf is divided … many leaflets 3. When the projections lie regularly … each other, like the teeth … a saw the leaf is serrate. 4. When the divisions extend … halfway down, the leaf is called cleft. 5. When the divisions extend nearly … the base or … the mid-rib, the leaf is partite. XV. Answer the questions. 1. What kind of lamina has a simple leaf? 2. What kind of leaf do we call entire? 3. What kind of leaves have the slight projections? 4. How do we call a leaf, if it has extended divisions? 5. Does Dogrose (шиповник) have a simple leaf? XVI. Make the plan of retelling. XVII. Retell the text. Lesson VIII Types and shapes of leaves
Rules of reading: Letter combinations oo and ou; Grammar: The equivalents of the Modal Verbs. Text: Types and shapes of leaves
Letter combinations oo and ou oo e.g.: book Letter combinations are usually pronounced as [u] ou e.g.: group
oo e.g.: blood But these letter combinations are sometimes pronounced as [Λ] ou e.g.: country
I. Read the words with the letter combinations oo and ou. stool, could, too, soon, stood, blood, soup, zoo, souvenir, spoon, louver, country
II. Remember the pronunciation of the following words and translate them: cauline, axis, whorl, unelongated, angle, linear
Remind Grammar (look at grammar reference) The equivalents of the modal verbs: can – to be able to; (the verb “to be” is changed according to the tense) may – to be allowed to;
e.g.: (Present tense) I can swim. = I am able to swim. I cannot swim. = I am not able to swim. Can you swim. = Are you able to swim.
(Past tense) I could play volleyball when I was a child. I was able to play volleyball when I was a child. III. Answer the questions. 1. What is the meaning of the modal verb “may”? 2. What is the difference between the modal verbs and the other verbs? 3. How do we form the negative and the interrogative sentences with the Modal Verbs? 4. Do we use the modal verb “can” in the Future and the Past tenses?
IV. Replace the Modal verbs with their equivalents and make the sentences negative and interrogative. 1. I can work hard. 2. I could go to Moscow. 3. I can speak Russian. 4. She may read the book. 5. He can do this work. 6. They may stay at home.
V. Put the appropriate form of the verb “to be”. 1. I … allowed to go out yesterday evening. 2. My mother …able to dance very well, though she … 45. 3. She … allowed to go to the secondary school when she is 6. 4. Our teachers … able to speak German too. 5. My brother … not allowed to go the night clubs now.
VI. Paraphrase the sentences using the modal verbs. 1. Students are allowed to wear jeans, but the teachers are not allowed to wear casual clothes. 2. We are able to study well. 3. The leaves are able to have different shapes. 4. My grandfather was able to swim well when he was young. 5. The schoolchildren are not allowed to spend a lot of time in the computer clubs.
VII. Read and memorize the new words to the text. elongated вытянутый plantain подорожник radical растущий из корня, прикорневой cauline пристеблевой crowned законченный floral цветочный node узел, утолщение internode междуузлие axis ось level уровень opposite супротивный verticillate мутовчатые verticel, vertical мутовка whorl кольцо листьев, вокруг стебля, мутовка alternate очередной decussate попарно-супротивные, ovate овальный, яйцевидный elliptical элиптический lanceolate ланцетовидный, копьевидный cordate сердцевидный kidney-shaped почковидный wedge-shaped клинообразный linear узкий и длинный orbicular круглый, шарообразный obovate обратнояйцевидный circle кольцо, круг
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-01-14; просмотров: 133; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.255.198 (0.005 с.) |