![]() Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву ![]() Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
XXIV. Make up a plan of the text “Aloe” and retell it.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Lesson VII Senna Rules of reading: Letter combination: -ea Word building: the suffixes -al, -ic, Grammar: Past Simple Tense Text: Senna Assignments to do: Remember: 1. letter combination -ea, is usually pronounced as [i:] treat [tri:t] лечить - ea, before d, th it’s pronounced as [e]: ready - готовый; breath - дыхание,
2. suffixes -ic, -al, form the adjectives from the nouns: e.g.: person лицо – personal личный base основание – basic основной
I. Read and translate the following words: leaves, sea, weak, leave, head, already, health, death Remind Grammar (look at grammar reference) II. Read and remember the pronunciation of the following words and translate them: teacher, special, habitual, cathartic, terminal, several, chrysophanic acid, readily, especially.
III. Answer the questions. 1. What groups are all the verbs divided into? 2. How is Past Indefinite formed? 3. How are the irregular verbs changed in the Past Indefinite? IV. Write the Past Simple Tense of the verbs below. a) like liked g) play … b) enjoy … h) believe … c) travel … i) arrive … d) study … j) try … e) look … k) receive … f) dance … V. Regular and irregular verbs.Complete this text about Amelia Earhart, using the correct form of the verbs: Seventy years ago Amelia Earhart (1) was (be). America’s favourite woman. In 1932, she (2).......... (fly) across the Atlantic Ocean alone: the first woman to do this. Her journey (3).......... (start) in Newfoundland, Canada: Fifteen hours later, her Lockheed Vega airplane (4)..........(arrive) in Londonderry, Ireland. People all over the world (5).......... (want) to meet this incredible woman. She (6).......... (meet) King George V of England and (7).......... (become) friends with US President, Franklin D. Roosevelt. The American people (8)..........(love) her. Five years later, Amelia (9).......... (try) to fly around the World. An American University (10)..........(give) her $50,000 for a new Lockedheed electra airplane. On the morning of July 2nd 1937, Amelia and her co-pilot, Fred Noonan(11)..........(leave) Lae, in New Guinea, and (12).......... (begin) their journey to Howland Island in the Pacific Ocean.
VI. Complete the sentences in the Past Indefinite. Use verbs below. graduate study change try start die end live help walk 1. My brother was at Glasgow University: he graduated last year. 2. The Second World War … in 1939, and … six years later, in 1945. 3. Elvis Presley – The King of Rock’n’Roll – … in 1977. 4. There were no more buses, so I … home. 5. When I was at school, my parents often … me with my homework. 6. … French when I was at school, but I don’t remember very much now. 7. I … to phone you last night, but there was no answer. 8. When he was a young musician, Reg Dwight … his name to Elton John. 9. The composer Chopin was born in Poland, but he … in France for many years.
VII. Choose necessary form of the verb “to be” in the Present Indefinite. a) The flowers.......... bright yellow in axillary racemes a) is very b) was c) are d) are very b) The glycosides.......... readily soluble in water a) were b) is c) are d) am
c) The legume.......... long, membranous tapering at the base a) are b) was c) is d) were
VIII. Read and remember the following words and write down them into your vocabulary: pinnate перистый mucronate коротко остроконечный
beneath внизу rasemes кисть legume боб, плод бобовых taper суживаться к концу, заостряться habitual привычный constipation запор pod боб cathartic слабительный IX. Find the pairs of antonyms. low, bright, long, possible, high, dark, short, hot, oblique, thick, impossible, thin
X. Find in the right column the English equivalents of the following word-combinations: top сидячий raceme куст, кустарник shrub пазушный axillary суживаться к концу taper кисть downy боб oblique гладкий legume косой smooth опушенный sessile верхушка XI. Rearrange the mixed – up letters to make words. e.g. emgleu – legume
aresem – brush – aryixall – repta – toomhs – elssesi – atepinn –
XII. Read the text and translate it. Do the tasks below.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-01-14; просмотров: 292; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.138.49 (0.007 с.) |