Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
XIII. Find the sentences with Possessive Nouns in the text and translate them into Russian.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
XIV. Find synonyms of the following terms in the text: ампула, глюкоза, пилюля, витамин, доза, пациент, эффективный, внутривенный, внутримышечный, инъекция. Х V. Translate the following one-root words: a) medicine – medical - medicinal effect – effective - effectively indicate - indication - indicator direct - direction poison - poisonous react - reaction – reactive b) лекарство - лекарственный эффект – эффективный - эффективно яд - ядовитый указывать – указание
XVI. Quote the sentences in which the following word-combinations are used in the text: name of the medicine, poisonous drugs, directions for administrations, indicated on the label.
Х VII. Translate the following sentences into Russian: 1. This medicine must be taken 3 times a day. 2. Poisonous drugs must be kept in a special separate drug cabinet. 3. The single dose was nоt indicated on the label of that medicine. 4. This remedy is for external use only. 5. Take this remedy in accordance with the prescription. 6. How many times a day do you take the tablets? XVIII. Translate into English. 1.Общая дозировка указывается на этикетке 2.В аптеке вы найдете много эффективных препаратов. 3.Указания по применению лекарственных препаратов должна строго соблюдаться 4.Эти таблетки принимать только после еды. 5. Необходимо проверять дозу лекарства. 6. Дезинфицирующие вещества и травы продаются в отделе ручной продажи
Х IX. Fill in the gaps with the proper prepositions. 1. In the prescription department you can see drugs ______all kinds: boxes _____ different rowers, ampoules ______glucose and camphor are used _____ intramuscular and intravenous infections, tubes _____ atmen’s _____rubbing, different pills and tablets _____infernal use. 2. All medicines are left _____drug cabinets _____the shelves and _____the refrigerator. 3. Every small bottle or box has a label _____the name _____the medicine s tuck _____it. 4. The directions _____the administration _____a drug are very important ___ patient.
XX. Divide the text into some parts and name them.
XXI. Answer the questions. 1. How many departments are there at every chemist s shop? 2. What items can you buy at the chemist s department? 3. Why are labels stuck on bottles and boxes with drugs. 4. What kinds of drugs are there at the prescription department? 5. What forms of medicine do you know? 6. Where are pharmaceutical goods sold? 7. What cabinets are marked with the letters «A» and «B»?
XXII. Make up a plan of retelling. XXIII. Retell the text. Lesson VII On Measurements Word formation: suffixes -(i) ty, -ment Grammar: The numeral: Common fraction Decimal fraction Text: On Measurements. Assignments to do: Remember: 1. – (i) ty is the suffix of the nouns: quantity - количество quality - качество 2. The suffix –ment forms nouns from the verbs: to excite – возбуждать excitement – возбуждение, волнение I. Read the following words and translate them: activity, reality, humanity, ability, possibility, density, responsibility, requirement, treatment, achievement, appointment, department. Remind Grammar (look at Grammar reference) Remember: As a rule, definite article “the” is used with the ordinal numeral.
Cardinal Numerals
Ordinal Numerals
Fractions
II. Answer the questions. 1. How many Numerals are there in English? 2. How are they formed?
|
||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-01-14; просмотров: 230; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.117.246 (0.005 с.) |