Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Перепишите предложения, изменив подчеркнутые слова с помощью суффиксов. Используйте образец.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Образец: Most of his crimes can be forgiven. — Most of his crimes are forgivable. The Club refuses to admit anyone not wearing a tie. — The His only fault is that he is lazy. — His only fault is.... The plant has produced a lot in recent years.— The plant She found the book very easy and pleasant to read. — She 15. Найдите лишнее слово в каждой группе слов.
Keys: Ex.3. Achievement; invention; inventor; growth; rotation; measure; mea Ex. 4. ld/f; 2b/e; За/i; 4c; 5i; 6g. Ex.5. Conclusion; recognition; fog; application; subject; growth; cause; Ex.6.Timekeeper; schoolchildren; railway; sunshine; townspeople; air Ex.7.Solvent; solvency; fail; failure; vibration; reflector; reflection; de
Ex. 8. 1. They waited for a long time. 2. I dreamt about you last night. Ex. 9 1.She goes on a diet if she puts on weight. 2. It was very hot, so we Ex. 10.1. Noun; verb; 2. noun; verb; 3. noun; verb; 4. noun; verb; 5. noun;
Ex.12. 1. Windscreen wiper; 2. a classical violinist; 3. a professional pho Ex. 13.1. A cooker— a thing (the stove on which you cook); the person who cooks is a cook. 2. A typewriter— a thing (machine for typing); the person is a typist. 3. A ticket-holder—-a person who has a ticket or kind of wallet for 4. A record player— a thing (machine for playing records). 5. A cleaner— a person who cleans or instrument for cleaning. 6. A smoker— a person who smokes; a short name for a seat in the 7. A drinker— a person (someone who drinks alcohol, usually regu
Ex. 14.1. Admission; 2. laziness; 3. productive; 4. readable. Ex.15. 1. Neighbourhood-—it is a place (an area); all the others refer to hu- man relationships. 2. Step-ladder—all the others means 'thing for doing smth'. 3. Compliment—all the others are verb + 'ment' (there's no verb 4. Handful—it is a noun, meaning a pile of smth about as big as you 5. Worship—refers to paying tribute to a God, or, figuratively, as a Приложение № 6 Заключение и задание на дом
1)Подведение итогов. Summing up: Can somebody sum up what has been said? (Summarise what you have found out). In conclusion, I would say that …(I would go over some mistakes: there were some mistakes in your pronunciation, you mispronounced the ward “…”. Listen to the correct pronunciation. You’ve got the stress wrong. The stress is on the second syllable. Be careful with your intonation. Your intonation wasn’t quite write. Listen to the way my voice goes up. You try and do the same. Drop(Raise) your voice at the end of the sentence. You must read loudly enough for everyone to hear you. 2)Задание на дом. Setting homework:Before we finish, I’d like to ask you to do something at home for the next lesson. Please write down your homework. For your homework revise/ go over your grammar rules and examples сoncerning the use of the compound words very carefully. Write Exercise15. I’m afraid it’s time to stop. You can put your things away. It’s time for us to have a break. Goodbye, everyone. 8 )Литература: Козырева Л. Г, Шадская Т. В. «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»,Аванесьянц Э. М., Кахацкая Н. В, Мифтахова Т. В. «Английский язык для старших курсов», Тылкина С. А., Темчина Н. А. «Пособие по английскому языку для медицинских училищ» Хведченя Л. В. Английский язык для поступающих в вузы
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 5551; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.195.164 (0.008 с.) |