Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

She is patiant with old people and makes injections very well.

Поиск

5. Исправьте неверные по смыслу предложения. Свое утверждение на-
чинайте словамц No, that isn't right или That's wrong.

Образец: Don't wash your hands before dinner. That's wrong. You must

Wash your hands before dinner.

1. Don't read the order of the doctor before you give medicines. 2. Never fell the doctor about your mistake. 3. You* may be rude when you speak with patients. 4. Gossip about your patients.

6. Дополните следующие предложения, употребив новые слова:

Bed-patient, scar, respect, patient, angry

1. My father is a goud worker; Everybody., him very much. 2. My mother is a very... person. She never gets....3. Pete cut his finger last week. He has a... on his finger. 4. There are many... in this ward.

 

7. Look at the folloing list of adjectives. Which would you use to describe a nurse?

Careful, cruel,cold, unemotional, irresolute, strange, open, generous, angry, harsh, friendly, respectable, healthy, happy, rude,attentive.

8. V. Переведите письмо на английский язык:
Дорогой Борис!

Я нахожусь в больнице. У меня было воспаление легких (pneumonia). В течение недели у меня была высокая температура Врачи назначили мне уколы. Теперь я чувствую себя лучше. Здесь много хороших врачей и сес­тер. Наша лучшая палатная сестра — Нина Иванова. Все ее очень уважа­ют. Она очень внимательна (attentive) к своим больным. Наши врачи говорят; «Когда Нина на работе, мы знаем, что все будет в порядке». Я на­деюсь (hope), что вернусь очень скоро (soon).

До свидания, твой Игорь.

 

Приложение № 6

Заключение и задание на дом

 

1)Подведение итогов. Summing up: Can somebody sum up what has been said? (Summarise what you have found out). In conclusion, I would say that …(I would go over some mistakes: there were some mistakes in your pronunciation, you mispronounced the ward “…”. Listen to the correct pronunciation. You’ve got the stress wrong. The stress is on the second syllable. Be careful with your intonation. Your intonation wasn’t quite write. Listen to the way my voice goes up. You try and do the same. Drop(Raise) your voice at the end of the sentence. You must read loudly enough for everyone to hear you.

2)Задание на дом. Setting homework: Before we finish, I’d like to ask you to do something at home for the next lesson. Please write down your homework. For homework I want you to go over what we’ve just learnt. Learn all the new wards. There will be a test on it in the next lesson. As for the text tell me as much as you can remember about Good Rules for Nurses.

I’m afraid it’s time to stop. You can put your things away. It’s time for us to have a break. Goodbye, everyone.

8)Литература: Козырева Л. Г, Шадская Т. В. «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»,Аванесьянц Э. М., Кахацкая Н. В, Мифтахова Т. В. «Английский язык для старших курсов», Тылкина С. А., Темчина Н. А. «Пособие по английскому языку для медицинских училищ»

.

 

.

Методическая разработка семинарско-практического занятия

(для учащихся)

ЗАНЯТИЕ №:6-2 часа

Тема: Definitions of Values and Ethics in Nursing.

Понятия ценностей и этики в сестринском деле

1. Мотивация цели: основанием для овладения данной темы является использование иностранного языка как средства получения новой информации, связанной с медицинской тематикой, актуализация межпредметных связей, овладение соответствующим языковым материалом для обсуждения актуальных событий в медицине, а также перспектива использования приобретенных навыков и умений в профессиональных целях (умение говорить с коллегой, читать для расширения кругозора, писать иностранному коллеге)

2. Цель самоподготовки: после самостоятельного изучения темы

СТУДЕНТ ДОЛЖЕН ЗНАТЬ:

- лексико-фразеологический минимум по теме;

-изученную грамматическую конструкцию;

-границы применимости терминов и частоту их использования в медицинской литературе и практической деятельности.

 

СТУДЕНТ ДОЛЖЕН УМЕТЬ:

-участвовать в беседе на темы повседневной жизни;знать речевой этикет;

-переводить тексты соответствующей тематики, при необходимости используя словарь;

-выражать свои мысли в устной форме по пройденной тематике с использованием активно усвоенных грамматических правил;

- пользоватьсятехническими словарями и другими справочными материалами, понимать невербальные средства кодирования информации – схемы, диаграммы, и т. д. грамотно писать термины,относящиеся к лексико-фразеологическому минимуму;

-воспринимать на слух тексты по пройденной теме (с10-15 %незнакомой лексики)

Исходный уровень знаний

Для усвоения материала данной темы студент должен использовать знания по темам:

По изученным темам предмета «Сестринское дело»

4. План изучения занятия

1. Characteristics of a nurse profession.

2. Nursing’ code of ethics.

3. A studentnurse.

4.How must the nurse look after patients?

5. Some Good Rules for Nurses

5Контрольные вопросы.

1. What does the code of ethics describe?

2. What are the ethical principles?

3.Is a nurse proud of her uniform?

4. What does the nurse do in the ward?

5.How must the nurse look after patient?

6.What are some good rules for Nurses?

6)Самостоятельная работа на занятии.

1)) Чтение текста «Понятие ценностей и этики в сестринском деле».

2) Выполнение заданий на усвоение лексико- грамматического материала.

2)Составление сообщения с опорой на вопросы.

Завершение занятия

Задание на дом: Setting homework: Go over what we’ve just learnt. Learn all the new wards.Tell as much as you can remember about Good Rules for Nurses.

8)Литература: Козырева Л. Г, Шадская Т. В. «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»,Аванесьянц Э. М., Кахацкая Н. В, Мифтахова Т. В. «Английский язык для старших курсов», Тылкина С. А., Темчина Н. А. «Пособие по английскому языку для медицинских училищ»

BRUSH UP YOUR PHONETICS

Mind the pronunciation

to regain health through the healing process,to restore emotional and social well-being, to interpret available information and decide the best approach for the individual client, to protect the client from possible adverse effects related to treatment, to delegate responsibility, to cope with changes associated with illness or disability, tocare for the client through emotional support, to beinvolved in promoting communication among all people affected by the client's' needs, to reinforce learning, and evaluate progress, to teach in baccalaureate nursing programs,to have graduate nursing education-

 

New words

1. identical [ai'dentikal] а одинаковый

2. to react [ri:aekt] v реагировать

3. own [oun] а собственный

4.to respect [ris'pekt] v- уважать 10. to worry ['wAri] v беспокоиться

5.quietly adv- спокойно, тихо 11. order n-предписание

6.sheet [fi:t] n- простыня 12. mistake n- ошибка,

7.pfllow п- подупша 13.angry a - сердитый,

8.patient a- терпеливый

9.rude [ru:d]a- грубый

Code of Ethics.

Sociologists have studied the characteristics of professions. They agree that some core characteristics are true for any profession. These include education, theoretical body of knowledge, the provision of a specific service, the autonomy of members, and a code of ethics.Nursing has had a code of ethics since 1903. The code of ethics describes the goals and values of the nursing profession and establishes a code of conduct by which nurses function. Ethical principles within the code provide a foundation for nursing practice. In addition, nurses incorporate their own values and ethics into their practice. Every nurse must remember that there are no two identical1 people and that every patient will react2 to illness in his own3 way.

When the client seeks help, the nurse discusses the nature of the problem and explains the services available. As the nurse-client relationship develops, the nurse helps the client to identify the problem and potential solutions. The nurse must be a good student in school.She must be healthy herself, eat in time, get plenty of rest and exercises, use good personal hygiene. She must be a happy person and must like people. When she is a student nurse, she weary5 a uniform. She is proud of her uniform and keeps it spotless7, so she always looks professional. She tries12 to make a better person of herself. Every­body respects1 her very much. In the morning she always comes into the ward with a smile on her face. And every patient when he sees her kind smile feels better. Everything she does in the ward she does quickly and quietly2. If there is a bed-patient in the ward a nurse comes up to him. She brushes his sheets3 or changes them if it is necessary. She shakes his pillow4. Then she brings a ba­sin and washes the patient's face and hands. She is especially patient5 with old people. She makes injections, puts mustard plasters and cups. She never hurts her patient with a rude6 word.

Some Good Rules for Nurses

1. Read the order8 of the doctor before you give medicine?.

2. If you made a mistake9 in your work you must tell the doctor about it at
once.

3. Do not be rude when you speak with patients.

4. Learn to control your feelings. When you are angry10 — count to a hun­dred (100).

Don't gossip [ sip] (сплетничай) about your patients.

Never say the word "incurable" (неизлечимый).

Proverb: He laughs [la:fs] at a scar11 [ska:] that never felt a wound [wund] (буквально: Тот смеется над шрамом, кто никогда не был ранен). Ср.: Тот смеется над страданиями человека, кто сам никогда не страдал.

ЗАПОМНИТЕ:

The hearts like doors will open with ease (легко). To very, very little keys (ключ): "We thank you much" and "If you please."

3.1 Answer the questions.

1. What does the code of ethics describe?

2. What are the ethical principles?

3.Is a nurse proud of her uniform?

4.What are some good rules for Nurses?

2. Suggest the Russian for

To describe the goals and values of the nursing profession-

to establish a code of conduct by which nurses function-

to react2 to illness in his own3 way-

to discuss the nature of the problem-

to get plenty of rest and exercises -

to be proud of the uniform –

to feel better-

to change smb’s sheets3-

to be patient5 with old people

to make injections-

3.Find in the text the English for

Быть счастливым человеком и любить людей-

выполнять бысро и спокойно-

встряхнуть подушки-

ставить банки-

не беспокоить пациента грубым словом-

делать ошибку-

контролировать свои чувства-

4. По заданной модели поставьте вопросы к каждому предложению:

(Who... hospital?. Where does.,.?. Does she../?)
l.Nina works at our hospital.,

(When...?, What, do in the morning?. Whose sheets and pillows..?)

In the morning Nina brushes her patients sheets and shakes pillows
(Is..?, How...Wjections?. What... very well?. With whom...?)

She is patiant with old people and makes injections very well.

5. Исправьте неверные по смыслу предложения. Свое утверждение на-
чинайте словамц No, that isn't right или That's wrong.

Образец: Don't wash your hands before dinner. That's wrong. You must

wash your hands before dinner.

1. Don't read the order of the doctor before you give medicines. 2. Never fell the doctor about your mistake. 3. You* may be rude when you speak with patients. 4. Gossip about your patients.

6. Дополните следующие предложения, употребив новые слова:

bed-patient, scar, respect, patient, angry

1. My father is a goud worker; Everybody., him very much. 2. My mother is a very... person. She never gets....3. Pete cut his finger last week. He has a... on his finger. 4. There are many... in this ward.

 

7. Look at the folloing list of adjectives. Which would you use to describe a nurse?

Careful, cruel,cold, unemotional, irresolute, strange, open, generous, angry, harsh, friendly, respectable, healthy, happy, rude, attentive.

8. V. Переведите письмо на английский язык:
Дорогой Борис!

Я нахожусь в больнице. У меня было воспаление легких (pneumonia). В течение недели у меня была высокая температура Врачи назначили мне уколы. Теперь я чувствую себя лучше. Здесь много хороших врачей и сес­тер. Наша лучшая палатная сестра — Нина Иванова. Все ее очень уважа­ют. Она очень внимательна (attentive) к своим больным. Наши врачи говорят; «Когда Нина на работе, мы знаем, что все будет в порядке». Я на­деюсь (hope), что вернусь очень скоро (soon).

До свидания, твой Игорь.

2)Задание на дом:

8)Литература: Козырева Л. Г, Шадская Т. В. «Английский язык для медицинских колледжей и училищ»,Аванесьянц Э. М., Кахацкая Н. В, Мифтахова Т. В. «Английский язык для старших курсов», Тылкина С. А., Темчина Н. А. «Пособие по английскому языку для медицинских училищ»

.

 

 

Министерство Здравоохранения

Российской Федерации



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-12-17; просмотров: 1752; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.221.248.140 (0.011 с.)