Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Пам'ятай день суботній, щоб святити його: шість днів працюй і виконуй у них всю роботу свою, а день сьомий — субота для Господа Бога твого.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Четвертою заповіддю Господь Бог повеліває шість днів працювати і робити свої діла, хто до яких покликаний; а сьомий день присвячувати служінню Богу, на святі й угодні Йому діла. Святими й угодними Богу ділами є: турбота про спасіння своєї душі, молитва у храмі Божому і вдома, вивчення Закону Божого, просвічення розуму і серця корисними пізнаннями, читання Святого Письма та інших корисних для душі книг, благочестиві розмови, допомога бідним, відвідання хворих і ув'язнених, втішення засмучених та інші добрі діла. У Старому Завіті святкувався сьомий день тижня - субота (тобто давньоєврейською мовою "спокій") - на згадку про створення Господом Богом світу ("на сьомий день Бог почив від діл творіння"). В Новому Завіті, з часу св. апостолів, став святкуватися перший день тижня, воскресний (тобто неділя) - на згадку про Воскресіння Христове. Під сьомим днем слід розуміти не тільки воскресний день, але й інші свята, встановлені Церквою, як і в Старому Завіті під назвою суботи малися на увазі й інші свята (свято Пасхи, П'ятдесятниці, Кущів та ін.). Найголовніше християнське свято - "свято із свят і торжество із торжеств " - Світле Воскресіння Христове, Свята Пасха (в українській традиції - Великдень), що святкується в першу неділю після весняного повного місяця в період від 22 березня (4 квітня н. ст.) до 25 квітня (8 травня н. ст.). Потім ідуть великі, так звані дванадесяті свята, встановлені на честь і славу Бога і Господа нашого Ісуса Христа і Пречистої Його Матері Діви Марії: 1. Різдво Пресвятої Богородиці - 8 вересня (21 вересня н. ст.). 2. Введення у храм Пресвятої Богородиці - 21 листопада (4 груд. н. ст.). 3. Благовіщення, тобто ангельське сповіщення Пресвятій Діві Марії про втілення від Неї Сина Божого - 25 березня (7 квітня н. ст.). 4. Різдво Христове - 25 грудня (7 січня н. ст.). 5. Стрітення Господнє - 2 лютого (15 лютого н. ст.).
6. Хрещення Господнє (Богоявления, Йорданські свята) - 6січня (19 січня н. ст.). 7. Преображення Господнє - б серпня (19 серпня н. ст.). 8. Вхід Господній у Єрусалим (Вербна неділя) - за тиждень до Пасхи. 9. Вознесіння Господнє - на сороковий день після Пасхи.
10. П'ятдесятниця, або день Святої Тройці (зішестя Святого Духа на апостолів) - на п'ятдесятий день після Пасхи. 11. Воздвижения чесного Хреста Господнього - 14 вересня (27 вересня н. ст.). 12. Успіння Божої Матері — 15 серпня (28 серпня н. ст.). З інших свят особливо шануються: Обрізання Господнє - 1 січня (14 січня н. ст.). Покрова Божої Матері - 1 жовтня (14 жовтня н. ст.). Різдво Іоана Хрестителя - 24 червня (7 липня н. ст.). Усікновення голови Іоана Хрестителя - 29 серпня (11 вересня н. ст.). Св. первоверховних апостолів Петра і Павла - 29 червня (12 липня н. ст.). Св. апостола Іоана Богослова - 8 травня (21 травня н. ст. і 26вересня (9 жовтня н. ст.). Св. Чудотворця Миколая - 9 травня (22 травня н. ст.), і 6грудня (19 грудня н. ст.). Св. рівноап. князя Володимира - 15 липня (28 липня н. ст.). Винесення чесних древ Животворчого Хреста Господнього, хрещення Руси-України - 1 серпня (14 серпня н. ст.). Собор Архистратига Михаїла та інших Небесних Сил безплотних - 8 листопада (21 листопада н. ст.). Пости, встановлені Церквою: 1. Великий піст, або Св. Чотиридесятниця. Починається за сім тижнів перед Пасхою: 6 тижнів - сам піст і Страсний тиждень - на спомин про страждання Христа Спасителя. 2. Різдвяний піст перед святом Різдва Христового. Починається з 14 листопада (28 листопада н. ст.), з дня св. апостола Филипа, тому його ще називають Филиповим постом, Пилипівкою (Піст 40-денний). 3. Успенський піст, або Спасівка, перед святом Успіння Божої Матері. Триває два тижні, з 1 серпня (14 серпня н. ст.) по 14 серпня (27 серпня н.с.) включно. 4. Апостольський, або Петрів піст (Петрівка) перед святом св. апостолів Петра і Павла. Починається через тиждень після дня Святої Тройці і триває до 29 червня (12 липня н. ст.). Тривалість посту залежить від того, коли (раніше або пізніше) святкується Пасха. Найбільша тривалість його - шість тижнів, а найменша - тиждень з одним днем. Одноденні пости: 1. У Святвечір, навечір'я Різдва Христового - день перед Різдвом Христовим, 24 грудня (6січня н. ст.). Особливо суворий піст серед днів Різдвяного посту (звичай - не їсти до появи першої зірки). 2. У навечір'я Богоявления (Йорданський святий вечір) - день перед Хрещенням Христовим, 5 січня (18 січня н. ст.). 3. У день Усікновення глави св. Іоана Предтечі, 29 серпня (11 вересня н. ст.). 4. У день Воздвижения Хреста Господнього, на згадку про хресні страждання Ісуса Христа - 14 вересня (27 вересня н. ст.). 5. Середа і п'ятниця кожного тижня. Середа - на згадку про зраду Іуди, який видав Спасителя, п'ятниця - на спомин про хресні страждання і смерть Спасителя за нас. Посту у середу і п'ятницю не буває тільки у такі тижні: у Світлий (Пасхальний), у святки (від дня Різдва Христового до Хрещення), в Троїцький тиждень (від свята Св. Тройці до початку Петрового посту), в тиждень митаря і фарисея (перед Великим постом) і в Сиропусний (масляний) тиждень перед самим Великим постом, коли дозволяється їсти тільки молоко і яйця. Під час посту треба і духовно постувати, тобто особливо рішуче полишити всі погані звички і пристрасті: гнів, ненависть, ворожнечу; треба відійти від веселого життя, від ігор, видовищ, танців; не слід читати книг, які викликають у душі нечисті помисли і бажання; не можна їсти м'яса, молока, яєць, а слід обмежуватися пісними стравами (тобто рослинною їжею і, коли дозволено, рибою), вживаючи і цю їжу помірно. При багатоденному пості належить сповідатися й причаститися св. Таїн. Порушують четверту заповідь ж ті, хто лінується і в буденні шість днів не працює, так само і ті, хто працює у свято. Не менш порушують її і ті, хто хоч і припиняє світські заняття і роботи, але проводить ці дні лише в одних веселощах, іграх і віддається розгулу і пияцтву, не думаючи про те, щоб послужити Богу. Особливий гріх віддаватися розвагам підсвято, коли ми повинні бути на всенічній, а вранці - на літургії. У нас, православних християн, свято починається з вечора, коли служиться всенічна, і віддавати цей час танцям або іншим розвагам означає знущатися зі свята. ПРО П'ЯТУ ЗАПОВІДЬ ЗАКОНУ БОЖОГО Шануй батька твого і матір твою, і добре тобі буде, і довго житимеш на землі. П'ятою заповіддю Господь Бог наказує нам шанувати батьків своїх і за це обіцяє довге життя у добробуті. Шанувати батьків означає: любити їх, шанобливо ставитися до них, не ображати їх ні словами, ні вчинками, слухатися їх, допомагати їм у праці, турбуватися про них, коли вони в біді, а особливо в час хвороби та їхньої старості, а також молитися за них Богу, як за життя їхнього, так і після смерті. Гріх непошани до батьків - великий гріх. У Старому Завіті, хто лихословив батька або матір, карався смертю (Мк 7, 10; Вих. 21, 16). Поряд з батьками ми повинні шанувати і тих, хто так або інакше заміняє нам батьків. До таких осіб належать: пастирі й отці духовні, які турбуються про наше спасіння, навчають нас віри і моляться за нас; начальники цивільні, які турбуються про наше мирне життя і захищають нас від утисків; вихователі, вчителі і благодійники, які дбають про те, щоб навчити нас і дати нам все добре і корисне; і взагалі, старші за віком, які мають досвід життя і тому можуть дати нам добру пораду. Тому грішать ті, які не поважають старших, особливо старих; хто з недовір'ям ставиться до їхньої досвідченості, байдуже, а інколи з насмішкою сприймає їхні зауваження і настанови, вважаючи їх людьми "відсталими", а їхні поняття і погляди "віджилими". Ще у Старому Завіті Господь сказав через Мойсея: "Перед лицем сивого встань і вшануй лице старого, і бійся Господа Бога твого" (Лев. 19, 32). Але якби сталося так, що батьки або начальники зажадали від нас чогось такого, що суперечить вірі і Закону Божому, то тоді слід сказати їм, як сказали апостоли начальникам юдейським: "Судіть, чи справедливо перед Богом слухати вас більше, ніж Бога?" (Діян. 4, 19). І слід перетерпіти за віру і Закон Божий все, що б за це не було. ПРО ШОСТУ ЗАПОВІДЬ ЗАКОНУ БОЖОГО Не вбивай. Шостою заповіддю Господь Бог забороняє вбивство, тобто позбавлення життя іншої людини і самого себе (самогубство) в будь-який спосіб. Життя - найбільший дар Божий; тому позбавляти життя себе або відбирати його в когось іншого - найжахливіший, найтяжчий і найбільший гріх. Самогубство - найстрашніший з усіх гріхів, вчинених проти шостої заповіді, бо у самогубстві, крім гріха убивства, є ще тяжкий гріх - відчай, ремствування на Бога і зухвалий бунт проти Провидіння Божого. Крім того, самогубство виключає можливість покаяння. Людина буває винною в убивстві, якщо навіть убила іншу людину ненавмисно; і таке вбивство є теж тяжким гріхом, бо в цьому випадку той, хто вбив, винен у своїй необережності. Людина буває винною в убивстві й тоді, коли сама особисто не вбиває, але сприяє вбивству або хоча б допускає інших до цього. Наприклад: 1. Суддя, який засуджує підсудного, невинність якого йому відома. 2. Всякий, хто допомагає іншим чинити вбивство своїм нака зом, порадою, посібництвом, згодою, або хто переховує і виправ довує вбивцю і тим дає йому можливість знову вбивати. 3. Всякий, хто не визволяє ближнього від смерті, коли може зробити це. 4. Всякий, хто виснажує своїх підлеглих важкою працею і корстокими покараннями і тим прискорює їхню смерть. 5. Всякий, хто нестриманістю і різними вадами вкорочує свій вік. Грішить проти шостої заповіді і той, хто бажає смерті іншій людині, хто не подає допомоги бідним і хворим, хто не живе з іншими у злагоді і в мирі, а, навпаки, ставиться до інших з ненавистю, заздрощами і злобою, затіває з іншими сварки і бійки, кривдить інших. Грішать проти шостої заповіді всі злі і сильні, які кривдять слабких, що трапляється і серед дітей. Євангельський закон Хрис-тів каже: "Кожен, хто ненавидить брата (ближнього) свого, є людиновбивця" (1 Ін 3, 15). Крім тілесного вбивства, є ще страшніше і відповідальніше вбивство: це вбивство духовне. Рід духовного вбивства - спокуса, тобто коли хто зводить (спокушує) ближнього у невір'я або на шлях порочного життя і тим самим піддає його душу духовній смерті. Спаситель сказав: "Хто спокусить одного з малих цих, що вірують у Мене, тому краще 6, якби повісили йому жорно млинове на шию і потопили його в морській глибині... горе такій людині, через яку спокуса приходить" (Мф 18, 6-7). Щоб уникнути гріха проти шостої заповіді, християнинові необхідно: допомагати бідним, служити хворим, утішати засмучених, полегшувати стан нещасних, з усіма поводитися лагідно і з любов'ю, миритися із розгніваними, прощати кривди, робити добро ворогам і ні словом, ні ділом не подавати згубного прикладу іншим, особливо дітям. Не можна прирівнювати до злочинного вбивства битву на війні. Війна є велике суспільне зло, але, в той же час, війна є і велике лихо, яке попустив Господь для виправлення і напоумлення народу, як Він допускає і епідемії, голод, пожежі та інші нещастя. Тому вбивство на війні Церква не розглядає як особистий гріх людини, тим більше, що кожен воїн повинен, за заповіддю Христовою, "покласти душу (віддати життя) свою за друзів своїх", для захисту віри й батьківщини. Серед воїнів було багато святих, прославлених чудесами. Однак на війні можуть бути і злочинні вбивства, це коли, наприклад, воїн вбиває противника, який здається в полон, піднявши руки, або допускає якісь звірства тощо. Страта злочинця відноситься також до суспільного виду зла і є великим злом, але допустима у виняткових випадках, коли вона, по суті, є єдиним засобом, здатним зупинити численні вбивства і злочини. Але за правосуддя вчиненої страти відповідають з усією суворістю перед Богом представники влади, судді, які ухвалили смертний вирок. Страта для закоренілого злочинця часто буває єдиним засобом для покаяння. А без волі Божої і волосина з голови людини не впаде.
|
||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-08-10; просмотров: 108; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.133.148.222 (0.012 с.) |