Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Cогласитесь или опровергните следующие высказывания.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Заполните пропуски словами из рамки.
6. Прочитайте ситуацию и выполните задания.
2. Прочитайте и переведите диалог между Хелен и ее подругой Луизой. На какие вопросы Хелен не нашла ответы в полученном письме. Составьте список основных вопросов.
H: I have just received a letter from English Language Summer School. I’d like to attend the course. I think it must be interesting. L: Yes, I’ve read the brochure too. I must say, I like the topics they are covering. Professor Taylor is good. I’ve seen him giving lectures in London; he’s well worth listening to. I’ve seen his book in a store the other day, it looks rather interesting. Why don’t you read it before the course begins? H: Good idea, I’ll do it. But Louse, there are some points in the letter which are not completely clear to me. L: Which ones? H: Well, for one thing, I’d like to know what sort of people will attend the course. I mean, are they teachers or students, young or old? And where do they come from mainly? I don’t want to spend the time with a group from Germany. I’d prefer an international group, so I could practise my English. L: Mmm, I can understand that. Why don’t you check? Also, have you thought about accommodation? I noticed there was a little about family-stay possibilities in the brochure, but not much else. What about accommodation in student hostel? It’s often cheaper and a lot better than living in a family. H: Ok, I’ll check that too when I write to Linda Longfellow. You know, I don’t see anything about methods of payment for the course. The prices are all there, but nothing about how to pay. I’d like to pay by credit card if possible, when I arrive. I hope they accept them. L: I’m sure they will. Another thing – when you write, why don’t you find out how the course will be organized? I mean, what methods will they use? Will it just be lectures, or will you have to make presentations, individually or in groups? And, erm… will there be a lot of discussion, videos, films, that sort of things? I don’t think you can get very much from just lectures. H: Good point. One more thing – do you think I’ll get a certificate or something if I complete this course? That’d be useful. And are there any examinations? Oral or in writing? Actually, there are a lot of questions I need to ask.
3. Напишите письмо в центр английского языка в Шотландии от имени Хелен Зельтсберг. Задайте интересующие вас вопросы. Не забудьте использовать необходимые формулы вежливости.
UNIT 7. TEST YOUSELF Переведите словосочетания на русский язык.
2. Используя известные вам формулы вежливости и косвенные вопросы, измените следующие высказывания. 1. Remember to use the spell check in the future! 2. I want to speak with you in private! 3. Where can I plug this mobile in? 4. Check these figures again! 5. How does this computer work? 6. What’s the phone code for Greece? 7. You will have to work overtime this week.
Во время телефонного разговора могут возникнуть разнообразные проблемы. Соотнесите описываемые проблемы с репликами говорящего по телефону. 1. A colleague wants you to sign something. 2. Your colleague leaves a few seconds later. 3. There is a lot of noise outside. 4. You boss wants to speak with you – immediately! 5. Someone else is trying to call you. 6. The caller gives you his name – it’s unpronounceable. 7. You think you have misunderstood the information the person gave you. 8. You gave the caller a lot of information very quickly. 9. The other person just won’t stop talking! a. Sorry, could you speak up a little? b. Sorry, I’ve got someone on the other line. Could I call you back? c. Ok. Have you got all that? d. I’ll have to go, I’m afraid. Something’s come up. e. Sorry about that. Where were we? f. Anyway, I won’t keep you longer. g. Excuse me a moment. h. Anyway, I won’t keep you any longer. Speak to you soon. i. Sorry, could you spell that for me, please? j. Can I just check it with you? 4. Разделите слова таким образом, чтобы из них получилось 10 вопросов, которые наиболее часто можно услышать в деловом общении. Все вопросы начинаются с Could you… Перепишите получившиеся вопросы. Could you … sendmemyflightdetailsgivemeacopyofthisreportcallmebackinanhourtakeaquicklookattheagendaarrangeforsomabodytomeetthemattheairportarrangeameetingwiththeheadsofdepartmentsfixanappointmentformebooktheconferenceroomfornextweekorganiseatourforsomevisitorssendawrittenrequestputmethrouhgtosrvicedepartment? Согласитесь или опровергните следующие утверждения. (True or False).
|
||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 752; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.165.228 (0.009 с.) |