Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Переставьте части электронного сообщения в соответствии с принятой структурой написания электронного сообщения.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
1. Thanking you, 2. To: Robert.Jones@gmail.com 3. We were in high spirits when we visited your restaurant but the place was packed, it seems that the sitting arrangement was done haphazardly and your restaurant staff was unable to cope up with the demanding crowd. Being your well-regarding restaurant in our locality this kind of food & welcoming is disgraceful. The only good thing was that the staff members politely listened to our whining about the food and catering service. 4. Jennifer Bentley 5. My friends and I visited your restaurant last week to celebrate one of my friend’s birthday party. I am sorry to say the food served was of poor quality and now it has built a second opinion in our minds whether to visit it again or not. 6. Dear Mr. Jones 7. I am writing an email to you to bring in attention and improve your food quality, being a famous restaurant it has to match up to the standards of its name. Впишите приведенные ниже фразы в таблицу. Определите, какие из них являются формальными и могут использоваться в деловой сфере, а какие – неформальные и используются только между близкими людьми. Подберите к ним русские эквиваленты.
1. Dear Sir or Madam 2. [no name or no close] 3. Hello 4. Best wishes 5. Feel free to get in touch if you have any questions 6. Hey 7. Bye 8. Dear all 9. I'm writing to thank you... 10. Yours sincerely 11. Just a short email to inform you... 12. All the best 13. Dear Mr., Mrs., Ms. 14. Looking forward to your reply 15. To whom it may concern 16. Let me know if you need anything else 17. Hi everyone 18. Best regards 19. Do not hesitate to contact us if you need any assistance 20. See you (soon) 21. I look forward to hearing from you
Прочитайте электронное сообщение и напишите ответ.
5. Напишите электронное сообщение: а) своему другу с приглашением пойти на выставку в музей; б) преподавателю с объяснением, почему вы не сдали курсовую работу вовремя; в) в деканат, чтобы узнать расписание экзаменационной сессии; г) группе студентов с просьбой помочь Вам найти необходимую литературу по какому-либо предмету; д) на тему, которая вас сейчас волнует.
UNIT 6. TEST YOURSELF
Прочитайте текст и вставьте пропущенные слова. Good communication skills project an image of confidence and____1____. Although some of them are natural and go without saying some of them still can be acquired by practice and preparation. Sometimes it’s useful to develop a strategy when you want to start a conversation with someone you don’t know. · Start with “hello” and simply tell the other person your ___2___ and ask them theirs. Then offer your ___3___ to shake. · Look around and see if there is anything unusual to point out. (Talking about the ____4____ is probably not a good idea unless there is something very unusual about it – a storm, snow, tornado, etc.) “Have you seen that picture over there?” – “This is an interesting building. I wonder how old it is.” · If you can, offer a ____5____ about something, but only if it is sincere and not too personal. For example, “I saw you using a MacBook – looks very nice. Are you happy with it?” · Ask questions which will make the other person feel that they are interesting. People like talking about themselves but don’t make the questions too personal. Ask for their ___6____ about things and their possible experience of current ___7____ and situations. “Have you been affected by this strike?” It’s not a bad idea to mentally prepare a list of possible ____8___ before you begin the conversation. Avoid politics and ___9____ because they are sensitive subjects for some people. · Instead of worrying about what you are going to say next, ___10___ carefully to what the other person is saying and take up any conversation opportunities they offer you. Agree, disagree, ask follow-up questions and ___11___ opinions to show you are interested. · Look the other person in the eyes, but don’t ___12___ or get too close. Smile occasionally, but avoid using a fixed grin.
Name, compliment, offer, topics, intelligence, opinions, listen, weather, religion, issues, stare, hand Согласитесь или опровергните утверждения. (True or False). 1. To start a conversation with someone you don’t know doesn’t reqire any skills. 2. Start with smiling and hugging. 3. Talking about the weather is the best idea. 4. People like compliments and are happy when they are very personal. 5. People like talking about themselves. 6. It is safe to speak about present situations. 7. It is a good idea to make up a list of possible questions. 8. When you know what to say it’s not necessary to listen what the person is saying. 9. Stare the person and get close. 10. Smile as often as you can.
Озаглавьте текст. 1. How to form good communicative skills. 2. How to start a conversation. 3. How to impress people with good manners. 4. How to make people love you. Разделите слова из текста, найдите глаголы и напишите с ними предложения. preparationavoidunusualmentallystrategyshowacquireconfidencetornadocurrentofferstrikesincere experiencelookunlessexampleworrygrinoccasionallyconversationoveragree. Закончите предложения. 1. Effective cross-cultural communication is __________ a) skills b) knowledge c) good manners
2. Semiotics is the science about ___________ a) mental processes and behaviour b) the role of social institutions in the shaping of culture c) signs and symbols, especially as elements of language
3. Haptics implies ___________ a) the use of body space b) touching behaviour c) mime and gestures
4. When a person is sad ____________ a) his eyebrows up, lips down-turned b) his lips tightened, eyebrows pulled down c) his top lip is raised
5. Japanese people do not like ______ a) to see a ballet b) to bow c) to refuse something
6. In the Arab world it is offensive to __________ a) show the soles of one's feet to another person b) have close conversational distance c) shake hands
7. In Australia the "V" emblem is a sign of __________ a) good will, victory, and solidarity b) a lewd and sexual meaning c) failure and crisis GLOSSARY 1. awareness – 1) осознанность, сознание; 2) отчет в собственных действиях, Понимание ethnic ~ - этническое сознание legal ~ - правосознание be aware of … - осознавать, отдавать себе отчет
|
||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 419; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.19.115 (0.006 с.) |