![]() Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву ![]() Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Работа впарах. Выберите одну из ситуаций из упражнения 8 и разыграйте свой диалог в аудитории.
10. Прочитайте телефонные разговоры. Можно ли назвать их примерами эффективного делового общения? Почему вы так считаете?
11. Измените диалог таким образом, чтобы он стал примером эффективного делового общения.
A Hello? B Hello. A Hello. Is that Electronics Ltd? B That’s right. A Can I have a Customer Service Department, please? B Yes. A Sorry? B This is the Customer Service. A Oh, right. I’d like to speak to Mark Spell, please. B Yes. A Sorry? B That’s me. A Well, why didn’t you say so? B Can I help you? A Yes, I hope so. I’m calling about a defective product I bought yesterday in your shop.
Используя формулы вежливости, измените высказывания.
13. Прочитайте и переведите диалог, обращая внимание на косвенные вопросы.
A: “InterAir”. Can I help you? B: Yes, please. I’d like some information about a flight arriving from Munich. A: Yes. Do you know what the flight number is? B: The flight number? I’m not sure. I know it leaves Munich at 6:30 p.m. A: Oh, yes, it’s IA 745. B: Yes, that’s it. Could you tell me what time it arrives? A: Certainly, Sir. The arrival time is 8:25 p.m. B: 8:25 p.m. Do you know if there is any delay? A: No, the flight is on time. B: Right, thank you very much A: You’re welcome. Goodbye. B: Goodbye.
14. Переделайте общие и специальные вопросы в косвенные, обращая внимание на порядок слов.
Работа в парах. Прочитайте ситуацию, составьте и разыграйте диалог.
Student A: You are travelling on business in the UK. When you finish there you are going straight to another country for a special conference. You expected to receive the information about this trip from your office, but the hotel’s Internet connection doesn’t work and you don’t have any other access to your email account. Call your office to get the necessary information. Ask the questions in exercise 14. Make a note of all the information.
Student B: You were just about to send this email to your colleague when he/she called you. Answer his/her questions.
UNIT 6. BUSINESS LETTERS
1. Работа в парах. Обсудите вопросы с коллегой по группе.
2. Прочитайте текст и проверьте, правильно ли вы ответили на вопросы упражнения 1. TEXT BUSINESS LETTERS Correspondence on paper has reduced a lot in recent years with the introduction of email. However, formal business letters are still used as they leave a written record which can be kept for reference. Business letters can be written in different situations: to apply for a job, to inquire information, to complain, to request actions, to propose a service, etc. There are the most common types of business letters:
To write a successful business letter you need to use the right tone and to communicate your message to the reader using straightforward language. The way a letter is written reveals a lot about the person who is writing it and it also sends a message about the organization he or she works for. So it’s very important to make sure that the information, layout, style and spelling are all correct before you send it. Layout When writing a business letter you should follow the standard format. The following components are obligatory for every business letter:
Language style Business letters are usually quite formal in style. A conversational style is not appropriate, so you should avoid contractions, emoticons, colloquial words. You should also avoid writing sentences that are too long and that include complicated or unnecessary language. A straightforward letter will get your message across more effectively than a long wordy one. There are certain conventions concerning correct way to address people and to close your letter. Opening Letters always start with Dear … followed by the correct form of address. If the letter is going to someone whose name you don’t know, it starts with Dear Sir, or Dear Madam, or Dear Sir or Madam. But if you do know the name, then you can begin with Dear Mr/Ms Ingram. Closing Letters are usually closed in standard ways. At the end of your letter you should include a short sentence like I look forward to hearing from you or Please do not hesitate to contact me if you need further information. Below that, you should put a closing phrase: Yours sincerely (for formal letters beginning with Dear and the name of the recipient), Yours faithfully (for formal letters beginning with Dear Sir or Madam), Yours truly, Best regard, Best wishes (for less formal letters).
3. Прочитайте пример делового письма и сопоставьте буквы с соответствующими частями делового письма.
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 303; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.238.250.73 (0.005 с.) |