Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Unit 2. What is interpersonal communication.Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Прочитайте и переведите текст. TEXT INTERPERSONAL COMMUNICATION Interpersonal communication is usually defined by communication scholars in numerous ways, usually describing participants who are dependent upon one another. It can involve one on one conversations or individuals interacting with many people within a society. It helps us understand how and why people behave and communicate in different ways to construct and negotiate a social reality. While interpersonal communication can be defined as its own area of study, it also occurs within other contexts like groups and organizations. Interpersonal communication is the process that we use to communicate our ideas, thoughts, and feelings to another person. Our interpersonal communication skills are learned behaviours that can be improved through knowledge, practice, feedback, and reflection. Interpersonal communication includes message sending and message reception between two or more individuals. This can include all aspects of communication such as listening, persuading, asserting, non-verbal communication, and more. A primary concept of interpersonal communication looks at communicative acts when there are few individuals involved unlike areas of communication such as group interaction, where there may be a large number of individuals involved in a communicative act. Individuals also communicate on different interpersonal levels depending on who they are engaging in communication with. For example, if an individual is communicating with a family member, that communication will more than likely differ from the type of communication used when engaged in a communicative act with a friend or a significant person. Overall, interpersonal communication can be conducted using both direct and indirect mediums of communication such as face-to-face interaction, as well as computer-mediated-communication. Successful interpersonal communication assumes that both the message senders and the message receivers will interpret and understand the messages being sent on a level of understood meanings and implications.
Подберите русские эквиваленты к английским словосочетаниям из текста.
Выразите согласие или несогласие со следующими утверждениями, используя ту или иную речевую модель. Models: a) I fully agree with the statement. b) I am afraid, I can’t agree with it. 1. Interpersonal communication can occur within different contexts. 2. Interpersonal communication is the process that we use to communicate our ideas, and feelings. 3. Interpersonal communication skills can’t be improved through knowledge and practice. 4. Non-verbal communication as well as persuading is included into communication. 5. Individuals communicate on different interpersonal levels. 6. Interpersonal communication can be conducted using both face-to-face interaction and computer-mediated-communication. 7. Message receivers can not as a rule interpret and understand the messages being sent.
4. Прочитайте определения и соотнесите их со словами из рамки.
1. Familiarity, awareness, or understanding gained through experience or study. ____________ 2. A group of humans broadly distinguished from other groups by mutual interests, participation in characteristic relationships, shared institutions, and a common culture. ______________ 3. The response within a system to an action or process. _____________ 4. A developed talent or ability. _____________ 5. Something, such as an intermediate course of action, which occupies a position or represents a condition midway between extremes. ___________ 6. The circumstances in which an event occurs. ____________ 7. A learned person. ___________
Прочитайте текст. Переведите слова в скобках на английский язык. Озаглавьте текст. Communication is the transmission of information such as thoughts and (сообщения). The basic forms of communication are by (знаками) and by (звуками). The reduction of communication to (письменности) was a fundamental step in the evolution of (общества) for, in addition to being useful in situations where (устная речь) is not possible; (письменность) permits the preservation of communications, or records, from the past. It marks the beginning of recorded history. Whereas the rise of book publishing and journalism facilitated the widespread dissemination of information, the invention of the (телеграфа, радио, телефона и телевидения) made possible instantaneous communication over long distances. Переведите предложения на английский язык.
1. Межличностная коммуникация предполагает непосредственный контакт людей – лицом к лицу, тет-а-тет. 2. Человек ведет себя по-разному в зависимости от ситуации. 3. Общение состоит в обмене информацией между партнерами по общению, передаче и приему мнений и чувств. 4. Любое общение начинается с того, что у одного из участников коммуникации появляется желание выразить какую-либо мысль или какое-либо чувство. 5. Очень часто мы знаем, что хотим сказать, но выразить это бывает трудно.
7. Выберите подходящий, по Вашему мнению, вариант ответа и скажите, какими чувствами и мыслями обмениваются участники диалогов.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-06-26; просмотров: 642; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.107.66 (0.006 с.) |