Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Bank Angle Sensor Signal Line Open Circuit InspectionСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Turn the ignition switch OFF.
[2]
R/Bu
Bank Angle Sensor Inspection Replace the bank angle sensor with a known good one (page 4-48). Connect the bank angle sensor 2P connector and ECM 33P (Black) connector. Erase the DTC’s (page 4-5). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check if the MIL blinks. Does the MIL blink 54 times?
YES – Replace the ECM with a known good one, and recheck.
NO – Faulty original the bank angle sensor.
4-42 PGM-FI SYSTEM
MIL CIRCUIT TROUBLESHOOTING Before starting the inspection, check the speedometer power input line (page 20-6).
With The Ignition Switch ON, The MIL Does Not Come On
If the engine can be started but the MIL does not come on when the ignition switch is turned ON and engine stop switch " ", check as follows:
Turn the ignition switch OFF.
Disconnect the ECM 33P (Black) connector (page 4-50).
Ground the following terminal of the wire harness side ECM 33P (Black) connector [1] with a jumper wire [2].
CONNECTION: White/blue – Ground
TOOL:
Test probe 07ZAJ-RDJA110
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " " the MIL should come on.
– If the MIL comes on, replace the ECM with a known good one and recheck the MIL indication.
– If the MIL does not come on, check for open circuit in the White/blue wire between the speedometer and ECM 33P (Black) connector.
If the wire is OK, replace the speedometer.
With The Ignition Switch ON, The MIL Does Not Go Off Within A Few Seconds (Engine starts)
Turn the ignition switch OFF.
Disconnect the ECM 33P (Black) connector (page 4-50).
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
– If the MIL comes on, check for short circuit in the White/blue wire between the speedometer and ECM.
If the White/blue wire is OK, replace the ECM with a known good one and recheck.
– If the MIL turns off, check the following.
Check the continuity between the ECM 33P (Black) connector [1] of the wire side and ground.
CONNECTION: Blue – Ground
STANDARD: No continuity
TOOL:
Test probe 07ZAJ-RDJA110
If there is continuity, check for short circuit in the Blue wire between the DLC and ECM.
If there is no continuity, replace the ECM with a known good one and recheck.
[2]
[1]
W/Bu
[1]
Bu
4-43 PGM-FI SYSTEM SENSOR UNIT
REMOVAL/INSTALLATION
Remove the torx screws [2] and sensor unit [3] from the throttle body.
[1]
Remove the O-ring [1].
Install a new O-ring to the throttle body properly. If the O-ring is not installed properly, the idle air will leak and engine idle speed will be unstable.
Install the sensor unit [2] to the throttle body by aligning the following:
– Clip of the TP sensor with the boss of the throttle valve
– IAT sensor of the sensor unit with the hole of the throttle body
Install and tighten the sensor unit torx screws [1] to the specified torque.
TORQUE: 3.4 N·m (0.3 kgf·m, 2.5 lbf·ft)
Connect the sensor unit 5P connector [2].
Install the left fuel tank shroud (page 2-4). Perform the TP sensor reset procedure (page 4-45).
Align
[1]
[2]
[2]
4-44 PGM-FI SYSTEM
TP SENSOR RESET PROCEDURE If the sensor unit is removed, reset the throttle valve fully closed position as following.
1. Erase the DTC (page 4-5).
2. Turn the ignition switch OFF.
3. Remove the dummy connector.
4. Short the DLC [1] using the special tool.
TOOL:
[2] SCS connector 070PZ-ZY30100
[2]
5. Disconnect the ECT sensor 3P connector [1].
Short the ECT sensor 3P connector terminals of the wire harness side with a jumper wire [2].
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 410; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.147.73.0 (0.009 с.) |