Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Sensor Unit Power Line InspectionСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Check the sensor unit power line inspection (page 4-8). Is the sensor unit power line normal?
YES – GO TO STEP 3.
NO – Replace or repair the abnormal circuit.
4-18 PGM-FI SYSTEM
IAT Sensor Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the sensor unit 5P connector [1]. Connect the IAT sensor terminals at the wire side with a jumper wire [2]. Connection: Gray/blue – Green/white Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the IAT sensor with the HDS pocket tester.
Is about 0 V indicated?
YES – Faulty sensor unit (IAT sensor)
NO – GO TO STEP 4.
IAT Sensor Voltage Input Line Open Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1]. Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Gray/blue – Gray/blue
[2]
Gr/Bu G/W
[1]
Gr/Bu
Gr/Bu
DTC 11 (VS SENSOR) Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the VS sensor 3P (Blue) connector and recheck the MIL blinking.
ECM To SPEEDOMETER
VS SENSOR
G G/Bl
Bl Bl/R
Probable cause • Open or short circuit in Pink or White/red wire between the VS sensor and ECM
• Faulty VS sensor • Faulty ECM
4-19 PGM-FI SYSTEM DTC 11-1 (VS SENSOR)
VS Sensor System Inspection Erase the DTC’s (page 4-5). Test ride the motorcycle. Stop the engine. Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the VS sensor with the HDS.
Is DTC 11 – 1 indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – • Intermittent failure
• Loose or poor contact on the VS sensor 3P (Blue) connector
Speedometer Inspection Inspect the speedometer (page 20-5). Is the speedometer normal?
Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1].
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
Measure the voltage at the ECM 33P (Black) connector of the wire side. Connection: White/red (+) – Ground (–)
Slowly turn the rear wheel by hand. There should be 0 V to 5 V pulse voltage.
Is there 0 – 5 V pulse voltage?
YES – Replace the ECM with a known good oneand recheck.
NO – Open or short circuit in White/red wire.
4-20 PGM-FI SYSTEM DTC 12 (INJECTOR) Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the injector 2P (Gray) connector and recheck the MIL blinking.
From ENGINE STOP SWITCH
INJECTOR Bl/Bu
P/W
Probable cause
ECM • Open circuit in Black/blue wire between the engine stop switch and injector
• Open or short circuit in Pink/white wire between the injector and ECM • Faulty injector • Faulty ECM
DTC 12-1 (INJECTOR)
Injector System Inspection Erase the DTC’s (page 4-5). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Start the engine and check the injector with the HDS pocket tester. Is the DTC 12-1 indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – • Intermittent failure • Loose or poor contact on the injector 2P (Gray) connector
Injector Input Voltage Inspection
4-21 PGM-FI SYSTEM
Injector Signal Line Short Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Check for continuity between the injector 2P (Gray) connector [1] of wire side and ground. Connection: Pink/white – Ground
Is there continuity?
YES – Short circuit in Pink/white wire
NO – GO TO STEP 4.
Injector Resistance Inspection Measure the resistance between the injector 2P (Gray) connector [1] terminals. Standard: 11 – 13 Ω (20°C/68°F)
Is the resistance within 11 – 13 Ω (20°C/68°F)?
YES – GO TO STEP 5.
NO – Faulty injector
Injector Signal Line Open Circuit Inspection Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1]. Check the continuity between the ECM 33P (Black) connector and injector 2P (Gray) connector [2] of the wire side.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 367; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.191.42.234 (0.005 с.) |