Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Sensor Unit Power Input Voltage InspectionСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Turn the ignition switch OFF. Disconnect the sensor unit 5P connector [1] (page 7-11). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Measure the voltage at the wire harness side. Connection: Yellow/red (+) – Green/white (–) Standard: 4.75 – 5.25 V
If the voltage within 4.75 – 5.25 V?
YES – Turn the ignition switch OFF. Connect the sensor unit 5P connector and start the DTC troubleshooting (page 4-10).
NO – GO TO STEP 2.
Sensor Unit Input Voltage Line Open Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1] (page 4-50). Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Yellow/red – Yellow/red Green/white – Green/white
[1]
Y/R G/W
Y/R
Y/R
G/W
G/W
4-8 PGM-FI SYSTEM • Open circuit in Green/white wire
BEFORE MIL TROUBLESHOOTING • When the MIL blinks 1, 8 and 9 times, check the following before MIL troubleshooting.
• Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the sensor unit 5P connector and ECM 33P (Black) connector. 5 V
SENSOR UNIT
Y/R
ECM
G/W
Probable cause
• Open circuit in Yellow/red wire between the sensor unit and ECM • Open circuit in Green/white wire between the sensor unit and ECM
• Faulty ECM
Sensor Unit Power Input Voltage Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the sensor unit 5P connector [1] (page 4-44). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Measure the voltage at the wire harness side. Connection: Yellow/red (+) – Green/white (–) Standard: 4.75 – 5.25 V
If the voltage within 4.75 – 5.25 V?
YES – Turn the ignition switch OFF. Connect the sensor unit 5P connector and start the MIL troubleshooting (page 4-29).
NO – GO TO STEP 2.
Sensor Unit Input Voltage Line Open Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1] (page 4-50). Check for continuities between the ECM 33P (Black) connector and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Yellow/red – Yellow/red Green/white – Green/white
[1]
Y/R G/W
Y/R
Y/R
G/W
G/W
4-9 PGM-FI SYSTEM DTC TROUBLESHOOTING
DTC 1 (MAP SENSOR)
Probable cause
• Open circuit in Yellow/red wire between the sensor unit and ECM • Open or short circuit in Light green/black wire between the sensor unit and ECM
• Open circuit in Green/white wire between the sensor unit and ECM
• Faulty sensor unit • Faulty ECM
DTC 1-1 (MAP SENSOR LOW VOLTAGE) 1. MAP sensor system inspection Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
Check the MAP sensor with the HDS pocket tester.
Is about 0 V indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – Intermittent failure
Sensor Unit Power Line Inspection
Check the sensor unit power line inspection (page 4-8).
Is the sensor unit power line normal?
YES – GO TO STEP 3.
NO – Replace or repair the abnormal circuit.
MAP Sensor Output Voltage Inspection
Is the voltage within 4.75 – 5.25 V?
4-10 PGM-FI SYSTEM MAP Sensor Output Line Short Circuit Inspection
MAP Sensor Inspection Replace the sensor unit with a known good one (page 4-44). Erase the DTC’s (page 4-5). Turn the ignition switch OFF. Connect the sensor unit 5P connector. Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the MAP sensor with the HDS pocket tester. Is DTC 1-1 indicated?
YES – Replace the ECM with a known good one, and recheck.
NO – Faulty original sensor unit (MAP sensor)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 312; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.142.36.215 (0.009 с.) |