Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
MAP Sensor Output Line Open Circuit InspectionСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector [1] and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Light green/black – Light green/black
MIL 7 BLINKS (ECT SENSOR)
[1]
Lg/Bl
Lg/Bl
Lg/Bl
Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the ECT sensor 3P connector and recheck the MIL blinking.
ECM
5 V
ECT SENSOR
Y/Bu
G/W
Probable cause • Open or short circuit in Yellow/blue wire between the ECT sensor and ECM • Open circuit in Green/white wire between the ECT sensor and ECM
• Faulty ECT sensor • Faulty ECM
4-30 PGM-FI SYSTEM
ECT Sensor Input Voltage Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECT sensor 3P connector [1] (page 4-46). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Measure the voltage at the ECT sensor 3P connector of the wire side and ground. Connection: Yellow/blue (+) – Ground (–) Standard: 4.75 – 5.25 V
Is the voltage within 4.75 – 5.25 V?
YES – GO TO STEP 3.
NO – GO TO STEP 2.
ECT Sensor Short Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector (page 4-50). Check for continuity between the ECT sensor 3P connector [1] of the wire side and ground. Connection: Yellow/blue – Ground
Is there continuity?
YES – Short circuit in Yellow/blue wire
NO – GO TO STEP 4.
ECT Sensor Resistance Inspection Measure the resistance at the ECT sensor [1] terminals. Standard: 2.3 – 2.6 kΩ (20°C/68°F)
Is the resistance within 2.3 – 2.6 kΩ (20°C/68°F)?
YES – GO TO STEP 4.
NO – Faulty ECT sensor
ECT Sensor Open Circuit Inspection Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector [1] and ECT sensor 3P connector [2] of the wire side. Connection: Yellow/blue – Yellow/blue Green/white – Green/white
[1]
Y/Bu
[1]
Y/Bu
[1]
[2]
G/W
G/W
Y/Bu Y/Bu
[1]
4-31 PGM-FI SYSTEM MIL 8 BLINKS (TP SENSOR)
ECM
TP Sensor Output Line Short Circuit Inspection
4-32 PGM-FI SYSTEM
TP Sensor Output Line Open Circuit Inspection Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector [1] and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Yellow – Yellow
TP Sensor Resistance Inspection Connect the sensor unit 5P connector. Check that the resistance varies in accordance with the throttle operation at the ECM 33P (Black) connector of the wire side. Connection: Yellow – Green/white Fully closed-Fully open position: Resistance increases Fully open-Fully closed position: Resistance decreases
Is the resistance normal?
YES – Replace the ECM with a known good one, and recheck.
NO – Faulty sensor unit (TP sensor)
Y Y
Y G/W
[1]
MIL 9 BLINKS (IAT SENSOR)
ECM
5 V
SENSOR UNIT
(IAT SENSOR)
Gr/Bu
G/W
Probable cause • Open or short circuit in Gray/blue wire between the sensor unit and ECM
• Open circuit in Green/white wire between the sensor unit and ECM
• Faulty sensor unit • Faulty ECM
4-33 PGM-FI SYSTEM
Sensor Unit Power Line Inspection
Check the sensor unit power line inspection (page 4-8).
Is the sensor unit power line normal?
YES – GO TO STEP 2.
NO – Replace or repair the abnormal circuit.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 322; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.226.200.221 (0.007 с.) |