Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
DTC 54-1 (bank angle sensor low voltage)Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Recheck DTC Erase the DTC’s (page 4-5). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the bank angle sensor with the HDS pocket tester.
Is the DTC 54-1 indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – Intermittent failure
Bank Angle Sensor Input Voltage Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the bank angle sensor 2P connector [1] (page 4-48). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Measure the voltage between the bank angle sensor 2P connector of the wire side and ground. Connection: Black/blue (+) – Ground (–) Standard: Battery voltage
Is there battery voltage?
YES – GO TO STEP 3.
NO – Open circuit in Black/blue wire
Bank Angle Sensor Signal Line Short Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector (page 4-50). Check for continuity between the bank angle sensor 2P connector [1] of the wire side and ground. Connection: Red/blue – Ground
Is there continuity?
YES – Short circuit in Red/blue wire
NO – GO TO STEP 4.
[1]
Bl/Bu
[1]
R/Bu
Bank Angle Sensor Signal Line Open Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF.
[2]
R/Bu
4-27 PGM-FI SYSTEM Bank Angle Sensor Inspection Replace the bank angle sensor with a known good one (page 4-48). Connect the bank angle sensor 2P connector and ECM 33P (Black) connector. Erase the DTC’s (page 4-5). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
Check the bank angle sensor with the HDS pocket tester.
Is DTC 54-2 indicated?
YES – Replace the ECM with a known good oneand recheck.
NO – Faulty original the bank angle sensor.
DTC 54-2 (BANK ANGLE SENSOR HIGH VOLTAGE)
Recheck DTC Erase the DTC’s (page 4-5). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the bank angle sensor with the HDS pocket tester.
Bank Angle Sensor Signal Line Open Circuit Inspection
4-28 PGM-FI SYSTEM MIL TROUBLESHOOTING
MIL 1 BLINK (MAP SENSOR)
ECM
Probable cause
• Open circuit in Yellow/red wire between the sensor unit and ECM
• Open or short circuit in Light green/black wire between the sensor unit and ECM
• Open circuit in Green/white wire between the sensor unit and ECM • Faulty sensor unit • Faulty ECM
Sensor Unit Power Line Inspection
Check the sensor unit power line inspection (page 4-8).
Is the voltage within 4.75 – 5.25 V?
YES – Faulty sensor unit (MAP sensor)
NO – GO TO STEP 3.
4-29 PGM-FI SYSTEM
MAP Sensor Output Line Short Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector. Check for continuity between the sensor unit 5P connector [1] terminal of the wire side and ground. Connection: Light green/black – Ground
Is there continuity?
YES – Short circuit in Light green/black wire
NO – GO TO STEP 4.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 677; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.119.114.187 (0.007 с.) |