Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
IAT Sensor Output Voltage InspectionСодержание книги
Поиск на нашем сайте
Turn the ignition switch OFF. Connect the ECM 33P (Black) connector. Disconnect the sensor unit 5P connector [1] (page 4-44). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Measure the voltage at the sensor unit 5P connector of the wire side. Connection: Gray/blue (+) – Green/white (–) Standard: 4.75 – 5.25 V
Is the voltage within 4.75 – 5.25 V?
IAT Sensor Output Line Short Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector. Check for continuity between the sensor unit 5P connector [1] of the wire side and ground. Connection: Gray/blue – Ground
Is there continuity?
YES – Short circuit in Gray/blue wire
NO – GO TO STEP 4.
IAT Sensor Output Line Open Circuit Inspection Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector [1] and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Gray/blue – Gray/blue
[1]
Gr/Bu G/W
[1]
Gr/Bu
Gr/Bu
Gr/Bu
4-34 PGM-FI SYSTEM IAT Sensor Resistance Inspection Turn the ignition switch OFF. Connect the sensor unit 5P connector. Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1]. Measure the resistance at the ECM 33P (Black) connector of the wire side.
MIL 11 BLINKS (VS SENSOR) Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the VS sensor 3P (Blue) connector and recheck the MIL blinking.
ECM To SPEEDOMETER
VS SENSOR
G G/Bl
Bl Bl/R
Probable cause • Open or short circuit in Pink or White/red wire between the VS sensor and ECM
• Faulty VS sensor • Faulty ECM
Speedometer Inspection
Inspect the speedometer (page 20-8).
Is the speedometer normal?
YES – GO TO STEP 2.
NO – Replace or repair the abnormal circuit.
4-35 PGM-FI SYSTEM VS Sensor Signal Line Inspection
Slowly turn the rear wheel by hand. There should be 0 V to 5 V pulse voltage.
Is there 0 – 5 V pulse voltage?
YES – Replace the ECM with a known good oneand recheck.
NO – Open or short circuit in White/red wire.
MIL 12 BLINKS (INJECTOR) Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the injector 2P (Gray) connector and recheck the MIL blinking.
ECM From ENGINE
STOP SWITCH
INJECTOR Bl/Bu
P/W
Probable cause • Open circuit in Black/blue wire between the engine stop switch and injector • Open or short circuit in Pink/white wire between the injector and ECM
• Faulty injector • Faulty ECM
4-36 PGM-FI SYSTEM
Injector Input Voltage Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the injector 2P (Gray) connector [1] (page 7-14). Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Measure the voltage between the injector 2P (Gray) connector of the wire side and ground. Connection: Black/blue (+) – Ground (–) Standard: Battery voltage
Does the standard voltage exist?
YES – GO TO STEP 2.
NO – Open circuit in Black/blue wire
Injector Signal Line Short Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECM 33P (Black) connector. Check for continuity between the injector 2P (Gray) connector [1] of the wire side and ground. Connection: Pink/white – Ground
Is there continuity?
YES – Short circuit in Pink/white wire
NO – GO TO STEP 3.
Injector Resistance Inspection Measure the resistance between the injector side connector [1] terminals. Standard: 11 – 13 Ω (20°C/68°F)
Is the resistance within 11 – 13 Ω (20°C/68°F)?
YES – GO TO STEP 4.
NO – Faulty injector
Injector Signal Line Open Circuit Inspection Check for continuity between the ECM 33P (Black) connector [1] and injector 2P (Gray) connector [2] of the wire side. Connection: Pink/white – Pink/white
[1]
Bl/Bu
[1]
P/W
[1]
P/W
P/W
4-37 PGM-FI SYSTEM MIL 21 BLINKS (O2 SENSOR) Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the O2 sensor 1P (Black) connector or O2 sensor cap and recheck the MIL blinking.
ECM
O2 SENSOR
Bl Bl/W
Probable cause • Open or short circuit in Black/white or Black wire between the O2 sensor and ECM
• Faulty O2 sensor • Faulty ECM
O2 Sensor System Inspection Start the engine and warm up the engine up to coolant temperature is 80°C/176°F. Test-ride the motorcycle and recheck the MIL blinking.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 384; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.145.164.83 (0.007 с.) |