Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь FAQ Написать работу КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
DTC 1- 2 (MAP sensor high voltage) 1. MAP sensor system Inspection 1Содержание книги
Поиск на нашем сайте
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
Check the MAP sensor with the HDS pocket tester.
Is about 5 V indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – • Intermittent failure • Loose or poor contact on the sensor unit 5P connector
Sensor Unit Power Line Inspection Check the sensor unit power line inspection (page 4-8). Is the sensor unit power line normal?
YES – GO TO STEP 3.
NO – Replace or repair the abnormal circuit.
4-11 PGM-FI SYSTEM
MAP Sensor System Inspection 2 Turn the ignition switch OFF. Disconnect the sensor unit 5P connector [1]. Connect the sensor unit 5P connector terminals at the wire side with a jumper wire [2]. Connection: Light green/black – Green/white Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
Check the MAP sensor with the HDS pocket tester.
Is about 0 V indicated?
YES – Faulty sensor unit (MAP sensor)
NO – GO TO STEP 4.
MAP Sensor Output Line Open Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Remove the jumper wire. Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1]. Check the continuity between the ECM 33P (Black) connector and sensor unit 5P connector [2] of the wire side. Connection: Light green/black – Light green/black
[2]
G/W Lg/Bl
[1]
Lg/Bl
Lg/Bl
DTC 7 (ECT SENSOR) Before starting the inspection, check for loose or poor contact on the ECT sensor 3P connector and recheck the MIL blinking.
5 V
ECT SENSOR
ECM
Y/Bu
G/W
Probable cause
• Open or short circuit in Yellow/blue wire between the ECT sensor and ECM • Open circuit in Green/white wire between the ECT sensor and ECM
• Faulty ECT sensor • Faulty ECM
4-12 PGM-FI SYSTEM DTC 7-1 (ECT SENSOR LOW VOLTAGE) 1. ECT Sensor System Inspection
Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ".
Check the ECT sensor with the HDS pocket tester.
Is about 0 V indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – Intermittent failure
ECT Sensor Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECT sensor 3P connector. Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the ECT sensor with the HDS pocket tester.
Is about 0 V indicated?
ECT Sensor Resistance Inspection Turn the ignition switch OFF. Measure the resistance at the ECT sensor [1] terminals. Standard: 2.3 – 2.6 kΩ (20°C/68°F) Is the resistance within 2.3 – 2.6 kΩ (20°C/68°F)?
YES – Replace the ECM with a known good oneand recheck.
4-13 PGM-FI SYSTEM
DTC 7-2 (ECT SENSOR HIGH VOLTAGE)
ECT Sensor System Inspection Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the ECT sensor with the HDS pocket tester.
Is about 5 V indicated?
YES – GO TO STEP 2.
NO – • Intermittent failure
• Loose or poor contact on the ECT sensor 3P connector
ECT Sensor Inspection Turn the ignition switch OFF. Disconnect the ECT sensor 3P connector [1]. Connect the ECT sensor 3P connector terminals at the wire side with a jumper wire [2]. Connection: Yellow/blue – Green/white Turn the ignition switch ON and engine stop switch " ". Check the ECT sensor with the HDS pocket tester. Is about 0 V indicated?
YES – Inspect the ECT sensor (page 4-46).
NO – GO TO STEP 3.
ECT Sensor Open Circuit Inspection Turn the ignition switch OFF. Remove the jumper wire. Disconnect the ECM 33P (Black) connector [1]. Check the continuities between the ECM 33P (Black) connector and ECT sensor 3P connector [2] of the wire side. Connection: Yellow/blue – Yellow/blue Green/white – Green/white
[1]
Y/Bu G/W
[2]
[2]
G/W
G/W
Y/Bu Y/Bu
[1]
4-14 PGM-FI SYSTEM
DTC 8 (TP SENSOR)
Probable cause
• Open circuit in Yellow/red wire between the sensor unit and ECM • Open or short circuit in Yellow wire between the sensor unit and ECM
• Open circuit in Green/white wire between the sensor unit and ECM
• Faulty sensor unit • Faulty ECM
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2016-04-08; просмотров: 306; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.143.24.110 (0.008 с.) |