Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Програмування з використанням процедур і функцій

Поиск

Мета роботи

Мета роботи - ознайомитись з правилами роботи з підпрограмами. Оволодіти навиками роботи з процедурами та функціями.

Теоретичні відомості

Алгоритм рішення задачі проектується шляхом декомпозиції всього завдання в окремі підзадачi. Звичайно підзадачi реалізуються у вигляді підпрограм. Підпрограма - це послідовність операторів, що визначені і записані в одному місці програми, проте їх можна викликати для виконання з однієї або деяких точок програми. Кожна підпрограма визначається унікальним ім'ям. В мові Паскаль існують два типи підпрограм - процедури і функції. При використанні процедур чи функцій Паскаль-програма повинна містити текст процедури чи функції і звертання до процедури чи функції. Тексти процедур і функцій поміщаються в розділ описів процедур і функцій. Процедура може містити такі - ж розділи описів, що й програма, а саме: розділи опису модулів, міток, констант, типів, змінних, процедур і функцій.

В багатьох задачах, особливо в завданнях обчислювальної математики, необхідно передавати імена процедур і функцій у вигляді параметрів. Для цього в TurboPascal запроваджений новий тип даних - процедурний або функціональний, залежно від того, що описується. Опис процедурних і функціональних типів здійснюється в розділі опису типів:

typeFunctype = Function(z: Real): Real;

Proctype = Procedure(a, b: Real; var x, y: Real);

ЗАВДАННЯ

1. Ознайомитись із типами даних, які вживаються у Паскалі і особливостями застосування процедур та функцій.

2. Одержати індивідуальне завдання.

3.Скласти блок-схему алгоритму і програму на Паскалі для реалізації поставленого завдання.

4. Виконати обчислення по програмі.

Зміст звіту

1. Мета роботи.

2. Індивідуальне завдання.

3. Блок-схема алгоритму для обчислення по індивідуальному завданню.

4. Текст програми.

5. Аналіз результатів, висновки.

Контрольні запитання

1. Що таке підпрограма?

2. Які види підпрограм існують?

3. Чим процедура відрізняється від функції?

4. Яка різниця між параметричними та без параметричними процедурами?

5. Яка різниця між локальними та глобальними змінними?

6. Чи існують підпрограми без параметрів?

7. В якому розділі оголошуються і реалізуються підпрограми в Паскалі?

8. Які види формальних параметрів існують? Чим вони відрізняються один від одного?

9. В яких випадках доцільно використовувати функції?

10. Якого типу може бути значення функції?

ДОДАТОК 1
Варіанти завдання

 

1. Дана матриця цілих чисел розміром 4x3. Визначите суму кожного рядка цієї матриці. Результат вивести на екран монітора.

2. Дана матриця цілих чисел розміром 3x4. Визначите суму кожного стовпця цієї матриці. Результат вивести на екран монітора.

3. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Визначите суму елементів розташованих вище за головну діагональ. Результат вивести на екран монітора.

4. Дана матриця цілих чисел розміром 4x3. Відсортувати кожен рядок матриці за збільшенням. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

5. Дана матриця цілих чисел розміром 3x4. Відсортувати кожен стовпець матриці по убуванню. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

6. Дана матриця цілих чисел розміром 5x3. Замінити всі негативні елементи матриці на нулі. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

7. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. поміняти місцями рядки і стовпці цієї матриці. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

8. Дана матриця цілих чисел розміром 5x3. Визначити максимальний і мінімальний елемент матриці. Результат вивести на екран монітора.

9. Дана матриця А символів розміром 4x3. Організувати і вивести на екран матрицю В ту, що складається з цілих чисел, отриманих перетворенням чисел матриці А.

10. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Збільшити всі парні елементи на 16, а непарні елементи збільшити втричі. Вивести на екран вміст обробленої матриці.

11. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Повернути матрицю на 90 градусів і вивести вміст матриці на екран.

12. Дана матриця цілих чисел розміром 4x3. Визначите суму кожного рядка цієї матриці. Результат вивести на екран монітора.

13. Дана матриця цілих чисел розміром 3x4. Визначите суму кожного стовпця цієї матриці. Результат вивести на екран монітора.

14. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Визначите суму елементів розташованих вище за головну діагональ. Результат вивести на екран монітора.

15. Дана матриця цілих чисел розміром 4x3. Відсортувати кожен рядок матриці за збільшенням. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

16. Дана матриця цілих чисел розміром 3x4. Відсортувати кожен стовпець матриці по убуванню. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

17. Дана матриця цілих чисел розміром 5x3. Замінити всі негативні елементи матриці на нулі. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

18. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. поміняти місцями рядки і стовпці цієї матриці. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

19. Дана матриця цілих чисел розміром 5x3. Визначити максимальний і мінімальний елемент матриці. Результат вивести на екран монітора.

20. Дана матриця А символів розміром 4x3. Організувати і вивести на екран матрицю В ту, що складається з цілих чисел, отриманих перетворенням чисел матриці А.

21. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Збільшити всі парні елементи на 16, а непарні елементи збільшити втричі. Вивести на екран вміст обробленої матриці.

22. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Повернути матрицю на 90 градусів і вивести вміст матриці на екран.

23. Дана матриця цілих чисел розміром 4x3. Визначите суму кожного рядка цієї матриці. Результат вивести на екран монітора.

24. Дана матриця цілих чисел розміром 3x4. Визначите суму кожного стовпця цієї матриці. Результат вивести на екран монітора.

25. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. Визначите суму елементів розташованих вище за головну діагональ. Результат вивести на екран монітора.

26. Дана матриця цілих чисел розміром 4x3. Відсортувати кожен рядок матриці за збільшенням. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

27. Дана матриця цілих чисел розміром 3x4. Відсортувати кожен стовпець матриці по убуванню. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

28. Дана матриця цілих чисел розміром 5x3. Замінити всі від’ємні елементи матриці на нулі. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

29. Дана матриця цілих чисел розміром 4x4. поміняти місцями рядки і стовпці цієї матриці. Вивести вміст матриці до обробки і після обробки.

30. Дана матриця цілих чисел розміром 5x3. Визначити максимальний і мінімальний елемент матриці. Результат вивести на екран монітора.

ДОДАТОК 2
Варіанти завдання

 

1. Скласти програму знаходження меншого з трьох різних чисел, використавши підпрограму-процедуру знаходження меншого з двох чисел.

2. Скласти програму знаходження меншого з чотирьох різних чисел, використавши підпрограму-процедуру знаходження меншого з двох чисел.

3. Знаючи координати вершин чотирикутника, знайти його периметр. Використати підпрограму-функцію обчислення довжини відрізка.

4. Знайти найбільшу висоту трикутника, якщо відомо координати його вершин. Довжину сторін обчислювати у підпрограмі-функції, а порівняння у процедурі більше з двох.

5. Знайти меншу з діагоналей паралелограма ABCD, якщо відомо координати його вершин. Довжину діагоналей обчислювати у підпрограмі-функції.

6. Який з двох трикутників, заданих координатами своїх вершин, має більший периметр? Для обчислення довжин сторін організувати підпрограму-функцію.

7. Знайти радіус більшого з кіл, описаних навколо двох трикутників ABC та MPK, якщо відомі координати їх вершин. Довжини сторін обчислювати у підпрограмі-функції.

 

Список використаної літератури.

 

1. Глинський Я.М. Основи інформатики та обчислювальної техніки. Частина IV. Паскаль: Експеримент. підручник для 11 кдасу. – Львів, 1996.

 

2. Наумова Н.М. та інші “Інформатика та комп’ютерна техніка”. – Київ: Університет “Україна”, 2004.

 

3. Глинський Я.М. “Практикум з інформатики” Навчальний посібник. – Львів, 2002.

 

4. Спірідонов В.І., Войтков В.Г. Обчислбвальна техніка і програмування. –Хмельницький: ХТІ, 1992.

 

5. Немнюгин С.А. TURBO PASCAL. - СП6: «Питер», 2001.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 496; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.222.113.135 (0.008 с.)