Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Встановіть властивості даних компонент.

Поиск

Значення властивостей полів редагування Editi і Edit2. Компонент Edit1 призначений для введення довжини дистанції Edit2 - для введення часу.

Зверніть увагу на те, що значенням властивості Text обох компонентів є порожній рядок.

Властивість Компонент
Edit1 Edit2
Text    
Тор    
Left    
Height    
Width    

 

10. Вставте у форму компоненти „Мітка”

Зразок мал. 3

Мал. 3

Встановіть властивості даних компонент.

Згідно таблиці 1

Таблиця1. Значення властивостей компонентів Label1, Label2, Label3 И Label4

Компонент Властивість Значення
Labell     AutoSize False
Wordwrap True
Caption Програма обчислить швидкість, з якою спортсмен пробіг дистанцію  
Top  
Left  
Height  
Width  
Label2     Top  
Left  
Caption Дистанція (метрів)
Label3     Top  
Left  
Caption Час (хвилини, секунди)
Label4     AutoSize False
Wordwrap True
Top  
Label 4     Left  
Height  
Width  
       

Wordwrap - Ознака того, що слова, які не поміщаються в поточному рядку, автоматично переносяться на наступний рядок

 

Додайте у форму дві командні кнопки: Обчислити і Завершити.

Командна кнопка, компонент Button, додається у форму точно так, як і інші компоненти. Значок компоненту Button знаходиться на вкладці Standard. Та встановіть властивості.

 

 

Свойство Компонент  
  Button1 Button2
Caption Вычислить Завершить
Тор    
Left    
Height    
Width    

 

13. Створити процедуру обробки події для кнопки „Обчислити”

Спочатку у вікні Object Inspector вибрати компонент, для якого створюється процедура обробки події. Потім в цьому ж вікні потрібно вибрати вкладку Events (Події).

Для того щоб створити функцію обробки події, потрібно зробити подвійне клацання мишею в полі імені процедури обробки відповідної події (Подія OnClick). В результаті цього відкриється вікно редактора коду, в яке буде доданий шаблон процедури обробки події, а у вікні Object Inspector поряд з ім'ям події з'явиться ім'я функції його обробки.

У вікні редактора коду між словами begin і end можна друкувати інструкції, що реалізовують функцію обробки події.

У лістингу 1 приведений текст функції обробки події onclick для командної кнопки Обчислити.

Лістинг 1. Процедура обробки події OnClick на кнопці Button1 (Обчислити)

// натиснення кнопки Обчислити

 

procedure TForm1.ButtonlClick(Sender: TObject);

Var

dist: integer; // дистанція, метрів
t: real; // час як дробове число
min: integer; // час, хвилини

sek: integer; // час, секунди
v: real; // швидкість

 

Begin

// одержати початкові дані з полів введення

dist:= StrToint(Edit1.Text);

t:= StrToFloat(Edit2.Text);

 

// попередні перетворення
min:= Trunc(t); // к-ть хвилин - це ціла частина числа t

sek:= Trunc(t*100) mod 100; // к-ть секунд - це дробова частина числа t

// обчислення

v:= (dist/1000) / ((min*60 + sek)/3600);

 

// виведення результату
label4.Caption:= 'Дистанція: '+ Edit1.Text

+ ' м' + #13 + 'Час: ' + IntToStr(min)

+ ' мін ' + IntToStr(sek)+ ' сік ' + #13 +

'Швидкість: ' + FloatToStrF(v,ffFixed,4,2)+ ' км/год';

end;

Функцsя Button1click виконує розрахунок швидкості і виводить результат розрахунку в полі Label4. Початкові дані вводяться з полів редагування Editl і Edit2 шляхом звернення до властивості Text. Властивість Text містить рядок символів, який під час роботи програми введе користувач. Для правильної роботи програми рядок повинен містити тільки цифри. Для перетворення рядка в числа в програмі використовуються функції StrToInt і strToFloat. Функція strToInt перевіряє символи рядка, переданого їй як параметр (Edit1.Text - це вміст поля Editl), на допустимість і, якщо всі символи вірні, повертає відповідне число. Це число записується в змінну dist. Аналогічним чином працює функція strToFioat, яка повертає дробове число, відповідне вмісту поля Edit2. Це число записується в змінну t.

Після того, як початкові дані будуть поміщені в змінні dist і t, виконуються підготовчі дії і розрахунок. Спочатку з використанням функції Trunc, яка "відкидає" дробову частину числа, виділяється ціла частина змінної t - це кількість хвилин. Значенням виразу Trunc(t*100) mod 100 є кількість секунд. Обчислюється цей вираз так. Спочатку число t умножається на 100. Набутого значення передається функції Trunc, яка повертає цілу частину результату множення t на 100. Одержане таким чином число ділиться по модулю на 100. Результат ділення по модулю - це залишок від ділення.

Після того, як всі дані готові, виконується розрахунок. Оскільки швидкість повинна бути виражена в км/год, то значення дистанції і часу, виражені в метрах і хвилинах, перетворяться в кілометри і годинник.

Обчислене значення швидкості виводиться в полі Label4 шляхом привласнення значення властивості Caption. Для перетворення чисел в рядки використовуються функції IntToStr І FloatToStr.

14. Створити процедуру обробки події для кнопки „Завершити”

В результаті натиснення кнопки Завершити програма повинна завершити роботу. Щоб це відбулося, треба закрити, прибрати з екрану, головне вікно програми. Робиться це за допомогою методу close. Процедура обробки події Onclick для кнопки Завершити приведена в лістингу 2.

Лістинг 2. Процедура обробки події Onclick на кнопці Button2 (Завершити)

// натиснення кнопки Завершити

 

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);

Begin

Form1.Close; // закрити головне вікно програми

 

end;

 

Запустіть програму і впевніться, що кнопки виконують свої функції

Збережіть створену програму в особистій папці.

Створіть ехе-файл програми.

Виконайте Project→ Build All (Сконструювати Все).



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2016-09-13; просмотров: 269; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.136.23.132 (0.006 с.)