Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Евангелие от Иоанна, зачало 67.
Во вре́мя о́но, яви́ся Иису́с ученико́м Свои́м, воста́в от ме́ртвых. И глаго́ла Си́мону Петру́: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя па́че сих? Глаго́ла Ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ а́гнцы Моя́. Глаго́ла ему́ па́ки второ́е: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Глаго́ла ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ о́вцы Моя́. Глаго́ла ему́ тре́тие: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Оскорбе́ же Петр, я́ко рече́ ему́ тре́тие, лю́биши ли Мя; и глаго́ла Ему́: Го́споди, Ты вся ве́си, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́ Иису́с: паси́ о́вцы Моя́. Ами́нь, ами́нь, глаго́лю тебе́, егда́ бе юн, поя́сашеся сам, и хожда́ше, а́може хотя́ше, егда́ же состаре́ешися и возде́жеши ру́це твои́, и ин тя поя́шет, и веде́т, а́може не хо́щеши. Сие́ же рече́, назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. И сия́ рек, глаго́ла ему́: иди́ по Мне. Обра́щься же Петр, ви́де ученика́, его́же любля́ше Иису́с, во след иду́ща, и́же и возлеже́ на ве́чери на пе́рси Его́, и рече́: Го́споди, кто есть предая́й Тя? Сего́ ви́дев Петр, глаго́ла Иису́сови: Го́споди, сей же что? Глаго́ла ему́ Иису́с: а́ще хощу́, да той пребыва́ет, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Ты по Мне гряди́. Изы́де же сло́во се в бра́тию, я́ко учени́к той не у́мрет; и не рече́ ему́ Иису́с, я́ко не у́мрет, но а́ще хощу́ тому́ пребыва́ти, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще по еди́ному пи́сана быва́ют, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь. Ин 21:14–25 По 50-м псалме. Слава: Моли́твами апо́стола и Евангели́ста Иоа́нна Богосло́ва, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́. И стихира, глас 2: Богосло́ве де́вственниче, / учениче́ возлю́бленне Спа́сов, / моли́твами твои́ми нас спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вреда, / я́ко твое́ есмы́ ста́до. Канон праздника со ирмосом на 4, и апостола на 6, и преподобнаго на 4. Канон Иоанна Богослова, глас 8. Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща. Я́ко чист и возлю́блен был еси́ нетле́нному Све́ту, / и на пе́рсех Сего́ возле́г, упоко́ився, / дерзнове́нною душе́ю, из бе́здны прему́дрости Свет ра́зума извле́кл еси́, / блаже́нне Иоа́нне апо́столе. Преесте́ственне богосло́вя, возгреме́л еси́, возлю́бленне, Христу́: / в нача́ле бе Сло́во, жи́во и воипоста́сно ко Своему́ Роди́телю, / и Бог бе Сло́во, и плоть Сло́во бысть, / и Бог пребы́сть непрело́жен. Богородичен: Под Кров Твой, Чи́стая, прибега́юще, / огреба́емся напа́стей вся́ких находя́щих, Пречи́стая, / тем и ны́не мо́лим: па́дшия из глубины́ прегреше́ний возведи́ / Боже́ственными Твои́ми, Чи́стая, мольба́ми. Ин канон преподобнаго, глас и ирмос тойже. Влады́чнему повину́яся, Арсе́ние, Боже́ственному повеле́нию, / ца́рскаго бога́тства сла́ву оста́вил еси́, я́коже Моисе́й законода́вец, / и, бе́гая от челове́к, А́нгелом сожи́тель был еси́, вку́пе с ни́ми веселя́ся. Ты, мяте́жей убега́я, Арсе́ние, я́коже грехо́вных исто́чников, / безмо́лвием язы́к обузда́л еси́. / Те́мже немяте́жен ум в молча́нии соблю́л еси́, / Боже́ственнаго Ду́ха быв достоле́пнейший дом поко́ища. Богородичен: Пресла́вная, возглаго́лашася о Тебе́ в ро́дех родо́в, / Бо́га Сло́ва во чре́ве вме́щшая, Чи́ста же пребы́вши, Богоро́дице Мари́е. / Те́мже Тя вси почита́ем, су́щее по Бо́зе заступле́ние на́ше.
Катавасия праздника. Песнь 3 Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, / я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче. От ры́барей лове́ц челове́ков и Богосло́в был еси́, му́дре Иоа́нне, / пренебре́г оте́ческую и мирску́ю любо́вь / и Влады́це Сло́ву жела́нием Боже́ственным после́дуя. Очище́н душе́вным о́ком, о Богосло́ве, / узре́л еси́ неизрече́нную сла́ву, от Отца́ единоро́днаго Сло́ва и Сы́на Бо́жия, / И́мже му́дре вся Боже́ственным бы́ша Ду́хом. Богородичен: Под Твое́ спаси́тельное прибе́жище притека́ем, Богоро́дице Де́во, / и спаса́емся наве́та вра́жия моли́твами Твои́ми / и бу́дущаго, Чи́стая, избавля́емся муче́ния.
Ин, ирмос тойже. О́тче Арсе́ние, твоея́ христоподража́тельныя нищеты́ / о́строе и зело́ ху́ждшее ру́бище пресла́вное пе́рвыя ри́зы покры́ло есть, / неизрече́нныя сла́вы одея́ние тебе́ снабдева́ющее. Претыка́ния вра́жия и велехва́льных ду́хов, / от Бо́га сокруше́нием се́рдца прие́мый по́мощь, Арсе́ние, низве́ргл еси́, / победоно́сец, о́тче, смире́нием быв. Богородичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: / Ты бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная. / Те́мже Тя, ве́рнии вси, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем. Кондак преподобнаго, глас 3. От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, / и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, / словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, / вся́ку неразу́мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне. Икос: Услы́шав глас Госпо́день, преподо́бне, / мирски́я красоты́ оста́вль, мона́шествовал еси́, / а́нгельскому житию́ поревнова́в, Богому́дре. / Те́мже и яви́лся еси́, весь преложе́н, в телеси́ А́нгел, / Христу́ принося́ поще́ние и сле́зы, непоро́чну моли́тву и стоя́ние всено́щное. / Те́мже был еси́ храм Тро́ицы, / о́браз же мона́хов, и наста́вник доброде́тели, / и чту́щих тя всегда́ моли́твенник тепл. / Сего́ ра́ди тя чтим, отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне. Таже седален апостола, глас 8. Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зума су́щих навы́к, / боже́ственно возгреме́л еси́: / в нача́ле бе Сло́во. / До́бре написа́в пе́рвее безнача́льное рождество́, пропове́дал еси́ всем Сло́ва воплоще́ние. / Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, / по благода́ти Ду́ха изуча́еши концы́, и просвеща́еши чудесы́, Богосло́ве апо́столе, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Слава, седален преподобнаго, Молв жите́йских убежа́в и безмо́лвие житие́ соверша́я, / стра́сти умертви́л еси́, и ум впери́л еси́ к Бо́гу, / и столп о́гненный показа́лся еси́, и свети́льник всех ве́рных, чту́щих тя, / ту́чами же слез напая́емь, яви́лся еси́, я́ко дре́во плодови́то, Богоно́се Арсе́ние. / Моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние пода́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. И ныне, праздника. Песнь 4 Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. Тя Гро́мова сы́на Госпо́дь нарече́, тя греме́ти Ду́хом сподо́би / Своего́ от Отца́ Боже́ственнаго и непостижи́маго рожде́ния неизрече́нное. / Тем твою́, Богосло́ве, всепра́зднственную па́мять пе́сньми досто́йно сла́вим. Ты доброде́тельми возше́л еси́, апо́столе, на высоту́, / ты узре́л еси́ сла́вою блиста́ющее единоро́дное Сло́во во пло́ти, / во Оте́ческих безнача́льно не́дрех седя́щее, / гла́са же услы́шати Оте́ческаго сподо́бился еси́, свиде́тельствующа Того́ Сыновcтво́. Богородичен: Под Твое́ ны́не прибега́я заступле́ние, / непотре́бный раб Твой, Всенепоро́чная, да не постыжу́ся: / Тя бо к Бо́гу и́мам Предста́тельницу и сте́ну нера́тну, / о Тебе́ и бу́дущия да наслажду́ся тишины́ и Боже́ственныя жи́зни, молю́ся.
Ин, ирмос тойже. Ты нуди́тель естества́ яви́лся еси́, Арсе́ние, / ты стра́сти, о́тче, покори́л еси́ у́мному влады́честву, я́коже рабу́, сну повелева́я. / Те́мже и во всено́щных бде́ниих вопия́л еси́: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. Ты Бо́га, преподо́бне, жела́тельне взыска́л еси́, / ты я́вльшагося мно́жае возжела́л еси́ / и, чистото́ю Богови́ден весь быв, к жела́емому бесе́довал еси́, / разуме́в соедине́нием вы́шшаго вся́каго постиже́ния, о́тче Арсе́ние. Богородичен: Ты ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты Предста́тельница, / Ты и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище: / к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бед / ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющия.
Песнь 5 Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся. Во тьме ми́ра просия́вший, ви́дев Свет Пречи́ст, раствори́лся еси́ любо́вию / и, свети́льник благоче́стия быв, многосе́менных ро́ды язы́к / Богосло́вия, Иоа́нне, све́том осия́л еси́. Уве́дев, я́ко зако́н Моисе́ом се́нный дан бысть, / Боже́ственная же благода́ть Христо́м Бо́гом на́шим бысть, / богосло́вным язы́ком, сы́не гро́мов возлю́бленне, благовести́л еси́ Его́ Божество́. Богородичен: Ты ми покро́в и держа́ва, Пречи́стая, / и утвержде́ние, и стена́ неруши́ма, и Тя призыва́ю: / в нощи́ и во дни мя соблюда́й от вся́каго вре́да велиа́ра находя́щаго, / да ве́рою и любо́вию сла́влю Тя.
Ин, ирмос тойже. Хода́тая пе́рвому, о́тче, преступле́нию первозда́ннаго Ада́ма благоче́стно отри́нул еси́, / вра́жия до́бре ви́дя кова́рствия, / те́мже, в непоро́чнем ликовству́я пи́щном приста́нищи, Влады́ку Христа́ моли́. Себе́ сама́го отве́ргся, вся́каго сладостра́стия отве́рглся еси́ / и, на ра́му крест твой нося́, Арсе́ние, и Христа́ жела́я, / на Небесе́х снасле́дник досто́йне Сего́ показа́лся еси́. Богородичен: Ма́тернее дерзнове́ние к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Всечи́стая, / сро́днаго промышле́ния о нас не пре́зри, мо́лимся, / я́ко Тебе́ и еди́ну, христиа́не, ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем. Песнь 6 Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя смуща́ет / и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя отча́яния, / но Твою́ кре́пкую ру́ку мне простри́, я́ко Петро́ви, / о Упра́вителю, и спаси́. Угль Боже́ственнаго огня́ прови́де обра́зно Иса́ия, / очи́стив устне́, проро́чества сподо́бися; / воплоти́вшагося же Бо́га Сло́ва, блаже́нне Иоа́нне, ты яви́лся еси́ напе́рсник. Сло́во Сый единоро́дное, Е́же в не́дрех Оте́ческих седя́щее, / воплоще́нно узре́ся, Иоа́нне блаже́нне, / и я́ко таи́ннику возлю́бленну тебе́ сказа́, / безпло́тне Бо́га никому́же ви́дети когда́. Богородичен: Просвети́ мою́ ду́шу, ро́ждшая озаре́ние сла́вы О́тчи, / Де́во Богоро́дице Всепе́тая, / Твою́ бо и́стинную благода́ть иму́ще, бесе́ды языковре́дия возбраня́емся.
Ин, ирмос тойже. Му́дрость плотску́ю благоче́стно безстра́стием умертви́л еси́, / не возлюби́в насле́дия земна́го, преподо́бне, / от Христа́ жела́я, о́тче Арсе́ние, в Вы́шних насле́дие восприя́ти.
Со́лнце я́вльшееся всено́щное твое́ разреши́ стоя́ние, / мы́сленнаго со́лнца несравне́нное сия́ние, по е́же в нощи́ жития́ трудо́в твои́х, / просвеща́я осия́ти тебе́, Арсе́ние. Богородичен: Иму́щи сострада́тельное, я́ко ро́ждши человеколю́бное Сло́во, / спаси́ нас го́рькия и лю́тыя напа́сти, / Тя бо еди́ну, ве́рнии, Пречи́стая Влады́чице, заступле́ние необори́мое стяжа́хом. Кондак, глас 2: Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в. Икос: Высоты́ Небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно есть и непостижи́мо. / Я́коже бо зве́зды исчести́ и морски́й песо́к невозмо́жно отню́д, / си́це и Богосло́ва исправле́ния изрещи́ недово́льно есть. / Толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, Его́же возлюби́, венча́, / Ему́же и на пе́рси возле́г, / и на та́йней ве́чери с Ним яде́, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в. Песнь 7 Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, / сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Усе́рдно изше́л еси́ уз ве́щи, о всеблаже́нне, я́ко Бо́жий предста́тель, / и, Богодухнове́ннаго быв ве́стник Богосло́вия, вопи́ти научи́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Я́ко траву́ вмени́л еси́ зла́то и бога́тство, о всеблаже́нне, / и се́но, я́ко зла́то, тебе́ де́йством Боже́ственным бысть, / богосло́вящу Соде́теля и Го́спода: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Дух Святы́й, от Отца́ Безнача́льнаго исходя́щ / и от Тебе́ неразде́льне прие́млемь, Сло́ве Единоро́дне Бо́жий, / апо́столом зва́ти возвести́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Богородичен: Храм и пала́та Царя́ Христа́ была́ еси́ и одр еди́на Соломо́нов, / Его́же, я́коже рече́ Писа́ние, окружа́ют си́льнии шестьдеся́т, / с Тобо́ю ны́не, Де́во, зову́т и пою́т: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ин, ирмос тойже. Па́губу возмни́в дре́вних ми́ров, о́тче Арсе́ние, злово́ние терпя́, / и, благово́ние Христо́во быв прича́стием благода́ти, глаго́лал еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. В Боже́ственный в телеси́ мрак вшед, о́тче Арсе́ние, / во Христе́ же поучи́вся позна́ти Отца́ Безнача́льна и Ду́ха, / Ю́же в Тро́ице Еди́ницу воспе́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Троичен: Всех у́бо Го́спода, Еди́наго же еди́ному Единоро́дному Сы́ну, / правосла́вно Отца́ богосло́вяще, Тя возвеща́ем, / и еди́наго ве́дяще Твоего́ исходя́ща Ду́ха пра́ваго, / Соесте́ственна и Соприсносу́щна. Богородичен: В ле́то Безле́тнаго неискусобра́чно, Чи́стая, родила́ еси́, / пре́жде Безпло́тное Сло́во / пло́ти прия́тием, Де́во, породила́ еси́, Ему́же пое́м, согла́сно зову́ще: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Песнь 8 Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Я́ко благоле́пна и благознамени́та пресла́вная па́мять твоя́, / благове́стниче Иису́сова Божества́, / Боже́ственная, благоуха́ющи, Це́ркви возсия́. / Тем, ра́дующеся, ве́рнии, пое́м: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Богосло́ва иму́ще ли́ку чинонача́льника, Тя от него́, Христе́, богосло́вима, / Бо́га возвеща́ем со Отце́м и Ду́хом и, единонача́льственне песносло́вяще, вопие́м: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Богородичен: Воплоще́ннаго родила́ еси́ Бо́га Сло́ва, Всенепоро́чная, / Сего́ умоли́ огня́ мя изба́вити: / се бо житие́ мое́ все отягчи́ся, все порабо́тися лю́тыми греха́ми. / Тем к Тебе́, Де́во, прибега́ю и Тя призыва́ю, Обра́дованную.
Ин, ирмос тойже. По́хотей, Арсе́ние, душегу́бных разжже́ния, мучи́тельныя же гее́нны распале́ние / благоразу́мно сле́зными исто́чники погаси́л еси́, / но и нас от обою́ исхи́тити непреста́й моля́ Спа́са ми́ра Христа́, / Его́же благослови́м во вся ве́ки. Седмь седми́цею, преподо́бне, умиле́ния пещь вавило́нскую себе́ разже́гл еси́, / в не́йже ороша́емь просвеще́нием благода́ти, Соде́телю и Спа́су вопия́л еси́: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Троичен: Трисве́тлое Божество́, еди́ну сия́ющее зарю́, / от еди́наго Триипоста́снаго естества́, Роди́теля Безнача́льна, / единоесте́ственно же Сло́во Отцу́ и сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Песнь 9 Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют. Кресту́ Влады́чню предстоя́й, Де́ве же и Богоро́дице Чи́стей, / учени́к возлю́бленный, чи́стый Богосло́вия орга́н, / я́коже де́вственник вруче́ние прия́т и, храни́тель Непоро́чный быв Богоро́дицы, / ны́не досто́йно ублажа́ется. Досто́йно возлю́бль Пречи́стый честно́е и непоро́чное житие́ твое́, / а́нгельски пожи́вша на земли́, тя в бра́та ме́сто прия́т, блаже́нне Иоа́нне, / Свое́й сы́на тя возвести́ Ма́тери Богоро́дице, / с Не́юже тя вси ублажа́ем. Богородичен: Спаси́тельный бу́ди ми столп, Чи́стая, / де́монов безде́льны сотвори́ полки́, искуше́ний молву́ и бед отрева́ющи, / и страсте́й нахо́ды дале́че отгоня́ющи, и чи́стое даю́щи свобожде́ние, / и Боже́ственная дарова́ния незави́стне мне преподаю́ще.
Ин, ирмос тойже. Моисе́й удиви́ся, сподо́блься ви́дети Де́выя рождество́ обра́зне, / купину́, образова́нную огнезра́чно; / ты же, Боже́ственному Ду́ху весь изступле́нием соедини́вся, / огнезра́чен ви́ден был еси́. / Те́мже и досто́йно ублажа́ем тя, Арсе́ние. Возсия́ тебе́ Христо́с, Свет незаходи́мый, / ра́дость же тя подъя́т на Небе́сная, / па́мятию бо о сме́рти всегда́шнею прине́сл еси́ житие́ нескве́рное приле́жно. / Те́мже и досто́йно восприя́л еси́ плоды́ трудо́в, всеблаже́нне. Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во, Ма́ти Бо́жия, па́че естества́, / ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, / Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́ пре́жде всех век, я́ко Благ, / Его́же ны́не и теле́с превы́шша разуме́ем, а́ще и в те́ло облече́ся. Светилен. Гро́мов сын быв, к челове́ком богосло́вил еси́, / е́же: в нача́ле бе Сло́во, – апо́столе Иоа́нне, / возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ / и отту́ду поче́рп Богосло́вия струи́, тварь всю напоя́еши. Слава, преподобнаго: Мирска́го пристра́стия, я́ко от скве́рны, уклони́лся еси́, / и, неяде́нием плоть увяди́в, обнови́л еси́ ду́ши кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ Небе́сною, Арсе́ние, / те́мже моли́тися не преста́й о нас Го́сподеви. И ныне, праздника. На хвалитех стихиры Блаже́нне Иоа́нне прему́дре, / мно́жеством те́плости / ко Христо́ве любви́ / мно́жае всех был еси́, / учени́к возлю́блен Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами всей вселе́нней, / чистото́ю и де́вства добро́тами озари́вся, / те́лом и помышле́нии, Богоблаже́нне. Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / прему́дрости орга́н, духо́вный храм, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркви пресве́тлое о́ко, / всечестна́го Иоа́нна / пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва. Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г, / прему́дрости поче́рпл еси́ / и мир напои́л еси́, / Иоа́нне всеизря́дне, / Тро́йческим ра́зумом мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / столп быв и о́блак одушевле́н, / наставля́еши нас к Небе́сному насле́дию. Слава, глас 8. Самогласен: Благове́стниче Иоа́нне, / равноа́нгельне, де́вственниче, Богосло́ве, Бо́гом науче́ние, / правосла́вно ми́рови пречи́стое ребро́, / кровь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, / и́мже ве́чный живо́т прие́млем душа́м на́шим. И ныне, праздника. Славословие великое. По трисвятом тропарь апостола. Сла́ва, преподобнаго. И ны́не, праздника, ектений, и отпуст, и час 1-й. На 1-м часе тропарь праздника. Сла́ва, апостола. И ны́не, Богородичен часов. По трисвятом кондак праздника, и прочее, и совершенный отпуст. На часех кондак праздника и апостола глаголем, пременяюще. НА ЛИТУРГИИ Блаженны праздника, песнь рядовая на 4, и апостола, песнь 6-я на 4. По входе тропарь праздника Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, / прие́млет тя, припа́дающа, / И́же па́дша на пе́рси прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости. Таже тропарь преподобнаго, глас 8: Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́, / и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́, / и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Арсе́ние о́тче наш, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Кондак апостола, глас 2: Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в. Слава, кондак преподобнаго, глас 3. От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, / и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, / словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, / вся́ку неразу́мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне. И ныне, кондак праздника. Прокимен праздника Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь. Апостол Соборнаго послания Иоаннова, Е́же бе испе́рва, е́же слы́шахом, е́же ви́дехом очи́ма на́шима, е́же узре́хом, и ру́ки на́ша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем. И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем, и возвеща́ем вам Живо́т ве́чный, И́же бе у Отца́, и яви́ся нам. Е́же ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с на́ми: обще́ние же на́ше со Отце́м и с Сы́ном Его́ Иису́сом Христо́м. И сия́ пи́шем вам, да ра́дость ва́ша бу́дет испо́лнена. И сие́ есть обетова́ние, е́же слы́шахом от Него́, и пове́даем вам, я́ко Бог Свет есть, и тьмы в Нем несть ни еди́ныя. А́ще рече́м, я́ко обще́ние и́мамы с Ним, и во тме хо́дим, лжем и не твори́м и́стины. А́ще же во све́те хо́дим, я́коже Сам Той есть во све́те, обще́ние и́мамы друг ко дру́гу, и кровь Иису́са Христа́, Сы́на Его́, очища́ет нас от вся́каго греха́. 1 Ин 1:1–7 Аллилуиа праздника и святаго, глас 1: Испове́дят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди. Евангелие дне и святаго, Во вре́мя о́но, стоя́ху при Кресте́ Иису́сове Ма́ти Его́, и сестра́ Ма́тере Его́, Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Ма́тери Свое́й: Же́но, се сын Твой. Пото́м глаго́ла ученику́: се Ма́ти твоя́. И от того́ часа́ поя́т Ю́ учени́к во своя́ си. Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще бы по еди́ному пи́сана бы́ша, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь. Ин 19:25–27; 21:24–25 Причастен праздника и апостола: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. / Аллилу́иа, трижды.
В оглавление.
Месяца мая в 9-й день
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 87; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.58.121.214 (0.081 с.) |