Евангелие от Иоанна, зачало 67. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 67.



Во вре́мя о́но, яви́ся Иису́с ученико́м Свои́м, воста́в от ме́ртвых. И глаго́ла Си́мону Петру́: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя па́че сих? Глаго́ла Ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ а́гнцы Моя́. Глаго́ла ему́ па́ки второ́е: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Глаго́ла ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ о́вцы Моя́. Глаго́ла ему́ тре́тие: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Оскорбе́ же Петр, я́ко рече́ ему́ тре́тие, лю́биши ли Мя; и глаго́ла Ему́: Го́споди, Ты вся ве́си, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́ Иису́с: паси́ о́вцы Моя́. Ами́нь, ами́нь, глаго́лю тебе́, егда́ бе юн, поя́сашеся сам, и хожда́ше, а́може хотя́ше, егда́ же состаре́ешися и возде́жеши ру́це твои́, и ин тя поя́шет, и веде́т, а́може не хо́щеши. Сие́ же рече́, назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. И сия́ рек, глаго́ла ему́: иди́ по Мне. Обра́щься же Петр, ви́де ученика́, его́же любля́ше Иису́с, во след иду́ща, и́же и возлеже́ на ве́чери на пе́рси Его́, и рече́: Го́споди, кто есть предая́й Тя? Сего́ ви́дев Петр, глаго́ла Иису́сови: Го́споди, сей же что? Глаго́ла ему́ Иису́с: а́ще хощу́, да той пребыва́ет, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Ты по Мне гряди́. Изы́де же сло́во се в бра́тию, я́ко учени́к той не у́мрет; и не рече́ ему́ Иису́с, я́ко не у́мрет, но а́ще хощу́ тому́ пребыва́ти, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще по еди́ному пи́сана быва́ют, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Ин 21:14–25

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами апо́стола и Евангели́ста Иоа́нна Богосло́ва, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 2:

Богосло́ве де́вственниче, / учениче́ возлю́бленне Спа́сов, / моли́твами твои́ми нас спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вреда, / я́ко твое́ есмы́ ста́до.

Канон праздника со ирмосом на 4, и апостола на 6, и преподобнаго на 4.

Канон Иоанна Богослова, глас 8.
Песнь 1

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Я́ко чист и возлю́блен был еси́ нетле́нному Све́ту, / и на пе́рсех Сего́ возле́г, упоко́ився, / дерзнове́нною душе́ю, из бе́здны прему́дрости Свет ра́зума извле́кл еси́, / блаже́нне Иоа́нне апо́столе.

Преесте́ственне богосло́вя, возгреме́л еси́, возлю́бленне, Христу́: / в нача́ле бе Сло́во, жи́во и воипоста́сно ко Своему́ Роди́телю, / и Бог бе Сло́во, и плоть Сло́во бысть, / и Бог пребы́сть непрело́жен.

Богородичен: Под Кров Твой, Чи́стая, прибега́юще, / огреба́емся напа́стей вся́ких находя́щих, Пречи́стая, / тем и ны́не мо́лим: па́дшия из глубины́ прегреше́ний возведи́ / Боже́ственными Твои́ми, Чи́стая, мольба́ми.

Ин канон преподобнаго, глас и ирмос тойже.

Влады́чнему повину́яся, Арсе́ние, Боже́ственному повеле́нию, / ца́рскаго бога́тства сла́ву оста́вил еси́, я́коже Моисе́й законода́вец, / и, бе́гая от челове́к, А́нгелом сожи́тель был еси́, вку́пе с ни́ми веселя́ся.

Ты, мяте́жей убега́я, Арсе́ние, я́коже грехо́вных исто́чников, / безмо́лвием язы́к обузда́л еси́. / Те́мже немяте́жен ум в молча́нии соблю́л еси́, / Боже́ственнаго Ду́ха быв достоле́пнейший дом поко́ища.

Богородичен: Пресла́вная, возглаго́лашася о Тебе́ в ро́дех родо́в, / Бо́га Сло́ва во чре́ве вме́щшая, Чи́ста же пребы́вши, Богоро́дице Мари́е. / Те́мже Тя вси почита́ем, су́щее по Бо́зе заступле́ние на́ше.

Катавасия праздника.

Песнь 3

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом / и зе́млю на вода́х основа́вый, / на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, / я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

От ры́барей лове́ц челове́ков и Богосло́в был еси́, му́дре Иоа́нне, / пренебре́г оте́ческую и мирску́ю любо́вь / и Влады́це Сло́ву жела́нием Боже́ственным после́дуя.

Очище́н душе́вным о́ком, о Богосло́ве, / узре́л еси́ неизрече́нную сла́ву, от Отца́ единоро́днаго Сло́ва и Сы́на Бо́жия, / И́мже му́дре вся Боже́ственным бы́ша Ду́хом.

Богородичен: Под Твое́ спаси́тельное прибе́жище притека́ем, Богоро́дице Де́во, / и спаса́емся наве́та вра́жия моли́твами Твои́ми / и бу́дущаго, Чи́стая, избавля́емся муче́ния.

 

Ин, ирмос тойже.

О́тче Арсе́ние, твоея́ христоподража́тельныя нищеты́ / о́строе и зело́ ху́ждшее ру́бище пресла́вное пе́рвыя ри́зы покры́ло есть, / неизрече́нныя сла́вы одея́ние тебе́ снабдева́ющее.

Претыка́ния вра́жия и велехва́льных ду́хов, / от Бо́га сокруше́нием се́рдца прие́мый по́мощь, Арсе́ние, низве́ргл еси́, / победоно́сец, о́тче, смире́нием быв.

Богородичен: Херуви́мов и Серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: / Ты бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная. / Те́мже Тя, ве́рнии вси, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Кондак преподобнаго, глас 3.
Подобен: Де́ва днесь:

От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, / и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, / словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, / вся́ку неразу́мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

Икос: Услы́шав глас Госпо́день, преподо́бне, / мирски́я красоты́ оста́вль, мона́шествовал еси́, / а́нгельскому житию́ поревнова́в, Богому́дре. / Те́мже и яви́лся еси́, весь преложе́н, в телеси́ А́нгел, / Христу́ принося́ поще́ние и сле́зы, непоро́чну моли́тву и стоя́ние всено́щное. / Те́мже был еси́ храм Тро́ицы, / о́браз же мона́хов, и наста́вник доброде́тели, / и чту́щих тя всегда́ моли́твенник тепл. / Сего́ ра́ди тя чтим, отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

Таже седален апостола, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зума су́щих навы́к, / боже́ственно возгреме́л еси́: / в нача́ле бе Сло́во. / До́бре написа́в пе́рвее безнача́льное рождество́, пропове́дал еси́ всем Сло́ва воплоще́ние. / Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, / по благода́ти Ду́ха изуча́еши концы́, и просвеща́еши чудесы́, Богосло́ве апо́столе, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, седален преподобнаго,
глас и подобен тойже:

Молв жите́йских убежа́в и безмо́лвие житие́ соверша́я, / стра́сти умертви́л еси́, и ум впери́л еси́ к Бо́гу, / и столп о́гненный показа́лся еси́, и свети́льник всех ве́рных, чту́щих тя, / ту́чами же слез напая́емь, яви́лся еси́, я́ко дре́во плодови́то, Богоно́се Арсе́ние. / Моли́ся Христу́ Бо́гу согреше́ний оставле́ние пода́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ныне, праздника.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Тя Гро́мова сы́на Госпо́дь нарече́, тя греме́ти Ду́хом сподо́би / Своего́ от Отца́ Боже́ственнаго и непостижи́маго рожде́ния неизрече́нное. / Тем твою́, Богосло́ве, всепра́зднственную па́мять пе́сньми досто́йно сла́вим.

Ты доброде́тельми возше́л еси́, апо́столе, на высоту́, / ты узре́л еси́ сла́вою блиста́ющее единоро́дное Сло́во во пло́ти, / во Оте́ческих безнача́льно не́дрех седя́щее, / гла́са же услы́шати Оте́ческаго сподо́бился еси́, свиде́тельствующа Того́ Сыновcтво́.

Богородичен: Под Твое́ ны́не прибега́я заступле́ние, / непотре́бный раб Твой, Всенепоро́чная, да не постыжу́ся: / Тя бо к Бо́гу и́мам Предста́тельницу и сте́ну нера́тну, / о Тебе́ и бу́дущия да наслажду́ся тишины́ и Боже́ственныя жи́зни, молю́ся.

 

Ин, ирмос тойже.

Ты нуди́тель естества́ яви́лся еси́, Арсе́ние, / ты стра́сти, о́тче, покори́л еси́ у́мному влады́честву, я́коже рабу́, сну повелева́я. / Те́мже и во всено́щных бде́ниих вопия́л еси́: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты Бо́га, преподо́бне, жела́тельне взыска́л еси́, / ты я́вльшагося мно́жае возжела́л еси́ / и, чистото́ю Богови́ден весь быв, к жела́емому бесе́довал еси́, / разуме́в соедине́нием вы́шшаго вся́каго постиже́ния, о́тче Арсе́ние.

Богородичен: Ты ве́рных похвала́ еси́, Безневе́стная, Ты Предста́тельница, / Ты и прибе́жище христиа́н, стена́ и приста́нище: / к Сы́ну бо Твоему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная, и спаса́еши от бед / ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Чи́стую Тебе́ зна́ющия.

Песнь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго? / Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Во тьме ми́ра просия́вший, ви́дев Свет Пречи́ст, раствори́лся еси́ любо́вию / и, свети́льник благоче́стия быв, многосе́менных ро́ды язы́к / Богосло́вия, Иоа́нне, све́том осия́л еси́.

Уве́дев, я́ко зако́н Моисе́ом се́нный дан бысть, / Боже́ственная же благода́ть Христо́м Бо́гом на́шим бысть, / богосло́вным язы́ком, сы́не гро́мов возлю́бленне, благовести́л еси́ Его́ Божество́.

Богородичен: Ты ми покро́в и держа́ва, Пречи́стая, / и утвержде́ние, и стена́ неруши́ма, и Тя призыва́ю: / в нощи́ и во дни мя соблюда́й от вся́каго вре́да велиа́ра находя́щаго, / да ве́рою и любо́вию сла́влю Тя.

 

Ин, ирмос тойже.

Хода́тая пе́рвому, о́тче, преступле́нию первозда́ннаго Ада́ма благоче́стно отри́нул еси́, / вра́жия до́бре ви́дя кова́рствия, / те́мже, в непоро́чнем ликовству́я пи́щном приста́нищи, Влады́ку Христа́ моли́.

Себе́ сама́го отве́ргся, вся́каго сладостра́стия отве́рглся еси́ / и, на ра́му крест твой нося́, Арсе́ние, и Христа́ жела́я, / на Небесе́х снасле́дник досто́йне Сего́ показа́лся еси́.

Богородичен: Ма́тернее дерзнове́ние к Сы́ну Твоему́ иму́щи, Всечи́стая, / сро́днаго промышле́ния о нас не пре́зри, мо́лимся, / я́ко Тебе́ и еди́ну, христиа́не, ко Влады́це очище́ние ми́лостивно предлага́ем.

Песнь 6

Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя смуща́ет / и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя отча́яния, / но Твою́ кре́пкую ру́ку мне простри́, я́ко Петро́ви, / о Упра́вителю, и спаси́.

Угль Боже́ственнаго огня́ прови́де обра́зно Иса́ия, / очи́стив устне́, проро́чества сподо́бися; / воплоти́вшагося же Бо́га Сло́ва, блаже́нне Иоа́нне, ты яви́лся еси́ напе́рсник.

Сло́во Сый единоро́дное, Е́же в не́дрех Оте́ческих седя́щее, / воплоще́нно узре́ся, Иоа́нне блаже́нне, / и я́ко таи́ннику возлю́бленну тебе́ сказа́, / безпло́тне Бо́га никому́же ви́дети когда́.

Богородичен: Просвети́ мою́ ду́шу, ро́ждшая озаре́ние сла́вы О́тчи, / Де́во Богоро́дице Всепе́тая, / Твою́ бо и́стинную благода́ть иму́ще, бесе́ды языковре́дия возбраня́емся.

 

Ин, ирмос тойже.

Му́дрость плотску́ю благоче́стно безстра́стием умертви́л еси́, / не возлюби́в насле́дия земна́го, преподо́бне, / от Христа́ жела́я, о́тче Арсе́ние, в Вы́шних насле́дие восприя́ти.

Со́лнце я́вльшееся всено́щное твое́ разреши́ стоя́ние, / мы́сленнаго со́лнца несравне́нное сия́ние, по е́же в нощи́ жития́ трудо́в твои́х, / просвеща́я осия́ти тебе́, Арсе́ние.

Богородичен: Иму́щи сострада́тельное, я́ко ро́ждши человеколю́бное Сло́во, / спаси́ нас го́рькия и лю́тыя напа́сти, / Тя бо еди́ну, ве́рнии, Пречи́стая Влады́чице, заступле́ние необори́мое стяжа́хом.

Кондак, глас 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Икос: Высоты́ Небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно есть и непостижи́мо. / Я́коже бо зве́зды исчести́ и морски́й песо́к невозмо́жно отню́д, / си́це и Богосло́ва исправле́ния изрещи́ недово́льно есть. / Толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, Его́же возлюби́, венча́, / Ему́же и на пе́рси возле́г, / и на та́йней ве́чери с Ним яде́, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Песнь 7

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния / огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, / сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, / я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Усе́рдно изше́л еси́ уз ве́щи, о всеблаже́нне, я́ко Бо́жий предста́тель, / и, Богодухнове́ннаго быв ве́стник Богосло́вия, вопи́ти научи́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко траву́ вмени́л еси́ зла́то и бога́тство, о всеблаже́нне, / и се́но, я́ко зла́то, тебе́ де́йством Боже́ственным бысть, / богосло́вящу Соде́теля и Го́спода: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Дух Святы́й, от Отца́ Безнача́льнаго исходя́щ / и от Тебе́ неразде́льне прие́млемь, Сло́ве Единоро́дне Бо́жий, / апо́столом зва́ти возвести́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Храм и пала́та Царя́ Христа́ была́ еси́ и одр еди́на Соломо́нов, / Его́же, я́коже рече́ Писа́ние, окружа́ют си́льнии шестьдеся́т, / с Тобо́ю ны́не, Де́во, зову́т и пою́т: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

 

Ин, ирмос тойже.

Па́губу возмни́в дре́вних ми́ров, о́тче Арсе́ние, злово́ние терпя́, / и, благово́ние Христо́во быв прича́стием благода́ти, глаго́лал еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В Боже́ственный в телеси́ мрак вшед, о́тче Арсе́ние, / во Христе́ же поучи́вся позна́ти Отца́ Безнача́льна и Ду́ха, / Ю́же в Тро́ице Еди́ницу воспе́л еси́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Троичен: Всех у́бо Го́спода, Еди́наго же еди́ному Единоро́дному Сы́ну, / правосла́вно Отца́ богосло́вяще, Тя возвеща́ем, / и еди́наго ве́дяще Твоего́ исходя́ща Ду́ха пра́ваго, / Соесте́ственна и Соприсносу́щна.

Богородичен: В ле́то Безле́тнаго неискусобра́чно, Чи́стая, родила́ еси́, / пре́жде Безпло́тное Сло́во / пло́ти прия́тием, Де́во, породила́ еси́, Ему́же пое́м, согла́сно зову́ще: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко благоле́пна и благознамени́та пресла́вная па́мять твоя́, / благове́стниче Иису́сова Божества́, / Боже́ственная, благоуха́ющи, Це́ркви возсия́. / Тем, ра́дующеся, ве́рнии, пое́м: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богосло́ва иму́ще ли́ку чинонача́льника, Тя от него́, Христе́, богосло́вима, / Бо́га возвеща́ем со Отце́м и Ду́хом и, единонача́льственне песносло́вяще, вопие́м: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Воплоще́ннаго родила́ еси́ Бо́га Сло́ва, Всенепоро́чная, / Сего́ умоли́ огня́ мя изба́вити: / се бо житие́ мое́ все отягчи́ся, все порабо́тися лю́тыми греха́ми. / Тем к Тебе́, Де́во, прибега́ю и Тя призыва́ю, Обра́дованную.

 

Ин, ирмос тойже.

По́хотей, Арсе́ние, душегу́бных разжже́ния, мучи́тельныя же гее́нны распале́ние / благоразу́мно сле́зными исто́чники погаси́л еси́, / но и нас от обою́ исхи́тити непреста́й моля́ Спа́са ми́ра Христа́, / Его́же благослови́м во вся ве́ки.

Седмь седми́цею, преподо́бне, умиле́ния пещь вавило́нскую себе́ разже́гл еси́, / в не́йже ороша́емь просвеще́нием благода́ти, Соде́телю и Спа́су вопия́л еси́: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Троичен: Трисве́тлое Божество́, еди́ну сия́ющее зарю́, / от еди́наго Триипоста́снаго естества́, Роди́теля Безнача́льна, / единоесте́ственно же Сло́во Отцу́ и сца́рствующаго Единосу́щнаго Ду́ха, / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Кресту́ Влады́чню предстоя́й, Де́ве же и Богоро́дице Чи́стей, / учени́к возлю́бленный, чи́стый Богосло́вия орга́н, / я́коже де́вственник вруче́ние прия́т и, храни́тель Непоро́чный быв Богоро́дицы, / ны́не досто́йно ублажа́ется.

Досто́йно возлю́бль Пречи́стый честно́е и непоро́чное житие́ твое́, / а́нгельски пожи́вша на земли́, тя в бра́та ме́сто прия́т, блаже́нне Иоа́нне, / Свое́й сы́на тя возвести́ Ма́тери Богоро́дице, / с Не́юже тя вси ублажа́ем.

Богородичен: Спаси́тельный бу́ди ми столп, Чи́стая, / де́монов безде́льны сотвори́ полки́, искуше́ний молву́ и бед отрева́ющи, / и страсте́й нахо́ды дале́че отгоня́ющи, и чи́стое даю́щи свобожде́ние, / и Боже́ственная дарова́ния незави́стне мне преподаю́ще.

 

Ин, ирмос тойже.

Моисе́й удиви́ся, сподо́блься ви́дети Де́выя рождество́ обра́зне, / купину́, образова́нную огнезра́чно; / ты же, Боже́ственному Ду́ху весь изступле́нием соедини́вся, / огнезра́чен ви́ден был еси́. / Те́мже и досто́йно ублажа́ем тя, Арсе́ние.

Возсия́ тебе́ Христо́с, Свет незаходи́мый, / ра́дость же тя подъя́т на Небе́сная, / па́мятию бо о сме́рти всегда́шнею прине́сл еси́ житие́ нескве́рное приле́жно. / Те́мже и досто́йно восприя́л еси́ плоды́ трудо́в, всеблаже́нне.

Богородичен: Яви́лася еси́, о Де́во, Ма́ти Бо́жия, па́че естества́, / ро́ждши пло́тию Бо́га Сло́ва, / Его́же Оте́ц отры́гну от се́рдца Своего́ пре́жде всех век, я́ко Благ, / Его́же ны́не и теле́с превы́шша разуме́ем, а́ще и в те́ло облече́ся.

Светилен.
Подобен: Жены́, услы́шите:

Гро́мов сын быв, к челове́ком богосло́вил еси́, / е́же: в нача́ле бе Сло́во, – апо́столе Иоа́нне, / возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ / и отту́ду поче́рп Богосло́вия струи́, тварь всю напоя́еши.

Слава, преподобнаго: Мирска́го пристра́стия, я́ко от скве́рны, уклони́лся еси́, / и, неяде́нием плоть увяди́в, обнови́л еси́ ду́ши кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ Небе́сною, Арсе́ние, / те́мже моли́тися не преста́й о нас Го́сподеви.

И ныне, праздника.

На хвалитех стихиры
праздника 3 и апостола 3, глас 8.
Подобен: О, пресла́внаго чудесе́:

Блаже́нне Иоа́нне прему́дре, / мно́жеством те́плости / ко Христо́ве любви́ / мно́жае всех был еси́, / учени́к возлю́блен Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами всей вселе́нней, / чистото́ю и де́вства добро́тами озари́вся, / те́лом и помышле́нии, Богоблаже́нне.

Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / прему́дрости орга́н, духо́вный храм, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркви пресве́тлое о́ко, / всечестна́го Иоа́нна / пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва.

Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г, / прему́дрости поче́рпл еси́ / и мир напои́л еси́, / Иоа́нне всеизря́дне, / Тро́йческим ра́зумом мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / столп быв и о́блак одушевле́н, / наставля́еши нас к Небе́сному насле́дию.

Слава, глас 8. Самогласен: Благове́стниче Иоа́нне, / равноа́нгельне, де́вственниче, Богосло́ве, Бо́гом науче́ние, / правосла́вно ми́рови пречи́стое ребро́, / кровь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, / и́мже ве́чный живо́т прие́млем душа́м на́шим.

И ныне, праздника. Славословие великое. По трисвятом тропарь апостола. Сла́ва, преподобнаго. И ны́не, праздника, ектений, и отпуст, и час 1-й. На 1-м часе тропарь праздника. Сла́ва, апостола. И ны́не, Богородичен часов. По трисвятом кондак праздника, и прочее, и совершенный отпуст. На часех кондак праздника и апостола глаголем, пременяюще.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны праздника, песнь рядовая на 4, и апостола, песнь 6-я на 4.

По входе тропарь праздника
и апостола, глас 2:

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны, / прие́млет тя, припа́дающа, / И́же па́дша на пе́рси прие́мый. / Его́же моли́, Богосло́ве, / и належа́щий о́блак язы́ков разгна́ти, / прося́ нам ми́ра и ве́лия ми́лости.

Таже тропарь преподобнаго, глас 8:

Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́, / и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто трудо́в уплодоноси́л еси́, / и был еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Арсе́ние о́тче наш, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак апостола, глас 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто пове́сть? / То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, / и мо́лишися о душа́х на́ших, / я́ко Богосло́в и друг Христо́в.

Слава, кондак преподобнаго, глас 3.
Подобен: Де́ва днесь:

От Ри́ма возсия́л еси́, я́коже со́лнце вели́кое, / и к Ца́рскому гра́ду дости́гл еси́, преблаже́нне, / словесы́ твои́ми просвеща́я сего́ и де́лы, / вся́ку неразу́мия мглу отгоня́. / Сего́ ра́ди тя почита́ем, / отце́в сла́во, Арсе́ние преподо́бне.

И ныне, кондак праздника.

Прокимен праздника
и апостола, глас 8:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.

Апостол Соборнаго послания Иоаннова,
зачало 68.

Е́же бе испе́рва, е́же слы́шахом, е́же ви́дехом очи́ма на́шима, е́же узре́хом, и ру́ки на́ша осяза́ша, о Словеси́ Живо́тнем. И Живо́т яви́ся, и ви́дехом, и свиде́тельствуем, и возвеща́ем вам Живо́т ве́чный, И́же бе у Отца́, и яви́ся нам. Е́же ви́дехом и слы́шахом, пове́даем вам, да и вы обще́ние и́мате с на́ми: обще́ние же на́ше со Отце́м и с Сы́ном Его́ Иису́сом Христо́м. И сия́ пи́шем вам, да ра́дость ва́ша бу́дет испо́лнена. И сие́ есть обетова́ние, е́же слы́шахом от Него́, и пове́даем вам, я́ко Бог Свет есть, и тьмы в Нем несть ни еди́ныя. А́ще рече́м, я́ко обще́ние и́мамы с Ним, и во тме хо́дим, лжем и не твори́м и́стины. А́ще же во све́те хо́дим, я́коже Сам Той есть во све́те, обще́ние и́мамы друг ко дру́гу, и кровь Иису́са Христа́, Сы́на Его́, очища́ет нас от вся́каго греха́.

1 Ин 1:1–7

Аллилуиа праздника и святаго, глас 1: Испове́дят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди.

Евангелие дне и святаго,
от Иоанна, зачало 61.

Во вре́мя о́но, стоя́ху при Кресте́ Иису́сове Ма́ти Его́, и сестра́ Ма́тере Его́, Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́дев Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Ма́тери Свое́й: Же́но, се сын Твой. Пото́м глаго́ла ученику́: се Ма́ти твоя́. И от того́ часа́ поя́т Ю́ учени́к во своя́ си. Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще бы по еди́ному пи́сана бы́ша, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Ин 19:25–27; 21:24–25

Причастен праздника и апостола:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. / Аллилу́иа, трижды.

 

 

В оглавление.

 


Месяца мая в 9-й день



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 87; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.58.121.214 (0.081 с.)