Евангелие от Иоанна, зачало 36. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 36.



Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: Аз есмь дверь: Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет. Тать не прихо́дит, ра́зве да укра́дет, и убие́т, и погуби́т: аз приидо́х, да живо́т и́мут и ли́шше и́мут. Аз есмь па́стырь до́брый: па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за о́вцы. А нае́мник, и́же несть па́стырь, ему́же не суть о́вцы своя́, ви́дит во́лка гряду́ща и оставля́ет о́вцы, и бе́гает, и волк расхи́тит их, и распу́дит о́вцы. А нае́мник бежи́т, я́ко нае́мник есть и неради́т о овца́х. Аз есмь па́стырь до́брый, и зна́ю Моя́, и зна́ют Мя Моя. Я́коже зна́ет Мя Оте́ц, и Аз зна́ю Отца́, и ду́шу Мою́ полага́ю за о́вцы. И и́ны о́вцы и́мам, я́же не суть от двора́ сего́, и ты́я Ми подоба́ет привести́: и глас Мой услы́шат, и бу́дет еди́но ста́до, и еди́н па́стырь.

Ин 10:9–16

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами свята́го равноапо́стольнаго вели́каго кня́зя Влади́мира, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 8:

Апо́столом ревни́теля Влади́мира, / преблаже́ннаго отца́ и учи́теля, соше́дшеся, восхва́лим, / и́мже Христа́ Бо́га позна́хом / и, от тьмы к све́ту приближа́ющеся, / о́чи и сердца́ просвеща́ем, / в па́мять его́ ликовству́юще, ку́пно весели́мся, / обре́тше его́ вожда́ правове́рна в Ца́рствие Небе́сное.

Канон Богородицы со ирмосом на 6: Мно́гими содержи́м напа́стьми: писан сего месяца в 5-й день. И святаго два канона на 8.

Канон, глас 8. Песнь 1.

Ирмос: Посе́ченый несеко́маго пресече́, / и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де; / лю́таго врага́ вода́ потопи́, / и непроходи́мое про́йде Изра́иль. / Песнь же воспева́шеся: / Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Собезнача́льное Сло́во Бо́жие, И́же дре́вле четы́рем стихи́ям Творе́ц / и те́ми весь мир сотвори́вый, свя́занную страстьми́ ду́шу мою́ разреши́, / я́ко да воспою́, лику́я, сла́внаго кня́зя Васи́лия.

От выспрь соше́д, Влады́ко, невеще́ственно на духо́вную го́ру, / свы́ше прося́щим от Тебе́ оби́льну све́тлость душа́м посли́ / достодо́лжно похвали́ти чу́днаго кня́зя Васи́лия.

Богородичен: Ма́терем и де́вам похвала́ Ты, Влады́чице, / ро́ждшая Жизнь, Творца́ ми́рови, ма́терских же боле́зней не ощути́ла еси́, / но Ма́ти у́бо и Де́ва пребыла́ еси́. / Те́мже, хва́ляще Тя, ра́дуйся, вопие́м Ти.

Другий канон, глас 6. Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Прииди́те, ве́рнии, песнь духо́вную возопие́м и просла́вим Христа́, / И́же све́тло просла́вил есть честна́го Влади́мира, вели́каго кня́зя.

И́же се́мя се́ющему да́руя, / Ты и мне да́руй сло́во, Да́телю благи́х, / разреша́я ми соу́з язы́ка, и обнови́, Спа́се, к славословле́нию ве́рно.

И́же во́лею, а не ну́ждею к Тебе́ всех призыва́еши, / я́коже дре́вле Моисе́я и Иса́ию, / та́кожде и ны́не в се́рдце возгласи́л еси́ ве́рнаго и достохва́льнаго кня́зя.

Богородичен: Укра́шена добро́тою доброде́телей, Богома́ти Чи́стая, / Бо́га и́стиннаго зачала́ еси́, / нас Боже́ственными доброде́тельми просвети́вшаго.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, / вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м, / разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, / возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Я́ко труба́ богогла́сная, возгласи́ язы́к твой, блаже́нне, духо́вный, / провозглаша́яй всем конце́м земли́ Росси́йския Христо́во правове́рное Креще́ние, / и́мже просвеще́н быв, мир весь просвети́л еси́.

Сия́ет днесь, Васи́лие, пресла́вная па́мять твоя́, / ю́же пра́зднуют христоимени́тии лю́дие, / тебе́ похваля́юще, своего́ пра́отца, / и́хже к све́ту разу́мному приве́л еси́.

Богородичен: Сень зако́на пре́йде рождество́м Твои́м, Богоро́дице, благода́ти прише́дши, / О́тчу Сло́ву, Христу́ Бо́гу на́шему, / Его́же позна́в, сла́вный князь Це́рковь Твою́ све́тло украси́л есть.

 

Ин. Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

И́же Па́вла просвети́вый и избра́нна сотвори́вый, / та́ко и Васи́лия ны́не, о́тца Росси́йскаго очны́й неду́г отто́ргнул еси́, Ми́лостиве, / Твои́м Креще́нием.

Константи́на ве́рнаго подо́бник яви́лся еси́, Христа́ в се́рдцы твое́м прии́м, / и Его́ за́поведем, я́коже апо́стол, всю зе́млю Росси́йскую научи́л еси́.

Боже́ственною си́лою ты возмога́я безбо́жнаго Перу́на, ку́чу бесо́вскую сокруши́л еси́ / и, ко о́паши ко́нстей того привяза́в, / повеле́л еси́ во́ином разби́ти и́дола.

Богородичен: Сень святу́ю обре́т, Мари́ю Де́ву, / Бо́жий сосу́д, Влади́мир, князь вели́кий, апо́стола Па́вла ревни́тель, / сей це́рковь Боже́ственную в Тоя́ и́мя воздви́гл есть.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Ин кондак, глас 8:

Изря́дному воево́де и правове́рному, / благода́рственная воспису́ет ти вся Русь, Васи́лие, иму́щи тя нача́льника и засту́пника, / я́ко изба́вил еси́ нас от вся́кия скве́рны и ле́сти, те́мже ти вопие́м: / ра́дуйся, вели́кий кня́же Влади́мире преблаже́нне.

Ин кондак, глас 4:

Оте́ческу пре́лесть, и́долы, я́ко су́етни, отве́рг, / Христа́, всех и́стиннаго Бо́га, Царя́ и Благода́теля, позна́л еси́. / Те́мже и лю́ди, изря́дны Тому́, святы́м Креще́нием просвети́л еси́, / пресла́вне Влади́мире. / Сего́ ра́ди почита́ем тя, / я́ко Тро́ице служи́теля, / Христа́ моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Ин икос: И́же от тьмы нече́стия уклони́лся еси́ / и невече́рняго Сия́ния, Христа́, дости́гл еси́, / отню́дуже и омраче́нныя безбо́жием Боже́ственною любве́ ба́нею освяти́л еси́, / Тро́ицу сла́вити во Еди́нем Божестве́ пресве́тло научи́л еси́, всеблаже́нне Влади́мире. / Но, я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу, / многообра́зных зол изба́витися нам Христа́ моли́ / и дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Седален, глас 2:

В моли́твах бдяй при́сно ра́достною душе́ю, Васи́лие, / того́ ра́ди поче́рпл еси́ Ду́ха прему́дрости от исто́чника, сходя́щаго свы́ше. / Тем ве́рою просия́в, я́ко со́лнце, моля́ся Христу́ непреста́нно, / ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся спасти́ от прегреше́ний мир.

Слава, и ныне, Богородичен: Богоро́дице Безневе́стная Чи́стая, я́же без се́мене ро́ждшая всех Влады́ку, / Того́ со А́нгелы моли́ изба́витися нам от вся́каго недоуме́ния / и да́ти умиле́ние и свет душа́м на́шим / и согреше́ний очище́ние, я́же еди́на вско́ре заступа́ющи.

Песнь 4.

Ирмос: Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма / прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, / тем и вопия́ше: / от ю́га прии́дет Бог. / Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́.

Све́тло бысть и сла́дко по о́блаце, и́мже покрыва́шеся Небе́сное со́лнце; / весела́ же и ра́достна весна́ по зи́мней ско́рби; / ты же по о́блаце и́дольскаго мра́ка / Креще́нием, я́ко со́лнце све́тлое, возсия́л еси́ нам, Васи́лие.

Па́вел фарисе́й, к Дама́ску гряды́й, / ма́лым блеща́нием вели́каго Све́та ослепле́н, Креще́нием же просвети́ся, / ему́же ты подо́бник был еси́, сла́вне, / Корсу́ня доше́д, очны́й мрак отгна́л еси́.

Богородичен: Ты яви́лася еси́, Де́во, ко́рень ненапое́н, прозяба́я отпуще́ние, / плод светоно́сный ро́ждши, Христа́ Бо́га на́шего; / дря́хлующую страстьми́ ду́шу мою́ просвети́ / и испроси́ грехо́в оставле́ние.

 

Ин. Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Чу́до стра́шное, и пресла́вное, и неизглаго́ланное соверша́ет Влады́ка Христо́с: / обновля́ет бо Боже́ственным Креще́нием всю Росси́йскую зе́млю / и просвеща́ет кня́зя Васи́лия.

Све́тло прииди́те и достоле́пно возгласи́те, / сы́нове росси́йстии, ко отцу́ на́шему Влади́миру, / и па́мять его́ ве́рно вси да пра́зднуем све́тло.

О́тчее нече́стие отгна́л еси́, / всечестны́я же твоея́ прама́тере правове́рную ве́ру возлюби́л еси́, / ра́вне апо́столом Христо́вым, кня́же вели́кий Влади́мире.

Богородичен: Я́ко дверь, приводя́щую к Боже́ственному вхо́ду рая́ све́тлаго, / я́ко мы́сленное ме́сто свяще́ния, / я́ко добро́ту Иа́ковлю, Де́ву ублажа́ем.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Го́споди Бо́же наш, мир даждь нам, / Го́споди Бо́же наш, стяжи́ ны, / Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы, / И́мя Твое́ имену́ем.

Ра́дуйся и красу́йся ду́хом, Росси́йский царю́ Васи́лие, / изря́дныя бо ве́тви богоса́дныя ко Христу́ прине́сл еси́, / богоизря́дный твой плод, Бори́са сла́внаго и Гле́ба благочести́ваго, / с ни́миже предстоя́ Христу́, о нас моли́ся.

Ди́вный прорече́ Иса́ия на Иерусали́м: /бу́дет я́ве гора́ Госпо́дня и дом на верх гор. / Пра́ведне же на тебе́ разуме́хом благода́ть Ду́ха: / дом бо Влады́це созда́л еси́ на версе́х гор.

Богородичен: Пропове́дует о Тебе́ чу́дный Иса́ия Ду́хом, / Де́вою хотя́щу роди́ти Христа́ без се́мене, / Дави́д же, Твой пра́дед, ди́вно провозвести́ Твоя́ вели́чествия: / спасе́ бо нас, я́ко Ми́лостив.

 

Ин. Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Днесь А́нгели Бо́жии ра́дуются све́тло на Небесе́х в па́мять твою́ святу́ю: / спасл бо еси́ нас от вся́каго лука́вства / и жертв бесо́вских лю́ди мно́ги изба́вил еси́ и всю зе́млю Росси́йскую.

Рыда́ет бесо́вское мно́жество и те́мное собо́рище, / ви́дяще на земли́ попира́емы и́долы, и́же на поги́бель воздви́женныя челове́ком, / и́хже Бо́жиим повеле́нием, Васи́лие, сокруши́л еси́.

Ра́дуйся и весели́ся, ра́бе Христо́в, / кня́же вели́кий и му́дрый, моле́бниче о душа́х на́ших: / тобо́ю бо мы вси изба́влени есмы́ бесо́вския ле́сти. / Те́мже – ра́дуйся – вопие́м ти.

Богородичен: Чистото́ю сия́ющи издале́ча, / Боже́ственное угото́вание Влады́чне, Всепе́тая, бы́вши: / Ты бо еди́на показа́лася еси́ Ма́ти су́щи Бо́гу / и рука́ми я́ко Младе́нца Того́ носи́вши.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, / волна́ми жите́йскими обурева́юся. / Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, Благоутро́бне Го́споди.

Благоче́стия ревни́тель сла́внаго царя́ Константи́на ты был еси́, Васи́лие, / просвети́вшаго Креще́нием е́ллинский род, / ты же духо́вною ба́нею лю́ди твоя́ пресве́тло обнови́л еси́.

Ослади́в любо́вию Христо́вою ду́шу и разу́мныя прие́м криле́, / прелете́л еси́ и́дольский мрак и разгна́л еси́ тьму злове́рия, блаже́нне, / всели́вся в черто́г Спа́са всех Бо́га.

Богородичен: Благоду́шствует Це́рковь Росси́йская днесь и правове́рных собо́ри / в па́мять пресве́тлую Васи́лия, ублажа́юще Твое́ безсе́менное рождество́, Де́во, / и, приле́жно Сы́ну Твоему́ моля́щеся, зову́т: / Тя велича́ем.

 

Ин. Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

Си́лою Бо́жиею попра́н есть сатана́ душегу́бец и ле́стныя его́ же́ртвы: / побе́дника бо яви́л нам есть Христо́с, Васи́лия, ве́рнаго кня́зя, / сокруши́ти и поврещи́ того́ под но́ги на́ша.

Спасе́ пре́жде Госпо́дь руко́ю Моисе́овою Изра́иля от рабо́ты, / То́йже и ны́не руко́ю Васи́лия, ве́рнаго кня́зя, / всех нас от ле́сти и́дольския спасл есть.

Досто́йно ти взыва́ем и вопие́м вси: / ра́дуйся, всече́стне преблаже́нне, тя бо изба́вителя с Бо́гом, Васи́лие, и́мамы. / Не пре́зри рабо́в твои́х, но при́сно сохраня́й нас.

Богородичен: Обрето́хом, Пречи́стая, Тобо́ю спасе́ние, Де́во Препе́тая: / Его́же жела́ют А́нгели на Небесе́х ви́дети, / Сей ны́не ви́дится в не́дрех Твои́х Младе́нец, Бог наш.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 8:

Подо́бствовав вели́кому апо́столу Па́влу, / в седи́нах, всесла́вне Влади́мире, / вся, я́ко младе́нческая, мудрова́ния, я́же о и́долех тща́ния, оста́вль, / я́ко муж соверше́нный, украси́лся еси́ Боже́ственнаго Креще́ния багряни́цею, / и ны́не, Спа́су Христу́ в весе́лии предстоя́, / моли́ спасти́ся держа́вы Росси́йския нача́льником и мно́жеству владо́мых.

Икос: Просвети́вый дре́вле Изра́иля Моисе́йским зако́ном, / просвети́л же еси́ мир явле́нием Твоего́ прише́ствия, Христе́ Бо́же, / богогла́сныя Твоя́ ученики́ посла́л еси́ пропове́дати по страна́м / е́же от Де́вы безсе́менное рождество́ Твое́ / и тем повеле́л еси́ крести́ти во И́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха. / Обветша́вшу же ви́дя страну́ Росси́йскую грехо́м, / Дух Твой посла́л еси́ в крепкоразу́мнаго ду́шу сла́внаго Влади́мира, / позна́ти Тебе́ Еди́наго от Тро́ицы Христа́ Бо́га, / и Твои́м Креще́нием просвети́ти избра́нныя Твоя́ / и от Тебе́ поруче́нныя ему́ лю́ди, и привести́ к Тебе́ ве́рою вопию́щия: / изба́ви Твое́ достоя́ние от сопроти́вных пога́н, / росси́йския нача́льники и мно́жество владо́мых.

Песнь 7.

Ирмос: Халде́йския пе́щи / всепа́губную си́лу угаси́вше / о́бразом А́нгела снизше́дшаго, / Зижди́телю ю́ноши взыва́ху: / благослове́н еси́ и хва́льный, Бо́же оте́ц на́ших.

Пра́отчи богоистка́нныя мя ри́зы враг душегу́бец обнажи́л есть, / Иису́с же Безнача́льный, явле́йся пло́тию, очи́стив водо́ю Ду́ха, па́ки мне подаде́ ю́, / Его́же позна́в, сла́вне Влади́мире, весели́шися, вопия́: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Моисе́йский сохрани́в зако́н, Дании́л Боговиде́ния сподо́бися; / пра́отеческия же ты попра́в и́долы, / не я́ко во мра́це, но в бо́льшей сла́ве, разу́мно узре́л еси́ Христа́ со Отце́м и Ду́хом, / Креще́нием же просвеще́н, весели́шися, вопия́: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Боже́ственныя обнажи́ оде́жды враг, прельсти́в первозда́ннаго пра́деда Твоего́, Де́во, / из боку́ же Твое́ю чи́стою и неискусобра́чною прише́д Спас, сла́дкий мой Иису́с, / на Него́же поте́к, а́ки на Ада́ма, но о Бо́га образи́ся и сокруши́ся лю́те. / Мы же Сы́ну Твоему́ зове́м: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

 

Ин. Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Еле́ны ты но́выя любо́вию извести́лся еси́, внук быв преблаже́нныя О́льги, / Константи́н же Вели́кий но́вый яви́лся еси́, Христу́, Васи́лие, вопия́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Лю́тый льстец двиза́шеся на христиа́ны воева́ти, / Превели́кий же Госпо́дь в Корсу́не тя просвеща́ет, / и Креще́нию Боже́ственному сподобля́ет, / и Ца́рствие Небе́сное тебе́ дарова́л есть.

Обветша́вшую лесть бесо́вскую прогна́л еси́, я́ко вели́кий Христо́в учени́к, / обнови́в, просвети́л еси́ всех нас вопи́ти Го́сподеви немо́лчно: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: От родо́в Тя всех избра́л есть Бог Преве́чный пре́жде век / и, в после́дния дни плоть прие́м от Тебе́, / соверше́н вку́пе яви́ся Бог и Челове́к, Присноде́во.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Покрыва́яй вода́ми превы́спренняя Своя́, / полага́яй мо́рю преде́л песо́к / и содержа́й вся, / Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́, / Тебе́ прино́сит песнь вся тварь, / я́ко Соде́телю всех во ве́ки.

Род пра́ведных благослови́тся, Боже́ственная веща́ша уста́, е́же на тебе́ сбы́стся, блаже́нне: / се́мя бо святоле́пное и богоизбра́нное прине́сл еси́ Христу́, / непобеди́мыя му́ченики, и́миже просвети́л еси́ зе́млю Росси́йскую, / и́хже похваля́юще с тобо́ю, превозно́сим Христа́ во ве́ки.

Ма́ти всех градо́в вои́стинну ца́рства твоего́ град яви́ся Ки́ев, / в не́мже Христо́с пре́жде со Отце́м и Ду́хом просла́вися / твое́ю прама́терию и тобо́ю, блаже́нне, / иде́же му́жественное твое́ те́ло лежи́т све́тло в це́ркви Влады́чицы, / мы же, лю́дие твои́, хва́ляще, пое́м Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Безнача́льное сия́ние и Сло́во О́тчее пропове́даша нело́жно проро́честии гла́си, / из Тебе́ хотя́щаго без тли роди́тися Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, кре́пкое язы́ков ча́яние, / Ему́же я́ко Ма́ти моли́ся спасти́ся нам.

 

Ин. Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

От безбо́жных и́долов всех нас изба́вил еси́, / ко Христу́ же Бо́гу приве́л еси́, о́тче, ве́рных князе́й, / наказа́теля стад твои́х, Христа́ пою́щих во ве́ки.

Константи́н новый ты извести́лся еси́ во всей Росси́йстей земли́, блаже́нне Васи́лие: / ты бо и́мя Христо́во изъясни́л еси́, / Его́же превозно́сим во ве́ки.

Царю́ ве́чному ны́не ты предстои́ши и десни́цею Его́ венча́н еси́, / моли́ся Ему́ за недосто́йныя рабы́ твоя́, / я́ко да пое́м Его́ и превозно́сим во ве́ки.

Богородичен: О́блак Сло́ва Ты еси́, Препе́тая, и свеща́ со́лнечная, / колесни́ца многоце́нная, деви́ческое возвыше́ние, гора́ ту́чная и усыре́нная, / пребыва́еши Пречи́стая Де́ва Господоимени́тая.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ужасе́ся о сем Не́бо, / и земли́ удиви́шася концы́, / я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски / и чре́во Твое́ быстъ простра́ннейшее Небе́с. / Тем Тя, Богоро́дицу, / А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Дави́д обре́теся пре́жде Изра́илю держа́вный царь и лю́ди спасе́, / бо́ги иноязы́чныя низложи́в, Ду́хом Бо́жия Сы́на пропове́да; / ты же в Тро́ице позна́л еси́ Бо́га, блаже́нне Васи́лие, Его́же велича́ем.

Да торжеству́ют днесь ве́село па́мять твою́ / святоле́пно в це́ркви Бо́жия Ма́тере богоизбра́ннии лю́дие, ю́же любе́зно украси́л еси́, / в па́мять ве́чную твоего́ преставле́ния, не́бо земно́е, / в не́мже почива́я, ожида́еши всестра́шныя трубы́ Арха́нгеловы, блаже́нне. / Тем тя при́сно велича́ем.

Богородичен: Ду́хом Боже́ственным распала́еми, вси ро́ди, любо́вию блажи́м Тя, Богоро́дице: / Ты бо кля́тву прама́тере разруши́ла еси́. / Приле́жно же пое́м Бо́жия Сло́ва, / Того́ бо, неопа́льно во чре́ве Твое́м прие́мши, родила́ еси́ пло́тию. / К Нему́же моли́ся, / изба́витися ве́рному Твоему́ ста́ду от вся́кия ну́жды и печа́ли.

 

Ин. Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.

Сла́док, я́коже фи́никс высо́к израща́емь, / и, цвет творя́ ма́сличный, ве́тви многопло́дныя, / ты быва́еши ви́нное израще́ние, ки́сти две созре́лы – му́ченики принося́, / Рома́на и Дави́да честны́я.

Ли́цы князе́й ны́не благоро́дных предстоя́т, / от тебе́ благоче́стие нося́ще, с людьми́ ве́рными хва́ляще тя: / наста́вниче и ско́рый засту́пниче, помина́й всех нас, / я́ко да в ми́ре тобо́ю живо́т обря́щем.

Лю́дие Росси́йстии, прииди́те, сни́дитеся в честне́й це́ркви Влади́мира свята́го, / нарече́ннаго Васи́лия, преблаже́ннаго вели́каго кня́зя, уго́дника Христо́ва пресла́внаго, / и приими́те живо́т и спасе́ние, благода́ть и ве́лию ми́лость.

Богородичен: Бо́га, Де́во, Ты родила́ еси́ на земли́, / во пло́ти соедине́ние бысть Безпло́тное, / во еди́ней Ипоста́си и во двою́ естеству́, / да спасе́т всех нас, кла́няющихся ве́рно, я́ко Богоро́дице Пречи́стей.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен.
Подобен: Жены́, услы́шите:

Свети́льницы, просвети́вше вселе́нную всю благоче́стием и ве́рою, / вы яви́стеся вои́стинну, боговенча́нне Влади́мире с прама́терию Еле́ною сла́вною. / Вас возлюби́вшаго Христа́ и мы славосло́вим, ди́внаго во святы́х. (2)

Слава: В Руси́ днесь учи́тель яви́ся, Христо́ву Правосла́вную ве́ру возлюби́в, / изъя́т лю́ди своя́ от тьмы неве́дения и приведе́ ко све́ту Богоразу́мия. / Сего́ ра́ди показа́ся наста́вник и нача́льник Бо́жия благода́ти.

И ныне, Богородичен: Во двою́ во́лю и естеству́, Пренепоро́чная, / во еди́ной же Ипоста́си ражда́еши Бо́га неизрече́нно, / нас ра́ди обнища́вшего до распя́тия хоте́нием / и дарова́вшаго нам бога́тство Боже́ственное, Богома́ти Де́во.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Дал еси́ зна́мение:

Ору́жие кре́пкое / кня́зю на́шему дал еси́, Го́споди, / Крест Твой честны́й, / и́мже поживе́ на земли́ пра́ведно, / просия́в благоче́стием, / и Ца́рству Небе́сному сподо́бися милосе́рдием Твои́м. / Те́мже Твое́ человеколю́бное смотре́ние сла́вим, / Иису́се Всеси́льне, / Спа́се душ на́ших. (2)

Дал еси́, Человеколю́бче, / благочести́вому Твоему́ уго́днику / Соломо́нову му́дрость, Дави́дову кро́тость / и апо́стольское правосла́вие, / я́ко царе́й Царь и госпо́дствующих всех Госпо́дь. / Те́мже Твое́ человеколю́бное смотре́ние сла́вим, / Иису́се Всеси́льне, / Спа́се душ на́ших.

Пе́рвый повину́л еси́ багряни́цу, / приснопо́мнимый кня́же, во́лею Христу́, / Того́ позна́в Бо́га / и я́ко Царя́ всех Благоде́теля, / побе́ды творя́ вся́кому нача́лу / и вла́сти належа́щим. / Отсю́ду тебе́, христолю́бче, ца́рство испра́вил есть / Иису́с Человеколю́бец, / Спас душ на́ших.

Слава, глас 2: Не от челове́к зва́ние прия́л еси́, / но я́ко чу́дный Па́вел, / прия́л же па́че, сла́вне, сие́ свы́ше, / Влади́мире апо́столе, от Христа́ Бо́га. / И́бо зна́мением Креста́ огради́вся / и тем уловле́н быв, / я́ко предо́брая лови́тва,/ сим победи́тель на ви́димыя и неви́димыя враги́ яви́лся еси́ непобеди́м. / Те́мже мо́лим тя, / я́ко моли́твенника те́пла, земноро́днии, / по достоя́нию па́мять твою́ почита́юще, / со дерзнове́нием проси́ти нам просвеще́ние, и очище́ние, / и ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен. Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от обою канонов: 1-го, песнь 3-я на 4, и 2-го, песнь 6-я на 4.

Тропарь святаго, глас 4:

Уподо́бился еси́ купцу́, и́щущему до́браго би́сера, / славнодержа́вный Влади́мире, / на высоте́ стола́ сидя́ ма́тере градо́в, богоспаса́емого Ки́ева: / испыту́я же и посыла́я к Ца́рскому гра́ду уве́дети правосла́вную ве́ру, / обре́л еси́ безце́нный би́сер – Христа́, / избра́вшаго тя, я́ко втора́го Па́вла, / и оттря́сшаго слепоту́ во святе́й купе́ли, / душе́вную, вку́пе и теле́сную. / Те́мже пра́зднуем твое́ успе́ние, / лю́дие твои́ су́ще, / моли́ спасти́ся держа́вы твоея́ Росси́йския нача́льником и мно́жеству владо́мых.

Кондак, глас 8:

Подо́бствовав вели́кому апо́столу Па́влу, / в седи́нах, всесла́вне Влади́мире, / вся, я́ко младе́нческая, мудрова́ния, я́же о и́долех тща́ния, оста́вль, / я́ко муж соверше́нный, украси́лся еси́ Боже́ственнаго Креще́ния багряни́цею, / и ны́не, Спа́су Христу́ в весе́лии предстоя́, / моли́ спасти́ся держа́вы Росси́йския нача́льником и мно́жеству владо́мых.

Прокимен глас 3:

По́йте Бо́гу на́шему, по́йте, / по́йте Царе́ви на́шему, по́йте. Стих: Вси язы́цы, восплещи́те рука́ми, воскли́кните Бо́гу гла́сом ра́дования.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 411; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.137.192.3 (0.075 с.)