Евангелие от Иоанна, зачало 67. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 67.



Во вре́мя о́но, яви́ся Иису́с ученико́м Свои́м, воста́в от ме́ртвых. И глаго́ла Си́мону Петру́: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя па́че сих? Глаго́ла Ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ а́гнцы Моя́. Глаго́ла ему́ па́ки второ́е: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Глаго́ла ему́: ей, Го́споди, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́: паси́ о́вцы Моя́. Глаго́ла ему́ тре́тие: Си́моне Ио́нин, лю́биши ли Мя? Оскорбе́ же Петр, я́ко рече́ ему́ тре́тие, лю́биши ли Мя; и глаго́ла Ему́: Го́споди, Ты вся ве́си, Ты ве́си, я́ко люблю́ Тя. Глаго́ла ему́ Иису́с: паси́ о́вцы Моя́. Ами́нь, ами́нь, глаго́лю тебе́, егда́ бе юн, поя́сашеся сам, и хожда́ше, а́може хотя́ше, егда́ же состаре́ешися и возде́жеши ру́це твои́, и ин тя поя́шет, и веде́т, а́може не хо́щеши. Сие́ же рече́, назна́менуя, ко́ею сме́ртию просла́вит Бо́га. И сия́ рек, глаго́ла ему́: иди́ по Мне. Обра́щься же Петр, ви́де ученика́, его́же любля́ше Иису́с, во след иду́ща, и́же и возлеже́ на ве́чери на пе́рси Его́, и рече́: Го́споди, кто есть предая́й Тя? Сего́ ви́дев Петр, глаго́ла Иису́сови: Го́споди, сей же что? Глаго́ла ему́ Иису́с: а́ще хощу́, да той пребыва́ет, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Ты по Мне гряди́. Изы́де же сло́во се в бра́тию, я́ко учени́к той не у́мрет; и не рече́ ему́ Иису́с, я́ко не у́мрет, но а́ще хощу́ тому́ пребыва́ти, до́ндеже прииду́, что к тебе́? Сей есть учени́к свиде́тельствуяй о сих, и́же и написа́ сия́, и вем, я́ко и́стинно есть свиде́тельство его́. Суть же и и́на мно́га, я́же сотвори́ Иису́с, я́же а́ще по еди́ному пи́сана быва́ют, ни самому́ мню всему́ ми́ру вмести́ти пи́шемых книг. Ами́нь.

Ин 21:14–25

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами святы́х апо́столов Петра́ и Па́вла, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6. Самогласна:

Благоче́стия и́стинныя пропове́дники / и Це́ркве пресве́тлыя зве́зды / пе́сньми похва́льными почти́м, / Петра́, ка́меня ве́ры, / и Па́вла, и́стиннаго учи́теля и таи́нника Христо́ва. / Си́и бо и́стинное сло́во все́явше в сердца́ ве́рных, / всем плодоно́сие да́рующа, / и мо́лят Христа́ Бо́га / спасти́ся душа́м на́шим.

Канона два. Творение Иоанна Дамаскина.

Первый святаго апостола Петра, глас 4,
со ирмосом на 8, ирмос по дважды, тропари на 6.
Песнь 1.

Ирмос: Несть Тебе́ подо́бен, / препросла́вленный Го́споди, / руко́ю бо кре́пкою изба́вил еси́ лю́ди, / я́же стяжа́л еси́, Человеколю́бче.

Верхо́внейшаго апо́столов днесь, я́ко первозва́ннаго Христо́ва, / богодохнове́нными пе́сньми досто́йно воспои́м.

Тя предве́чный проуве́дев, предуста́ви, всеблаже́нне Пе́тре, / я́ко предста́теля Своея́ Це́ркве и первопресто́льника.

Ни плоть, ниже́ кровь тебе́, но Оте́ц вдохну́ / Христа́ богосло́вити, Сы́на и́стиннаго Бо́га Вы́шняго, апо́столе.

Богородичен: Го́ру святу́ю, превы́шнее носи́ло, / Ма́терь Бо́жию и Де́ву и́стинную по рождестве́ воспое́м.

Ин канон святаго апостола Павла,
тропари на 6, глас 8. Песнь 1.

Ирмос: Посе́ченный несеко́маго пресече́, / и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, / лю́таго врага́ вода́ потопи́, / и непроходи́мое про́йде Изра́иль, / песнь же воспева́шеся: / Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Я́коже су́щая нарица́я не су́щая Христо́с Боже́ственным ра́зумом, Па́вле всеблаже́нне, / Той из ма́терня чре́ва тя избра́ / понести́ пред язы́ки Боже́ственное Его́ И́мя, е́же па́че вся́каго и́мене: / сла́вно бо просла́вися.

Бу́дущее возвеща́я тебе́ сия́ние благоче́стия, Па́вле, / и ле́сти очище́ние, / Христо́с я́влься на горе́ молниезра́чен, / о́чи у́бо помрача́ет плотски́я, душе́вныя же вразумля́ет Тро́йческим ра́зумом: / сла́вно бо просла́вися.

Обре́зание у́бо соверша́я осмодне́вное и ревни́тель оте́ческих, Па́вле, преда́ний, / от се́мене евре́йска, коле́на Вениами́нова, / по зако́ну же фарисе́й я́влься, / вмени́л еси́ вся уме́ты и Христа́ приобре́л еси́: / сла́вно бо просла́вися.

Богородичен: Чи́стая Ма́ти Бо́га Вседержи́теля, от ца́рскаго коле́на, Влады́чице, изра́стши / и еди́на Бо́га, все́ми ца́рствующаго, ро́ждшая пло́тию па́че естества́, / от бед мя спаси́, Сы́ну Твоему́ пою́ща: / сла́вно бо просла́вися.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, / но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною му́дростию, Христе́: / несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Тя, блаже́нна, сла́дкая уста́ Христа́ Бо́га и сокро́вище тве́рдо Ца́рствия показа́ша. / Те́мже воспева́ем тя, Пе́тре апо́столе.

На ка́мени твоего́ Богосло́вия водрузи́ Влады́ка Иису́с Це́рковь непрекло́нну, / в не́йже тя, апо́столе Пе́тре, сла́вим.

Я́ко пребо́льши А́нгел Петр в телеси́: / во све́тлом бо прише́ствии сего́ / Христо́с Бог судию́ же и соседа́теля бы́ти рече́.

Богородичен: Неискусобра́чная, Бо́га пло́тию ро́ждшая, / страстны́ми прило́ги преклоне́нна мя утверди́: / несть бо, Чи́стая, ра́зве Тебе́, помо́щницы.

 

Ин. Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние / притека́ющих к Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой.

Ты ка́мень основа́ния ве́рным душа́м положи́лся еси́ многоце́нен, / краеуго́лен Спа́са и Го́спода.

Па́вле всеблаже́нне, / на основа́нии твое́м, моли́ся, доброде́телей всехва́льных назда́тися све́тлости.

Всегда́ ме́ртвость Иису́сову на твое́м те́ле соверше́нно, Па́вле, обнося́й, / сподо́бился еси́ и́стинныя жи́зни.

Богородичен: Тя вси стяжа́хом прибе́жище и сте́ну на́шу, христиа́не, / Тя славосло́вим немо́лчно, Безневе́стная.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Ипакои, глас 8:

Ка́я темни́ца не име́ тебе́ ю́зника? / Ка́я же Це́рковь не и́мать тя вити́ю? / Дама́ск великому́дрствует о тебе́, Па́вле, ве́де бо тя запя́та све́том; / Рим, твою́ кровь прие́мый, и той хва́лится, / но и Тарс мно́жае ра́дуется и лю́бит, почита́я твои́ пелены́. / Пе́тре, ве́ры ка́меню, Па́вле, похвало́ вселе́нныя, / от Ри́ма соше́дшеся, утверди́те нас.

Песнь 4.

Ирмос: Сей Бог наш, от Де́вы вопло́щся / и естество́ обожи́в, / Его́же воспева́юще, вопие́м: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Челове́ком ловца́ тя, я́коже обеща́ Христо́с, соде́ла Боже́ственна Своея́ Це́ркве, / пе́рвому вручи́в корми́ла.

Тобо́ю умоля́емь Жизнода́вец Иису́с, / вяза́ти же и реши́ти да́вый тебе́ власть, Пе́тре, да бу́дет ми ми́лостив.

Христо́во Ца́рствие отве́рсти приле́жно моли́ся, Пе́тре, / Боже́ственную твою́ па́мять ве́рою несумне́нною чту́щим.

Богородичен: Госпоже́ Всепе́тая, Богороди́тельнице, / моя́ помышле́ния Твои́ми моли́твами очи́стивши, / покажи́ мя благопло́дна, Ма́ти всех Бо́га.

 

Ин. Ирмос: Всел еси́ на ко́ни, апо́столы Твоя́, Го́споди, / и прия́л еси́ рука́ма Твои́ма узды́ их, / и спасе́ние быстъ ежде́ние Твое́ / ве́рно пою́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Все́де, я́коже лев, ярови́дно погубля́я Христо́ву Це́рковь, Савл иногда́, / ят же быв Боже́ственным гла́сом А́гнца Бо́жия, Его́же гоня́ше, / ста́до я́ко па́стырю вруча́ет.

Хотя́й просвети́ти вселе́нную омрача́ется, / Ана́ния же к сему́ посла́ся, душе́вное же просвеще́ние дая́й и теле́сное / от Боже́ственнаго явле́ния, сосу́д избра́н показа́в того́.

Па́влом досто́йно Дама́ск напоя́ется: / от сего́ бо, я́коже от рая́ иногда́, / вод Боже́ственных сей произы́де вели́кий исто́чник / и упои́ всю Богоразу́мием незави́стно зе́млю.

Богородичен: Низложи́ си́льныя со престо́л Госпо́дь, Де́ва и Ма́ти я́коже рече́, / а́лчущия же Боже́ственных благ испо́лни, ве́рою зову́щия: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Стяжа́вый ны, избра́нныя лю́ди / Кро́вию Твое́ю, Го́споди, / Твой мир даждь нам, / во единомы́слии сохраня́я ста́до Твое́.

И́же от любве́ прии́м дерзнове́ние к Бо́гу, / досто́йно чуди́м быва́ше лове́ц и неве́жда, / чудоде́йствуя пресла́вно благода́тию.

Не зла́то Тебе́ ра́ди, ни сребро́, Христе́, / Боже́ственный Твой апо́стол, но доброде́тель стяжа́в, / чуде́с обогати́ся си́лою.

Исправля́хуся стопы́ и гле́зне хромы́х, де́йственным твои́м глаго́лом: / Боже́ственным бо Ду́хом соверша́хуся пресла́вныя ве́щи.

Богородичен: Воплоти́ся Бог по ипоста́си, Чи́стая, из Тебе́ пло́тию соединя́емь, / пребы́в неизме́нен, по Боже́ственному существу́ безпло́тен.

 

Ин. Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою / Твой мир пода́ждь нам, / Человеколю́бче.

Ты и́стинную избра́л еси́, Па́вле, похвалу́, / Крест Царя́ Христа́ при́сно нося́, / я́коже побе́ду, апо́столе.

Тебе́ е́же жи́ти, Христо́с, и е́же умре́ти, приобре́тение изря́дно: / любо́вию бо сраспя́лся еси́ Распе́ншемуся нас ра́ди, Па́вле пресла́вне.

Ра́дуешися вои́стинну о Го́споде, Па́вле честны́й, изше́д из телесе́ / и отше́д ко Христу́, Жизнода́вцу Бо́гу.

Богородичен: Моли́ при́сно Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, / Неискусобра́чная Мари́е Чи́стая, / посла́ти нам, ве́рным, ми́лость.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: В ки́те, Христе́, тридне́вновав, Ио́на / прописа́ Тя, Безсме́ртнаго, я́ко ме́ртва во́лею / в се́рдце земне́м тридне́вновавша.

Я́коже дре́вле, Христе́, десни́цею Твое́ю по воде́ пе́ша ходя́ща Петра́ спасл еси́, / и мене́, потопля́ема бу́рею лю́тых напа́стей, спаси́, я́ко Милосе́рд.

Оста́вил еси́, о Пе́тре, не су́щая, / и су́щая дости́гл еси́, я́коже не́кий купе́ц, / и я́ве улови́л еси́ би́сер, Христа́, многоце́нный.

Искуша́ти безу́мно покуси́вшияся Ду́ха Пресвята́го, Пе́тре, умертви́л еси́: / Его́же богосло́вил еси́ ты пе́рвее, / я́ве испове́дав Бо́га, всеблаже́нне.

Богородичен: Вся́каго вы́шша существа́ Сло́во Бо́жие родила́ еси́, воплоще́нно нам, / те́мже Богоро́дицу Тя устна́ми же и душе́ю пропове́даем.

 

Ин. Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся, я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Вся пренебре́г кра́сная ми́ра, / уя́звлен Влады́чнею любо́вию и о́бщаго спасе́ния жела́нием, / свиде́тельствовати тому́ изво́лив, о Па́вле блаже́нне, / и ны́не о вселе́нней моли́ся.

Я́ко изря́дный Влады́це подо́бник / и в Того́ оде́ян, Па́вле, вои́стинну всем был еси́ всяк, / да вся приобря́щеши и спасе́ши лю́ди, / и спасл еси́ я́ко вои́стинну, Христу́ улови́в концы́.

Досто́йно тебе́ дарова́ Христо́с житие́, апо́столе Па́вле, на Небесе́х: / пребыва́ющаго бо зде не возжела́л еси́ гра́да, блаже́нне, / ве́рен служи́тель быв и строи́тель та́ин Его́.

Богородичен: Призре́ на Тя Госпо́дь, мое́ обновля́я существо́, я́ко Си́лен, / вели́чия сотво́рь, Богороди́тельнице, я́коже рекла́ еси́, Всенепоро́чная, / и спасе́ мя Тобо́ю из тли Бог мой, я́ко Милосе́рд.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 2:

Тве́рдыя и Боговеща́нныя пропове́датели, / верх апо́столов Твои́х, Го́споди, / прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й: / боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, / Еди́не, све́дый серде́чная.

Икос: Уясни́ мой язы́к, Спа́се мой, разшири́в моя́ уста́ / и испо́лнив я́, умили́ се́рдце мое́, / да, я́же глаго́лю, после́дую и, я́же у́бо учу́, сотворю́ пе́рвее: / всяк бо творя́ и уча́, рече́, сей вели́к есть. / А́ще бо глаго́лю, и не творю́, я́ко медь звеня́щая вменю́ся; / те́мже рещи́ ми подо́бная и твори́ти поле́зная да́руй, / Еди́не, све́дый серде́чная.

Песнь 7.

Ирмос: В нача́ле Безнача́льное Сло́во, / со Отце́м и Ду́хом, Сын Единоро́дный, / благослове́н еси́, и превозноси́мый / Бо́же оте́ц на́ших.

Ми́лостивному, Боже́ственным про́мыслом Христо́вым наказу́емь, / подо́битися попуще́н был еси́, пре́жде стра́сти, Пе́тре, / отверже́ния подпа́сти волне́нию.

Тебе́ Христо́с, первозва́нному и зело́ возлю́бленному, / я́ко председа́телю благосла́вну апо́столов, пе́рвому явля́ется, воскре́с от гро́ба.

Твое́ трикра́тное, е́же пре́жде стра́сти, исцеля́я отверже́ние, Влады́ка / трикра́тным боговеща́нным, Пе́тре, вопроше́нием утвержда́ет любо́вь.

Е́же ко Христу́, Пе́тре, любле́ния, / предлага́л еси́ свиде́теля и Всеви́дящаго я́ко Бо́га Сло́ва, / те́мже и люби́мое вруча́ет тебе́ ста́до.

Богородичен: Я́же во утро́бе Преве́чное, / от Отца́ возсия́вшее Бо́га Сло́во пло́тию заче́ншую, / вси ублажа́ем, я́ко Ма́терь всех Бо́га.

 

Ин. Ирмос: На по́ле Деи́ре / иногда́ мучи́тель пещь поста́ви на муче́ние богоно́сных, / в не́йже три о́троки песносло́вяху Еди́наго Бо́га, / тро́ично воспева́ху, глаго́люще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Бысть, Христе́, печа́ть и вене́ц апо́столов Твои́х, / и́же напосле́док зва́нный време́н, тща́нием же всех превозше́д, / с ни́мже лю́дие церко́внии пою́т Тебе́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

А́ще и гони́в пе́рвее Це́рковь Твою́ Па́вел у́зник, / но премину́ дре́внюю де́рзость Твое́ю ре́вностию последи́. / Собра́ бо, Христе́, язы́ки, зову́щия: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ты из Иерусали́ма пропове́дав всем Ева́нгелие, / объя́т же о́крест всю зе́млю, Па́вле, / да́же до коне́ц Иллири́ка, уча́, взыва́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Во у́жасе взят быв, тре́тие дости́гл еси́ Не́бо, пребога́те, / и, услы́шав неизглаго́ланная словеса́, вопие́ши: / сла́ва превы́шнему Отцу́ и Сы́ну, / сия́ние же сопресто́льно испыта́ющаго я́ве Ду́ха Бо́жия глубины́.

Богородичен: Я́коже на руно́ дождь, на Тя сни́де, Де́во, Христо́с Бог, / и Плотоно́сец из Тебе́ про́йде, соединя́я пре́жде разстоя́щая, / мир на земли́ и на Небеси́ да́руя: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Вся́ческая нося́й непристу́пною Твое́ю си́лою, Христе́, / преподо́бныя Твоя́ о́троки в пла́мени ороси́л еси́, зову́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Возде́жут твои́ ру́це и ко кресту́ тя препоя́шут, – / Влады́ка предре́к, Пе́тре, повелева́ет после́довати зову́щу: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Благода́ти сло́вом Ене́я, у́бо разсла́бленна лю́те, / Тави́фу же уме́ршую, чудоде́йствуя, воскреси́л еси́, зову́щия: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

И́же Петру́ язы́ки очище́ны пове́дав, Христе́, / духо́вною заре́ю и мне помышле́ния очи́сти, зову́щу: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Всесвята́я Де́во, Я́же Бо́га Сло́ва ро́ждшая пло́тию, / души́ моея́ мрак Твои́ми моли́твами отгна́вши, просвети́, взыва́юща: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

 

Ин. Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася / и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.

Сраствори́ся любо́вию Твое́ю Па́вел, до́брым же измене́нием изступи́: / не себе́ бо живя́ше сла́вный, / имя́ше же, Ще́дре, живу́ща Тя в себе́ во вся ве́ки.

Ты обручи́л еси́, я́коже неве́сту, предста́вити Жениху́ Христу́ Це́рковь: / невестово́ждь бо сея́ показа́лся еси́, Па́вле Богоно́се. / Те́мже тя сла́вит во вся ве́ки.

Подвиза́лся еси́ до́брым по́двигом / и, сконча́в тече́ние твое́ зако́нно, сокро́вище ве́ры соблю́л еси́. / Те́мже венце́в, Па́вле, сподо́бился еси́ пра́вды.

Богородичен: Ра́дуйся, престо́ле огнезра́чный Госпо́день; / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная, Де́во, / ра́дуйся, о́блаче, Со́лнца возсия́вшая пра́вды, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Тя, пресла́вную Неве́сту и Всесвяту́ю Богоро́дицу, / Зижди́теля ро́ждшую неви́димых же и всех ви́димых, / пе́сньми велича́ем.

Твоя́ преизя́щная благода́ть сла́вится досто́йно, / се́ни бо твое́й стра́сти немощны́х, Пе́тре, отгоня́ющей, / те́мже тя велича́ем.

Мечта́ньми Си́мона волхва́ богобо́рца взя́та к возду́шней высоте́, / низложи́в неизглаго́ланною Боже́ственною си́лою, / Петр ублажа́ется.

Согреше́ний разреше́ние моли́твами твои́ми пода́ждь, / просвеще́ние же се́рдца и весе́лие ду́ха пою́щим па́мять твою́, апо́столе.

Твоя́ вся испо́лнена сла́вы, освяще́ния же и чуде́с: / словеса́, мо́щи, персть и ве́рою, Пе́тре, покланя́емыя и любо́вию Боже́ственныя вери́ги.

Богородичен: Твое́ и́мя Плод чре́ва соде́я лико́вника песнь пе́ти Тебе́, / И́же ра́дость ро́ждши, / велегла́сно – ра́дуйся – провещава́юща.

 

Ин. Ирмос: Уста́вы прешла́ еси́ естества́, / Соде́теля заче́нши и Го́спода, / и дверь спасе́ния ми́рови была́ еси́. / Тем Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.

Твои́м покланя́емся вери́гам, я́же за Христа́, я́ко злоде́й, носи́л еси́, / я́звы же, Па́вле, облобыза́ем, / я́же на сла́внем твое́м и победоно́снем но́сиши телеси́.

Ны́не разреши́лся еси́, апо́столе, ко И́же тобо́ю непреста́нно Жела́емому, / с Ни́мже я́ко служи́тель водворя́яся, / непреста́нными мольба́ми твоя́ рабы́ к себе́ привлецы́.

Ны́не ника́коже в гада́ниих, ниже́ в зерца́ле Христо́с тебе́ зрим есть, / лице́м же па́че зри́тся к лицу́, / соверше́нне тебе́ ра́зум открыва́я Божества́.

Богородичен: Ты, Пресвята́я Богома́ти, похвала́ Христо́вых апо́столов была́ еси́, / му́чеников же сла́ва и проро́ков основа́ние. / Те́мже, ве́рнии, Тя вси достодо́лжно велича́ем.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

Светилен.
Подобен: Жены́, услы́шите:

Апо́столов вси верх воспое́м, Петра́ и Па́вла Боже́ственныя, / вселе́нныя свети́льники, пропове́дники ве́ры, богосло́вныя трубы́, уче́ний сказа́тели, / церко́вныя столпы́ и разори́тели ле́сти. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Вели́ко и пресла́вно рождества́ Твоего́ та́инство, Богора́дованная Отрокови́це и Богома́ти Де́во, / проро́цы пропове́даша, апо́столи научи́ша, му́ченицы испове́даша, / А́нгели же воспева́ют и челове́цы покланя́ются.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Зва́нный свы́ше:

С небесе́ благода́ть прие́м, / егда́ вопроше́ние ученико́м Спас дванадесяточи́сленным рече́ апо́столом: / кого́ Мя глаго́лют челове́цы бы́ти? / Тогда́ у́бо лу́чший апо́столов Петр, / богосло́вствуя, отвеща́, я́сно возопи́в: / Ты еси́ Христо́с, Жива́го Бо́га Сын. / Те́мже досто́йно ублажа́ется, / я́ко свы́ше прие́м открове́ние, / вяза́ти же и реши́ти пра́ведно прие́м.

И́же от Отца́ я́влься Бо́жие Сло́во, – / кого́ Мя непщу́ете? – вопроша́ющу Христу́. / Ты Жива́го Отца́ Сын, – / я́ко всем уста́ богогласу́я, / а́бие возопи́л еси́, / те́мже и блаже́н еси́, Си́моне вар Ио́на, / возме́здие прия́л еси́. / И́бо сла́вит Бог Сего́ ве́рно сла́вящия, / и к восприя́тию бога́тно призыва́ет, / и ка́меня тебе́ непосты́дна, / Це́ркви водруже́ние и основа́ние положи́.

Свы́ше зван быв, / а не от челове́к, / егда́ земна́я тьма помрачи́ о́чи теле́сныя, / нече́стия облича́я се́тование, / тогда́ Небе́сный свет облиста́ мы́сленнии о́чи, / благоче́стия открыва́я красоту́. / Те́мже позна́л еси́ изводя́щаго свет из тьмы, / Христа́ Бо́га на́шего, / Его́же моли́ / спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Христопропове́дник сый, / кре́стную похвалу́ нося́й, / ты многорачи́тельную Боже́ственную любо́вь, / я́ко зря́щих связу́ющую к Жела́емому, / вои́стинну па́че всех проразсуди́л еси́. / Те́мже и у́зник прозва́лся еси́ Христо́в, / напа́стей неудо́бство, / я́ко сладча́йшее пи́щи вся́кия, изво́ливый, / и честны́я кончи́ны разреше́ния сподо́бился еси́, / живы́й Влады́це твоему́, / Его́же моли́ / спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Слава, глас 6. Космы монаха: Всечестны́й апо́столов приспе́ пра́здник Це́ркви Христо́ве, / хода́тайствующий спасе́ние всем нам. / Та́йно у́бо восплеска́вше, к сим рцем: / ра́дуйтеся, свети́льницы су́щим во тьме, / мы́сленнаго Со́лнца зари́ облиста́ющии. / Ра́дуйтеся, Пе́тре и Па́вле, / уче́ний Боже́ственных основа́ния незы́блема, / дру́зи Христо́вы, сосу́ди честни́и. / Прииди́те посреди́ нас неви́димо, / сподобля́юще даро́в невеще́ственных / ваш пра́здник восхваля́ющих пе́сньми.

И ныне: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод Живота́, / Тебе́ мо́лимся, / моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы, / поми́ловати ду́ши на́ша.

Славословие великое. И отпуст.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона апостола Петра, песнь 3-я на 4, и Павла, песнь 6-я на 4.

Тропарь апостолов, глас 4:

Апо́столов первопресто́льницы / и вселе́нныя учи́телие, / Влады́ку всех моли́те / мир вселе́нней дарова́ти / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кондак апостолов, глас 2:

Тве́рдыя и Боговеща́нныя пропове́датели, / верх апо́столов Твои́х, Го́споди, / прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й: / боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, / Еди́не, све́дый серде́чная.

Прокимен, глас 8:

Во всю зе́млю изы́де веща́ние их / и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию, творе́ние же руку́ Его́ возвеща́ет твердь.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 207; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.15.202.4 (0.075 с.)