Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Евангелие от Луки, зачало 3.
Во дне́х о́нех зача́т Eлисаве́т, жена́ Заха́риина, и тая́шеся ме́сяц пять, глаго́лющи: я́ко та́ко мне сотвори́ Госпо́дь во дни, в ня́же призре́ отъя́ти поноше́ние мое́ в челове́цех. Елисаве́ти же испо́лнися вре́мя роди́ти ей, и роди́ сы́на. И слы́шаша о́крест живу́щии и у́жики ея́, я́ко возвели́чил есть Госпо́дь ми́лость свою́ с не́ю: и ра́довахуся с не́ю. И бысть во осмы́й день, приидо́ша обре́зати отроча́, и нарица́ху е́ и́менем отца́ его́, Заха́рию. И отвеща́вши ма́ти его́, рече́: ни, но да нарече́тся Иоа́нн. И ре́ша к ней: я́ко никто́же есть в родстве́ твое́м, и́же нарица́ется и́менем тем. И помава́ху отцу́ его́, е́же ка́ко бы хоте́л нарещи́ е́. И испро́шь дщи́цу, написа́, глаго́ля: Иоа́нн бу́дет и́мя ему́. И чудя́хуся вси. Отверзо́шася же уста́ его́ а́бие и язы́к его́, и глаго́лаше благословя́ Бо́га. И бысть на всех страх живу́щих о́крест их, и во всей стране́ иуде́йстей пове́даеми бя́ху вси глаго́ли си́и. И положи́ша вси слы́шавшии в се́рдце свое́м, глаго́люще: что у́бо отроча́ сие́ бу́дет? И рука́ Госпо́дня бе с ни́м. И Заха́рия оте́ц его́ испо́лнися Ду́ха Свя́та, и проро́чествова, глаго́ля: благослове́н Госпо́дь Бог Изра́илев, я́ко посети́ и сотвори́ избавле́ние лю́дем свои́м. И ты, отроча́, проро́к Вы́шняго нарече́шися, преды́деши бо пред лице́м Госпо́дним, угото́вати пути́ Его́. Отроча́ же растя́ше и крепля́шеся ду́хом, и бе в пусты́нях до дне явле́ния своего́ ко Изра́илю. Лк 1:24–25, 57–68, 76, 80 По 50-м псалме. Слава: Моли́твами свята́го сла́внаго Проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Госпо́дня Иоа́нна, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́. И стихира, глас 2: И́же из чре́ва ма́терня освя́щся / и проро́чества прие́м исполне́ние, / днесь от непло́дныя ражда́ется, / Госпо́дне прише́ствие пропове́дая я́сно: / пока́йтеся, прибли́жися бо Ца́рство Небе́сное.
Канона первый, творение Иоанна монаха, Ирмос: Триста́ты кре́пкия, / Рожде́йся от Де́вы, / безстра́стия во глубине́ / души́ трича́стное потопи́, молю́ся, / да Тебе́, я́ко в тимпа́не, / во умерщвле́нии телесе́ / побе́дное воспою́ пе́ние. Я́ко у́тро благоле́пно, Со́лнца предтеки́й, / непло́дныя прозябе́ние пропове́дает я́ве Де́вы Рождество́, / всей ны́не вселе́нней сия́ет конце́м просвеще́ние благоче́стия и благода́ти. Проро́к Вы́шняго и́стинно нарече́шися, / предъи́деши бо пред лице́м Христа́, – вопие́т тебе́, сы́ну, Иоа́нне прехва́льне, / Ду́хом Заха́рия Пресвяты́м носи́м, – путь угото́вати Зижди́телю. Глаго́лы Гаврии́ла Заха́рия слы́шав, веща́ния Боже́ственнаго, яви́ся непокори́в, / и молча́нием осужда́ется, реши́тся же внеза́пу от сего́: / глас бо роди́ся Сло́ва, Иоа́нн Предте́ча. Богородичен: Град Бо́жий, Всецаря́ Богоприя́тное селе́ние, сокро́вище честно́е, / Богоро́дице Пренепоро́чная, сохрани́ достоя́ние Твое́, / при́сно восхваля́ющее Тя и чту́щее ве́рою Рождество́ Твое́. Другий канон, творение Андреево, Ирмос: Наста́вльшему дре́вле Изра́иля, / бежа́щаго от рабо́ты фарао́новы, / и в пусты́ни пита́вшему, / пои́м Изба́вителю, Бо́гу на́шему, / я́ко просла́вися. Молча́ние ста́рчо зако́ннаго писа́ния о́браз но́сит та́ин. / И́бо, прише́дши благода́ти, Моисе́й умолча́: / подоба́ше бо, прему́дрости сокро́вищу я́вльшуся, всем молча́ти. В це́ркви кадя́щу свяще́ннику, А́нгел предста́ свы́ше, вопия́: / стра́нна рождества́ благове́стие, приидо́х, тебе́ нося́, ста́рче: / прии́меши бо от непло́дове рожде́ния плод, Крести́теля Христо́ва.
Что удиви́лся еси́, ста́рче? / Что, не ве́руя, стои́ши, глаго́лющему тебе́ сия́? / А́нгел бо есть веща́яй, а́ще и о́браз но́сит челове́ч. / Бу́ди нем у́бо на вре́мя, да́же до рождества́ Сло́ва гла́са. И́же молча́ние Заха́риино, молча́ния положи́в о́браз зако́ну напи́санному / и тем показа́в ми покая́ния пропове́дника зову́ща, / гла́са вопию́щаго подава́ет, непло́дствующей сы́на. О, пресла́вных веще́й Христо́ва Предте́чи! / И́же, пре́жде пеле́н позна́в плени́цы на́ша Разре́шшаго и наро́ды Освя́щша, / днесь, от Елисаве́ти роди́вся, разреша́ет отцу́ глас. Богородичен: Тя, Бо́жие вмести́лище и мы́сленную ле́ствицу, е́юже сни́де Бог / и, вообра́жся, на́ше у́бо существо́ на Небеса́ возведе́, / вси я́ко спасе́нию Хода́таицу восхваля́ем. Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́. Песнь 3. Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, / но Тобо́ю, О́тчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́: / несть бо свят, па́че Тебе́, Человеколю́бче. Влады́чне у́бо от Де́вы соверша́ется рожде́ние, / но раба́ любе́зна от ста́рицы и непло́дныя ма́тере: / в ле́поту предти́чет у́бо чу́до чудеси́. Ста́рица и непло́ды Де́ву Ма́терь лобза́ет, позна́вши нело́жно Сея́ Рождество́, / я́ко разреши́ся соу́з непло́дства Боже́ственным хоте́нием. Богородичен: Неискусобра́чно Бо́га воплоще́нна ро́ждши, / страсте́й прило́ги обурева́емаго мя утверди́: / несть бо, Пречи́стая, ра́зве Тебе́ помо́щницы.
Ин. Ирмос: Утвержда́яй гром и созида́яй дух, / утверди́ мене́, Го́споди, / да Тя пою́ и́стинно / и творю́ во́лю Твою́, / я́ко несть свят, я́ко Ты, Бо́же наш. Елисаве́ть, пре́жде непло́ды су́щи, Христе́, Це́рковь Твою́ прообража́ше, я́же от язы́к, / и, ро́ждши пресла́вно, па́ки показу́ет многоча́дну / непло́ды я́вльшуюся иногда́. Пути́ у́бо испра́вль Госпо́дни, стезю́ проугото́вав, / покая́ния же плоды́ показа́л еси́ челове́ком и жи́зненному научи́л еси́ пути́, / проро́че и пропове́дниче Христо́в. Елисаве́ть, днесь игра́ющи, но́сит тя, Предте́че, / на объя́тиях состаре́вшихся и вопие́т, хва́лящися: / несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же наш. Богородичен: Пра́отцев разреши́ла еси́ печа́ль, ра́дость нам ро́ждшая, Животода́вца и Изба́вителя, / Его́же, Пречи́стая Богоро́дице, приле́жно моли́ спасти́ся ста́ду Твоему́. Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би. Седален, глас 8. Заха́риин глас све́тло разреши́ Словесе́ глас ро́ждься, Предте́ча, / и зако́на непло́дие всем показа́, зовы́й: / пока́йтеся, су́щии на земли́, се бо прии́де и яви́ся Иису́с, / вся хотя́ изба́вити от пе́рвыя кля́твы, просвеща́я Креще́нием. / Вои́стинну чу́до пресла́вно!
Слава, глас 4. Подобен: Удиви́ся: Я́коже со́лнце све́тло, из чре́ва Елисаве́ти возсия́ нам Заха́риин сын, / и о́тчее разреши́ безгла́сие, / и всем лю́дем в дерзнове́нии мно́зе, испра́вите, – вопия́, – путь Госпо́день, / и́бо Той свободи́т и спасе́т к Нему́ притека́ющия. / Его́же пропове́дал еси́, Иоа́нне, моли́ спасти́ся душа́м на́шим. И ныне, Богородичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м / истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ / и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния. / Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́. Песнь 4. Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный / Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. Та́ин неизрече́нных предхо́дит та́инство / новосече́нием законоположе́ния есте́ственнаго, / боле́зни разреше́ние провозвеща́ющи, исправле́ние сея́, Христе́, и обоже́ние. Иса́ия от Отца́ Сы́ну проро́чествова, воплоти́тися хотя́щему: / А́нгела земноро́дна равноа́нгельна се Аз посыла́ю пред лице́м Твои́м, зову́ща: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. Служи́ти, я́ко раб Влады́це, роди́хся: / на се бо приидо́х, Сего́ возвести́ти прише́ствие, / я́ко да Де́вы Рождество́ предуве́рит, пресла́вно непло́дствующая ста́рица прозя́бши. Богородичен: Свята́я Богоро́дица, в Ню́же всели́тися благоизво́ли, / я́ко во благово́нен дом, Сло́во О́тчее Пребоже́ственное, / не растле́ся утро́бою, ни поболе́, / и́бо роди́ Емману́ила, Бо́га и Челове́ка.
Ин. Ирмос: Услы́шах сла́вное смотре́ние Твое́, Христе́ Бо́же, / я́ко роди́лся еси́ от Де́вы, / да от ле́сти изба́виши зову́щия: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Покая́ние отве́рзеся твои́м рождество́м, Предте́че и пропове́дниче. / Ты бо еди́н пропове́дал еси́, взыва́я: / пока́йтеся, Ца́рство Небе́сное прибли́жися.
Де́вство утвержда́ется и целому́дрие торжеству́ет, / пусты́ня весели́тся и мир пра́зднует рождество́м твои́м, Предте́че. Елисаве́ть ра́дуется, и Заха́рия веща́ет па́ки: / о́ба у́бо обновля́ются по ста́рости Иоа́нновым а́бие гла́сом и просвеща́ются. Богородичен: Неопали́мую купину́ Тя законополо́жник зря́ще дре́вле, / Дании́л же го́ру святу́ю смотря́ше, еди́на Ма́ти Де́во, Влады́чице. Катавасия: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. Песнь 5. Ирмос: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бог, / ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, / па́дшаго прие́м от Де́вы / и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́. Земля́ израсти́ всеи́стинна пропове́дника, / гла́са, всем пропове́дающа язы́ком Ду́ха, Де́вы Сы́на, / Пра́вду, с Небесе́ на нас прини́чущую ве́щию теле́сною. Положи́ Госпо́дь всеи́стинна свети́льника тя Христо́ва, вся просвеща́ющаго, / еди́ны одева́юща вражду́ющия Ему́, я́ко ри́зою, в студ, / нело́жно Бо́жия Сло́ва Сы́на пропове́дающа. Весели́тся вся тварь твои́м рождество́м, Боже́ственне: / ты бо зе́млен А́нгел, Предте́че, и Небе́сный челове́к показа́лся еси́, / Небе́снаго Бо́га провозвеща́я нам воплоще́нна. Богородичен: От Тебе́ ражда́ется от Отца́ Сый, / с Тобо́ю при́сно, Сло́во присносу́щное и неразде́льное, я́ко Сын Единоро́дный, / и напосле́док от Де́вы То́йже от Свята́го воплоща́ется Ду́ха.
Ин. Ирмос: Возсия́й ми, Го́споди, свет повеле́ний Твои́х, / я́ко к Тебе́ дух мой у́тренюет и пое́т Тя: / Ты бо еси́ Бог наш, / и к Тебе́ прибега́ю, Царю́ ми́ра. Звезду́ проугото́вал еси́, Пра́вды Со́лнце, / Крести́теля Твоего́ Иоа́нна, / от обеща́ния рожде́ннаго днесь и ро́ждшаго разре́шша глас. Не веща́й, не сопроти́в глаго́ли, ста́рче освяще́ние, / Гаврии́л бо глаго́лет ти, пе́рвый во Арха́нгелех, / Бо́жия та́инства и е́же к нам Того́ сни́тие сказу́я. Ста́рче, не неве́руй, Бог бо обещава́ет, / я́ко в ста́рости роди́ши сы́на, его́же о рождестве́ мно́зи возра́дуются, / той бо прии́дет си́лою Илиино́ю. Проро́че, пропове́дниче, Предте́че, е́же от непло́ды прозябе́ние, / возвести́телю покая́ния, пусты́нное овча́, Све́та свети́льниче, / о всех моли́, чту́щих тя ве́рно. Богородичен: Я́ко дверь непроходи́му, и купину́ неопали́му, / и несеко́му го́ру, от нея́же ка́мень усече́ся, / И́же из Тебе́ воплоща́емый, воспева́ем, Влады́чице, Ма́ти всех Творца́.
Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая. Песнь 6. Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, / и потопи́ла мя есть бу́ря мно́гих грехо́в, / но, я́ко Бог, из глубины́ возведи́ живо́т мой, Многоми́лостиве. Бо́га Сло́ва позна́л еси́, я́ко проро́к, в ма́терней утро́бе, / и, сея́ язы́ка употреби́в, богосло́виши в те́мне черто́зе, / обожа́емь Све́том Непристу́пным. Немо́лчно, я́ко глас вопию́щаго, Изба́вителя ми́ра, Крести́телю, моля́ не преста́й / душе́вное разреши́ти непло́дие пою́щих твое́ рождество́. Богородичен: Непристу́пнаго Божества́ селе́ние, Чи́стая, Твоя́ утро́ба яви́ся, о Богоро́дице, / на ню́же без боя́зни Небе́снии чи́нове взира́ти не мо́гут.
Ин. Ирмос: Бу́ря мя помышле́ний, пости́гши, / во глубину́ низвлачи́т мя безме́рных грехо́в, / но Ты, Упра́вителю Благи́й, / предвари́в, упра́ви, / я́ко проро́ка, и спаси́ мя. Днесь пусты́нный граждани́н Иоа́нн ражда́ется, / покая́ния пропове́дник и благода́ти свиде́тель и́стинен, / Предте́ча Сло́ва и Све́ту предсия́ющая звезда́. Днесь секи́ра, искова́вшися, посече́ние предлага́ет душа́м непло́дия, / и насажда́ет плоды́ доброде́тельныя, / преды́дет тве́рдо в рождестве́ твое́м, Предте́че. Возра́довася Иорда́н пресла́вно и игра́ет, науча́яся, / Иоа́нна слы́ша, от непло́дна рожде́на чре́ва, / мо́ре же лику́ет водны́ми игра́нии. Свети́льник, Све́та прише́ствие предте́к, / пропове́да А́гнца Бо́жия, Спа́са, / свет возсия́вшаго земли́, естества́ же всего́ духо́вне преджре́на. Богородичен: Бе́здну ми́лости ро́ждшая, / страсте́й мои́х бе́здну пучи́ною щедро́т Твои́х потопи́вши, / ту́чу от души́ пода́ждь ми слез, Богороди́тельнице Всенепоро́чная. Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим. Кондак, глас 3. Пре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, / и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: / Его́же бо проро́цы пропове́даша, / на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, / яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча. Икос: Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, / его́же свяще́ннику Елисаве́ть роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: / Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. / Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́, / Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. / Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча. Песнь 7. Ирмос: Ю́ноши три в Вавило́не, / веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, / посреде́ пла́мене вопия́ху: / благослове́н еси́, Го́споди, / Бо́же оте́ц на́ших. Бя́ше пе́рвее во мра́це вся́ко земноро́дных естество́, о Предте́че, / но у́тро, вопия́, яви́лся еси́: / благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших. Неду́говавшее исцели́ естество́ все, сла́вное от непло́дныя твое́ рождество́, / научи́вшее, Предте́че, пе́ти: / благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших. Роди́лся еси́, Предте́че, от непло́дныя, / прии́де бо всеи́стинно, зако́ну непло́дствующу, благода́ть, Христу́ пою́щи: / благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших. Богородичен: Де́во Благослове́нная, моли́ о нас, моля́щих Тя, / на Тя бо упова́ем вси и Тебе́ вопие́м: / Влады́чице, не пре́зри рабо́в Твои́х.
Ин. Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, / любо́вию благоче́стия па́че, / не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: / благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди. Заха́рия, умолча́в на вре́мя, возвести́ молча́ние писа́нием / и, па́ки провеща́в, рождество́м твои́м, Предте́че, / Ду́ха благода́ть возвеща́ет пресла́вно. Це́ркви подо́бится непло́ды безча́дная, Елисаве́ть всечестна́я, / я́же пе́рвее у́бо су́щи тре́бами и сква́рами очерне́на, / ны́не же хва́лящися и добро́тою и рожде́нием. Предте́чи рождество́м остри́тся днесь секи́ра духо́вная, / е́юже вся посека́ются страсте́й взыгра́ния, / та́йно же процвета́ют плоды́ покая́ния. Я́ко ве́тхаго и но́ваго хода́тая тя, Предте́че, / и стези́ исправля́юща Христо́вы, / очища́ющаго согреше́ний гумно́ духо́вною лопа́тою, почита́ем, Иоа́нне. И́же пред Со́лнцем те́кшаго, Христо́м Бо́гом на́шим, Иоа́нна сла́внаго, / я́ко звезду́, Предте́чу и покая́ния пропове́дника воспое́м вси, от непло́дныя проше́дшаго. Богородичен: Во чре́во Твое́, Де́во, безсе́менно все́льшася, / и ро́ждшася за неизрече́нное и коне́чное смире́ние, и нас ради Обнища́вшаго / о всех моли́ти не преста́й, Богоро́дице. Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: Изба́вителю всех Всеси́льне, / посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, / снизше́д, ороси́л еси́ / и научи́л еси́ пе́ти: / вся дела́, благослови́те, по́йте Го́спода. Законополо́жник раб бя́ше Моисе́й, Иису́с же – Бог Заве́та Но́ваго, / ны́не же обои́х Предте́ча пое́т, я́ко хода́тай: / вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода. От пу́ста чре́ва го́рлица прии́де, я́ко богосажде́нная дубра́ва, / ны́не принесе́ Це́ркви Предте́чу Христо́ва и воспева́ет: / вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода. Богоно́снии лю́дие, язы́к свят, го́рлице Христо́вей уподо́битеся / и медото́чно воспо́йте, в целому́дрии живу́ще: / вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода. Троичен: Тричи́сленным све́том озаря́еми, Несозда́нное Еди́ное Божество́, / немо́лчными усты́ правосла́вно вопию́ще, почти́м: / вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Ин. Ирмос: Вся́ческая, Влады́ко, прему́дростию Твое́ю соста́вил еси́, / земли́ же па́ки утверди́л еси́, я́коже ве́си, дно, / основа́нием водрузи́вый на вода́х безме́рных. / Тем вси вопие́м, воспева́юще: / благослови́те, дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода. Позна́л еси́, Предте́че, Ему́же поклони́лся еси́ пре́жде рождества́ / и пре́жде пеле́н твои́х, Христа́ Жизнода́вца, / и взыгра́ньми показа́л еси́ Сего́, Го́спода Твоего́ наре́к, / взаи́м взем ма́терний язы́к к пе́нию Христа́, Бо́га на́шего. Концы́ днесь вселе́нстии предпра́зднуют, / ра́дуются А́нгели и ду́си пра́ведных, / живу́щии веселя́тся, уме́ршии же па́ки, Иоа́нну ро́ждшуся, / прие́мше им про́поведь всех Спа́са Го́спода. Подо́бяся днесь Иоа́нну, Иорда́н мо́крыми быстрина́ми игра́ше пресла́вно, / слы́ша ражда́ема равноа́нгельнаго житие́м от ста́рицы непло́дны, / исправля́ющаго пути́ и стези́ Госпо́дни и мир крести́вшаго. Начерта́ днесь Заха́рия на дсце / и́мя богонарече́нное проро́ка и Предте́чи, молча́ же воззва́: / Иоа́нн да нарече́тся рожде́йся мне на ста́рость. / Подо́бно есть от обеща́ния ро́ждшемуся стра́нное зва́ние. Богородичен: Кре́пко утеше́ние и непосты́дну наде́жду, / сте́ну необори́му и Боже́ственно предста́тельство лю́дие Твои́ и́мут Тя, / и́же Тя сла́вят, Де́во, и, спаса́еми, зову́т приле́жно: / благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, непреста́нно Го́спода. Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дично спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. Песнь 9. Ирмос: Сокрове́нное Бо́жие неизрече́нное / в Тебе́ соверша́ется я́вственное та́инство, / Де́во Пречи́стая, / и́бо Бог из Тебе́ воплоти́ся за милосе́рдие. / Те́мже Тя я́ко Богоро́дицу велича́ем. Се глас Предте́чи непло́дным и пусты́м предста́ сердца́м вопию́щ: / путь Христо́в ны́не угото́вите, я́ко во сла́ве гряде́т, / Ему́же повину́ющеся, велича́ем. Я́коже дре́вле Ду́хом Пресвяты́м я́ве пропове́дал еси́ / Сы́на, Предте́че, А́гнца Бо́жия, ми́ра взе́млющаго грехи́, / ста́ду твоему́ согреше́ний разреше́ние испроси́. Троичен: Еди́ницу Тричи́сленную, Тро́ицу Единосу́щную, / правосла́вно пою́ще, ве́рнии, просла́вим, / богоде́тельне нас озаря́ющую / и светлостьми́ незаходи́маго све́та исполня́ющую ду́ши на́ша. Богородичен: Все́ми влады́чествующая творе́нии, лю́дем Твои́м да́руй побе́ду одоле́ния, / непокори́ваго подложи́ под но́зе во́инству: / да Тя я́ко Богоро́дицу велича́ем.
Ин. Ирмос: Я́ко сотвори́ Мне вели́чия Си́льный, / и свя́то И́мя Его́, / и ми́лость Его́ / в род и род боя́щимся Его́. В тебе́ вели́кое се и пресла́вное Бог сотвори́ зна́мение, свяще́нниче: / по ста́рости бо сы́на и по умерщвле́нии удо́в ражда́еши Предте́чу. Да слы́шат непло́ды и да воспою́т Бо́га, / се бо Елисаве́ть вопие́т: / по ста́рости сы́на и по умерщвле́нии удо́в ражда́ю Предте́чу. Весели́ся, Заха́рие, и ра́дуйся ны́не о Бо́зе: / се бо Елисаве́ть сосцы́ пита́ет по ста́рости сы́на / и по умерщвле́нии удо́в ражда́ет Предте́чу. Сла́ва Да́вшему непло́дней по ста́рости плод, ста́рцу и проро́ку сы́на, / гото́вяща Ему́ лю́ди соверше́нны, / Боже́ственнаго Предте́чу. Богородичен: В Тя всели́вся, И́же в не́дрех сый Оте́ческих роди́ся без стра́сти и тли / и приведе́ нас за милосе́рдие Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху. Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во. Светилен. Предте́чево днесь радостотво́рное рожде́ние / се́тование реши́т о́тча безгла́сия и ро́ждшия непло́дство, / возвеща́ет же настоя́щую ра́дость и весе́лие. / Те́мже и вся тварь све́тло то́е пра́зднует. (2) Богородичен. Подобен: Проро́цы пропове́даша, апо́столи научи́ша / и му́ченицы богому́дренно Твоего́ Сы́на, Богоро́дице, я́сно испове́даша, Бо́га всех, Пречи́стая. / С ни́ми же Тя велича́ем, Тобо́ю изба́вльшеся дре́вняго осужде́ния. На хвалитех стихиры на 4, глас 8. О, пресла́внаго чудесе́! / Из престаре́лыя ма́тере / Бо́жия Сло́ва провозве́стник, / Иоа́нн днесь произы́ти тщи́тся, / свя́занный язы́к ясне́йше рождество́м глаго́лати явля́ет. / О, неизглаго́ланнаго Твоего́ смотре́ния, Влады́ко! / И́мже, Христе́, / спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Милосе́рд. О, пресла́внаго чудесе́! / В рожде́нных жена́ми / проро́к же превы́шший / ма́терняго непло́дства разреша́ет осужде́ние, / и́же ду́хом и си́лою прише́д Илиино́ю / путь Госпо́день испра́вити. / О, неизглаго́ланнаго Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко! / И́мже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко еди́н Милосе́рд. О, пресла́внаго чудесе́! / Пропове́давый Христо́во к челове́ком истоща́ние / превы́ше показу́ет всех Того́ гла́сом / и ро́ждшия разреша́ет непло́дие / си́лою Боже́ственною / и Заха́риин язы́к. / О, вели́ких Твои́х чуде́с, Влады́ко! / И́миже, Христе́, / спаси́ чту́щия Твоего́ вели́каго Предте́чу. О, пресла́внаго чудесе́! / В рожде́нных жена́ми / проро́к и Предте́ча превы́ше явля́ется, / проро́ков же превы́шший / и прише́ствия Христо́ва предвозве́стник, / предвзыгра́вый во утро́бе ма́терни. / О, зело́ вели́ких Твои́х дарова́ний, Человеколю́бче! / И́миже, Христе́, спаси́ ду́ши на́ша, / я́ко Всеси́лен. Слава, глас 6. Анатолиево: Звезда́ звезд, Предте́ча / от непло́дныя утро́бы на земли́ ражда́ется днесь, / Иоа́нн Боговожделе́нный, / и Христо́ву явля́ет зарю́, восто́к свы́ше, / в пра́вое ве́рных прехожде́ние. И ныне, Богородичен, глас тойже: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся: / моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы / поми́ловати ду́ши на́ша. Славословие великое. И отпуст. НА ЛИТУРГИИ Блаженны Предтечи перваго канона, песнь 3-я на 4, и втораго, песнь 6-я на 4. По входе тропарь храма Христова и Богородицы, аще есть, таже тропарь Предтечи. Посем кондак храма Христова. Сла́ва, Предтечи. И ны́не, храма Богородицы. Аще несть храма Богородицы, И ны́не, кондак храма Христова. Аще несть храма Христова, глаголем тропарь прежде Предтечи. Сла́ва, кондак его. И ны́не, Предста́тельство христиа́н: Тропарь Предтечи, глас 4: Проро́че и Предте́че прише́ствия Христо́ва, / досто́йно восхвали́ти тя недоуме́ем мы, любо́вию чту́щии тя: / непло́дство бо ро́ждшия и о́тчее безгла́сие разреши́ся / сла́вным и честны́м твои́м рождество́м, / и воплоще́ние Сы́на Бо́жия ми́рови пропове́дуется. Кондак Предтечи, глас 3. Пре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, / и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: / Его́же бо проро́цы пропове́даша, / на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, / яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча. Прокимен, Апостол и Евангелие чтем Предтечи един, такожде и причастен. Прокимен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде / и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 97; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.135.200.211 (0.101 с.) |