Ин канон преподобныя, глас 2. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Ин канон преподобныя, глас 2.



Ирмос: Гряди́те, лю́дие, / пои́м песнь Христу́ Бо́гу, / разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, / я́ко просла́вися.

Венча́ти твою́ пе́сньми па́мять прихожду́, / тебе́ наде́явся, несмы́сленный и весь нечи́стый, / но даждь ми сло́во му́дрости и ра́зума твои́ми мольба́ми.

Весь ум к Боже́ственней высоте́ взе́мши / и благи́х бе́здну и наслажде́ний позна́вши бла́гость, / вся претерпе́ла еси́, приклю́чшаяся тебе́.

Ум к Бо́гу впери́вши Вы́шнему, / те́ло твое́, влеку́щее к до́льним, воздержа́нием и боле́зньми облегчи́ла еси́, / жела́ющи вели́кия сла́вы.

Богородичен: Пребы́в, е́же бе, и воплоти́вся из утро́бы Твоея́, / е́же бе́хом дарова́ нам пе́рвое, от пе́рсти бы́вшим, / изба́вив прегреше́ний, Богороди́тельнице.

Песнь 3.

Ирмос: Не му́дростию и бога́тством да хва́лится сме́ртный свои́м, / но ве́рою Госпо́днею, / правосла́вно взыва́я Христу́ Бо́гу / и поя́ при́сно: / на ка́мени Твои́х за́поведей утверди́ мя, Влады́ко.

Пре́жде веко́в седя́й со Отце́м и Ду́хом, / ны́не в после́дняя из Де́вы вопло́щся, я́коже весть, / Христо́с гряде́т ко Креще́нию, / безсме́ртие Боже́ственною ба́нею всем подая́.

Водо́ю погребсти́ на́ша грехи́ хотя́ во Иорда́нских струя́х / за милосе́рдие ми́лости, Христо́с Бог предгряде́т / и назида́ет истле́вшия ны Креще́нием.

Обнаже́ние сту́дное покрыва́я Ада́ма пра́отца, / обнажа́ешися во́льно и струя́ми Иорда́нскими Тебе́ Сама́го покрыва́еши, / вода́ми превы́спренняя покрыва́я, Христе́, Еди́не Многоми́лостиве.

 

Ин. Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ в Го́споде, / вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м, / разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, / возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.

Благоче́стия и ве́ры предста́тели, Боже́ственныя страда́льцы восхва́лим, / Феопе́мпта и Фео́ну пресла́внаго.

Пра́вило, и о́браз, и начерта́ние я́вльшеся, Христо́вы великому́ченицы, / святы́х бы́ша путевожди́ ко страда́нию.

Ревну́юще сих доброде́тельному жи́тельству, му́ченицы, / ку́пно на суди́щи предстоя́ще, взыва́ху: / христиа́не есмы́ вси.

Богородичен: Роди́лся еси́ из Де́вы несказа́нно, / яви́лся еси́, я́коже благоволи́л еси́, Человеколю́бче, / и мир обнови́л еси́, Го́споди.

 

Ин. Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́:

Не пощаде́ла еси́ пло́ти мно́гими я́звами, / ниже́ весьма́ неоде́ржно друча́емыя, к боле́знем воздержа́ния, / искуси́тель в ни́хже отрева́шеся.

Ше́ствие те́сное жи́зни хода́тайственно нетле́нныя и Боже́ственныя ты изво́лила еси́, / широ́кое оплева́вши, / его́же ничто́же го́рше вои́стинну ум иму́щему.

Горя́щу ю́ностному цве́ту отбеже́ тесното́ю и боле́зньми воздержа́ния / и пале́ние оче́с твои́х сле́зными тече́нии угаси́л еси́.

Богородичен: Сло́во, вопло́щшеся из Тебе́, Всечи́стая, / пло́ти скве́рну хотя́ омы́ти о́бразом очище́ния, / тече́ние водно́е диви́тся.

Катавасия: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди, / Дре́вом умерщвле́й грех, / и страх Твой всади́ / в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Кондак предпразднства, глас 2.
Подобен: Вы́шних ища́:

Всех, Христе́, Благоутро́бне, отъе́мляй прегреше́ний мно́жество / ми́лости ра́ди безме́рныя, / Иорда́нскими вода́ми крести́тися гряде́ши, я́ко Челове́к, / оде́ждею мя одева́я, / сла́вы дре́вния обнаже́нна лю́те.

Таже седален мученика, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

Феопе́мпт, яви́вся святи́тель су́щих до́ле, / с Фео́ною ку́пно тве́рдым и сострада́льцем, / мучи́телем противле́ния не терпя́щим, ураня́ется: / Тя, – ра́дуяся, вопия́, – чту Еди́наго, / погре́бшаго во Иорда́нских струя́х земны́х прегреше́ния.

Ин седален преподобныя, глас 5.
Подобен: Собезнача́льное:

По́стных превзошла́ еси́ ты терпе́ния боле́знь, / на Небесе́х наслажда́ешися бо́льшия оби́тели / и лу́чшия зари́ испо́лнилася еси́, / зане́ му́жески жесто́кий ше́ствовала еси́ путь, победи́вши настоя́щая, / и А́нгелом уподо́билася еси́, / и ны́не сла́вы причаща́ешися тех.

Слава, и ныне, предпразднства, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

Вели́кий Дождь к ре́чным струя́м предгряде́т, / пло́тию крести́тися восхоте́в. / К Нему́же Боже́ственный Предте́ча, ужаса́яся, глаго́лаше: / ка́ко крещу́ Тя, скве́рны не иму́ща весьма́? / Ка́ко простру́ мою́ десни́цу на главу́, ея́же трепе́щут вся́ческая?

Песнь 4.

Ирмос: Слы́ша дре́вле Авваку́м, Христе́, чу́дный Твой слух / и стра́хом взыва́ше: / от ю́га Бог прии́дет и Святы́й от горы́ приосене́нныя ча́щи / спасти́ пома́занныя. / Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Во́ду почерпи́те Жи́зни, / се ны́не прии́де ми́ра Река́ и́стинно / изсуши́ти му́тныя неве́рия во́ды и просвеще́ние источи́ти пою́щим Ему́: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Весели́ся, пусты́ня, я́же пре́жде жа́ждущая, / естество́ все челове́ческое: / ны́не яви́ся Пото́к сла́дости, Иорда́нскими вода́ми реша́я зной греха́. / Ему́же пое́м ве́рно: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Вопию́щаго глас проро́чески пусты́м возшуме́ помышле́нием: / угото́вайте пути́ пра́выя Христу́ гряду́щему, глаго́лющ, / я́ко да Креще́нием очи́стит обветша́вшия ны, / разреша́я пе́рвое осужде́ние.

 

Ин. Ирмос: Услы́шах слух Твой и убоя́хся, / разуме́х дела́ Твоя́ / и ужасо́хся, Го́споди.

Всю напои́ша вселе́нную словесы́ Боже́ственными / Христо́вы великому́ченицы / и лесть упраздни́ша.

Бо́га́тство некрадо́мо обрето́ша вои́стинну страстоте́рпцы, / бога́тство, сла́ву и све́тлость земны́х оплева́ша.

Вооружи́вшеся страстоте́рпцы Христо́вым ору́жием, / мучи́телево суровство́ все в сем низложи́ша.

Богородичен: Ма́ти Чи́стая, / Благослове́нная Свята́я Де́во, / пою́щия Тя спаса́й от вся́каго обстоя́ния.

 

Ин. Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, / не хода́тай, ни А́нгел, но Сам, Го́споди, вопло́щся, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ты, телесе́ преизря́дствующи добро́тами, / была́ еси́ мно́гим отречена́, не полу́чшим раче́ния. / Те́мже, изнури́вши себе́, причасти́лася еси́ Боже́ственный красоты́.

Претерпе́ла еси́, я́ко И́ов, теле́сное озлобле́ние, / не изрекла́ еси́ сло́ва, кончи́ну привлача́щаго, / ле́том и естество́м же преше́дши, Боже́ственное прия́ла еси́ жили́ще.

Уедини́ся от сро́дников, и роди́телей, и стяжа́ния, / Христа́ еди́наго и́шущи некрадо́мо бога́тство и неиждива́емое, / с Ни́мже Вы́шния сла́вы яви́лася еси́ прича́стница.

Богородичен: Рождество́ Твое́ Ада́ма от тли изба́ви, кроме́ тле́ния человекоде́льнаго, / и́бо па́че челове́ка бысть зача́тие. / Те́мже тле́ния и зол мя, Отрокови́це, изба́ви.

Песнь 5.

Ирмос: Свет Твой незаходи́мый возсия́й, Христе́, / в сердца́ ве́рно пою́щих Тя, / мир подава́яй нам па́че ума́. / Тем от но́щи неве́дения ко дню све́том Твои́м теку́ще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Ми́ра, Христе́, сый Царь, / вражды́ средосте́ние разори́л еси́, / пло́ти подо́бием яви́вся су́щим на земли́. / Те́мже прише́ствие Твое́ ви́дев, Иоа́нн дивля́шеся со стра́хом, / рукоположи́ти Тя повелева́емь.

Змие́в главы́ сокруши́ти Христо́с спеша́, / ны́не гряде́т вода́ми и трепе́щущему вопие́т Крести́телю: / простри́ твою́ ру́ку, и прикосни́ся верху́ Моему́, / и у́жас отряси́, соверша́я повеле́нное.

Сказа́ше проро́к благода́ть иногда́ Креще́ния Боже́ственным Ду́хом, / порази́в Иорда́нския струи́ ми́лотию, я́же раздели́шася, / нам путетворя́щия возрожде́ние Боже́ственное в них я́вльшагося Христа́.

 

Ин. Ирмос: У́тренююще, Сло́ве, в сла́ву Твою́ и хвалу́, / восхваля́ем непреста́нно о́браз Креста́ Твоего́, / Его́же дал еси́ нам ору́жие в по́мощь.

Му́дрии страда́льцы, ве́ры ору́жницы, / му́ки до́блественне враго́в пребеззако́нных победи́вше, ку́пно венцы́ прия́ша.

Ни ласка́ние, ни лесть, / ни сла́ва земны́х возмо́же отсещи́ ве́ры ва́шея тече́ние, страда́льцы, / те́мже и ра́дуетеся.

Предстоя́ще престо́лу сла́вы Госпо́дни, / со А́нгелы непреста́нно моли́теся / да́ти прегреше́ний очище́ние ве́рою пою́щим вас.

Богородичен: Всесвята́я Де́во Обра́дованная, / ро́ждшая в ле́те Сло́во па́че сло́ва, / моли́ Его́ спасти́ ду́ши на́ша.

 

Ин. Ирмос: Све́та Пода́телю / и веко́в Тво́рче, Го́споди, / во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас: / ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Храм была́ еси́ обита́ющаго в чи́стых ду́сех Сло́ва, му́драя, / осия́ла бо еси́ ты воздержа́ния мно́гими боле́зньми души́ твоея́ добро́ту, пресла́вная.

Плоть умертви́ла еси́, обагре́нную есте́ственною благода́тию боле́зньми мно́гими, / уясня́ющи па́че све́том доброде́телей душе́вный о́браз, / све́тло сия́ющий.

Вещь телесе́ души́ твоея́ ко Христу́ жела́нием распали́вши, / ты ны́не с невеще́ственными невеще́ственно вои́стинну А́нгелы сра́дуешися, / Бо́га смотря́ющи.

Богородичен: Главы́ сокруши́ Глава́ благочести́вых, Всечи́стая, / струя́ми ны́не гнездя́щихся змие́в, / Рожде́йся из Твоея́ утро́бы без се́мене вои́стинну.

Песнь 6.

Ирмос: Весь от страсте́й безме́рных содержу́ся / и ки́том зол снизпадо́х, / но возведи́ из истле́ния мя, Бо́же, / я́коже пре́жде Ио́ну, / и ве́рою безстра́стие ми да́руй, / я́ко да во гла́се хвале́ния и спасе́ния ду́хом пожру́ Ти.

Милосе́рдие щедро́т Христо́с показу́я, / в ра́бии зра́це Непреме́нный прихо́дит к рабу́, прося́ Креще́ния, / от рабо́ты восхища́я челове́чество, / Его́же уди́влься прише́ствию, ужаса́ется и стра́хом одержи́м быва́ет.

Ка́ко Тя ре́чныя струи́ прии́мут, нестерпи́маго Огня́, ны́не иду́ща? / Ка́ко обнаже́ние Небе́снии ви́дят А́нгели? / Ка́ко ру́ку Иоа́нн простре́т на Тя, / Сло́ве Бо́жий Пребезнача́льне, / того́ от земли́ созда́вшаго?

Мо́ре разделя́ется, бежа́ще, показа́ но́вым лю́дем Боже́ственное прехожде́ние, / е́же соде́ла в реце́, пло́тию прише́д, / И́же из ка́мене пресла́вно источи́в во́ду. / Сего́ я́ко Бо́га просла́вим, на́ше сокруше́ние назда́вшаго.

 

Ин. Ирмос: Ио́на из чре́ва а́дова вопия́ше: / возведи́ от тли живо́т мой. / Мы же Тебе́ вопие́м: / Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Упраздни́ша и́дольскую лесть му́ченицы, на суди́щи стра́ждуще, / и нече́стие все потреби́ша от земли́ страда́нием свои́м.

Предпоста́ви враг и гони́тель ве́ры своя́ служи́тели / мечми́, я́коже а́гнцы, убива́ти вас го́рько, му́ченицы сла́внии.

Я́коже ви́де лик святы́х мучи́тели, вооруже́нныя мечми́, му́жески вопия́ше: / во́ини Христо́вы есмы́, о мучи́телю!

Богородичен: Его́же родила́ еси́, Богоро́дице, несказа́нно, Бо́га на́шего, / моля́щи не преста́й изба́вити от бед пою́щия Тя, Чи́стая Присноде́во.

 

Ин. Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся:

Просвети́вшися заре́ю духо́вною, / вся́кое наслажде́ние отри́нула еси́ плотско́е, я́ко но́щно, / до́брых бо уязви́лася еси́ жела́нием.

Облиста́ твоя́ светоно́сная днесь па́мять, / издале́ча просвеща́ющи душ омраче́ние, / мона́хов подвиза́ющихся удобре́ние.

Чистоту́ де́вства соблюла́ еси́, почита́ющи черто́г нетле́нный: / Христа́ бо жела́нием разжегла́ся еси́, / стра́ннаго Жениха́ твоего́.

Богородичен: Да сла́вы испо́лнимся, / прии́де в безсла́вное челове́чество сла́вы Госпо́дь. / Я́коже челове́к, мы́емь, / Твой Сын челове́ки просла́ви.

Катавасия: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

Кондак предпразднства, глас 4:

Во струя́х днесь Иорда́нских быв, Госпо́дь / Иоа́нну вопие́т: / не убо́йся крести́ти Мя, / спасти́ бо приидо́х / Ада́ма первозда́ннаго.

Икос: Не истязу́ю тя, Крести́телю, преде́лы преходи́ти, / не глаго́лю тебе́: / рцы Ми, я́же глаго́леши беззако́нным и учи́ши гре́шники. / То́чию крести́ Мя молча́ и ча́я, я́же от Креще́ния: / прии́меши бо сего́ ра́ди досто́инство, е́же не бысть А́нгелом, / и́бо всех проро́ков бо́льша тя сотворю́. / От о́ных у́бо ни еди́н я́ве Мя ви́де, / но во о́бразех, и се́нех, и гада́ниих, / ты же пред тобо́ю стоя́ща ви́дел еси́, / спасти́ бо приидо́х Ада́ма первозда́ннаго.

Песнь 7.

Ирмос: Проидо́ша, я́ко черто́г, пе́щный пла́мень нестерпи́мый / и́же за благоче́стие иногда́ о́троцы святи́и, показа́вшеся я́ве, / и, согла́сно воспева́юще, песнь поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Христо́с спасе́ние яви́ся, просвеще́ние да́руя. / Да ра́дуется Не́бо, о́блацы же да кропя́т и́стинно пра́вду, взыва́ющим: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Руно́, е́же прови́де Гедео́н, полна́ ча́ша воды́ иска́павшия / я́ве Твое́ Креще́ние ска́зоваше, Христе́, е́же подае́ши, крести́вся, воспева́ющим: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Сла́ныя безча́дствующия Елиссе́й исцеля́я во́ды, / благоча́дие честны́я купе́ли прообрази́, хотя́щее бы́ти та́инственно, воспева́ющим: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

 

Ин. Ирмос: Пещь горя́щую ороси́л еси́, Спа́се, / о́троки спасл еси́, пою́щия и глаго́лющия: / благослове́н еси́ во ве́ки, / Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Коне́ц муче́ния прия́сте ку́пно, / мече́м умерщвля́еми с жена́ми и детьми́, Христу́ вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Ра́довахуся святи́и, зря́ще себе́, мечи́ скончава́емыя, / и ве́рою взыва́ху: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Нечести́вых свере́петво потреби́ся от земли́, / и бо́зи падо́ша на зе́млю / и сокруши́шася му́ченик испове́данием, и венцы́ прия́ша.

Богородичен: Спаса́й па́ству Твою́, Всесвята́я Чи́стая, от вся́каго обстоя́ния, / я́ко еди́на Предста́тельница ро́да на́шего, / Благослове́нная Богоро́дице Всепе́тая.

 

Ин. Ирмос: Богопроти́вное веле́ние / беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ есть. / Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, / Сын благослове́н и препросла́влен.

Зле умышля́я, сопроти́вный души́ твоея́ кре́пость умягчи́ти неду́гами покуша́шеся, / и И́ова прирази́выйся терпе́нию, му́дре боле́зньми отража́шеся, / твои́м терпе́нием, му́драя, уязвля́яся.

Твоя́ ны́не уклони́ся от треволне́ний жития́ к благоути́шному душа́ приста́нищу, / бога́та су́щи добро́тами в Боже́ственных пребыва́ниих, му́драя, / иде́же проугото́вися твои́м терпеливострада́нием мно́гим поко́ище.

Му́дре наста́вила еси́ во о́бщем житии́, ме́сто, глаго́лющи, измени́ти никогда́же, / вели́ких бо хода́тайственно воздая́ний терпе́ние, / словесы́ же и делесы́ по́льзовати мона́шествующия вои́стинну не облени́лася еси́.

Богородичен: Водно́е естество́ от греха́ мя измыва́ет / Рождества́ Твоего́ па́че естества́ му́дростию, / Бо́га бо очище́ние, Творца́ све́та, очища́ет, Богоневе́сто, / мно́гими оскверни́вшагося, Де́во, согреше́ньми.

Песнь 8.

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго пока́за о́браз, огнеро́сная пещь дре́вле: / огнь бо не опали́ ю́ныя де́ти, / Христо́во явля́я безсе́менное от Де́вы Боже́ственное Рождество́. / Тем, воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода, и превозно́сит во вся ве́ки.

Хвалу́ велегла́сно Влады́це возсле́м: / прии́де, яви́ся, / восхо́дит на во́ды, и обнажа́ется, Не́бо о́блаки одева́яй, / и креща́ется, очища́я ны воспева́ющия: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Прииди́те мы́сленно, ко Иорда́ну и́дем, / виде́ние ве́лие в нем у́зрим, / Иису́с бо, просвеще́ние, прихо́дит и раба́ преклоня́ется дла́ни, с тре́петом вопию́ща: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Угль, Его́же прови́де Иса́ия, / в вода́х Иорда́нских разгоре́вся, / попали́ вещь всю грехо́в и подаде́ сокруше́нным назда́ние. / Те́мже, воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

 

Ин. Ирмос: Еди́наго Безнача́льнаго Царя́ Сла́вы, / Его́же благословя́т Небе́сныя си́лы / и трепе́щут чи́ни А́нгельстии, / по́йте, свяще́нницы, / лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Еди́наго Благоутро́бнаго Царя́ Сла́вы испове́дающе, / му́дрии страда́льцы прия́ша по́чести побе́ды, вопию́ще благодерзнове́нно: / лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Тве́рдо проти́вишася Христо́вы страда́льцы к мучи́телем, / стра́ждуще до́блественне, победи́ша и́дольскую лесть, вопию́ще благодерзнове́нно: / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́коже адама́нта, до́блии ору́жницы, / мучи́телей преще́ния и му́ки победи́вше, ра́достно вопия́ху: / по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Богородичен: Еди́наго Благоутро́бнаго Преве́чнаго Сло́ва, / из Де́вы в после́дняя ро́ждшагося и спа́сшаго челове́ческий род, / по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

 

Ин. Ирмос: В пещь о́гненную:

На земли́ живу́щи, к земли́ блаже́нных вои́стинну дости́гнута вожделе́ла еси́, / иде́же чи́ни А́нгельстии, преподо́бных и по́стников, дев, живу́ще, / ве́чно песносло́вят Христа́ во ве́ки вся.

Добро́тою естества́ лу́чши мно́гих су́щи, о души́ попекла́ся еси́, / я́ко вид добро́ты душе́вныя му́дре сохрани́вши, / те́мже добро́ту теле́сную угаси́вши, / распали́лася еси́ воздержа́нием души́ твоея́.

Бодр ум к Бо́гу преусе́рдием душе́вным ты стяжа́вши, / ко́зни льсти́ваго мудреца́ злых до конца́ успи́ла еси́, сла́вная, / и ны́не, у́спши, живе́ши во ве́ки.

Богородичен: Обнови́ти земны́я Сын Твой восхоте́в, / ко Иорда́ну я́ко Челове́к тщи́тся, Чи́стая, кра́йния ра́ди любве́: / та́мо бо всех сокру́шшаго сотре́, обновля́ет моли́твами Твои́ми мир.

Катавасия: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, / по́йте, дела́, я́ко Го́спода, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Неизглаго́ланное Де́вы та́инство: / Небо бо Сия́, и Престо́л Херуви́мский, / и светоно́сный Черто́г показа́ся / Христа́ Бо́га Вседержи́теля, / Сию́ благоче́стно я́ко Богоро́дицу велича́ем.

Та́инство стра́нное зрю и пресла́вное: / Иису́с гряде́т во́лею к реце́ Иорда́ну, вопия́ Иоа́нну: / твою́ десни́цу Ми, дру́же, взаи́мствуй, / стра́шная соверша́ющему лю́дем Мои́м в снабде́ние.

Пусты́нная Иорда́нская да процвету́т, / и́же во тьме лежа́щии, вели́к яви́ся вам Свет. / Ви́девше, взыгра́йте: / Христо́с от Галиле́и приходя́й, пло́тию крести́тися от раба́ хо́щет.

Возвесели́ся ны́не, Иорда́не, и лику́й, / Иоа́нне, взыгра́й, вся вселе́нная ра́дуйся: / се яви́ся Христо́с, и обнажа́ется и креща́ется, / во оде́жду облача́я нетле́ния челове́чество.

 

Ин. Ирмос: Па́че естества́ Ма́терь и по естеству́ Де́ву, / Еди́ну в жена́х Благослове́нную, / пе́сньми, ве́рнии, Богоро́дицу велича́ем.

Попра́вше вся идолослуже́ния ве́рою страстоте́рпцы Христо́вы, / Боже́ственное тече́ние сконча́вше благоче́стно и ве́рою утверди́ша.

Земна́я вся презре́вше ве́рою страстоте́рпцы Христо́вы, вку́пе усе́рдно пострада́вше, / от Бо́га прия́ша врачева́ния.

Страстоте́рпцы му́жески вооружи́вшеся ве́рою, / Госпо́дним кресто́м ополче́ния низложи́ша вра́жия и венцы́ прия́ша.

Богородичен: Во чре́ве заче́ншая непостижи́мое Сло́во / и Сие́ без се́мене нам ро́ждшая, / моли́ приле́жно спасти́ся душа́м на́шим.

 

Ин. Ирмос: Безнача́льна Роди́теля:

Уясни́вшися добро́тами де́вства, сла́вная, / тебе́ саму́ю украси́ла еси́ венце́м воздержа́тельнаго жития́, / те́мже сугу́бым венце́м венча́ тя стра́нный Жени́х твой, / Его́же уязви́лася еси́ ты любо́вию.

Наде́жда не посрами́, Синклитики́е, тя, всечестна́я, бу́дущих, / ю́же име́ла еси́ в се́рдце твое́м: / ны́не бо прия́ла еси́ боле́зней воздая́ния от Спа́са, / за я́же воздержа́ния всяк вид прешла́ еси́.

В кре́пость и утвержде́ние, честна́я, Христа́ оде́ялася еси́ / и в зе́млю ты киче́ние пони́зила еси́ глаго́лавшаго на Высоту́ непра́вду. / Те́мже тя венце́м побе́ды украси́ побе́ды Пода́тель Иису́с.

Богородичен: О Тебе́ пра́отца паде́ние кре́пость прия́т, / поити́ да́льше кре́пости не иму́щее: / Креще́нием бо Сы́на Твоего́ вся́ка зло́ба ны́не погрузи́ся. / Те́мже вино́вну Тя очище́ния пропове́даем.

Катавасия: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Светилен.
Подобен: Ду́хом во святи́лищи:

Я́ко ви́де Тя обнаже́на Иорда́н, / с тре́петом к су́щему от непло́дове рече́: / оста́ви, о Иоа́нне, крести́тися Го́спода, / огне́м и Ду́хом очища́ющаго всю тварь, / на сие́ бо прии́де, освяти́ти земны́я и во́дное естество́.

Слава, и ныне: Из Де́вы возсия́вый в Вифлее́ме пло́тию / ко Иорда́ну ны́не тщи́тся, скве́рну отмы́ти земноро́дных, / к све́ту приводя́ во тьме су́щия Креще́нием Боже́ственным.

На хвалитех стихиры, на 4, глас 6.
Подобен: А́нгельския предыди́те си́лы:

Что не домышля́ешися, Крести́телю, смотре́ния, / е́же соверша́ю за всех спасе́ние? / Дре́вняя оста́ви ны́не, и помышля́й поле́зная. / Ве́руй Бо́гу соше́дшему / и, приступи́в, Мне послужи́: / Бог бо приидо́х за благоутро́бие / Ада́ма очи́стити от паде́ния.

Взе́мляй на́ша грехи́ на ра́мена, / прише́л еси́, Иису́се, к струя́м Иорда́нским, / аз же ужасо́хся Твоего́ стра́шнаго прише́ствия. / Ка́ко у́бо ми вели́ши крести́ти Тя? / Сам мя очи́стити прише́л еси́. / И ка́ко Креще́ния от мене́ про́сиши, / всех Очище́ние?

Естества́ Моего́ непости́жное Сло́во, / в ра́бий же зрак оде́явся, / приидо́х на Иорда́н, / ника́коже Мене́ отрецы́ся. / Гряди́, не бо́йся, прибли́жися ко Мне, / десни́цу на верх Мой положи́в, возопи́й: / благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

О, па́че ума́, безме́рныя Твоея́ нищеты́, Сло́ве Бо́жий! / Мене́ ра́ди, па́дшаго, / позна́х Тя, за милосе́рдие во Ада́ма обле́кшася / и су́щия от Ада́ма обновля́юща, / и повину́яйся Твоему́ веле́нию, ве́рно зову́ Тебе́: / благослове́н, явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Слава, глас и подобен тойже:

С тре́петом служа́ Иоа́нн Влады́це, / ра́дуется душе́ю и вопие́т с весе́лием: / сра́дуйтеся мне, вси ро́ди пра́отца, / прии́де бо ча́яние на́ше, / при́иде на Иорда́н Христо́с, / вся от греха́ Ада́мова очи́стити, я́ко Благоутро́бен.

И ныне, глас и подобен тойже:

Воспои́м, лю́дие, Рожде́нному от Де́вы / и в реце́ кре́щшемуся Иорда́не, / и к Нему́ возопии́м: / Царю́ вся́кия тва́ри, / да́руй нам неосужде́нно / чи́стою со́вестию ве́рно дости́гнути / Твое́ свято́е из ме́ртвых тридне́вное воста́ние.

На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: До́ме Евфра́фов:

Се Царь, / се ча́яние Изра́илево прии́де. / Лю́дие, ра́дуйтеся, / Свет бо явля́ется.

Стих: Сего́ ра́ди помяну́х Тя / от земли́ Иорда́нски и Ермонии́мски.

Узре́ся су́щим / на земли́ с пло́тию, / Боже́ственный ны́не Свет / су́щим во тьме яви́ся, / и всем благода́ть возсия́.

Стих: Ви́деша Тя во́ды, Бо́же, / ви́деша Тя во́ды и убоя́шася.

Свети́льниче Све́ту, / заре́ Со́лнцу, / предтече́ Сло́ву, / дру́же Жениху́, / проро́че, послужи́.

Слава, и ныне, глас 8. Анатолиево:

Иоа́нне Крести́телю, / во утро́бе позна́вый Мя, А́гнца, / на реце́ Ми послужи́, / со А́нгелы Ми слу́жбу принеси́: / просте́р, косни́ся руко́ю твое́ю верху́ Моему́ пречи́стому / и, егда́ у́зриши го́ры трепе́щущия / и Иорда́н возвраща́ющся, с си́ми возопи́й: / воплоти́выйся от Де́вы в на́ше спасе́ние, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

По Бла́го есть: Трисвятое. По О́тче наш, тропарь.

Таже ектении: И отпуст.

 

В оглавление.

 


Месяца января в 6-й день

СВЯТОЕ БОГОЯВЛЕНИЕ.
КРЕЩЕНИЕ ГОСПОДА БОГА
И СПАСА НАШЕГО ИИСУСА ХРИСТА

ПОСЛЕДОВАНИЕ ЧАСОВ,
ПЕВАЕМЫХ В НАВЕЧЕРИИ ПРОСВЕЩЕНИЯ.
ЧАС ПЕРВЫЙ

В начале втораго часа знаменует в кампан, и, собравшеся во храм, облачится иерей в фелонь, диакон же в стихарь. И поставляет параекклисиарх аналогий украшен прямо царских врат, и вжигают свещу на свещнице. Иерей же исходит со Евангелием во храм или в трапезу царскими враты, предходящу ему диакону с кадилом. И полагает иерей святое Евангелие на аналоге и, став пред аналогом, творит начало по обычаю. И по начале чтец: Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́. И Царю́ Небе́сный: и прочая. И по возгласе кадит священник святое Евангелие на аналогии окрест, и прочия иконы, и храм весь, и настоятеля, и братию.

Чтец же чтет: Ами́нь. Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сына́, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Таже чтец: Ами́нь. Го́споди, поми́луй, 12, Сла́ва, и ны́не:

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом 5.

Глаго́лы моя́ внуши́, Го́споди, разуме́й зва́ние мое́. Вонми́ гла́су моле́ния моего́, Царю́ мой и Бо́же мой, я́ко к Тебе́ помолю́ся, Го́споди. Зау́тра услы́ши глас мой: Зау́тра предста́ну Ти, и у́зриши мя. Я́ко Бог, не хотя́й беззако́ния, Ты еси́, не присели́тся к Тебе́ лука́внуяй, ниже́ пребу́дут беззако́нницы пред очи́ма Твои́ма. Возненави́дел еси́ вся, де́лающия беззако́ние. Погуби́ши вся, глаго́лющия лжу, му́жа крове́й и льсти́ва гнуша́ется Госпо́дь. Аз же мно́жеством ми́лости Твоея́ вни́ду в дом Твой, поклоню́ся ко хра́му свято́му Твоему́ в стра́се Твое́м. Го́споди, наста́ви мя пра́вдою Твое́ю, враг мои́х ра́ди испра́ви пред Тобо́ю путь мой. Я́ко несть во усте́х их и́стины, се́рдце их су́етно, гроб отве́рст горта́нь их, язы́ки свои́ми льща́ху. Суди́ им, Бо́же, да отпаду́т от мы́слей свои́х, по мно́жеству нече́стия их изри́ни я́, я́ко преогорчи́ша Тя, Го́споди. И да возвеселя́тся вси, упова́ющии на Тя, во век возра́дуются, и всели́шися в них. И похва́лятся о Тебе́ лю́бящии И́мя Твое́. Я́ко Ты благослови́ши пра́ведника, Го́споди, я́ко ору́жием благоволе́ния венча́л еси́ нас.

Псалом 22.

Госпо́дь пасе́т мя, и ничто́же мя лиши́т. На ме́сте зла́чне, та́мо всели́ мя, на воде́ поко́йне воспита́ мя. Ду́шу мою́ обрати́, наста́ви мя на стези́ пра́вды и́мене ра́ди Своего́. А́ще бо и пойду́ посреде́ се́ни сме́ртныя, не убою́ся зла, я́ко Ты со мно́ю еси́, жезл Твой и па́лица Твоя́, та мя уте́шиста. Угото́вал еси́ пре́до мно́ю трапе́зу, сопроти́в стужа́ющим мне, ума́стил еси́ еле́ом главу́ мою́, и ча́ша Твоя́ упоява́ющи мя, я́ко держа́вна. И ми́лость Твоя́ пожене́т мя вся дни живота́ моего́, и е́же всели́ти ми ся в дом Госпо́день, в долготу́ дний.

Псалом 26.

Госпо́дь просвеще́ние мое́ и Спаси́тель мой, кого́ убою́ся? Госпо́дь Защи́титель живота́ моего, от кого́ устрашу́ся? Внегда́ приближа́тися на мя зло́бующим, е́же сне́сти пло́ти моя́, оскорбля́ющии мя и врази́ мои́, ти́и изнемого́ша и падо́ша. А́ще ополчи́тся на мя полк, не убои́тся се́рдце мое́, а́ще воста́нет на мя брань, на Него́ аз упова́ю. Еди́но проси́х от Го́спода, то́ взыщу́: е́же жи́ти ми в дому́ Госпо́дни вся дни живота́ моего́, зре́ти ми красоту́ Госпо́дню и посеща́ти храм святы́й Его́. Я́ко скры мя в селе́нии Свое́м в день зол мои́х, покры́ мя в та́йне селе́ния Своего́, на ка́мень вознесе́ мя. И ны́не се вознесе́ главу́ мою́ на враги́ моя́. Обыдо́х и пожро́х в селе́нии Его́ же́ртву хвале́ния и воскликнове́ния, пою́ и воспою́ Го́сподеви. Услы́ши, Го́споди, глас мой, и́мже воззва́х: поми́луй мя и услы́ши мя. Тебе́ рече́ се́рдце мое́: Го́спода взыщу́. Взыска́ Тебе́ лице́ мое́, лица́ Твоего́, Го́споди, взыщу́. Не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́ и не уклони́ся гне́вом от раба́ Твоего́, помо́щник мой бу́ди, не отри́ни мене́ и не оста́ви мене́, Бо́же, Спаси́телю мой. Я́ко оте́ц мой и ма́ти моя́ оста́виста мя, Госпо́дь же восприя́т мя. Законоположи́ ми, Го́споди, в пути́ Твое́м и наста́ви мя на стезю́ пра́вую враг мои́х ра́ди. Не преда́ждь мене́ в ду́ши стужа́ющих ми, я́ко воста́ша на мя свиде́телие непра́веднии и солга́ непра́вда себе́. Ве́рую ви́дети блага́я Госпо́дня на земли́ живы́х. Потерпи́ Го́спода, мужа́йся, и да крепи́тся се́рдце твое́, и потерпи́ Го́спода.

Сла́ва, и ны́не, Аллилу́иа, (3). Го́споди, поми́луй, (3).

Слава, тропарь, глас 4:

Возвраща́шеся иногда́ Иорда́н река́ ми́лотию Елиссе́евою, / возне́сшуся Илии́, / и разделя́хуся во́ды сю́ду и сю́ду, / и бысть ему́ сух путь, и́же мо́крый, / во о́браз вои́стинну Креще́ния, / и́мже мы теку́щее жития́ прехо́дим ше́ствие: / Христо́с яви́ся во Иорда́не освяти́ти во́ды.

И ныне, Богородичен: Что Тя нарече́м, о Благода́тная? / Не́бо, я́ко возсия́ла еси́ Со́лнце Пра́вды. / Рай, я́ко прозябла́ еси́ цвет нетле́ния. / Де́ву, я́ко пребыла́ еси́ нетле́нна. / Чи́стую Ма́терь, я́ко име́ла еси́ на святы́х Твои́х объя́тиях Сы́на, всех Бо́га. / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Таже тропари сия поем по дважды, глас 8.
Творение Софрония, патриарха Иерусалимскаго:

Днесь вод освяща́ется естество́, / и разделя́ется Иорда́н / и свои́х вод возвраща́ет струи́, / Влады́ку зря креща́ема.

И вторый лик тойже тропарь без припева:

И паки первый лик припев: Сего́ ра́ди помяну́х Тя / от земли́ Иорда́нски и Ермонии́мски.

Я́ко Челове́к на реку́ прише́л еси́, Христе́ Царю́, / и ра́бское Креще́ние прия́ти тщи́шися, Бла́же, / от Предте́чеву руку́ / грех ра́ди на́ших, Человеколю́бче.

И вторый лик вторый припев: Ви́деша Тя во́ды, Бо́же, / ви́деша Тя во́ды и убоя́шася.

И паки тойже тропарь.

Слава: Ко гла́су вопию́щаго в пусты́ни: / угото́вайте путь Госпо́день, / прише́л еси́, Го́споди, зрак ра́бий прии́м, / Креще́ния прося́, не ве́дый греха́. / Ви́деша Тя во́ды и убоя́шася. / Тре́петен бысть Предте́ча и возопи́, глаго́ля: / ка́ко просвети́т свети́льник Све́та? / Ка́ко ру́ку положи́т раб на Влады́ку? / Освяти́ мене́ и во́ды, Спа́се, / взе́мляй ми́ра грех.

И ныне, паки тойже.

Таже прокимен, глас 4:

И возгреме́ с Небесе́ Госпо́дь, / и Вы́шний даде́ глас Свой.

Стих: Возлюблю́ Тя, Го́споди, кре́посте моя́, Госпо́дь утвержде́ние мое́.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 62; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.218.156.35 (0.177 с.)