Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Инъ канонъ преподобнаго на 4, гласъ и ирмосъ тойже.
Твоя́ похвалы́ нача́ти хотя́щу ми́, / пода́ждь тво́й ны́нѣ гла́съ медото́чный, преподо́бне, / и́мже правосла́вную уясни́лъ еси́ Це́рковь пѣ́сньми, о́тче Іоа́нне, / я́же твою́ почита́етъ па́мять. Яко му́дръ и остроу́менъ судія́, / изря́днѣйше су́щихъ естество́ смотря́я, / нестоя́щихъ предразсуди́лъ еси́ вѣ́чнующая: / привре́менными бо измѣни́лъ еси́ пребыва́ющая, о́тче Іоа́нне, / идѣ́же тя́ и ны́нѣ Христо́съ просла́ви. Богородиченъ: Превы́шши яви́лася еси́, Чи́стая, вся́кія тва́ри, / ви́димыя же и неви́димыя, Приснодѣ́во. / Зижди́теля бо родила́ еси́, / я́коже благоволи́ воплоти́тися во утро́бѣ Твое́й, / Его́же со дерзнове́ніемъ моли́ спасти́ пою́щія Тя́. Катавасія: Христо́съ ражда́ется – сла́вите, / Христо́съ съ небе́съ – сря́щите. / Христо́съ на земли́ – возноси́теся. / По́йте Го́сподеви, вся́ земля́, / и весе́ліемъ воспо́йте, лю́діе, / я́ко просла́вися. Пѣснь 3. Ирмосъ: Процвѣла́ е́сть пусты́ня я́ко крíнъ Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствіемъ Твои́мъ, / въ не́йже утверди́ся мое́ се́рдце. Уязвля́ема любо́вію Твое́ю, я́ко женихо́вою, Влады́ко, / неоде́ржнымъ стремле́ніемъ страстоте́рпица Варва́ра / все́ оте́ческое безбо́жіе возненави́дѣ. Ни сла́дости красота́, ни цвѣ́тъ добро́ты, ни бога́тство же, / ни сла́дости ю́ностныя услади́ша тя́, Варва́ро сла́вная, / Христу́ уневѣ́стившуюся, до́брая дѣ́во. Къ соверше́ннымъ подвиго́мъ ничто́же яви́ся возбране́ніе не́мощи же́нстѣй, / ни ю́ность во́зраста, Христе́: / неви́димою бо Твое́ю си́лою укрѣпля́ема.
Инъ, преподобнаго: Расточи́лъ еси́ бога́тство, Бо́гу взаи́мъ дая́, / тѣ́мже тебѣ́ на небесѣ́хъ угото́вася Ца́рство; / но и ны́нѣ воздая́ніе, Іоа́нне, прія́лъ еси́ многокра́тное. Прему́дрости тала́нтъ пріе́мъ, / дѣя́ньми украша́я, уясни́лъ еси́, Іоа́нне, Це́рковь Христо́ву, / его́же многоусугубля́еши, и житіе́ оста́вивъ.
Богородиченъ: Чи́ни удиви́шася а́нгельстіи, Пречи́стая, / и человѣ́ческая устраши́шася сердца́ о Рождествѣ́ Твое́мъ. / Тѣ́мже Тя́, Богоро́дицу, вѣ́рою чти́мъ. Катавасія: Пре́жде вѣ́къ отъ Отца́ рожде́нному нетлѣ́нно Сы́ну / и въ послѣ́дняя отъ Дѣ́вы / воплоще́нному безсѣ́менно, / Христу́ Бо́гу возопіи́мъ: / вознесы́й ро́гъ на́шъ, / свя́тъ еси́, Го́споди. Кондакъ преподобнаго, гласъ 4. Пѣснопи́сца и честна́го Богоглаго́льника, / Це́ркве наказа́теля и учи́теля, / и враго́въ сопротивоборца́ Іоа́нна воспои́мъ: / ору́жіе бо взе́мъ – Кре́стъ Госпо́день, / всю́ отрази́ ересе́й пре́лесть / и я́ко те́плый предста́тель къ Бо́гу / всѣ́мъ подае́тъ прегрѣше́ній проще́ніе. Икосъ: Церко́вному наста́внику и учи́телю, и жерцу́, / я́ко таи́ннику неизглаго́ланныхъ, возопіе́мъ согла́сно: / и́же къ Бо́гу твои́ми моли́твами отве́рзи уста́ на́ша / и сподо́би глаго́лати словеса́ уче́ній твои́хъ, / ты́ бо Тро́ицѣ яви́лся еси́ соприча́стникъ, / я́ко друго́е со́лнце облиста́я въ мíрѣ, / чудесы́ и уче́ніи просія́въ, я́ко Моисе́й, / въ зако́нѣ Госпо́дни поуча́яся всегда́, / сло́вомъ и дѣ́ломъ бы́лъ еси́ свѣти́льникъ / и моля́ непреста́нно всѣ́мъ пода́ти прегрѣше́ній проще́ніе. Сѣдаленъ, гласъ 3. Подобен: Красотѣ дѣвства: Въ страда́ніи твое́мъ вся́ удиви́ла еси́, / я́ко претерпѣ́вши мучи́телей ра́ны, / вяза́нія, му́ки и темни́цы, Варва́ро прехва́льная. / Тѣ́мже и вѣне́цъ съ небесе́ тебѣ́ даде́ Христо́съ, / къ Нему́же, возжелѣ́вши усе́рдно, притекла́ еси́; / То́й благода́ть подаде́ тебѣ́, му́ченице, / врачева́нія источа́ти человѣ́комъ. Слава, преподобнаго, гласъ тойже: Труба́ благогла́сна освяще́на, свяще́ннѣйше, на́мъ яви́лся еси́, / пѣснопою́щи обра́зно уче́нія Го́спода и Спа́са конце́мъ, / и твои́ми словесы́ мíръ просвѣти́лъ еси́, Іоа́нне преподо́бне, / Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́мъ ве́лію ми́лость.
И нынѣ, богородиченъ: Боже́ственная ски́нія была́ еси́, Сло́ва, / еди́на Пречи́стая Ма́ти Дѣ́во, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая; / па́че всѣ́хъ мене́, пе́рсть бы́вша, / оскверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, / очи́сти моли́твъ Твои́хъ Боже́ственными вода́ми, / подаю́щи, Чи́стая, ве́лію ми́лость. Крестобогородиченъ: Нескве́рная Агница Сло́ва, нетлѣ́нная Дѣ́ва Ма́ти, / на Крестѣ́ зря́щи повѣ́шена изъ Нея́ безъ болѣ́зни прозя́бшаго, / ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопія́ше: / увы́ Мнѣ́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, / хотя́ изба́вити отъ страсте́й безче́стія человѣ́ка? Пѣснь 4. Ирмосъ: Прише́лъ еси́ отъ Дѣ́вы не хода́тай, ни а́нгелъ, / но Са́мъ Го́споди вопло́щся, / и спа́слъ еси́ всего́ мя человѣ́ка; / тѣ́мъ зову́ ти́: / сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди. Изъ Дѣ́вы ро́ждься, / дарова́лъ еси́ отрокови́цамъ дѣ́вамъ киче́ніе низложи́ти льсти́ваго: / тѣ́мже добропобѣ́дная Варва́ра сего́ горды́ни поруга́ся. Прама́ти, хитростьми́ льсти́ваго прельсти́вшися пе́рвѣе, / пи́щи изгна́на бы́сть ра́йскія: / Варва́ра же, сему́ поруга́вшися, / въ небе́снѣмъ черто́зѣ ны́нѣ водворя́ется. Кресто́мъ Твои́мъ сме́рти си́лу разори́лъ еси́, / тѣ́мже, тѣлесе́ отрокови́ца, Христе́, не пощадѣ́вши, / терпи́тъ до́блественнѣйше ра́ны, Варва́ра, / тве́рдымъ умо́мъ.
Инъ, преподобнаго: Повелѣ́нію Христо́ву повину́вся, оста́вилъ еси́ мірску́ю красоту́, / бога́тство, сла́дость, свѣ́тлость, / Его́же ра́ди, взе́мъ тво́й кре́стъ, / послѣ́довалъ еси́, Іоа́нне му́дре. Сообнища́въ обнища́вшему Христу́, человѣ́ческаго ра́ди спасе́нія, / спросла́вился еси́, я́коже То́й обѣща́ся, / и сца́рствуеши же присноца́рствующему, Іоа́нне. Богородиченъ: Тя́, приста́нище спасе́нія и стѣ́ну необори́му, / Богоро́дице Влады́чице, вси́ вѣ́рніи вѣ́мы: / Ты́ бо моли́твами Твои́ми отъ бѣ́дъ избавля́еши ду́ши на́ша. Катавасія: Же́злъ изъ ко́рене Іессе́ева / и цвѣ́тъ отъ него́, Христе́, / отъ Дѣ́вы прозя́блъ еси́, / изъ горы́, Хва́льный, пріосѣне́нныя ча́щи, / прише́лъ еси́, вопло́щся / отъ Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же: / сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди. Пѣснь 5. Ирмосъ: Хода́тай Бо́гу и человѣ́комъ бы́лъ еси́, Христе́ Бо́же: / Тобо́ю бо Влады́ко, къ свѣтонача́льнику Отцу́ Твоему́, / отъ но́щи невѣ́дѣнія, / приведе́ніе и́мамы. Око́нцы треми́ ба́ни просвѣща́тися повелѣ́вши, / та́инственно написа́ла еси́ креще́ніе, Варва́ро, / Тро́ичнымъ свѣ́томъ души́ свѣтоно́сное су́щее очище́ніе.
Су́щаго Бо́га разже́гшися ре́вностію, / лжеиме́нныхъ бого́въ скверна́вая оплева́ ли́ца, Варва́ра всехва́льная, / руга́ющися отрокови́ца внѣ́шнему міроде́ржцу. Неи́стовства лю́таго о́тча укло́ншуюся Варва́ру, / разсту́пльшися, а́біе гора́ прія́тъ, / я́коже дре́вле приснопа́мятную первому́ченицу Ѳе́клу, / Христу́ чудодѣ́йствовавшу.
Инъ, преподобнаго: Стра́хомъ Христо́вымъ, о́тче, утвержда́емь къ Боже́ственнѣй жи́зни, / плотско́е мудрова́ніе все́ покори́лъ еси́ ду́ху, / твоя́, Іоа́нне, чу́вства очища́я. Очи́стивъ вся́кія скве́рны тѣ́ло, / и у́мъ, и ду́шу тщали́во, Богому́дре, / зарю́ прія́лъ еси́ трисо́лнечную, Іоа́нне, / свѣ́тлыми тя́ богатя́щую дарова́ніи. Богородиченъ: Моли́ Твоего́ Сы́на и Го́спода, Дѣ́во Чи́стая, / плѣне́ннымъ избавле́ніе отъ проти́внаго обстоя́нія, / на Тя́ надѣ́ющимся, ми́рное дарова́ти. Катавасія: Бо́гъ сы́й ми́ра, Оте́цъ щедро́тъ, / Вели́каго совѣ́та Твоего́ Ангела, / ми́ръ подава́юща, посла́лъ еси́ на́мъ: / тѣ́мъ, богоразу́мія къ свѣ́ту наста́вльшеся, / отъ но́щи у́тренююще, / славосло́вимъ Тя́, Человѣколю́бче. Пѣснь 6. Ирмосъ: Во глубинѣ́ грѣхо́внѣй содержи́мь е́смь, Спа́се, / и въ пучи́нѣ жите́йстѣй обурева́емь, / но, я́коже Іо́ну отъ звѣ́ря, / и мене́ отъ страсте́й возведи́ и спаси́ мя. Я́коже обѣща́лся еси́ му́дрость дарова́ти, Спа́се, Богонауче́ну, / Тебе́ ра́ди стоя́щимъ предъ суди́щемъ мучи́телей, / ея́же му́ченица Варва́ра испо́лнися. Безбо́жныхъ ле́сть изобличи́ла еси́ сло́вомъ богому́дрымъ, Варва́ро сла́вная, / терпѣ́ніемъ же дѣ́лъ мучи́телей мудрова́нія удиви́ла еси́. Ра́намъ неща́дно строга́тися, / ру́бы же власяны́ми тве́рдо востира́тися Христа́ ра́ди / непоро́чная страстоте́рпица тѣ́ло предаде́.
Инъ, преподобнаго: Просвѣти́вся Ду́ха благода́тію, / Боже́ственныхъ и человѣ́ческихъ зна́ніемъ веще́й я́сно обогати́вся, / тре́бующимъ, Іоа́нне, незави́стно препо́далъ еси́.
Подо́бнѣ лико́мъ небе́снымъ, му́дре, / Це́рковь правосла́вно украси́лъ еси́, / ликостоя́нныя пѣ́сни приглаша́я Тро́ицѣ Боговѣща́нныя. Богородиченъ: Неискусому́жно, Дѣ́во, родила́ еси́ и вѣ́чнуеши Дѣ́ва, / явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы. Катавасія: Изъ утро́бы Іо́ну младе́нца изблева́ морскíй звѣ́рь, / якова́ прія́тъ, / въ Дѣ́ву же все́льшееся Сло́во / и пло́ть пріе́мшее про́йде сохра́ншее нетлѣ́нну. / Его́же бо не пострада́ истлѣ́нія, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну. Кондакъ, гласъ 4. Въ Тро́ицѣ благоче́стно пѣва́емому, / послѣ́довавши Бо́гу, страстоте́рпице, / и́дольская притупи́ла еси́ чти́лища; / посредѣ́ же по́двига страда́льчествующи, Варва́ро, / мучи́телей преще́нія не устраши́лася еси́, мужему́дренная, / велегла́сно пою́щи при́сно: / Тро́ицу чту́, еди́но Божество́. Икосъ: Уневѣ́стившуюся Христу́ муче́ніемъ Варва́ру, / соше́дшеся, почти́мъ досто́йно: / я́ко да, тоя́ моли́твами па́губы душетлѣ́нныя изба́вльшеся / и губи́тельства, тру́са и паде́жа, житіе́ въ ми́рѣ препрово́димъ, / сподо́бившеся со всѣ́ми святы́ми, отъ вѣ́ка Бо́гу благоугоди́вшими, / ходи́ти во свѣ́тѣ и пѣ́ти съ ни́ми, / удиви́лъ еси́, Спа́се, твоя́ ми́лости / всѣ́мъ человѣ́комъ, вѣ́рою исповѣ́дающимъ: / Тро́ицу чти́мъ, еди́но Божество́. Пѣснь 7. Ирмосъ: Богопроти́вное велѣ́ніе беззако́ннующаго мучи́теля / высо́къ пла́мень вознесло́ е́сть: / Христо́съ же простре́ Богочести́вымъ отроко́мъ ро́су духо́вную, / Сы́й Благослове́нъ и Препросла́вленъ. Иже зе́млю погуби́ти и потреби́ти мо́ре мучи́тель, су́етно свирѣ́пствуя, / я́ко игра́лище, лежи́тъ Варва́ры отрокови́цы подъ нога́ми: / сего́ бо попра́въ, Христо́съ, я́коже пти́цу ху́ду, связа́. Ра́нами нестерпи́мыми твоему́ стру́жему тѣ́лу всему́, / обагре́ну же крове́й ка́плями, / свѣща́ми, претерпѣ́ла еси́, пали́ма по ре́бромъ, / му́ченице всехва́льная, / Христа́ благодаря́щи, Варва́ро сла́вная. О, безчеловѣ́чнаго и немилосе́рдаго / мучи́телей суровства́ и мно́жайшаго безбо́жества! / Сосцы́ бо му́ченицы, я́коже въ мясосѣ́чницѣ, лю́тѣ мечи́ отсѣца́ху, / у́мъ утвержда́ющія Подвигополо́жнику Христу́.
Инъ, преподобнаго: Ре́вностію разжига́емь, / богобо́рныхъ ересе́й вся́кое злоу́міе возрази́лъ еси́ свѣ́тлыми писа́ніи, / убѣли́въ всѣ́мъ я́сно дре́вле сѣ́янная, / му́дрыми, о Іоа́нне, напи́санныя то́нко.
Те́плѣ обличи́лъ еси́ злоиме́нныхъ ученико́въ Ма́нента ху́льное нече́стіе, / разврати́ти покуси́вшееся Це́рковь Христо́ву, / словесы́ и догма́ты твои́ми, о Іоа́нне, / я́же счини́лъ еси́. Богородиченъ: Святы́хъ святѣ́йшую поразумѣва́емъ Тя́, / я́ко еди́ну ро́ждшую Бо́га непремѣ́ннаго, / Дѣ́во нескве́рная, Ма́ти безневѣ́стная: / всѣ́мъ бо источи́ла еси́ вѣ́рнымъ нетлѣ́ніе, / Боже́ственнымъ Рождество́мъ Твои́мъ. Катавасія: Отроцы, благоче́стію совоспита́ни, / злочести́ваго велѣ́нія небре́гше, / о́гненнаго преще́нія не убоя́шася, / но, посредѣ́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: / отце́въ Бо́же, благослове́нъ еси́. Пѣснь 8. Ирмосъ: Пе́щь иногда́ о́гненная въ Вавило́нѣ дѣ́йства раздѣля́ше, / Бо́жіимъ велѣ́ніемъ халде́и опаля́ющая, / вѣ́рныя же ороша́ющая, пою́щія: / благослови́те, вся́ дѣла́ Госпо́дня Го́спода. Яви́ся тебѣ́ Христо́съ во Свѣ́тѣ непристу́пнѣмъ, / заключе́ннѣй, о Варва́ро, въ темни́цѣ, / дерза́ти повелѣва́я, и ра́ны врачу́я, и ра́дость да́руя: / тѣ́мже впери́лася еси́ твоего́ Жениха́ раче́ніемъ. Яви́ся, Христе́, явле́нно прорече́ніе Твое́ испо́лнено: / оте́цъ бо ча́до на сме́рть предае́тъ, / самодѣ́латель же закла́нія бы́въ окая́нный роди́тель Твоея́ му́ченицы. / Тѣ́мже съ небесе́ огне́мъ истреби́ся. Áнгелъ свѣ́телъ оде́ждею свѣтови́дною / тя́, Христа́ ра́ди обнаже́нную, честна́я Варва́ро, одѣ́яше, / я́коже невѣ́сту, обходя́щу стра́сти: / оде́жди бо, му́ченице, совлекла́ся еси́, боже́ственное пріе́мши измѣне́ніе.
Инъ, преподобнаго: Обличи́лъ еси́ я́вѣ, треблаже́нне Іоа́нне, / Несто́ріево раздѣле́ніе, Севи́рово слія́ніе, единово́льное пребезу́міе; / вѣ́ру же единодѣ́йственну, / сія́ніе Правосла́вія всѣ́мъ облиста́въ конце́мъ. Всѣ́я вра́гъ пле́велы обы́чно ерети́ческія въ Це́ркви Христо́вѣ, / сего́ поклоне́нія отмета́тися во ико́нахъ честны́хъ, / но обрѣ́те недре́млюща тя́, всеблаже́нне Іоа́нне, / вся́кое сѣ́мя зло́е искореня́юща. Богородиченъ: Ты́ отъ Отца́ неразлу́чнаго, во чре́вѣ, богому́жно пожи́вшаго, / безсѣ́менно зачала́ еси́ и несказа́нно родила́ еси́, Богороди́тельнице Пречи́стая: / тѣ́мже Тя́, спасе́ніе всѣ́хъ на́съ, исповѣ́даемъ. Катавасія: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пе́щь о́бразъ: / не бо́, я́же прія́тъ, пали́тъ ю́ныя, / я́ко ниже́ о́гнь Божества́ Дѣ́вы, / въ Ню́же вни́де утро́бу. / Тѣ́мъ воспѣва́юще, воспое́мъ: / да благослови́тъ тва́рь вся́ Го́спода / и превозно́ситъ во вся вѣ́ки. Пѣснь 9. Ирмосъ: Безнача́льна Роди́теля Сы́нъ, Бо́гъ и Госпо́дь, / вопло́щься отъ Дѣ́вы, на́мъ яви́ся, / омраче́нная просвѣти́ти, собра́ти расточе́нная, / тѣ́мъ Всепѣ́тую Богоро́дицу, велича́емъ. Сла́вную иму́щи прія́ти кончи́ну мече́мъ, Варва́ро, муче́нія твоего́, / со Іуліанíею вѣнце́въ му́ченическихъ сподо́бльшися, / гла́съ Боже́ственный услы́шала еси́, / исполня́ющій моле́нія твоя́. Твоему́ сочета́вшися ны́нѣ Всецарю́, Жениху́ Христу́, / облиста́ющися сла́вою, Варва́ро, Боже́ственнаго свѣ́та / въ Небе́сныхъ черто́зѣхъ, пѣвцы́ твоя́ назира́й, / страсте́й измѣня́ющи и приводя́щи живу́щему Бо́гу. Исполня́я твое́ проше́ніе, Варва́ро страстоте́рпице, / Христо́съ врачева́нія подае́тъ соверша́ющимъ твою́ вѣ́рою лѣ́тнюю па́мять, / я́ко и́стинно морскíй песо́къ, твоя́ превзыдо́ша благосла́вная чудодѣ́йства.
Инъ, преподобнаго: Научи́лъ еси́ вся́ церко́вныя пѣ́ти сы́ны правосла́вно еди́ницу въ Тро́ицѣ Честну́ю, / воплоще́ніе же Сло́ва Боже́ственное богосло́вити я́вѣ, Іоа́нне, / уясня́я неудобопости́жная мно́гимъ во Свяще́нныхъ Писа́ніихъ. Святы́хъ чи́ны пѣсносло́вивъ, преподо́бне, / чи́стую Богоро́дицу, Христо́ва Предте́чу, / та́же апо́столы, проро́ки съ по́стники и му́дрыя учи́тели, / пра́ведники и му́ченики, / въ тѣ́хъ ны́нѣ водворя́ешися ски́ніихъ. Богородиченъ: Черто́гъ была́ еси́ / и́же па́че ума́ воплоще́нія Сло́ва, Дѣ́во Богороди́тельнице, / одѣ́яна сла́вою добродѣ́телей и испещре́на. / Тѣ́мъ Тя́, Всенепоро́чная, Богоро́дицу возвѣща́емъ. Катавасія: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: / не́бо – верте́пъ, престо́лъ херуви́мскій – Дѣ́ву, / я́сли – вмѣсти́лище, / въ ни́хже возлеже́ Невмѣсти́мый – Христо́съ Бо́гъ, / Его́же, воспѣва́юще, велича́емъ. Свѣтиленъ святыя. Подобенъ: Жены, услышите: Я́ко шипо́къ краснѣ́йшій, / изъ терно́внаго израсла́ еси́ ко́рене, дѣ́во Варва́ро, / же́ртвою, му́ченице, свяще́ннаго страда́нія обагри́вшися кро́вію. / И ны́нѣ боже́ственную твою́ па́мять соверша́ющія любо́вію, спаса́й отъ бѣ́дъ. Слава, преподобнаго: Я́ко Боже́ственъ свѣ́тъ, о́тче на́шъ, Це́ркви возсія́лъ еси́, / пѣ́ній твои́хъ сію́ свѣ́тлостію облиста́въ / и свѣ́томъ нра́ва твоего́, и́мже Христо́вы догма́ты явля́еши укра́шены, / къ Нему́же не преста́й о на́съ моля́ся, Іоа́нне. И нынѣ, Богородиченъ: Вои́стинну Тя́ Богоро́дицу исповѣ́дуемъ, Влады́чице, Тобо́ю спаса́еміи: / и́бо Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, / разори́вшаго Кресто́мъ сме́рть / и къ Себѣ́ привле́кшаго преподо́бныхъ собо́ры, / съ ни́ми же восхваля́емъ Тя́, Дѣ́во. На хвалитехъ стихиры святыя, гласъ 1. Земны́я пи́щи наслажде́ніе презрѣ́вши / и о́тчее бога́тство, / ку́пно же и сла́ву возненави́дѣвши, / Небе́снаго Жениха́ возлюби́ла еси́, / Варва́ро всесла́вная; / мече́мъ бо во главу́ отсѣ́кшися, / съ му́дрыми вошла́ еси́ дѣ́вами къ Жениху́ Христу́. / Тѣ́мже и губи́тельный неду́гъ отгоня́ющи, / вѣ́рныя врачу́еши дѣ́йствомъ Свята́го Ду́ха, / и мо́лишися непреста́нно о душа́хъ на́шихъ. Гласъ 2. Византiево: Посрами́ся лука́вый вра́гъ, / отъ жены́ побѣжде́нъ, / я́ко прама́терь имя́ше дѣ́йство ко грѣху́: / отъ Дѣ́вы бо вопло́щшееся Сло́во Отчее / непрело́жно и несмѣ́сно, / я́ко вѣ́сть Еди́нъ Са́мъ, / кля́тву разруши́ Éѵину и Ада́мову Христо́съ, / вѣнча́вый досто́йно Варва́ру му́ченицу, / и тоя́ ра́ди да́руя мíру очище́ніе / и ве́лію ми́лость. Богозва́нная му́ченица Варва́ра, / на суди́щи стра́ждущи, глаго́лаше: / лю́ты у́бо ны́нѣшнія му́ки, о мучи́теліе, / но ра́достно вѣ́чныя жи́зни воспрія́тіе; / не предпочту́ же отню́дъ земны́хъ па́че небе́сныхъ. / Сего́ ра́ди сѣцы́те, / стружи́те пло́ти и огню́ преда́йте мя́, / ра́дующися, отъиду́ къ Жениху́ моему́ Христу́. / Ея́же моли́твами, Христе́ Бо́же, / ми́лости Твоя́ низпосли́ / и спаси́ ны, тоя́ страда́нія соверша́ющія вѣ́рно. Торжество́ дне́сь страстоте́рпицы Варва́ры, / пріиди́те, лю́діе, воспои́мъ: / тоя́ бо ниже́ ме́чь, ниже́ о́гнь, ниже́ ина́я му́ка, / ниже́ многоплете́нная веліа́ра ловле́нія побѣди́ша. / И къ не́й вѣ́рою возопіе́мъ: / Христа́ моли́, доброму́ченице всесла́вная, / дарова́ти на́мъ ве́лію ми́лость. Слава, гласъ 6, Іоанна монаха: Страда́льческимъ ше́ствовавши путе́мъ, / прароди́тельнаго избѣжа́ла еси́ совѣ́та, Варва́ро всечестна́я, / и я́ко у́бо дѣ́ва мудра́, свѣщу́ нося́щи, / вошла́ еси́ во дворы́ Го́спода твоего́, / и я́ко му́ченица му́жественна, / благода́ть прія́ла еси́ цѣли́ти плотскíя стра́сти. / Но и на́съ, воспѣва́ющихъ тя́, / душе́вныхъ болѣ́зней изба́ви, / къ Бо́гу моли́твами твои́ми. И нынѣ, Богородиченъ: Никто́же, притека́яй къ Тебѣ́, / посра́мленъ отъ Тебе́ исхо́дитъ, Пречи́стая Богоро́дице Дѣ́во, / но про́ситъ благода́ти / и пріе́млетъ дарова́ніе къ поле́зному проше́нію. Или Крестобогородиченъ: Всечи́стая, я́ко ви́дѣ Тебе́, на Крестѣ́ повѣ́шена, / пла́чущи, вопія́ше ма́терски: / Сы́не Мо́й и Бо́же Мо́й, / сладча́йшее Мое́ Ча́до, / ка́ко терпи́ши стра́сть поно́сную? На стиховнѣ октоиха. Мона́ховъ мно́жества / наста́вника тя́ почита́емъ, о́тче на́шъ Іоа́нне. / Твое́ю бо стезе́ю вои́стинну пра́во ходи́ти позна́хомъ. / Блаже́нъ еси́, Христу́ рабо́тавъ, / и вра́жію обличи́лъ еси́ си́лу, / а́нгеловъ собесѣ́дниче, преподо́бныхъ соприча́стниче и пра́ведныхъ; / съ ни́миже моли́ся Го́сподеви / поми́ловатися душа́мъ на́шимъ. И нынѣ, Богородиченъ или Крестобогородиченъ. Не терплю́, Ча́до, ви́дящи Тя́, на дре́вѣ усну́вша, / бо́дрость всѣ́мъ подаю́щаго, / я́ко да и́же дре́вле преступле́нія плодо́мъ / сно́мъ поги́бельнымъ усну́вшимъ, / Боже́ственную и спаси́тельную бо́дрость пода́си, / Дѣ́ва глаго́лаше, пла́чущи, Юже велича́емъ. Славословіе великое [ектеніи и отпустъ]. НА ЛИТУРГІИ. Блаженна отъ канона мученицы, пѣснь 3-я, и преподобнаго пѣснь 6-я. Tропарь святыя, гласъ 8: Варва́ру святу́ю почти́мъ: / вра́жія бо сѣ́ти сокруши́, / и я́ко пти́ца, изба́вися отъ ни́хъ / по́мощію и ору́жіемъ Креста́, всечестна́я. Кондакъ святыя, гласъ 4. Въ Тро́ицѣ благоче́стно пѣва́емому, / послѣ́довавши Бо́гу, страстоте́рпице, / и́дольская притупи́ла еси́ чти́лища; / посредѣ́ же по́двига страда́льчествующи, Варва́ро, / мучи́телей преще́нія не устраши́лася еси́, мужему́дренная, / велегла́сно пою́щи при́сно: / Тро́ицу чту́, еди́но Божество́. Тропарь преподобнаго, гласъ 8: Правосла́вія наста́вниче, / благоче́стія учи́телю и чистоты́, / вселе́нныя свѣти́льниче, / мона́шествующихъ богодохнове́нное удобре́ніе, Іоа́нне прему́дре, / уче́ньми твои́ми вся́ просвѣти́лъ еси́, цѣвни́це духо́вная, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́мъ на́шимъ. Кондакъ преподобнаго, гласъ 4. Пѣснопи́сца и честна́го Богоглаго́льника, / Це́ркве наказа́теля и учи́теля, / и враго́въ сопротивоборца́ Іоа́нна воспои́мъ: / ору́жіе бо взе́мъ – Кре́стъ Госпо́день, / всю́ отрази́ ересе́й пре́лесть / и я́ко те́плый предста́тель къ Бо́гу / всѣ́мъ подае́тъ прегрѣше́ній проще́ніе. Прокименъ, гласъ 4: Ди́венъ Бо́гъ во святы́хъ Свои́хъ, / Бо́гъ Изра́илевъ. Стихъ: Въ це́рквахъ благослови́те Бо́га, Го́спода отъ исто́чникъ Изра́илевыхъ.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 58; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.141.202.54 (0.059 с.) |