Евангелие от Иоанна, зачало 36. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 36.



Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: Аз есмь дверь: Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет. Тать не прихо́дит, ра́зве да укра́дет, и убие́т, и погуби́т: аз приидо́х, да живо́т и́мут и ли́шше и́мут. Аз есмь па́стырь до́брый: па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за о́вцы. А нае́мник, и́же несть па́стырь, ему́же не суть о́вцы своя́, ви́дит во́лка гряду́ща и оставля́ет о́вцы, и бе́гает, и волк расхи́тит их, и распу́дит о́вцы. А нае́мник бежи́т, я́ко нае́мник есть и неради́т о овца́х. Аз есмь па́стырь до́брый, и зна́ю Моя́, и зна́ют Мя Моя. Я́коже зна́ет Мя Оте́ц, и Аз зна́ю Отца́, и ду́шу Мою́ полага́ю за о́вцы. И и́ны о́вцы и́мам, я́же не суть от двора́ сего́, и ты́я Ми подоба́ет привести́: и глас Мой услы́шат, и бу́дет еди́но ста́до, и еди́н па́стырь.

Ин 10:9–16

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами святи́теля Нико́лая, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

Насле́дниче Бо́жий, / соприча́стниче Христо́в, / служи́телю Госпо́день, свя́те Нико́лае, / по и́мени твоему́ та́ко и житие́ твое́: / спросия́ бо седи́не ра́зум, / свиде́тельствоваше све́тлость лица́ твоего́ душе́вное незло́бие, / изве́ствоваше кро́тость сло́ва молчали́вое. / Жизнь твоя́ сла́вна и успе́ние со святы́ми, / моли́ о душа́х на́ших.

Канон Богородицы со ирмосом на 6. И святаго два канона на 8.

Канон Богородицы, глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу, / сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою / и спа́сшему Изра́иля, / я́ко просла́вися.

Прему́дрости бе́здну ро́ждшая, / ка́пли му́дрости ми исто́чник благода́тно точа́щий, Чи́стая, низпосли́, / песносло́вити благода́тей Твои́х пучи́ну.

Пою́ Тя, Всепе́тая, Ю́же воспева́ют А́нгелов чи́ни, / я́ко Бо́га ро́ждшую препе́таго, / Его́же вся тварь воспева́ет, я́ко просла́вися.

Ин канон святаго, глас 2, егоже краегранесие:
Тебе́, Нико́лае, воспева́ю Боже́ственное пе́ние.
Творение Феофаново. Песнь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися.

Венцено́сец престо́лу Христо́ву, прему́дре Нико́лае, / предстоя́ со А́нгельскими во́инствы, / просвеще́ние ми да́руй, озаря́ющее души́ моея́ омраче́ние, / я́ко да восхвалю́, ра́дуяся, твою́, всеблаже́нне, па́мять.

Прославля́яй вся Госпо́дь Того́ сла́вящия, / тя ве́рным прибе́жище даде́, / напа́стей избавля́юща притека́ющия к твоему́ кро́ву, Нико́лае, / и призыва́ющия тя ве́рою и любо́вию, пресла́вне.

Богородичен: Сравни́тися жела́ние ми вложи́в змий вселука́вый, Соде́телю, / я́ко пле́нника, восхи́ти. / Тобо́ю же, Всечи́стая, воззва́н бых, / обожи́вся и́стиннейше: / Ты бо, о Богома́ти, / мене́ обожи́вшаго родила́ еси́.

Другий канон по алфавиту,
кроме Троичнов и Богородичнов, глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Христо́с ражда́ется – сла́вите! / Христо́с с Небе́с – сря́щите! / Христо́с на земли́ – возноси́теся! / По́йте Го́сподеви, вся земля́, / и весе́лием воспо́йте, лю́дие, / я́ко просла́вися.

Недоуме́нным язы́ком и устна́ми, похвале́ние ма́лое и моле́ние / принести́ твоему́, Нико́лае, приидо́х Богоподража́нному преизя́ществу; / но, я́ко богатода́вец, Спа́са и Бо́га ми́лостива пода́ждь ми.

Челове́к сый Небе́сный, равноа́нгелен на земли́ яви́лся еси́, / вдов защи́тник гото́вый, и утружда́емых отмсти́тель, / и всем скорбя́щим в беда́х помо́щник, о́тче Нико́лае.

Сказу́ет вся подсо́лнечная, Нико́лае треблаже́нне, / чуде́с твои́х доброде́телей пучи́ну: / ни́щии предста́теля, и сироты́ и вдовы́ пита́теля, / и слепи́и путевожда́, вси же побо́рника.

Троичен: Тро́ицу честву́ю Несозда́нную, / Отца́ и Сы́на со Ду́хом, Существо́ Про́сто, Божество́, / Естество́ Несеко́мое суще́ственне, Три Ипоста́си, / разделя́я Ли́чно и по Ипоста́си.

Богородичен: Безсеме́нно Сло́во зачала́ еси́, / Еди́наго от Тро́ицы, Всенепоро́чная, / и Сего́ пло́тию родила́ еси́, / пребы́вши по рождестве́ Де́ва, я́ко и пре́жде. / Сего́, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га, / о нас при́сно моли́.

Катавасия: Христо́с ражда́ется – сла́вите, / Христо́с с Небе́с – сря́щите. / Христо́с на земли́ – возноси́теся. / По́йте Го́сподеви, вся земля́, / и весе́лием воспо́йте, лю́дие, / я́ко просла́вися.

Песнь 3.

Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, / И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е / и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Небе́с чисте́йшее Царе́во оби́телище, / благода́тно ды́шущий вои́стинну и благово́нный рай, / наде́жду христиа́н, Богороди́тельницу мою́ воспева́ю.

Сло́вом Сло́во породила́ еси́, / сло́вом все к существу́ приве́дшаго слове́сное естество́, ку́пно и безслове́сное, / безслове́сия избавля́ющаго челове́ки, Всеблагослове́нная.

 

Ин. Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая Це́рковь / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Нико́лае блаже́нне, Влады́ки и́скренний учени́к ты быв, / спаса́еши к тебе́ притека́ющия от лю́тых бед и сме́рти го́рькия.

Очи́сти рабы́ Твоя́, грехо́в оставле́ние, я́ко благ, / да́руя, Никола́я, Твоего́ уго́дника, / я́же к Тебе́ хода́тайствы, Многоми́лостиве.

Богородичен: Утоли́ смуще́ние души́ моея́, Пречи́стая, / и жизнь окорми́, Всесвята́я, Бо́га ро́ждшая, / в Не́мже утверди́ся се́рдце мое́.

 

Ин. Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, / Свят еси́, Го́споди.

Скрижа́ль в се́рдцы стяжа́в, Богому́дре, мно́гих доброде́телей, / напи́сану безсме́ртным и пречи́стым пе́рстом Христа́ Бо́га, Нико́лае, / па́че ме́да и со́та сла́дость то́чиши из усте́н твои́х.

Показа́ благода́ть на тебе́ пресла́вне чудеса́, Нико́лае: / чи́стое бо житие́ твое́, вои́стинну зла́та светле́йши, / облиста́ет мра́чныя ду́ши заре́ю Боже́ственнаго Ду́ха.

Живе́ши и по сме́рти, во снех я́ве явля́яся, / и ю́ноши от сме́рти пресла́вно изба́вил еси́, вопия́ я́ве царю́: / не оби́ди муже́й, су́етною за́вистию оклевета́нных.

Троичен: Ми́лостива бу́ди мне, Всесвята́я Тро́ице, Бо́же наш, / безме́рными прегреше́нии оскверни́вшему житие́, / О́тче, Сы́не и Ду́ше Живы́й, / соблюда́ющи мя отвсю́ду, и при́сно неуя́звленна от ско́рби.

Богородичен: Дае́ши, Богоро́дице, спасе́ния наде́жду рабо́м Твои́м / и в ну́ждах, и напа́стех скороте́чными моли́твами соблюда́ти и помога́ти предста́ни: / Ты бо еси́ похвала́ нам, ве́рным, Присноде́во.

Катавасия: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, / свят еси́, Го́споди.

Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Возше́д на высоту́ доброде́телей / и Боже́ственными отту́ду, о́тче, озари́вся сия́нии чуде́с, / пресве́тел вои́стинну яви́лся еси́ мiрови па́стырь, / нам в напа́стех сый предста́тель непобеди́мь; / те́мже, пресла́вно врага́ победи́в, лжу отгна́л еси́ / и челове́ки спасл еси́ от сме́рти, Нико́лае, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, другий седален, глас тойже:

Реку́ исцеле́ний, оби́льне излива́ющую, / и исто́чник тя чуде́с неоску́дный показа́, Нико́лае, ми́лости бе́здна: / тя́жкими бо неду́гами го́рце дручи́мии / и злоключе́ньми жития́ лю́те му́чимии / вся́кия ско́рби целе́бную вои́стинну обрета́ют лечбу́, / те́плое твое́ защище́ние. / Сего́ ра́ди вопие́м ти: / моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ныне, Богородичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, / Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии: / огнь бо всели́ся в Тя Божества́, / и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. / Тем, А́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ / и согла́сно вопие́м Ти: / моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти / покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Песнь 4.

Ирмос: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, / пропове́дал еси́, вопия́: / внегда́ прибли́житися ле́том – позна́ешися, / внегда́ приити́ вре́мени – пока́жешися. / Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сме́рти у́бо вина́ земны́м Е́ва бысть сове́том зми́я; / Ты же, Де́во Чи́стая, ро́ждшая сло́вом Сло́во, / безсме́ртия и жи́зни Хода́таица яви́лася еси́. / Те́мже досто́йно пое́м Тя.

Ду́хом проро́цы предзря́ще Тя, Чи́стая, / го́ру, дверь, трапе́зу, святы́й киво́т, / све́щник, престо́л жи́зни, ста́мну и одр, / Бо́жию Ма́терь в гада́ниих Тя прояви́ша, / и́хже мы зрим сбытие́.

 

Ин. Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щься, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Прибли́жився чи́сте заря́м духо́вным, / светоно́сец был еси́, мiра просвеща́я концы́, / всем предста́тельствуя и вся спаса́я ве́рою, к тебе́ притека́ющия.

Избавля́я от сме́рти, я́ко яви́лся еси́ пе́рвее, Нико́лае, / ю́ноши, преподо́бне. / Та́ко и ны́не мя спаси́ от вся́каго обстоя́ния, / и напа́стей, и бед, всеблаже́нне.

Облиста́л еси́ доброде́телей сия́ньми, всеблаже́нне, / подража́тель преизря́днейший Твоего́ Влады́ки быв, / спаса́еши же, призыва́емь, / благогове́нием и любо́вию тя сла́вящия.

Богородичен: На́йде на Тя Влады́ка тва́ри воплоща́емь, / и спаса́я, я́ко благоутро́бен, всего́ мя челове́ка: / те́мже, ве́рнии, Богоро́дицу Тя сла́вим.

 

Ин. Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный, / приосене́нныя ча́щи / прише́л еси́, вопло́щся / от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Именова́ние твое́, еди́но вои́стинну призыва́емо, / от всех вра́жиих сове́т ско́ро избавля́ет зову́щия тебе́ те́пле, свяще́нне Нико́лае: / я́ко пе́рвее воево́ды изба́вил еси́, / спаси́ и нас от вся́каго лю́таго обстоя́ния.

Престо́лу предстоя́ Бо́жию, моли́ти приле́жно, му́дре, / не преста́й о всех нас, твои́х ве́рных рабе́х, чу́дне Нико́лае, / да огня́ ве́чнаго изба́вимся и от враго́в, / язы́ка лука́ваго и озлобле́ния.

Врачева́ния то́чиши всю́ду ве́рою к тебе́ притека́ющим / и от уз избавля́еши вся. / Те́мже печа́ль на́шу в ра́дость преложи́ / твои́ми Богоприя́тными моли́твами, Нико́лае пресве́тле, / низлага́я го́рдость враго́в на́ших.

Троичен: Безнача́льнаго Божества́ нача́ло Отца́ и Сы́на чту и Ду́ха почита́ю Всесвята́го, / вся́ческих Вседе́тельное, Еди́нственное, Несеко́мое, / Треми́ Характи́ры и Ли́цы разделя́емое при́сно, / еди́но Ца́рство Неразде́льное.

Богородичен: Ты вои́стинну па́че земны́х и Небе́сных честне́йши Еди́на еси́, Богороди́тельнице: / всех бо Творца́ во утро́бе зачала́ еси́, / пло́тию ве́щною оде́яна, ро́ждши без се́мене. / О, новоле́пнаго зре́ния!

Катавасия: Жезл из ко́рене Иессе́ева / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи, / прише́л еси́, вопло́щся от Неискусому́жныя, / Невеще́ственный и Бо́же: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5.

Ирмос: Све́тлый нам возсия́й Свет Присносу́щный, / у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х, / Влады́ко Человеколю́бче, Христе́, Бо́же наш.

Я́ко киво́т, Честна́я, свяще́ния, и я́ко огнеобра́зный престо́л свят, / и я́ко пала́та освяще́нна, Влады́чице, / вмести́ла еси́ Бо́га Вседержи́теля.

Ма́терь неискусому́жная в де́вах, / Ты па́ки Де́ва в ма́терех, еди́на Пречи́стая, яви́лася еси́: / Бо́га бо неизрече́нно родила́ еси́, естество́ воздаю́щаго.

 

Ин. Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мiра, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю.

Боголе́пным житие́м, треблаже́нне, просвеща́емь, / осужде́нныя непра́ведным изрече́нием умре́ти, предста́в, изба́вил еси́, / Влады́це Христу́ зову́щия: / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.

На Небесе́х присносу́щную сла́ву ны́не зря, и неизглаго́ланныя и Боже́ственныя зари́ светле́йшими наслажда́яся сия́нии, / покры́й мя предста́тельством твои́м, преподо́бне, / уго́дниче Христо́в всече́стне.

Богородичен: Да Твой взы́щеши о́браз, погребе́нный страстьми́, Спа́се, / Небе́сных утаи́вся сил, вопло́щься из Де́вы, / яви́лся еси́ Тебе́ зову́щим: / ино́го, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.

 

Ин. Ирмос: Бог Сый мiра, Оте́ц щедро́т, / вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам; / тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Пропове́дует твоя́, о́тче, чудеса́, ны́не Мир, / велича́йшая митропо́лия и Лики́йская епа́рхия, / и вся оте́чествия твоя́ чудоде́йства, / и́миже вся от боле́зней и скорбе́й избавля́еши, Богоблаже́нне Нико́лае.

Пита́тель вдов и оте́ц сиро́т, / помо́щник су́щим в ско́рбех всеизря́днейший, / пла́чущим утеше́ние, па́стырь и путево́ждь всех блудя́щих, Нико́лае, сый, / и нас твои́ми моли́твами от бед изба́ви.

Преста́вился еси́ от земли́ к невеще́ственным оби́телем, / иде́же зри́ши добро́ту неизрече́нную Христо́ву, / и А́нгельским во́инством собесе́дник яви́лся еси́. / Те́мже, со апо́столы и с му́ченики лику́я, / приле́жно Влады́це всех, о́тче Нико́лае, о нас моли́ся.

Троичен: Собезнача́льная Три, Единопресто́льная, Неразде́льнаго же Еди́наго Божества́ сла́влю Самовла́стная Ли́ца я́ве, / И́мже из не су́щаго приведо́хся во е́же бы́ти, со А́нгелы зовы́й: / свят, свят, свят еси́, Го́споди.

Богородичен: Челове́ком спасе́ние всем и упова́ние, / я́же предваря́ющи еди́на и спаса́ющи, / помози́ и ны́не нам, вопию́щим Тебе́, Чи́стая, / и призыва́ющим Тя при́сно во обстоя́нии лю́тых: / Предста́тельницы бо ины́я, ра́зве Тебе́, по Бо́зе не и́мамы.

Катавасия: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам: / тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Песнь 6.

Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: / живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли / и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Заступле́ние ве́рных и печа́льных ра́достное весе́лие, / ра́достию обогати́ духо́вною рабы́ Твоя́, / жела́ющия заступле́ния Твоего́.

Не́бо слове́сное, храм пречи́стый, / святы́й киво́т, красне́йший Бо́жий рай, / в не́мже дре́во жи́зни моея́, да пое́тся.

 

Ин. Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́.

И́же побе́ды, Нико́лае, вене́ц на твое́м версе́ досто́йно положи́ся, / я́ко победи́тель у́бо изря́днейший тя призыва́ющия спаси́.

Умерщвле́на мя, блаже́нне, прегреше́ньми / и страсте́й треволне́ньми погружа́ема, яви́вся, / спаси́ ко приста́нищу Боже́ственныя во́ли.

Богородичен: На Тя наде́жды возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́ / и Тя предста́тельницу полага́ю жи́зни, тве́рду же и непоколеби́му.

 

Ин. Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т; / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: / Его́же, бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Но́вый яви́лся еси́ Авраа́м, Нико́лае, / я́ко единоро́дна бо ны́не приве́л еси́ сы́на Влады́це твоему́, / безкро́вныя же́ртвы принося́ при́сно. / Отону́дуже благослови́лся еси́, я́ко страннолю́бец, о́тче, / и Тро́ицы был еси́ оби́тель Боже́ственна и непоро́чна.

Стра́нна и ужа́сна содева́еши чудеса́, Нико́лае, / по всей земли́ и в мо́ри дале́че бе́дствующим скороте́чными моли́твами предста́тельствуя, / немощны́м врач и ни́щим пита́тель, / побе́ды на враги́ тезоимени́т лю́дем ве́рным явля́яся.

О́ком у́мным прови́дя бу́дущая, / уче́ний пра́вых напо́лнил еси́ вся концы́: / Единосу́щна Отцу́ Сы́на возвеща́я нам, А́риево неи́стовство потреби́л еси́, / столп правосла́вныя ве́ры, честна́я твоя́ предложи́в исправле́ния.

Троичен: Чту и почита́ю Тро́ицу Неразде́льную, Треми́ Ли́цы разделя́емую при́сно, / соединя́емую же Существо́м и Естество́м, я́ко Еди́но Нача́ло, / Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, все́ми держа́вно влады́чествующую / и вся соблюда́ющую, я́ко хо́щет.

Богородичен: Весь вопло́щься во утро́бе Твое́й, Пречи́стая, / Христо́с Бог без се́мене роди́ся: / не стерпе́ бо Свои́х рук созда́ние зре́ти, от льсти́ваго му́чимо, / прии́де рабозра́чным о́бразом челове́ческий род изба́вити.

Катавасия: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т, / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и плоть прие́мшее про́йде сохра́ншее нетле́нну. / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Кондак, глас 3.
Подобен: Де́ва днесь:

В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́, / Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, / положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х / и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти. / Сего́ ра́ди освяти́лся еси́, / я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Икос: Воспои́м ны́не святи́теля пе́сньми, / ми́рским лю́дем па́стыря и учи́теля, / да моли́твами его́ просвети́мся: / се бо яви́ся чист весь, нетле́нен ду́хом, / Христу́ принося́ же́ртву непоро́чну, чи́сту, Бо́гу благоприя́тну, / я́ко святи́тель, очище́н и душе́ю и те́лом, / те́мже сый и́стинно Це́ркве предста́тель и побо́рник сея́, / я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.

Песнь 7.

Ирмос: Пещь, Спа́се, ороша́шеся, / о́троцы же, лику́юще, поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Высоча́йший Не́бо Тя одушевле́нное, / черто́г же, Чи́стая, благода́тно окруже́н, / златообра́зную порфи́ру и рай показа́.

Утверди́ ума́ моего́ враще́ние, / помышле́ние мяте́жно укрепи́ на недви́жимом ка́мени / покро́вом Твои́м, Ма́ти Де́во.

 

Ин. Ирмос: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, / трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, / посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

О́строму искуше́нию впадо́х, лю́те пострека́емь, / и ко врато́м а́да прибли́жихся, скорбьми́ поража́емь, / спаси́ мя моли́твами твои́ми, блаже́нне, и возста́ви, пою́ща: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Незаходи́маго све́та невеще́ственными луча́ми облиста́емь, / су́щия во тьме скорбе́й озло́бленныя исхи́ти / и к просвеще́нию весе́лия наста́ви, пою́щия: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Моли́ Христа́, Сы́на Твоего́ и Бо́га, Де́во Богороди́тельнице, / прода́нныя лю́тыми прегреше́ньми и ле́стьми змии́ными / кро́вию Его́ честно́ю изба́витися, пою́щим: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

 

Ин. Ирмос: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, / благослове́н еси́.

Вся́ких лю́тых неду́г врач всеизря́днейший, о́тче Нико́лае, яви́вся, / души́ моея́ не́мощь исцели́в, пода́ждь ми благоздра́вие, вопи́ти: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Изба́вив дре́вле воево́ды от сме́рти, свя́те, / и ты́я воздви́гл еси́ пе́ти и сла́вити Спа́са Христа́ с ве́рою те́плою, и́же и взыва́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Прему́дрости ча́ши прибли́жився та́инственно, устна́ми твои́ми, о́тче Нико́лае, / ка́пли одожде́ния поче́рпл еси́, / па́че ме́да и со́та, лю́дем повелева́я вопи́ти: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Троичен: Тро́ице, Тя воспева́ем, Еди́нице Трисия́тельнейшая, Единосу́щная, О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й, / в Ни́хже вси крести́вшеся, воспева́ем: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Я́ко всех тва́рей вы́шши еси́, Богоро́дице, / моли́ся Твоему́ Сы́ну и Бо́гу, / изба́витися му́ки честву́ющим Тя вои́стинну и сла́вящим: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Катавасия: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но, посреде́ пла́мени стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся Во́инства, / я́ко Творца́ и Го́спода, / по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, / благослови́те, лю́дие, / и превозноси́те во вся в́еки.

Я́ко одушевле́нный черто́г и вдохнове́нная червлени́ца, / хлами́да червленоша́рная всех Царя́ яви́лася еси́, Де́во, и порфи́ра, / из нея́же плоть сопросия́ Богочелове́ка Сло́ва.

Зачала́ еси́, Пречи́стая, всю тварь го́рстию содержа́щаго, / я́ко Зижди́теля и Бо́га, неизрече́нно, непости́жно нас ра́ди по нам Челове́ка бы́вша / и е́же бе не отсту́пльша.

 

Ин. Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га / по́йте, дела́, я́ко Го́спода / и превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко благ и сострада́телен во глубине́ напа́стей лю́те содержи́мыя свободи́, блаже́нне Нико́лае, / от содержа́щих лю́тых, разреше́ние подая́ моли́твами твои́ми / я́же ко Спа́су Христу́, священнотаи́нниче.

Тайново́ждь су́щих па́че ума́, / святы́х служи́тель и Небе́сных сый, Богому́дре, / архиере́й же ве́рен, прегреше́ний оставле́ния проси́ от Спа́са на́шего, священноявле́нне.

Богородичен: Изнемога́ет мой ны́не ум, во глубину́ впад безче́стия, / я́ко отвсю́ду разли́чными объя́т есмь злы́ми; но Ты, Де́во, исцели́, безстра́стия све́том одева́ющи.

 

Ин. Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ – Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем, воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Чи́ни патриа́рхов и апо́столов, / и священному́чеников собо́ри, и проро́ков сосло́вие, / весь собо́р по́стнический блажа́т Боже́ственное житие́ твое́, / с ни́миже и мы вопие́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки.

Высоча́йший Всецарю́, великодержа́вне, / моли́твами преподо́бнаго па́стыря жизнь умири́ всех, Сло́ве, христиа́н, / побо́рствуя на ва́рвары, да Тебе́, Христу́, зове́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Све́том просве́щся непристу́пным, о́тче, / ду́ши су́щих в ско́рби озаря́еши, / разоря́я всю мра́чную тьму напа́стей, / облиста́в же весе́лием сердца́ на́ша. / И́миже далечесия́тельно просвеща́еми, вопие́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Троичен: Живо́т и Животы́ и Еди́н и Три све́ты, Тро́ицу ве́рно воспева́ем, / – оте́ческим после́дующе Боже́ственным и́стинно уче́нием, / – Отца́, Сы́на, Ду́ха Свята́го. / С ни́миже благоче́ствующе, воспои́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Богородичен: Чу́до странноле́пно купина́ о́браз прообрази́, Чи́стая Отрокови́це, / горя́щи неопа́льна дре́вле на горе́ Сина́йстей, / та́йну Рождества́ Твоего́ пропису́ющи: / огнь бо, в Тя Божества́ всели́выйся, невре́дну Тя соблюде́. / Его́же воспева́ем во вся ве́ки.

Катавасия: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий, / светоно́сный свети́льник благода́ти, / храм одушевле́нный, сень пречи́стую, / Небесе́ и земли́ простра́ннейшую, / Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Струю́ благода́ти Твоея́ источи́ ми, / пла́менем злоключе́ний опаля́ему и лю́те истаява́ему, / исто́чниче, благода́тно точа́щий, / ро́ждшая реку́ благода́тей, / из нея́же пия́й вжа́ждется никогда́же.

Я́ко Жениха́ Тя кра́сный черто́г, / я́ко Влады́чню пала́ту одушевле́нну, / я́ко порфи́ру всезлату́ю, / я́ко кра́снейшее оби́телище Христо́во, / Влады́чице всех, умоля́ющаго Тя спаси́ мя.

 

Ин. Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Свеща́ми благода́ти, Богому́дре, просвеща́емь, / и свети́льник благоче́стия я́ве был еси́, / су́щия в напа́стех спаса́еши, / и су́щия во глубине́ морсте́й избавля́еши, / и пита́еши а́лчущия пресла́вно, всеблаже́нне.

И́же в рай сла́дости ны́не водворя́яся / и неизрече́нную сла́ву я́сно зря, / от Небе́сных круг певцы́ твоя́ назира́еши, / от страсте́й избавля́я, Богоно́се, всеблаже́нне.

Богородичен: Прему́дрость, и Си́лу, и Сло́во Ипоста́сное О́тчее, / Богома́ти Чи́стая, родила́ еси́, / от Твои́х пречи́стых крове́й свой храм прии́мшую / и Сему́ по соедине́нию соедини́вшую неразде́льно.

 

Ин. Ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу / и пресла́вное: / Не́бо – верте́п; / престо́л Херуви́мский – Де́ву; / я́сли – вмести́лище, / в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог, / Его́же, воспева́юще, велича́ем.

Ликовству́ем духо́вно, вси празднолю́бцы, / Небеса́, весели́теся, го́ры же и хо́лми, / це́ркви, и дев ли́цы, и по́стников све́тлость, / в па́мяти всеблаже́ннаго, в не́йже, соше́дшеся, Спа́са велича́ем.

Да пою́т пе́сньми непреста́нно вси концы́, / похва́льными венцы́ верх Никола́я украша́юще я́ве, / уго́дника Христа́ Бо́га, / Его́же моли́твами от страсте́й же и бед да изба́вимся.

Я́ко досто́йное приими́ пе́ние, Нико́лае, ма́лаго труда́ сего́, / я́коже Христо́с прия́т вдовы́ два ле́пта. / Не возгнуша́йся окая́ннаго страстьми́, / не гордя́ся бо, треблаже́нне, дерзну́х.

Троичен: Соединя́ется Единосу́щною Во́лею Тро́ица, / разделя́ется же па́ки Ли́чно неразде́льне, / соблюда́ющи Держа́ву при́сно, / Оте́ц, Сын и Дух Живы́й, / Еди́н Триипоста́сный Бог, Его́же велича́ем.

Богородичен: Потреби́ся вся́ка печа́ль Рождество́м Твои́м, / и отъя́т Госпо́дь рыда́ние, и плач, и вся́ку слезу́ / от вся́каго лица́ земноро́дных, Чи́стая Богоро́дице Неискусобра́чная. / О Тебе́ и мы до́лги исполня́ем.

Катавасия: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: / Не́бо – верте́п, Престо́л Херуви́мский – Де́ву, / я́сли – вмести́лище, / в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог, / Его́же, воспева́юще, велича́ем.

Светилен.
Подобен: Жены́, услы́шите:

Вели́каго архипа́стыря и иера́рха вси, / председа́теля Мирлики́йскаго Никола́я восхва́лим: / мно́ги бо му́жи спасе́, непра́ведно умре́ти иму́щия, / и царю́ явля́ется со Авла́вием во сне, / реша́ непра́ведный суд.

Слава: Вельми́ тя просла́ви в чудесе́х Госпо́дь / и жи́ва и по конце́, иера́рше Нико́лае: / кто бо от любве́ ве́ры то́кмо святое́ твое́ и́мя призове́т и не а́бие услы́шан, / те́пла тя предста́теля обрета́ет?

И ныне, Богородичен: Му́дрость Ипоста́сную, и Сло́во пресу́щественное, / и Врача́ всех Христа́ ро́ждши, Де́во, / гное́ния и я́звы души́ моея́ исцели́ лю́тыя и многовре́менныя / и се́рдца моего́ стра́стная помышле́ния умертви́.

На хвалитех стихиры, на 6, глас 1.
Самогласны:

Воззре́в неукло́нно на высоту́ ра́зума / и узре́в неявле́нно прему́дрости глубину́, / твои́ми уче́ньми мiр обогати́л еси́, о́тче. / О нас при́сно моли́ся Христу́, святи́телю Нико́лае.

Челове́че Бо́жий, и ве́рный уго́дниче, / и строи́телю Того́ та́ин, и му́жу жела́ний духо́вных, / сто́лпе одушевле́нный, и вдохнове́нный о́браз, / я́ко Боже́ственное бо сокро́вище тя Ми́рская Це́рковь, чудя́щися, прия́ла есть / и моли́твенника о душа́х на́ших.

Ины стихиры, глас тойже.
Подобен: Небе́сных чино́в:

Церко́вныя цве́ты облета́я, / я́коже птене́ц Вы́шняго гнезда́ А́нгельскаго, / Нико́лае треблаже́нне, / зове́ши при́сно к Бо́гу о всех нас, / и́же в ну́ждных беда́х и искуше́ниих, / и избавля́еши моли́твами твои́ми.

Свяще́нныя оде́жды красоту́ / де́ятельными соде́лал еси́ доброде́тельми светле́йшую, / о́тче Богоно́се. / Те́мже нам священноде́йствуеши ди́вная, / сла́вных чуде́с священноде́телю, / лю́тых избавля́я ны.

Неви́димых добро́ты проходя́, / стра́шную о́ну разуме́л еси́ / сла́ву святы́х, свя́те. / Те́мже нам Небе́сная словеса́ / присноживо́тных о́нех виде́ний явля́еши, / свяще́ннейший о́тче.

Я́ко во сне предста́л еси́ благочести́вому царю́ / и у́зники, о́тче, от сме́рти изба́вил еси́; / моли́ся непреста́нно, / я́ко да и ны́не моли́твами твои́ми / изба́вимся от искуше́ний, и бед, и боле́зней, / досто́йно благохва́лящии тя.

Слава, глас 5: Востру́бим трубо́ю пе́сней, / взыгра́ем пра́зднственная / и ликовству́ем, ра́дующеся, / в моле́бное торжество́ Богоно́снаго отца́. / Лю́дие да стеку́тся / и и́же со́нным стра́шным явле́нием царя́ препира́юща / непови́нно держи́мыя три отпусти́ти воево́ды, да воспою́т. / Па́стырие и учи́телие, / До́браго Па́стыря подобноревни́тельна па́стыря, соше́дшеся, восхва́лим, / и́же в неду́зех врача́, / и и́же в беда́х изба́вителя, / гре́шнии засту́пника, / ни́щии сокро́вище / и и́же в ско́рбех уте́шителя, / спу́тника путеше́ствующии, / на мо́ри су́щии прави́теля / и вси везде́ те́пле предваря́юща, / вели́каго святи́теля восхваля́юще, си́це рцем: / пресвяты́й Нико́лае, / предвари́, и изба́ви ны от настоя́щия беды́, / и спаси́ ста́до твое́ моли́твами твои́ми.

И ныне, Богородичен, подобен.
Творение Патриарха Германа:

Востру́бим трубо́ю пе́сней: / прини́кши бо свы́ше, Всецари́ца Ма́ти Де́ва / благослове́ньми венчава́ет воспева́ющия Ю́. / Лю́дие да стеку́тся / и Цари́це да воспле́щут в пе́снех, Царя́ ро́ждшей, / и́же сме́ртию держи́мыя пе́рвее / разреши́ти человеколю́бно благоволи́вшаго; / па́стырие и учи́телие, / До́браго Па́стыря Пречи́стую Ма́терь, соше́дшеся, восхва́лим. / Све́щник златоза́рный, светоно́сный о́блак, / Небе́с простра́ннейшую, одушевле́нный киво́т, / огнезра́чный Влады́чень престо́л, / манноприе́мную злату́ю ста́мну, / затворе́нную Сло́ва дверь, / всех христиа́н прибе́жище, / пе́сньми Богогла́сными похваля́юще, си́це рцем: / пала́то Сло́ва, / сподо́би смире́нных нас Небе́снаго Ца́рствия: / ничто́же бо невозмо́жно хода́тайству Твоему́.

Славословие великое. И отпуст. Дается же и елей братии от кандила святаго, и час 1.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна от канона 1-го, песнь 3-я, и 2-го канона, песнь 6-я.

Тропарь, глас 4:



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 80; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.42.196 (0.122 с.)