Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Евангелие от Иоанна, зачало 36.
Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: Аз есмь дверь: Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет. Тать не прихо́дит, ра́зве да укра́дет, и убие́т, и погуби́т: аз приидо́х, да живо́т и́мут и ли́шше и́мут. Аз есмь па́стырь до́брый: па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за о́вцы. А нае́мник, и́же несть па́стырь, ему́же не суть о́вцы своя́, ви́дит во́лка гряду́ща и оставля́ет о́вцы, и бе́гает, и волк расхи́тит их, и распу́дит о́вцы. А нае́мник бежи́т, я́ко нае́мник есть и неради́т о овца́х. Аз есмь па́стырь до́брый, и зна́ю Моя́, и зна́ют Мя Моя. Я́коже зна́ет Мя Оте́ц, и Аз зна́ю Отца́, и ду́шу Мою́ полага́ю за о́вцы. И и́ны о́вцы и́мам, я́же не суть от двора́ сего́, и ты́я Ми подоба́ет привести́: и глас Мой услы́шат, и бу́дет еди́но ста́до, и еди́н па́стырь. Ин 10:9–16 По 50-м псалме. Слава: Моли́твами святи́теля Нико́лая, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́. И стихира, глас 6: Насле́дниче Бо́жий, / соприча́стниче Христо́в, / служи́телю Госпо́день, свя́те Нико́лае, / по и́мени твоему́ та́ко и житие́ твое́: / спросия́ бо седи́не ра́зум, / свиде́тельствоваше све́тлость лица́ твоего́ душе́вное незло́бие, / изве́ствоваше кро́тость сло́ва молчали́вое. / Жизнь твоя́ сла́вна и успе́ние со святы́ми, / моли́ о душа́х на́ших. Канон Богородицы со ирмосом на 6. И святаго два канона на 8. Канон Богородицы, глас 1. Ирмос: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу, / сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою / и спа́сшему Изра́иля, / я́ко просла́вися. Прему́дрости бе́здну ро́ждшая, / ка́пли му́дрости ми исто́чник благода́тно точа́щий, Чи́стая, низпосли́, / песносло́вити благода́тей Твои́х пучи́ну.
Пою́ Тя, Всепе́тая, Ю́же воспева́ют А́нгелов чи́ни, / я́ко Бо́га ро́ждшую препе́таго, / Его́же вся тварь воспева́ет, я́ко просла́вися. Ин канон святаго, глас 2, егоже краегранесие: Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ / фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, / вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный грех потреби́ло есть: / препросла́вленный Госпо́дь сла́вно бо просла́вися. Венцено́сец престо́лу Христо́ву, прему́дре Нико́лае, / предстоя́ со А́нгельскими во́инствы, / просвеще́ние ми да́руй, озаря́ющее души́ моея́ омраче́ние, / я́ко да восхвалю́, ра́дуяся, твою́, всеблаже́нне, па́мять. Прославля́яй вся Госпо́дь Того́ сла́вящия, / тя ве́рным прибе́жище даде́, / напа́стей избавля́юща притека́ющия к твоему́ кро́ву, Нико́лае, / и призыва́ющия тя ве́рою и любо́вию, пресла́вне. Богородичен: Сравни́тися жела́ние ми вложи́в змий вселука́вый, Соде́телю, / я́ко пле́нника, восхи́ти. / Тобо́ю же, Всечи́стая, воззва́н бых, / обожи́вся и́стиннейше: / Ты бо, о Богома́ти, / мене́ обожи́вшаго родила́ еси́. Другий канон по алфавиту, Ирмос: Христо́с ражда́ется – сла́вите! / Христо́с с Небе́с – сря́щите! / Христо́с на земли́ – возноси́теся! / По́йте Го́сподеви, вся земля́, / и весе́лием воспо́йте, лю́дие, / я́ко просла́вися. Недоуме́нным язы́ком и устна́ми, похвале́ние ма́лое и моле́ние / принести́ твоему́, Нико́лае, приидо́х Богоподража́нному преизя́ществу; / но, я́ко богатода́вец, Спа́са и Бо́га ми́лостива пода́ждь ми. Челове́к сый Небе́сный, равноа́нгелен на земли́ яви́лся еси́, / вдов защи́тник гото́вый, и утружда́емых отмсти́тель, / и всем скорбя́щим в беда́х помо́щник, о́тче Нико́лае. Сказу́ет вся подсо́лнечная, Нико́лае треблаже́нне, / чуде́с твои́х доброде́телей пучи́ну: / ни́щии предста́теля, и сироты́ и вдовы́ пита́теля, / и слепи́и путевожда́, вси же побо́рника.
Троичен: Тро́ицу честву́ю Несозда́нную, / Отца́ и Сы́на со Ду́хом, Существо́ Про́сто, Божество́, / Естество́ Несеко́мое суще́ственне, Три Ипоста́си, / разделя́я Ли́чно и по Ипоста́си. Богородичен: Безсеме́нно Сло́во зачала́ еси́, / Еди́наго от Тро́ицы, Всенепоро́чная, / и Сего́ пло́тию родила́ еси́, / пребы́вши по рождестве́ Де́ва, я́ко и пре́жде. / Сего́, я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га, / о нас при́сно моли́. Катавасия: Христо́с ражда́ется – сла́вите, / Христо́с с Небе́с – сря́щите. / Христо́с на земли́ – возноси́теся. / По́йте Го́сподеви, вся земля́, / и весе́лием воспо́йте, лю́дие, / я́ко просла́вися. Песнь 3. Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, / И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е / и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне. Небе́с чисте́йшее Царе́во оби́телище, / благода́тно ды́шущий вои́стинну и благово́нный рай, / наде́жду христиа́н, Богороди́тельницу мою́ воспева́ю. Сло́вом Сло́во породила́ еси́, / сло́вом все к существу́ приве́дшаго слове́сное естество́, ку́пно и безслове́сное, / безслове́сия избавля́ющаго челове́ки, Всеблагослове́нная.
Ин. Ирмос: Процвела́ есть пусты́ня, я́ко крин, Го́споди, / язы́ческая неплодя́щая Це́рковь / прише́ствием Твои́м, / в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце. Нико́лае блаже́нне, Влады́ки и́скренний учени́к ты быв, / спаса́еши к тебе́ притека́ющия от лю́тых бед и сме́рти го́рькия. Очи́сти рабы́ Твоя́, грехо́в оставле́ние, я́ко благ, / да́руя, Никола́я, Твоего́ уго́дника, / я́же к Тебе́ хода́тайствы, Многоми́лостиве. Богородичен: Утоли́ смуще́ние души́ моея́, Пречи́стая, / и жизнь окорми́, Всесвята́я, Бо́га ро́ждшая, / в Не́мже утверди́ся се́рдце мое́.
Ин. Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, / Свят еси́, Го́споди. Скрижа́ль в се́рдцы стяжа́в, Богому́дре, мно́гих доброде́телей, / напи́сану безсме́ртным и пречи́стым пе́рстом Христа́ Бо́га, Нико́лае, / па́че ме́да и со́та сла́дость то́чиши из усте́н твои́х. Показа́ благода́ть на тебе́ пресла́вне чудеса́, Нико́лае: / чи́стое бо житие́ твое́, вои́стинну зла́та светле́йши, / облиста́ет мра́чныя ду́ши заре́ю Боже́ственнаго Ду́ха. Живе́ши и по сме́рти, во снех я́ве явля́яся, / и ю́ноши от сме́рти пресла́вно изба́вил еси́, вопия́ я́ве царю́: / не оби́ди муже́й, су́етною за́вистию оклевета́нных. Троичен: Ми́лостива бу́ди мне, Всесвята́я Тро́ице, Бо́же наш, / безме́рными прегреше́нии оскверни́вшему житие́, / О́тче, Сы́не и Ду́ше Живы́й, / соблюда́ющи мя отвсю́ду, и при́сно неуя́звленна от ско́рби.
Богородичен: Дае́ши, Богоро́дице, спасе́ния наде́жду рабо́м Твои́м / и в ну́ждах, и напа́стех скороте́чными моли́твами соблюда́ти и помога́ти предста́ни: / Ты бо еси́ похвала́ нам, ве́рным, Присноде́во. Катавасия: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, / свят еси́, Го́споди. Седален, глас 8. Возше́д на высоту́ доброде́телей / и Боже́ственными отту́ду, о́тче, озари́вся сия́нии чуде́с, / пресве́тел вои́стинну яви́лся еси́ мiрови па́стырь, / нам в напа́стех сый предста́тель непобеди́мь; / те́мже, пресла́вно врага́ победи́в, лжу отгна́л еси́ / и челове́ки спасл еси́ от сме́рти, Нико́лае, / моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. Слава, другий седален, глас тойже: Реку́ исцеле́ний, оби́льне излива́ющую, / и исто́чник тя чуде́с неоску́дный показа́, Нико́лае, ми́лости бе́здна: / тя́жкими бо неду́гами го́рце дручи́мии / и злоключе́ньми жития́ лю́те му́чимии / вся́кия ско́рби целе́бную вои́стинну обрета́ют лечбу́, / те́плое твое́ защище́ние. / Сего́ ра́ди вопие́м ти: / моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́. И ныне, Богородичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, / Тя, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси ублажа́ем, ро́ди челове́честии: / огнь бо всели́ся в Тя Божества́, / и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. / Тем, А́нгельский и челове́ческий род, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ / и согла́сно вопие́м Ти: / моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти / покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́. Песнь 4. Ирмос: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, / пропове́дал еси́, вопия́: / внегда́ прибли́житися ле́том – позна́ешися, / внегда́ приити́ вре́мени – пока́жешися. / Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Сме́рти у́бо вина́ земны́м Е́ва бысть сове́том зми́я; / Ты же, Де́во Чи́стая, ро́ждшая сло́вом Сло́во, / безсме́ртия и жи́зни Хода́таица яви́лася еси́. / Те́мже досто́йно пое́м Тя. Ду́хом проро́цы предзря́ще Тя, Чи́стая, / го́ру, дверь, трапе́зу, святы́й киво́т, / све́щник, престо́л жи́зни, ста́мну и одр, / Бо́жию Ма́терь в гада́ниих Тя прояви́ша, / и́хже мы зрим сбытие́.
Ин. Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, / но Сам, Го́споди, вопло́щься, / и спасл еси́ всего́ мя, челове́ка. / Тем зову́ Ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Прибли́жився чи́сте заря́м духо́вным, / светоно́сец был еси́, мiра просвеща́я концы́, / всем предста́тельствуя и вся спаса́я ве́рою, к тебе́ притека́ющия. Избавля́я от сме́рти, я́ко яви́лся еси́ пе́рвее, Нико́лае, / ю́ноши, преподо́бне. / Та́ко и ны́не мя спаси́ от вся́каго обстоя́ния, / и напа́стей, и бед, всеблаже́нне. Облиста́л еси́ доброде́телей сия́ньми, всеблаже́нне, / подража́тель преизря́днейший Твоего́ Влады́ки быв, / спаса́еши же, призыва́емь, / благогове́нием и любо́вию тя сла́вящия. Богородичен: На́йде на Тя Влады́ка тва́ри воплоща́емь, / и спаса́я, я́ко благоутро́бен, всего́ мя челове́ка: / те́мже, ве́рнии, Богоро́дицу Тя сла́вим.
Ин. Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный, / приосене́нныя ча́щи / прише́л еси́, вопло́щся / от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Именова́ние твое́, еди́но вои́стинну призыва́емо, / от всех вра́жиих сове́т ско́ро избавля́ет зову́щия тебе́ те́пле, свяще́нне Нико́лае: / я́ко пе́рвее воево́ды изба́вил еси́, / спаси́ и нас от вся́каго лю́таго обстоя́ния. Престо́лу предстоя́ Бо́жию, моли́ти приле́жно, му́дре, / не преста́й о всех нас, твои́х ве́рных рабе́х, чу́дне Нико́лае, / да огня́ ве́чнаго изба́вимся и от враго́в, / язы́ка лука́ваго и озлобле́ния. Врачева́ния то́чиши всю́ду ве́рою к тебе́ притека́ющим / и от уз избавля́еши вся. / Те́мже печа́ль на́шу в ра́дость преложи́ / твои́ми Богоприя́тными моли́твами, Нико́лае пресве́тле, / низлага́я го́рдость враго́в на́ших. Троичен: Безнача́льнаго Божества́ нача́ло Отца́ и Сы́на чту и Ду́ха почита́ю Всесвята́го, / вся́ческих Вседе́тельное, Еди́нственное, Несеко́мое, / Треми́ Характи́ры и Ли́цы разделя́емое при́сно, / еди́но Ца́рство Неразде́льное. Богородичен: Ты вои́стинну па́че земны́х и Небе́сных честне́йши Еди́на еси́, Богороди́тельнице: / всех бо Творца́ во утро́бе зачала́ еси́, / пло́тию ве́щною оде́яна, ро́ждши без се́мене. / О, новоле́пнаго зре́ния!
Катавасия: Жезл из ко́рене Иессе́ева / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи, / прише́л еси́, вопло́щся от Неискусому́жныя, / Невеще́ственный и Бо́же: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Песнь 5. Ирмос: Све́тлый нам возсия́й Свет Присносу́щный, / у́тренюющим о судьба́х за́поведей Твои́х, / Влады́ко Человеколю́бче, Христе́, Бо́же наш. Я́ко киво́т, Честна́я, свяще́ния, и я́ко огнеобра́зный престо́л свят, / и я́ко пала́та освяще́нна, Влады́чице, / вмести́ла еси́ Бо́га Вседержи́теля. Ма́терь неискусому́жная в де́вах, / Ты па́ки Де́ва в ма́терех, еди́на Пречи́стая, яви́лася еси́: / Бо́га бо неизрече́нно родила́ еси́, естество́ воздаю́щаго.
Ин. Ирмос: Просвеще́ние во тьме лежа́щих, / спасе́ние отча́янных, Христе́, Спа́се мой, / к Тебе́ у́тренюю, Царю́ мiра, / просвети́ мя сия́нием Твои́м, / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ю. Боголе́пным житие́м, треблаже́нне, просвеща́емь, / осужде́нныя непра́ведным изрече́нием умре́ти, предста́в, изба́вил еси́, / Влады́це Христу́ зову́щия: / ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем. На Небесе́х присносу́щную сла́ву ны́не зря, и неизглаго́ланныя и Боже́ственныя зари́ светле́йшими наслажда́яся сия́нии, / покры́й мя предста́тельством твои́м, преподо́бне, / уго́дниче Христо́в всече́стне. Богородичен: Да Твой взы́щеши о́браз, погребе́нный страстьми́, Спа́се, / Небе́сных утаи́вся сил, вопло́щься из Де́вы, / яви́лся еси́ Тебе́ зову́щим: / ино́го, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.
Ин. Ирмос: Бог Сый мiра, Оте́ц щедро́т, / вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам; / тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче. Пропове́дует твоя́, о́тче, чудеса́, ны́не Мир, / велича́йшая митропо́лия и Лики́йская епа́рхия, / и вся оте́чествия твоя́ чудоде́йства, / и́миже вся от боле́зней и скорбе́й избавля́еши, Богоблаже́нне Нико́лае. Пита́тель вдов и оте́ц сиро́т, / помо́щник су́щим в ско́рбех всеизря́днейший, / пла́чущим утеше́ние, па́стырь и путево́ждь всех блудя́щих, Нико́лае, сый, / и нас твои́ми моли́твами от бед изба́ви. Преста́вился еси́ от земли́ к невеще́ственным оби́телем, / иде́же зри́ши добро́ту неизрече́нную Христо́ву, / и А́нгельским во́инством собесе́дник яви́лся еси́. / Те́мже, со апо́столы и с му́ченики лику́я, / приле́жно Влады́це всех, о́тче Нико́лае, о нас моли́ся. Троичен: Собезнача́льная Три, Единопресто́льная, Неразде́льнаго же Еди́наго Божества́ сла́влю Самовла́стная Ли́ца я́ве, / И́мже из не су́щаго приведо́хся во е́же бы́ти, со А́нгелы зовы́й: / свят, свят, свят еси́, Го́споди. Богородичен: Челове́ком спасе́ние всем и упова́ние, / я́же предваря́ющи еди́на и спаса́ющи, / помози́ и ны́не нам, вопию́щим Тебе́, Чи́стая, / и призыва́ющим Тя при́сно во обстоя́нии лю́тых: / Предста́тельницы бо ины́я, ра́зве Тебе́, по Бо́зе не и́мамы. Катавасия: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам: / тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче. Песнь 6. Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: / живо́т мой, Бла́же, свободи́ из тли / и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́. Заступле́ние ве́рных и печа́льных ра́достное весе́лие, / ра́достию обогати́ духо́вною рабы́ Твоя́, / жела́ющия заступле́ния Твоего́. Не́бо слове́сное, храм пречи́стый, / святы́й киво́т, красне́йший Бо́жий рай, / в не́мже дре́во жи́зни моея́, да пое́тся.
Ин. Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, / неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: / от тли, Бо́же, мя возведи́. И́же побе́ды, Нико́лае, вене́ц на твое́м версе́ досто́йно положи́ся, / я́ко победи́тель у́бо изря́днейший тя призыва́ющия спаси́. Умерщвле́на мя, блаже́нне, прегреше́ньми / и страсте́й треволне́ньми погружа́ема, яви́вся, / спаси́ ко приста́нищу Боже́ственныя во́ли. Богородичен: На Тя наде́жды возложи́х, Ма́ти Присноде́во, спасе́ния моего́ / и Тя предста́тельницу полага́ю жи́зни, тве́рду же и непоколеби́му.
Ин. Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т; / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну: / Его́же, бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну. Но́вый яви́лся еси́ Авраа́м, Нико́лае, / я́ко единоро́дна бо ны́не приве́л еси́ сы́на Влады́це твоему́, / безкро́вныя же́ртвы принося́ при́сно. / Отону́дуже благослови́лся еси́, я́ко страннолю́бец, о́тче, / и Тро́ицы был еси́ оби́тель Боже́ственна и непоро́чна. Стра́нна и ужа́сна содева́еши чудеса́, Нико́лае, / по всей земли́ и в мо́ри дале́че бе́дствующим скороте́чными моли́твами предста́тельствуя, / немощны́м врач и ни́щим пита́тель, / побе́ды на враги́ тезоимени́т лю́дем ве́рным явля́яся. О́ком у́мным прови́дя бу́дущая, / уче́ний пра́вых напо́лнил еси́ вся концы́: / Единосу́щна Отцу́ Сы́на возвеща́я нам, А́риево неи́стовство потреби́л еси́, / столп правосла́вныя ве́ры, честна́я твоя́ предложи́в исправле́ния. Троичен: Чту и почита́ю Тро́ицу Неразде́льную, Треми́ Ли́цы разделя́емую при́сно, / соединя́емую же Существо́м и Естество́м, я́ко Еди́но Нача́ло, / Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, все́ми держа́вно влады́чествующую / и вся соблюда́ющую, я́ко хо́щет. Богородичен: Весь вопло́щься во утро́бе Твое́й, Пречи́стая, / Христо́с Бог без се́мене роди́ся: / не стерпе́ бо Свои́х рук созда́ние зре́ти, от льсти́ваго му́чимо, / прии́де рабозра́чным о́бразом челове́ческий род изба́вити. Катавасия: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т, / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и плоть прие́мшее про́йде сохра́ншее нетле́нну. / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну. Кондак, глас 3. В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́, / Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, / положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х / и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти. / Сего́ ра́ди освяти́лся еси́, / я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти. Икос: Воспои́м ны́не святи́теля пе́сньми, / ми́рским лю́дем па́стыря и учи́теля, / да моли́твами его́ просвети́мся: / се бо яви́ся чист весь, нетле́нен ду́хом, / Христу́ принося́ же́ртву непоро́чну, чи́сту, Бо́гу благоприя́тну, / я́ко святи́тель, очище́н и душе́ю и те́лом, / те́мже сый и́стинно Це́ркве предста́тель и побо́рник сея́, / я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти. Песнь 7. Ирмос: Пещь, Спа́се, ороша́шеся, / о́троцы же, лику́юще, поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Высоча́йший Не́бо Тя одушевле́нное, / черто́г же, Чи́стая, благода́тно окруже́н, / златообра́зную порфи́ру и рай показа́. Утверди́ ума́ моего́ враще́ние, / помышле́ние мяте́жно укрепи́ на недви́жимом ка́мени / покро́вом Твои́м, Ма́ти Де́во.
Ин. Ирмос: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, / трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, / посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. О́строму искуше́нию впадо́х, лю́те пострека́емь, / и ко врато́м а́да прибли́жихся, скорбьми́ поража́емь, / спаси́ мя моли́твами твои́ми, блаже́нне, и возста́ви, пою́ща: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Незаходи́маго све́та невеще́ственными луча́ми облиста́емь, / су́щия во тьме скорбе́й озло́бленныя исхи́ти / и к просвеще́нию весе́лия наста́ви, пою́щия: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Богородичен: Моли́ Христа́, Сы́на Твоего́ и Бо́га, Де́во Богороди́тельнице, / прода́нныя лю́тыми прегреше́ньми и ле́стьми змии́ными / кро́вию Его́ честно́ю изба́витися, пою́щим: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Ин. Ирмос: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но, посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, / благослове́н еси́. Вся́ких лю́тых неду́г врач всеизря́днейший, о́тче Нико́лае, яви́вся, / души́ моея́ не́мощь исцели́в, пода́ждь ми благоздра́вие, вопи́ти: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Изба́вив дре́вле воево́ды от сме́рти, свя́те, / и ты́я воздви́гл еси́ пе́ти и сла́вити Спа́са Христа́ с ве́рою те́плою, и́же и взыва́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Прему́дрости ча́ши прибли́жився та́инственно, устна́ми твои́ми, о́тче Нико́лае, / ка́пли одожде́ния поче́рпл еси́, / па́че ме́да и со́та, лю́дем повелева́я вопи́ти: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Троичен: Тро́ице, Тя воспева́ем, Еди́нице Трисия́тельнейшая, Единосу́щная, О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й, / в Ни́хже вси крести́вшеся, воспева́ем: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Богородичен: Я́ко всех тва́рей вы́шши еси́, Богоро́дице, / моли́ся Твоему́ Сы́ну и Бо́гу, / изба́витися му́ки честву́ющим Тя вои́стинну и сла́вящим: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Катавасия: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но, посреде́ пла́мени стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся Во́инства, / я́ко Творца́ и Го́спода, / по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, / благослови́те, лю́дие, / и превозноси́те во вся в́еки. Я́ко одушевле́нный черто́г и вдохнове́нная червлени́ца, / хлами́да червленоша́рная всех Царя́ яви́лася еси́, Де́во, и порфи́ра, / из нея́же плоть сопросия́ Богочелове́ка Сло́ва. Зачала́ еси́, Пречи́стая, всю тварь го́рстию содержа́щаго, / я́ко Зижди́теля и Бо́га, неизрече́нно, непости́жно нас ра́ди по нам Челове́ка бы́вша / и е́же бе не отсту́пльша.
Ин. Ирмос: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго / и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га / по́йте, дела́, я́ко Го́спода / и превозноси́те во вся ве́ки. Я́ко благ и сострада́телен во глубине́ напа́стей лю́те содержи́мыя свободи́, блаже́нне Нико́лае, / от содержа́щих лю́тых, разреше́ние подая́ моли́твами твои́ми / я́же ко Спа́су Христу́, священнотаи́нниче. Тайново́ждь су́щих па́че ума́, / святы́х служи́тель и Небе́сных сый, Богому́дре, / архиере́й же ве́рен, прегреше́ний оставле́ния проси́ от Спа́са на́шего, священноявле́нне. Богородичен: Изнемога́ет мой ны́не ум, во глубину́ впад безче́стия, / я́ко отвсю́ду разли́чными объя́т есмь злы́ми; но Ты, Де́во, исцели́, безстра́стия све́том одева́ющи.
Ин. Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ – Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем, воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки. Чи́ни патриа́рхов и апо́столов, / и священному́чеников собо́ри, и проро́ков сосло́вие, / весь собо́р по́стнический блажа́т Боже́ственное житие́ твое́, / с ни́миже и мы вопие́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит Его́ во ве́ки. Высоча́йший Всецарю́, великодержа́вне, / моли́твами преподо́бнаго па́стыря жизнь умири́ всех, Сло́ве, христиа́н, / побо́рствуя на ва́рвары, да Тебе́, Христу́, зове́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки. Све́том просве́щся непристу́пным, о́тче, / ду́ши су́щих в ско́рби озаря́еши, / разоря́я всю мра́чную тьму напа́стей, / облиста́в же весе́лием сердца́ на́ша. / И́миже далечесия́тельно просвеща́еми, вопие́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки. Троичен: Живо́т и Животы́ и Еди́н и Три све́ты, Тро́ицу ве́рно воспева́ем, / – оте́ческим после́дующе Боже́ственным и́стинно уче́нием, / – Отца́, Сы́на, Ду́ха Свята́го. / С ни́миже благоче́ствующе, воспои́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки. Богородичен: Чу́до странноле́пно купина́ о́браз прообрази́, Чи́стая Отрокови́це, / горя́щи неопа́льна дре́вле на горе́ Сина́йстей, / та́йну Рождества́ Твоего́ пропису́ющи: / огнь бо, в Тя Божества́ всели́выйся, невре́дну Тя соблюде́. / Его́же воспева́ем во вся ве́ки. Катавасия: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки. Песнь 9. Ирмос: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий, / светоно́сный свети́льник благода́ти, / храм одушевле́нный, сень пречи́стую, / Небесе́ и земли́ простра́ннейшую, / Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем. Струю́ благода́ти Твоея́ источи́ ми, / пла́менем злоключе́ний опаля́ему и лю́те истаява́ему, / исто́чниче, благода́тно точа́щий, / ро́ждшая реку́ благода́тей, / из нея́же пия́й вжа́ждется никогда́же. Я́ко Жениха́ Тя кра́сный черто́г, / я́ко Влады́чню пала́ту одушевле́нну, / я́ко порфи́ру всезлату́ю, / я́ко кра́снейшее оби́телище Христо́во, / Влады́чице всех, умоля́ющаго Тя спаси́ мя.
Ин. Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Де́вы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем. Свеща́ми благода́ти, Богому́дре, просвеща́емь, / и свети́льник благоче́стия я́ве был еси́, / су́щия в напа́стех спаса́еши, / и су́щия во глубине́ морсте́й избавля́еши, / и пита́еши а́лчущия пресла́вно, всеблаже́нне. И́же в рай сла́дости ны́не водворя́яся / и неизрече́нную сла́ву я́сно зря, / от Небе́сных круг певцы́ твоя́ назира́еши, / от страсте́й избавля́я, Богоно́се, всеблаже́нне. Богородичен: Прему́дрость, и Си́лу, и Сло́во Ипоста́сное О́тчее, / Богома́ти Чи́стая, родила́ еси́, / от Твои́х пречи́стых крове́й свой храм прии́мшую / и Сему́ по соедине́нию соедини́вшую неразде́льно.
Ин. Ирмос: Та́инство стра́нное ви́жу / и пресла́вное: / Не́бо – верте́п; / престо́л Херуви́мский – Де́ву; / я́сли – вмести́лище, / в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог, / Его́же, воспева́юще, велича́ем. Ликовству́ем духо́вно, вси празднолю́бцы, / Небеса́, весели́теся, го́ры же и хо́лми, / це́ркви, и дев ли́цы, и по́стников све́тлость, / в па́мяти всеблаже́ннаго, в не́йже, соше́дшеся, Спа́са велича́ем. Да пою́т пе́сньми непреста́нно вси концы́, / похва́льными венцы́ верх Никола́я украша́юще я́ве, / уго́дника Христа́ Бо́га, / Его́же моли́твами от страсте́й же и бед да изба́вимся. Я́ко досто́йное приими́ пе́ние, Нико́лае, ма́лаго труда́ сего́, / я́коже Христо́с прия́т вдовы́ два ле́пта. / Не возгнуша́йся окая́ннаго страстьми́, / не гордя́ся бо, треблаже́нне, дерзну́х. Троичен: Соединя́ется Единосу́щною Во́лею Тро́ица, / разделя́ется же па́ки Ли́чно неразде́льне, / соблюда́ющи Держа́ву при́сно, / Оте́ц, Сын и Дух Живы́й, / Еди́н Триипоста́сный Бог, Его́же велича́ем. Богородичен: Потреби́ся вся́ка печа́ль Рождество́м Твои́м, / и отъя́т Госпо́дь рыда́ние, и плач, и вся́ку слезу́ / от вся́каго лица́ земноро́дных, Чи́стая Богоро́дице Неискусобра́чная. / О Тебе́ и мы до́лги исполня́ем. Катавасия: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: / Не́бо – верте́п, Престо́л Херуви́мский – Де́ву, / я́сли – вмести́лище, / в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог, / Его́же, воспева́юще, велича́ем. Светилен. Вели́каго архипа́стыря и иера́рха вси, / председа́теля Мирлики́йскаго Никола́я восхва́лим: / мно́ги бо му́жи спасе́, непра́ведно умре́ти иму́щия, / и царю́ явля́ется со Авла́вием во сне, / реша́ непра́ведный суд. Слава: Вельми́ тя просла́ви в чудесе́х Госпо́дь / и жи́ва и по конце́, иера́рше Нико́лае: / кто бо от любве́ ве́ры то́кмо святое́ твое́ и́мя призове́т и не а́бие услы́шан, / те́пла тя предста́теля обрета́ет? И ныне, Богородичен: Му́дрость Ипоста́сную, и Сло́во пресу́щественное, / и Врача́ всех Христа́ ро́ждши, Де́во, / гное́ния и я́звы души́ моея́ исцели́ лю́тыя и многовре́менныя / и се́рдца моего́ стра́стная помышле́ния умертви́. На хвалитех стихиры, на 6, глас 1. Воззре́в неукло́нно на высоту́ ра́зума / и узре́в неявле́нно прему́дрости глубину́, / твои́ми уче́ньми мiр обогати́л еси́, о́тче. / О нас при́сно моли́ся Христу́, святи́телю Нико́лае. Челове́че Бо́жий, и ве́рный уго́дниче, / и строи́телю Того́ та́ин, и му́жу жела́ний духо́вных, / сто́лпе одушевле́нный, и вдохнове́нный о́браз, / я́ко Боже́ственное бо сокро́вище тя Ми́рская Це́рковь, чудя́щися, прия́ла есть / и моли́твенника о душа́х на́ших. Ины стихиры, глас тойже. Церко́вныя цве́ты облета́я, / я́коже птене́ц Вы́шняго гнезда́ А́нгельскаго, / Нико́лае треблаже́нне, / зове́ши при́сно к Бо́гу о всех нас, / и́же в ну́ждных беда́х и искуше́ниих, / и избавля́еши моли́твами твои́ми. Свяще́нныя оде́жды красоту́ / де́ятельными соде́лал еси́ доброде́тельми светле́йшую, / о́тче Богоно́се. / Те́мже нам священноде́йствуеши ди́вная, / сла́вных чуде́с священноде́телю, / лю́тых избавля́я ны. Неви́димых добро́ты проходя́, / стра́шную о́ну разуме́л еси́ / сла́ву святы́х, свя́те. / Те́мже нам Небе́сная словеса́ / присноживо́тных о́нех виде́ний явля́еши, / свяще́ннейший о́тче. Я́ко во сне предста́л еси́ благочести́вому царю́ / и у́зники, о́тче, от сме́рти изба́вил еси́; / моли́ся непреста́нно, / я́ко да и ны́не моли́твами твои́ми / изба́вимся от искуше́ний, и бед, и боле́зней, / досто́йно благохва́лящии тя. Слава, глас 5: Востру́бим трубо́ю пе́сней, / взыгра́ем пра́зднственная / и ликовству́ем, ра́дующеся, / в моле́бное торжество́ Богоно́снаго отца́. / Лю́дие да стеку́тся / и и́же со́нным стра́шным явле́нием царя́ препира́юща / непови́нно держи́мыя три отпусти́ти воево́ды, да воспою́т. / Па́стырие и учи́телие, / До́браго Па́стыря подобноревни́тельна па́стыря, соше́дшеся, восхва́лим, / и́же в неду́зех врача́, / и и́же в беда́х изба́вителя, / гре́шнии засту́пника, / ни́щии сокро́вище / и и́же в ско́рбех уте́шителя, / спу́тника путеше́ствующии, / на мо́ри су́щии прави́теля / и вси везде́ те́пле предваря́юща, / вели́каго святи́теля восхваля́юще, си́це рцем: / пресвяты́й Нико́лае, / предвари́, и изба́ви ны от настоя́щия беды́, / и спаси́ ста́до твое́ моли́твами твои́ми. И ныне, Богородичен, подобен. Востру́бим трубо́ю пе́сней: / прини́кши бо свы́ше, Всецари́ца Ма́ти Де́ва / благослове́ньми венчава́ет воспева́ющия Ю́. / Лю́дие да стеку́тся / и Цари́це да воспле́щут в пе́снех, Царя́ ро́ждшей, / и́же сме́ртию держи́мыя пе́рвее / разреши́ти человеколю́бно благоволи́вшаго; / па́стырие и учи́телие, / До́браго Па́стыря Пречи́стую Ма́терь, соше́дшеся, восхва́лим. / Све́щник златоза́рный, светоно́сный о́блак, / Небе́с простра́ннейшую, одушевле́нный киво́т, / огнезра́чный Влады́чень престо́л, / манноприе́мную злату́ю ста́мну, / затворе́нную Сло́ва дверь, / всех христиа́н прибе́жище, / пе́сньми Богогла́сными похваля́юще, си́це рцем: / пала́то Сло́ва, / сподо́би смире́нных нас Небе́снаго Ца́рствия: / ничто́же бо невозмо́жно хода́тайству Твоему́. Славословие великое. И отпуст. Дается же и елей братии от кандила святаго, и час 1. НА ЛИТУРГИИ Блаженна от канона 1-го, песнь 3-я, и 2-го канона, песнь 6-я. Тропарь, глас 4:
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 80; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.144.42.196 (0.122 с.) |