Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Слава, глас тойже, самогласен.
Киприаново: Ра́дуйтеся, проро́цы честни́и, и́же зако́н Госпо́день до́бре учини́вше / и ве́рою я́вльшеся непобеди́мии столпи́ и непрекло́ннии; / вы бо и хода́таи яви́стеся Но́ваго Заве́та Христо́ва / и, преста́вльшеся к Небеси́, / Того́ моли́те умири́ти мир и спасти́ ду́ши на́ша. И ныне, предпразднства, глас тойже: Киприаново: Се вре́мя прибли́жися спасе́ния на́шего, / гото́вися, верте́пе, Де́ва приближа́ется роди́ти, / Вифлее́ме, земле́ Иу́дова, красу́йся и весели́ся, / я́ко из тебе́ возсия́ Госпо́дь наш. / Услы́шите, го́ры, и хо́лми, / и окре́стныя страны́ Иуде́йския, / я́ко гряде́т Христо́с, / да спасе́т, его́же созда́, челове́ка, / я́ко Человеколю́бец. Аще вне 20-го. И ныне, Богородичен: О, чудесе́ но́ваго всех дре́вних чуде́с! / Кто бо позна́ Ма́терь, без му́жа ро́ждшую / и на руку́ нося́щую всю тварь Содержа́щаго; / Бо́жие есть изволе́ние Ро́ждшееся. / Его́же я́ко Младе́нца Пречи́стая, / Твои́ма рука́ма носи́вшая, / и ма́тернее дерзнове́ние к Нему́ иму́щая, / не преста́й моля́щи о чту́щих Тя, / уще́дрити и спасти́ ду́ши на́ша.
На благословении хлебов Богоро́дице Де́во, ра́дуйся: (2) И отцев тропарь, глас 2: Ве́лия ве́ры исправле́ния: / во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния, / святи́и трие́ о́троцы ра́довахуся, / и проро́к Дании́л львом па́стырь, я́ко овца́м, явля́шеся. / Тех моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша. Аще же случится в 24 день. На благословении хлебов тропари отцев: Ве́лия ве́ры: дважды. И тропарь предпразднства, глас 4: Написова́шеся иногда́ со ста́рцем Ио́сифом, / я́ко от се́мене Дави́дова, в Вифлее́ме Мариа́м, / чревонося́щи безсе́менное Рожде́ние. / Наста́ же вре́мя рождества́, / и ме́сто ни еди́ноже бе обита́лищу, / но, я́коже кра́сная пала́та, / верте́п Цари́це показа́шеся. / Христо́с ражда́ется пре́жде па́дший воскреси́ти о́браз. Единожды. И чтение. НА УТРЕНИ На Бог, Госпо́дь: тропарь воскресен дважды:
Ве́лия ве́ры исправле́ния: / во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния, / святи́и трие́ о́троцы ра́довахуся, / и проро́к Дании́л львом па́стырь, я́ко овца́м, явля́шеся. / Тех моли́твами, Христе́ Бо́же, спаси́ ду́ши на́ша. И ныне, Богородичен: Вся па́че смы́сла, / вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, / чистоте́ запеча́танной и де́вству храни́му, / Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна, / Бо́га ро́ждши И́стиннаго; / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим. Или предпразднства, глас 4 Гото́вися, Вифлее́ме: / отве́рзися всем, Еде́ме, / красу́йся, Евфра́фо, / я́ко дре́во живота́ в верте́пе процвете́ от Де́вы: / рай бо О́ноя чре́во яви́ся мы́сленный, / в не́мже Боже́ственный сад, / от него́же я́дше, жи́ви бу́дем, / не я́коже Ада́м у́мрем. / Христо́с ражда́ется пре́жде па́дший возста́вити о́браз. И обычныя кафизмы, и седальны воскресны, и Богородичны их, и чтение во Евангелии толковом. Аще же в 24-й день, поем настоящия седальны. По 1-м стихословии седален, глас 4. Во отце́х, Бо́же, предвозгласи́л еси́ та́инственно / хотя́щее бы́ти на земли́ Богоявле́ние та́инственне / преве́чнаго Сы́на Твоего́ от Де́вы / во Авраа́ме, Исаа́ке и Иа́кове, Иу́де и про́чих, / Иессе́и, и Дави́де, и проро́цех всех, / Ду́хом предвозвеща́я в Вифлее́ме Христа́ я́вльшася, / су́щия в ми́ре вся взыва́юща. Сла́ва, и ны́не, тойже. По 2-м стихологии седален, глас 8. Пра́здник пра́зднуим, ве́рнии, отце́в Боже́ственных ра́достно: / Ада́ма, А́веля чту́ще, Си́фа, Ено́са блажа́ще, / Ено́ха, Ноя, Си́ма же, Иафе́та воспои́м, / Авраа́ма, пре́жде зако́на ве́рою просия́вша, / и Боже́ственнаго Исаа́ка, Иа́кова и Иу́ду, / Леви́ю и целому́дреннаго Ио́сифа восхва́лим и ве́рно возопии́м: / Богоно́снии пра́отцы, моли́те Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.
Сла́ва, и ны́не, тойже. По непорочных тропари их. И седальны отцев, глас 8. Авраа́ма, Исаа́ка же и Иа́кова восхва́лим вси пе́сненно, / Дави́да кро́ткаго, Иису́са и двана́десять патриа́рхи / вку́пе с треми́ ю́ношами, угаси́вшими о́гненный пла́мень си́лою духо́вною: / ра́дуйтеся, – вопию́ще к ним, – / пре́лесть до́блественне обличи́вше царя́ безу́мнаго, / и Христу́ моли́теся согреше́ний оставле́ние дарова́ти / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу. Слава, и ныне, Из недр Оте́ческих низше́л еси́ / и несказа́нным истоща́нием ю́же по нам нищету́ восприя́л еси́, / па́че естества́, Человеколю́бче, / в верте́п всели́тися благоволи́л еси́, Го́споди, / и я́ко Младе́нец сосцы́ пита́ешися, Зижди́тель и Госпо́дь. / Те́мже, звездо́ю наставля́еми, волсви́ да́ры Тебе́ прино́сят, я́ко Влады́це тва́ри, / па́стырие и А́нгели дивля́хуся, зову́ще: / сла́ва в Вы́шних Бо́гу, на зе́млю гряду́щему роди́тися я́ко Челове́ку. Аще же вне предпразднства, Благода́рственное похвале́ние до́лжне, / я́коже вдови́ца о́ная два ле́пта, приношу́ Тебе́, Влады́чице, о всех дарова́ниих Твои́х: / Ты бо яви́лася еси́ покро́в ку́пно и по́мощь, / напа́стей и скорбе́й при́сно мя изыма́ющи. / Те́мже я́ко от среды́ горя́щия пе́щи изба́влься оскорбля́ющих мя, / от се́рдца взыва́ю Тебе́: / Богоро́дице, помози́ ми, моля́щи Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние да́ти мне, / Тя бо име́ю наде́жду, раб Твой. Степенна, и прокимен гласа. Канона два, отцев на 8. Ирмосы по дважды. Тропари на 6. В нихже предваряют воскресны тропаря два, сего ради, аще в 24-й день, во Октоихе не поется, и предпразднства на 6. Канон воскресен, глас 6. Ирмос: Волно́ю морско́ю / Скры́вшаго дре́вле / гони́теля мучи́теля – под земле́ю скры́ша спасе́нных о́троцы; / но мы, я́ко отрокови́цы, / Го́сподеви пои́м, / сла́вно бо просла́вися. Стра́хом Тебе́ сме́ртная отверза́ются врата́, / и сокруша́ются вереи́ ве́чныя: / честны́м бо Твои́м схожде́нием воста́ша дре́внии мертвецы́, / весе́лием пою́ще, Христе́, Воскресе́ние Твое́. Суди́щу Пила́тову предсто́ит хотя́й, беззако́нному суду́, / я́ко осу́жденник, Судия́, и от руки́ непра́ведныя в лице́ ударя́ется Бог, / Его́же трепе́щут земна́я и Небе́сная. Канон отцев. Аще вне 20-го случится Неделя святых отец, канон Октоиха воскресен со ирмосом на 4, и Крестовоскресен на 2, и Богородицы 2, и отцем от зде чтется на 6. Такожде и во прочих песнех отцем. Днесь собо́р Боже́ственных оте́ц Христо́во Рождество́ предпра́зднует све́тло, / и пропису́ет сие́ пресла́вная благода́ть: / Авраа́м бо о́браз зако́на и о́троцы суть. Дре́вле прие́млет Божество́ Еди́но Триипоста́сное свяще́нный Авраа́м, / ны́не же сопресто́льное Сло́во О́тчее Боже́ственным Ду́хом к де́тем прихо́дит, / сла́вно восхваля́емое.
Число́м и ве́рою Боже́ственныя Тро́ицы безбо́жие низве́ргше, / в пещи́ де́ти о́бразы чу́вственными сокрове́нныя Бо́жия та́йны ми́ру прояви́ша. Авраа́м изба́вися от руки́ непра́ведныя, / пла́мене же пе́щнаго Боже́ственнии о́троцы иногда́, / и Дании́л проро́к от звере́й и ро́ва спасе́ся. / Те́мже ны́не Рождество́ Христо́во предпра́зднуем. Богородичен: Обра́дованная, Безневе́стная Ма́ти, Де́во нетле́нная, блажи́м Тя: / и́бо от ро́да Авраа́мля и пле́мене Дави́дова процвела́ еси́, / Христа́ же родила́ еси́, проро́ки пропове́даннаго пре́жде. Канон предпразднства, глас 1. Ирмос: Христо́с ражда́ется: Христа́, пло́тию младе́нствовавшаго, / Христа́, во́лею обнища́вшаго, / Христа́, ви́дима бы́вша, гряде́т Де́ва в Вифлее́ме ны́не роди́ти, / Не́бо же и земля́ да ра́дуются. Го́ры и хо́лми, взыгра́йте, / проро́цы Богогла́снии, лику́йте, / лю́дие и язы́цы, восплещи́те: / всех Спасе́ние и Просвеще́ние близ наста́, / во гра́де Вифлее́мсте ражда́емое. Богородичен: Нищ бога́тый быва́ет, / обогаща́я и́же зло́бою обнища́вшия, / Челове́к Бог познава́ется от Де́вы Неискусобра́чныя кроме́ преложе́ния; / вси хвала́ми воспое́м Его́, я́ко просла́вися. Катавасия: Христо́с ражда́ется – сла́вите! / Христо́с с Небе́с – сря́щите! / Христо́с на земли́ – возноси́теся! / По́йте Го́сподеви, вся земля́, / и весе́лием воспо́йте, лю́дие, / я́ко просла́вися. Песнь 3. Ирмос: Тебе́, на вода́х / пове́сившаго всю зе́млю неодержи́мо, / тварь, ви́девши на ло́бнем ви́сима, / у́жасом мно́гим содрога́шеся, / несть свят, / ра́зве Тебе́, Го́споди, взыва́ющи. Во гро́бе тридне́вствовавый / воскреси́л еси́ животво́рным воста́нием уме́ршия от ве́ка, / и, осужде́ния разре́шшеся, ве́село ра́довахуся: / се избавле́ние прише́л еси́, Го́споди, взыва́юще. Сла́ва Твоему́ воста́нию, Спа́се наш, / я́ко нас от а́да, тли и сме́рти изба́вил еси́, я́ко Всеси́лен, / и, воспева́юще, глаго́лем: / несть свят, ра́зве Тебе́, Го́споди Человеколю́бче.
Ин, отцем. Ю́же по о́бразу сла́ву и по подо́бию Бо́жию ве́рно соблюда́юще, / злата́го о́браза пла́мень огне́м духо́вным страда́льчески угаси́ша о́троцы, пою́ще: / Еди́наго Го́спода зна́ем. Му́дростию обложе́ни и Ду́ха си́лою, о́троцы / мудрецы́ Вавило́нския плене́ннии посрами́ша и де́рзостне взыва́ху: / несть свят, ра́зве Тебе́, Го́споди Человеколю́бче. Ра́дуется и сликовству́ет с детьми́ и проро́ки зако́н / и предъигра́ет Госпо́дню Боже́ственному прише́ствию днесь, / и Авраа́м ра́дуется, я́ко от се́мене его́ ви́де Го́спода воплоща́ема. Богородичен: Зача́тие без стра́сти, / прия́тие па́че сло́ва про́йде Рождества́ Твоего́, Богоро́дице: / проро́ки бо пропове́данное па́че естества́ та́инство нам яви́ся, / Сло́во Бо́жие, Сый Бог.
Ин. Ирмос: Пре́жде век: И́же пре́жде век из Отца́ ро́ждся па́че мы́сли, / из Де́вы напосле́док воплоти́ся, я́коже весть Сам, / хотя́ челове́чество обнови́ти, истле́вшее лука́ваго зми́я сове́том. И́же в Вы́шних соседя́й Отцу́ и Ду́ху, / смири́вшееся естество́ челове́ческое ви́дев, / Сын Бо́жий Безнача́льный нача́ло прие́млет / и хо́щет пло́тию роди́тися, я́ко челове́к. Богородичен: Святе́йши А́нгел и всея́ тва́ри / Сове́та Вели́каго ны́не А́нгела без се́мене ражда́ет пло́тию / на воззва́ние всем, пою́щим непреста́нно Ему́: / Свят еси́, Го́споди. Катавасия: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, / Свят еси́, Го́споди. Ипакои, глас 8: А́нгел отроко́в ороси́ пещь, / ны́не же жен плач разреши́, глаго́ля: / Что прино́сите ми́ра? / Кого́ и́щете во гро́бе? / Воста́ Христо́с и Бог: / есть бо Жизнь и Спасе́ние ро́да челове́ческаго. Песнь 4. Ирмос: На Кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние прови́дя, / Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: / Ты си́льных пресе́кл еси́ держа́ву, Бла́же, / приобща́яся су́щим во а́де, / я́ко Всеси́лен. Во ад Боже́ственное низше́ствие Твое́, Христе́ Бо́же, ме́ртвым жизнь яви́ся: / Ты бо врага́ связа́л еси́ держа́ву до́ле, Благи́й, / и Небе́сную стезю́ челове́ком отве́рзл еси́. Не истле́ во гро́бе пречи́стое те́ло Изба́вителя лежа́що, / но, я́ко си́лен, сокруши́ а́довы вереи́ / и воскре́се во сла́ве, Христе́, тридне́вно.
Ин, отцем. Отце́в нача́ток: Авраа́ма, Исаа́ка и Иа́кова почти́м, / я́ко из тех се́мене возсия́ Христо́с, / вопло́щься из Де́вы, я́ко Всеси́лен. Пропису́яй бу́дущая соше́ствию Христо́ву Дании́л / зве́ри, я́ко о́вцы, показа всем я́ве: / прови́де бо бу́дущее, я́ко проро́к Бо́жий.
Грехо́вным не привлече́ни я́дом, / от пла́мене изба́вистеся, де́ти: / зла́та бо чисте́йше су́ще му́дрии, в пещи́ пре́лести не слия́шася. Богородичен: Велегла́сно пропове́дуется ожида́ние язы́ков / и спасе́ние ми́ра па́че естества́ Рождество́ Твое́, Пречи́стая, Честна́я, / его́же пое́т оте́ческая па́мять днесь.
Ин. Ирмос: Жезл из ко́рене: Жезл из ко́рене Иессе́ова, Де́во, прозябла́ еси́, / цвет процве́тшая неувяда́емый, всех Соде́теля, / зе́млю цвета́ми всю я́ко Бо́га украша́ющаго, вопию́щую Ему́: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Сне́дию мя окра́дена лука́вою / и ра́зумом попо́лзшася и уподо́бльшася безслове́сным, Сло́ве Бо́жий, прише́л еси́, назида́я, / Младе́нец быв и во я́слех безслове́сных возле́г: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Богородичен: Из горы́ приосене́нныя, Иису́се, Де́вы, Тя, воплоще́ннаго, Авваку́м прови́де, / го́ры злы́я и хо́лмы сокруша́ющаго / и исчезнове́нию предаю́ща возноше́ния лука́ваго и де́монская возвыше́ния. Катавасия: Жезл из ко́рене Иессе́ова / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, / из горы́, Хва́льный, приосене́нныя ча́щи / прише́л еси́, вопло́щся / от Неискусому́жныя, Невеще́ственный и Бо́же. / Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Песнь 5. Ирмос: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, / к нам ми́лостивно бы́вшаго, / Иса́иа, Свет ви́дев Невече́рний, / из но́щи у́треневав, взыва́ше: / воскре́снут ме́ртвии, / и воста́нут су́щии во гробе́х, / и вси земноро́днии возра́дуются. Блиста́яйся, ра́дость вообража́я я́вственне, А́нгел, / во гро́бе светлоно́сец показу́ется, / жена́м пропове́дая воста́ние, / и, оста́вльше плач, ра́довахуся Христу́ воскре́сшу, / от Него́же и непреста́нну ра́дость прия́ша. За милосе́рдие Благи́й, И́же по нам прие́м зрак, / во́лею на Кресте́ пригвозди́лся еси́ мене́ ра́ди, / пе́рвее отве́ргша святу́ю Твою́ за́поведь сне́ди ра́ди в раи́, / и умира́еши человеколе́пно, живо́т подая́ мне.
Ин, отцем. Отце́в нача́ток, я́ко началовожда́ зако́на и благода́ти, / от ро́да Авраа́мля днесь Дании́ла Боже́ственнаго почти́м: / я́ко проро́к бо Бо́жий предвозвести́ Христа́ от Де́вы / и Сего́ предусрета́ет Боже́ственное рожде́ние. Прописа́вше я́сно к нам Госпо́дне прише́ствие А́нгеловым соше́ствием, / угаси́ша Авраа́мстии о́троцы пещь / и, тучеро́сен огнь соде́лавше, / в сем ве́рою о́браза злата́го сла́ву изнури́ша. Загради́ уста́ звере́й Дании́л в ро́ве Ду́хом, / о́гненную же кре́пость угаси́ша Авраа́мстии о́троцы благода́тию / и, спа́сшеся си́и от тли, предвозвеща́ют Христа́ из Де́вы, / моля́ще я́ко Изба́вителя спасе́ния на́шего. Богородичен: Боже́ственным Ду́хом явля́я от нас безстра́стно Твое́ прия́тие, Иса́иа вопия́ше, Го́споди, / бо́дрствуя зако́ном благода́ти: / от ро́да у́бо Авраа́мля, от пле́мене же Иу́дова по пло́ти Де́ва, / без се́мене, гряде́т ражда́ющи.
Ин. Ирмос: Бог Сый ми́ра: Естество́м Влады́ка, в рабе́х соверше́нне, / Сын Бо́жий всесоверше́нный / благоволи́л за милосе́рдие зва́тися и Сын Челове́ческий Всеще́дрый. / Те́мже в верте́пе во́лею обнища́в, гряде́ши роди́тися, Пребла́же. Невмести́мый естество́м, Христе́ Царю́, / ка́ко ма́лый Тя прии́мет верте́п? / Ка́ко я́сли возмо́гут Тя вмести́ти, / нас ра́ди от Ма́тере Неискусому́жныя пло́тию приходя́ща во Своя́? / Я́ко да устра́ншияся спасе́ши, Го́споди? Богородичен: А́гница Па́стыря прии́де роди́ти, / гото́вися, святы́й верте́пе, / па́стырие, спеши́те, Па́стыря и А́гнца ро́ждшагося ви́дети, / волсви́, с да́ры угото́витеся, / Сему́ я́ко Царю́ поклони́тися пло́тию. Катавасия: Бог Сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща, посла́л еси́ нам; / тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче. Песнь 6. Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве. Сме́рти умерщвле́ние и а́да, Бла́же, соде́лал еси́ разруше́ние / тридне́вным погребе́нием Твои́м, / жизнь же источи́л еси́, боголе́пно воскре́с, су́щим в ми́ре, / Иису́се благи́й. (2)
Ин, отцем. Нрав страннолюби́в, ве́ра же высока́ Авраа́ма, су́ща пра́отца; / те́мже, Боже́ственное та́инство обра́зне прие́м, ра́довашеся, / пред Христо́м же теки́й ны́не весели́тся. Тварь повину́ ны́не ве́ра отроко́м да́ром Зижди́теля: / огнь бо всея́дец и безсту́дный устыде́ся / чту́щих огня́ де́лателя, Иису́са Христа́. Ми́ра свире́пство прише́ствием Христо́вым сочисля́тися изъяви́, / к ми́ру глубо́кому боголе́пно, загради́в уста́ львов, / Дании́л проро́к в ро́ве иногда́. Богородичен: Из ложе́сн родила́ еси́ де́вственных Христа́, Марие́, Ма́ти безму́жная, / Его́же проро́цы ви́девше духо́вне, / Того предликовству́ют ны́не отцы́ рожде́ственная.
Ин. Ирмос: Из утро́бы Ио́ну: Но́вое Не́бо су́щи, Влады́чице, из утро́бы Твоея́, я́ко из о́блака, / Христа́, сла́вы со́лнца, возсия́ти гряде́ши в верте́пе пло́тию, / я́ко хотя́ща сия́ньми Свои́ми све́тло вся земна́я исполне́ния озари́ти за милосе́рдие безме́рное. Ви́дел еси́ на́шу боле́знь и озлобле́ние, Ще́дрый Христе́, / и не пре́зрил еси́ нас, но истощи́л еси́ Тебе́ Сама́го, не отступи́в Роди́теля, / и всели́лся еси́ во утро́бу Неискусобра́чную, / я́же неболе́зненно роди́ти Тя пло́тию в верте́пе предгряде́т. Богородичен: Го́ры и хо́лми, поля́ и де́бри, / лю́дие и коле́на, язы́цы и вся́кое дыха́ние, воскли́кните, / весе́лия Боже́ственнаго исполня́еми: / прии́де и приспе́ всех избавле́ние, Сло́во Бо́жие Безле́тное, / под ле́том за милосе́рдие бы́вшее. Катавасия: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т; / в Де́ву же все́льшееся Сло́во / и плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну. / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну. Аще вне 20-го числа, Рукопи́саннаго о́браза не поче́тше, / но Неопи́санным Существо́м защити́вшеся, треблаже́ннии, / в по́двизе огня́ просла́вистеся; / среде́ же пла́мене нестерпи́маго стоя́ще, Бо́га призва́сте: / ускори́, о Ще́дрый! / И потщи́ся, я́ко ми́лостив, в по́мощь на́шу, / я́ко мо́жеши хотя́й. Икос: Простри́ Твою́ ру́ку, / е́юже дре́вле прия́ша искуше́ние еги́птяне борю́щии и евре́и бори́мии, / не оста́ви нас, да не пожре́т нас смерть, жа́ждущая нас, / и сатана́, ненави́дяй нас; / но прибли́жися нам и пощади́ ду́ши на́ша, / я́коже пощади́л еси́ иногда́ о́троки Твоя́, су́щия в Вавило́не, / непреста́нно сла́вящия Тя, / и вве́рженныя Те́бе ра́ди в пещь, и от сея́ вопию́щия Ти: / ускори́, Ще́дрый, и потщи́ся, я́ко ми́лостив, на по́мощь на́шу, / я́ко мо́жеши хотя́й. Аще же внутрь предпразднства, Весели́ся, Вифлее́ме, Евфра́фо, гото́вися: / се бо А́гница, Па́стыря вели́каго во утро́бе нося́щи, е́же роди́ти тщи́тся, / Его́же зря́ще, Богоно́снии отцы́ веселя́тся, / с па́стырьми пою́ще Де́ву доя́щую. Икос: Твоего́ Рождества́, Де́во, све́тлость зря́ще сия́ющую, / Авраа́м Боголюби́вый, Исаа́к приснопа́мятный, / Иа́ков и весь Богосо́бранный лик святы́х ра́дуется / и тварь приведо́ша к Твоему́ сре́тению ра́достными рече́нии: / ра́дости бо Хода́таица всем яви́лася еси́, / во утро́бе заче́ншая иногда́ в Вавило́не Ви́деннаго, / и о́троки, в пещь непра́ведне вве́рженныя, неопа́льны Соблю́дшаго, / и Тя Показа́вшаго па́че вся́каго ра́зума. / Тем и воспева́ют Зри́маго в рука́х Ю́ницы, / пою́ще Де́ву доя́щую. Песнь 7. Ирмос: Неизрече́нное чу́до: / в пещи́ Изба́вивый преподо́бныя о́троки из пла́мене / во Гро́бе мертв, бездыха́нен полага́ется / во спасе́ние нас, пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́. О, стра́ннаго чудесе́! / В Вы́шних седя́й на Престо́ле Госпо́дь, / То́йже прия́тием пло́ти смерть претерпе́, / но воскре́се Божества́ кре́постию, / совоскреси́в ме́ртвыя су́щия от ве́ка. Ты сме́ртную кре́пость сотрясе́ и воскре́се, / воста́ние дая́ Тебе́ вои́стинну Го́спода сла́вящим / и Правосла́вною ве́рою Тебе́ вопию́щим: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Ин, отцем. Христа́ роди́в по пло́ти, ве́рою, / родонача́льниче о́тче Авраа́ме, яви́лся еси́ язы́ков ду́хом оте́ц я́ве / во спасе́ние нас, пою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́. Безду́шнаго шу́ма, вотще́ восклица́ющаго, / одушевле́нных посрами́ песнь: / пещь бо, огне́м горя́щую, телесы́ попира́юще, / о́троцы невре́дно Изба́вителю пою́т: / Бо́же, благослове́н еси́. Виде́нием воззре́в духо́вным, проро́к дре́вле Дании́л / Христо́во яви́ второ́е прише́ствие / и я́же в нем стра́шная предвозвеща́ет, вопия́: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́. Богородичен: Стра́нное чу́до, во проро́цех повеству́емое и отце́м дре́вле явле́нно: / Де́ва Чи́стая, роди́ти хотя́щи, прии́де на спасе́ние нас, песнопою́щих: / Изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.
Ин. Ирмос: О́троцы, благоче́стию: Лоза́ Боже́ственная, нетле́нный грозд узре́ливши, / ближа́щися, и́дет роди́ти весе́лия вино́ точа́щаго / и напоя́ющаго нас, Ему́ вопию́щих: / отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́. Боже́ственная Мирополо́жница, благово́нное Ми́ро внутрь нося́щи, / в верте́пе Вифлее́мли истощи́ти сие́ гряде́т, / благово́ния та́инственнаго исполня́ющее пою́щия: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Богородичен: Клеща́, ю́же Иса́иа проро́к дре́вле ви́де, / Боже́ственный угль, Христа́, во чре́ве прихо́дит иму́щи, / вся́ку вещь грехо́вную попаля́ющий, / ве́рных же ду́ши просвеща́ющий. Катавасия: О́троцы, благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но, посреде́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: Ужасни́ся, боя́йся, Не́бо, / и да подви́жатся основа́ния земли́: / се бо в мертвеце́х вменя́ется в Вы́шних Живы́й / и во Гроб мал странноприе́млется. / Его́же, о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. О, неизрече́ннаго Твоего́, Христе́, снизхожде́ния нас ра́ди смире́нных! / Се бо сме́рти вкуси́в, Бог безсме́ртен Сый, / во Гро́бе я́ко Челове́к положи́лся еси́, / но воскре́сл еси́, Сло́ве, совоскреси́в до́льняя, / Тебе́ превознося́щия во вся ве́ки. Ужасе́ся всяк слух, / ка́ко Вы́шний во́лею прии́де на зе́млю / а́дову кре́пость разори́ти Кресто́м и погребе́нием / и вся совозста́ви взыва́ти: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Ин, отцем. Твое́ заколе́ние предъизобразу́я, Авраа́м, Христе́, / его́же роди́ сы́на, на горе́ повину́яся Тебе́, Влады́ко, / я́коже овча́, взы́де пожре́ти хотя́й ве́рою; / но возврати́ся, ра́дуяся, с ним, / и сла́вя, и превознося́ Тя, Изба́вителя ми́ра. Пла́менем неутружде́нным, Христе́, облече́ну Ти, я́ко ри́зою Боже́ственною, / огнь святы́х о́трок Твои́х угаси́ зело́, / и роса́ Твои́м низхожде́нием пою́щим шумя́ше: / свяще́нницы, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки. Дае́тся львом в снедь судо́м непра́ведным проро́к Дании́л, / но имя́ше повеле́нием воздержа́ния спо́стники благоче́стно зве́ри во глубине́ ро́вища. / Того́ моли́твами, Авраа́ма же и отроко́в / спаси́ в ми́ре, Христе́, пою́щия Тя. Богородичен: Его́же провозвести́ша ве́рно проро́честии гла́си, / Иису́са Емману́ила, в челове́честе о́бразе гряду́ща, / Бо́жия и О́тча Сы́на же и Собезнача́льное Сло́во, / от Ду́ха Свята́го Де́ва Мари́я ражда́ет неискусому́жно в Вифлее́ме гра́де.
Ин. Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго: Сла́ва в Вы́шних Бо́гу, со А́нгелы возопии́м в весе́лии: / Спас ражда́ется, Влады́ка прихо́дит, Его́же звезда́ показу́ет, / волсви́ тща́тся Его́ в я́слех ви́дети; / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки. С рабы́ написа́лся еси́ во́льно, Влады́ко, ке́сареву повину́яся зако́ну, / я́ко да челове́чество от рабо́ты лука́ваго, Бо́же, свободи́ши, Многоми́лостиве. / Те́мже, ра́дующеся, воспева́ем: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки. Богородичен: Младе́нца но́ва ношу́ Тя, Безнача́льне Сло́ве, / иску́са же му́жеска отню́д не позна́х, / Де́ва глаго́лаше, недоумева́ющися. / Кого́ на земли́ возъимену́ю Твоего́ Отца́? – не вем. / Те́мже со все́ми воспева́ю Ти: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки. Катавасия: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем, воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки. Песнь 9. Ирмос: Не рыда́й Мене́, Ма́ти, / зря́щи во Гро́бе, / Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́, Сы́на: / воста́ну бо, и просла́влюся, / и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бог / ве́рою и любо́вию Тя велича́ющия. Что рыда́еши, тва́ре, на Кресте́ ви́дящи и во гро́бе жи́зни Да́теля, я́ко зе́млена? / Воста́нет бо обновля́яй Тя све́тло, / тридне́вным воскресе́нием ад низложи́ / и ме́ртвыя совоздви́г, восхваля́ющия Его́. А́ще и во Гроб низше́л еси́, я́ко мертв, Жизнода́вче, / но а́дову кре́пость разори́л еси́, Христе́, / совоздви́гнув ме́ртвыя, я́же пре́жде пожре́, / и воскресе́ние пода́л еси́, я́ко Бог, / ве́рою и любо́вию Тя велича́ющим.
Ин, отцем. Су́щих пре́жде зако́на отце́в пра́здник соверша́юще, / от них боголе́пно почти́м Христа́: / Авраа́м бо, ку́пно и Исаа́к, и Иа́ков, проро́ков и зако́на яви́шася основа́ние / и благода́ти ве́рою Ду́ха пропове́дницы. Огне́м показа́вый Моисе́ю в купине́ па́че ума́ богови́дне та́инство Бог, / во огнь к де́тем низше́д То́йже, / огне́м есте́ственным Божества́ Его́ пе́щный пла́мень ро́су показа́. Со Авраа́мом, соше́дшеся, пресвяти́и де́ти / и Дании́л, ди́вный проро́к Бо́жий, / Исаа́к и Иа́ков с Моисе́ем и Ааро́н / Христо́ва пре́жде Рождества́ ликовству́ют ве́рно, / моля́щеся непреста́нно во е́же спасти́ся нам. Богородичен: Сра́дуется вся тварь Твоему́ Рождеству́, Де́во: / Еде́ма бо Вифлее́м отве́рзе нам. / И се дре́ва жи́зни вси наслажда́ющеся ве́рно, вопие́м приле́жно: / моли́твы на́ша, Влады́чице, испо́лни.
Ин. Ирмос: Та́инство стра́нное: Та́инства стра́нная, стра́шная и пресла́вная: / сла́вы Госпо́дь прии́де на зе́млю / и в верте́п, обнища́в, вни́де пло́тию, / Ада́ма воззва́ти ища́ и Е́ву боле́зней изба́вити. Пелена́ми Твои́ми реши́ши плени́цы грехопаде́ний, / мно́гою же нището́ю вся обогаща́еши, Ще́дре: / безслове́сныя зло́бы, поло́жся в я́сли безслове́сных, челове́ки изменя́еши, / Бо́жий Сло́ве пребезнача́льне. Богородичен: Про́поведи проро́ческия коне́ц прия́ша: / Его́же бо прореко́ша преити́ в сконча́ние лет, / прии́де и яви́ся, из Чи́стыя Де́вы воплоща́емь, / Того́ мы́слию чи́стою прии́мем. Катавасия: Та́инство стра́нное ви́жу и пресла́вное: / Не́бо – верте́п, / престо́л Херуви́мский – Де́ву, / я́сли – вмести́лище, / в ни́хже возлеже́ Невмести́мый – Христо́с Бог, / Его́же, воспева́юще, велича́ем. Светилен воскресен. Патриа́рхов избра́ннии и пре́жде зако́на отцы́ ве́рою предвозсия́ша, / Авраа́м, Исаа́к же и Иа́ков, я́ко свети́льницы: / вси бо проро́цы и пра́ведницы возсия́ша от них, я́ко свещи́ светови́дныя, / и тварь всю луча́ми просвети́ша честна́го проро́чества, / и приле́жно мо́лятся к Бо́гу о ми́ре. И ныне: А́гница нескве́рная, А́гнца ро́ждшая, Сло́ва Пребезнача́льнаго в после́дняя времена́, / бя́ше сие́ чу́дно, Ада́мова вну́ка и Дави́дова по достоя́нию; / Ея́же несказа́нное Рождество́ отце́в мно́жество предпра́зднствует досто́йно. Аще же в 24-й день, От се́мене вво́дится Авраа́мля / и Боже́ственнаго Дави́да Богоотца́ Пребезнача́льное Сло́во, / И́же о́троки равночи́сленныя пе́рвее Тро́ице / чу́дно А́нгела сше́ствием из пла́мене спасы́й / и рыда́ние в ра́дость преложи́вый жен. Слава: Патриа́рхов избра́ннии и пре́жде зако́на отцы́ ве́рою предвозсия́ша, / Авраа́м, Исаа́к же и Иа́ков, я́ко свети́льницы: / вси бо проро́цы и пра́ведницы возсия́ша от них, я́ко свещи́ светови́дныя, / и тварь всю луча́ми просвети́ша честна́го проро́чества, / и приле́жно мо́лятся к Бо́гу о ми́ре. И ныне: Весели́ся, Вифлее́ме, и ты, Евфра́фо гото́вися: / Богоро́дица бо прихо́дит в верте́пе и я́слех роди́ти Бо́га неизрече́нно. / О, стра́шнаго та́инства! / Его́же ны́не Боже́ственное Рождество́ Авраа́м, Исаа́к же и Иа́ков, / патриа́рси вси и проро́цы све́тло предпра́зднуют / и челове́цы со А́нгелы. На хвалитех стихиры воскресны 4, и отцев 4. Возвы́си твой глас и́стинно, / Сио́не, Боже́ственный гра́де, / и пропове́ждь отце́в Боже́ственную па́мять, / со Авраа́мом Исаа́ка и Иа́кова почита́ющи присносла́внаго, / се со Иу́дою и Леви́ем велича́ем Моисе́я вели́каго и Ааро́на чу́днаго / и почита́ем с Дави́дом Иису́са и Самуи́ла вси. / Предпра́зднству Христо́ву Боже́ственную похвалу́ / пе́сньми Боже́ственными пле́щуще, / я́же от Него́ благода́ть улучи́ти про́сим / и ми́ру дарова́ти ве́лию ми́лость. (2) Стих: Благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших, / и хва́льно и просла́влено И́мя Твое́ во ве́ки. Гряди́, на о́гненную иногда́ возсе́дый, Илие́, Боже́ственную колесни́цу, / и Богому́дре Елиссе́е со Езеки́ею во еди́но, / Оси́е, ку́пно сра́дуйтеся, / честна́я же двоенадеся́тице проро́ков Богодохнове́нная, / Рождеству́ Христо́ву сликовству́йте / и в пе́снех, вси пра́веднии, воспо́йте, / о́троцы всеблаже́ннии, / росо́ю Ду́ха угаси́вшии пла́мень пе́щный, / о нас моли́те Христа́ / низпосла́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость. Стих: Я́ко пра́ведн еси́ о всех, / я́же сотвори́л еси́ нам. Яви́ся, Я́же от ве́ка на земли́ / пропове́даемая проро́ки в веща́ниих, Де́ва Богоро́дица, / Ю́же патриа́рси му́дрии и пра́ведных собо́ри возвеща́ют, / с ни́ми же сликовству́ет и жен благоле́пие: / Са́рра, Реве́кка, Рахи́ль, и А́нна же, / и сла́вная Мариа́м Моисе́ева ку́пно. / С си́ми сра́дуются и ми́ра концы́, / вся тварь почита́ет, / я́ко Зижди́тель всех и Бог прихо́дит пло́тию роди́тися / и дарова́ти нам ве́лию ми́лость. Слава, глас 8: Зако́нных уче́ний сосло́вие / во пло́ти явля́ет Христо́во Боже́ственное Рождество́, / пре́жде зако́на благода́ть благовеству́ющия, / я́ко па́че зако́на в ве́ре су́щия; / те́мже, тле́ния измене́нию су́щу хода́тайственно, / во а́де держи́мым душа́м предпропове́даху воскресе́ния ра́ди: / Го́споди, сла́ва Тебе́. Ины стихиры, егда не поется воскресно, глас 4. Иса́ии глас исполня́ется: / се бо Де́ва Необъя́тнаго, / опису́емаго пло́тию, / во утро́бе но́сит / и пресла́вно роди́ти прихо́дит. / Богоприя́тный верте́пе, украси́ся, / Вифлее́ме, угото́вися: / Царь бо тя изво́ли во оби́телище. / Приими́те, я́сли, / повива́ема Младе́нца Христа́, / хотя́ща реши́ти плени́цы согреше́ний челове́ков бла́гостию.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 46; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.223.32.230 (0.126 с.) |