Евангелие от Иоанна, зачало 35, от полу. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 35, от полу.



Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, не входя́й две́рьми во двор о́вчий, но прела́зя и́нуде, той тать есть и разбо́йник. А входя́й две́рьми па́стырь есть овца́м. Сему́ две́рник отверза́ет, и о́вцы глас его́ слы́шат, и своя́ о́вцы глаша́ет по и́мени, и изго́нит их. И егда́ своя́ о́вцы иждене́т, пред ни́ми хо́дит, и о́вцы по нем и́дут, я́ко ве́дят глас его́. По чужде́м же не и́дут, но бежа́т от него́, я́ко не зна́ют чужда́го гла́са. Сию́ при́тчу рече́ им Иису́с, они́ же не разуме́ша, что бя́ше, я́же глаго́лаше им. Рече́ же па́ки им Иису́с: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко Аз есмь дверь овца́м. Вси, ели́ко их прии́де пре́жде Мене́, та́тие суть и разбо́йницы, но не послу́шаша их о́вцы. Аз есмь дверь: Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет.

Ин 10:1–9

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами святи́теля Филаре́та, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

Па́стырю му́дрый Филаре́те, / звездо́ светоза́рная, / в Це́ркви Росси́йстей возсия́вшая, / я́коже ина́я волхво́м иногда́, / приведи́ и нас поклони́тися ро́ждшемуся Христу́ Спа́су / и мv́ро покая́ния, / лива́н милосе́рдия, / и сми́рну дел благи́х принести́ Ему́.

Канон Богородицы на 6 и святаго на 8.

Канон, глас 6.
Песнь 1.

Ирмос: Помо́щник и покрови́тель / бысть мне во спасе́ние, / Сей мой Бог и просла́влю Его́, / Бог отца́ моего́ и вознесу́ Его́, / сла́вно бо просла́вися.

Всеми́лостиве Го́споди, / даждь мне мысль бла́гу и наста́ви се́рдце мое́, / во е́же просла́вити ди́внаго во святи́телех Филаре́та прехва́льнаго.

Я́ко плодоно́сная ветвь, от благочести́ваго ко́рене и свяще́нническаго дре́ва произше́д, свя́те Филаре́те, / благода́ть архиере́йства досто́йно восприя́л еси́. / Сего́ ра́ди благода́рне псало́мски вопие́м: / род пра́вых благослови́тся.

Юн ра́зум к Боже́ственным уче́нием напра́вив, прему́дре Филаре́те, / да́же до честны́х седи́н в зако́не Госпо́дни поуча́лся еси́ день и нощь, / сего́ ра́ди плод стори́чный Бо́гу прине́сл еси́.

Богородичен: Богоро́дице Де́во, / я́коже во успе́нии Твое́м мíра не оста́вила еси́, / бу́ди и нам Путеводи́тельница во Ца́рствие Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Утверди́, Го́споди, / на ка́мени за́поведей Твои́х / подви́гшееся се́рдце мое́, / я́ко Еди́н свят еси́ и Госпо́дь.

Филаре́та Ми́лостиваго и́мя прие́мь, святи́телю Филаре́те, / сосу́д доброде́телей твои́х ми́лостию украси́л еси́, / сего́ ра́ди я́ко оте́ц чадолюби́вый лю́дем росси́йским яви́лся еси́.

Во всем после́дуяй Боже́ственным отце́м, / прему́дрость Бо́жию, я́ко наста́вницу, избра́л еси́, святи́телю, / и Це́ркве Росси́йския до́брый па́стырь быв, / благоче́стию па́ству научи́л еси́.

Златоу́сту сла́вному си́лою сло́ва подо́бяся, / Бо́га Сло́ва вои́стину возсла́вил еси́, святи́телю Филаре́те, / те́мже слове́сными венцы́ тя велича́ем.

Богородичен: Несть пречиста, я́ко Ты, Де́во, / и несть грешен, я́ко аз, окаянный, / те́мже, безнадежен сый, на Тя упование мое возлагаю.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Седален, глас 8:

Ты еси́ па́стырь до́брый и учи́тель богому́дрый, / святи́телю о́тче Филаре́те, / тобо́ю Бог украси́ Це́рковь Свою́ / и те́ло твое́, многоле́тне покрове́нное в земли́, нетле́нно яви́ лю́дем Свои́м. / Те́мже не преста́й моли́тися о хва́лящих тя / и чту́щих па́мять твою́, / прося́ оставле́ния грехо́в и спасе́ния душа́м на́шим. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́ста Творца́, / я́ко Неискусобра́чная Ма́ти Изба́вителя, / прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Препе́тая, / све́тлое жили́ще доброде́телей соверши́ мя, / отжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би / и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Песнь 4.

Ирмос: Услы́ша проро́к / прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, / я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися / и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: / услы́шах слух Твой и убоя́хся, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Христа́ Бо́га Помо́щника и Засту́пника при́сно име́я в се́рдце твое́м, святи́телю Филаре́те, / я́ко дре́вле Моисе́й началово́ждь, в беда́х и искуше́ниих лю́ди укрепля́л еси́ / и науча́л еси́ взыва́ти к Нему́, я́ко Помо́щнику и Засту́пнику.

Сугу́бое попече́ние о ю́ных лю́дех име́л еси́, святи́телю Филаре́те, / е́же бы́ти им благочести́вым, трудолюби́вым и рачи́тельно уча́щимся зако́ну Госпо́дню / и служи́ти Це́ркви на похвалу́ и оте́честву на по́льзу.

Любо́вь небе́сную на земли́ ева́нгельски стяжа́вый, / горе́ упра́вил еси́ ду́шу твою́, пресла́вне Филаре́те, / наставля́я ве́рныя лю́ди го́рняя помышля́ти, а не себе́ угожда́ти.

Богородичен: Сове́та Преве́чнаго смотре́ние разуме́в проро́к, / та́йну рождества́ Де́вы преднапису́яй, взыва́ше: / возвеселю́ся о Бо́зе, Спа́се Мое́м.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́ди Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Сою́зом любве́ / связу́еми апо́столи, / влады́чествующему все́ми себе́ Христу́ возло́жше, / кра́сны но́ги очища́ху, / благовеству́юще всем мир.

Апо́стольское рече́ние, я́ко си́ла Бо́жия в не́мощи соверша́ется, / на тебе́ испо́лнися, святи́телю. / Ты бо, не́мощен пло́тию, па́жить земли́ Ру́сския Боже́ственными словесы́ возде́лал еси́ / и мно́гия лю́ди ко Христу́ приве́л еси́.

Благода́ти Свята́го Ду́ха испо́лнься, / сло́во Бо́жие ре́вностно пропове́дал еси́ / и та́йну Пресвяты́я Тро́ицы и воплоще́ния Бо́га Сло́ва преизя́щно изъясни́л еси́. / Ны́не же Бо́гу предстоя́, / моли́ся о почита́ющих тя, Филаре́те достопа́мятне.

Я́ко зени́цу о́ка и сокро́вище многоце́нное, / храни́ти ве́ру Правосла́вную запове́дал еси́ нам, святи́телю Филаре́те, / в ней бо есть утвержде́ние Це́ркве и оте́чества благоде́нствие.

Богородичен: О́тчую Прему́дрость во утро́бе Твое́й носи́вшая, Влады́чице, / в нощи́ мíра блужда́ющих к све́ту Христо́ву наста́ви и сою́зом любве́ соедини́, / я́ко Богоро́дица еси́ и Ма́терь Све́та.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й, / Ты бо Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м / к ще́дрому Бо́гу, / и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, / и возведе́ от тли живо́т мой.

Прему́дростию Бо́жиею вразумля́емь, / я́ко Соломо́н му́дрый, суд пра́вый и ми́лостивый потща́лся еси́ твори́ти, / да ве́дают лю́дие, я́ко пра́ви суть пути́ Госпо́дни.

Ве́дая го́рькия рабо́ты и тяготы́ жития́ земледе́лателей, святи́телю Филаре́те, / потща́лся еси́ помощи́ росси́йскому госуда́рю провозгласи́ти лю́дем ча́емое свобожде́ние.

О, любы́ Бо́га Отца́, распина́ющая, / любы́ Сы́на, распина́емая, / и любы́ Ду́ха Свята́го, торжеству́ющая си́лою кре́стною, / – благогове́йне взыва́л еси́, святи́телю Филаре́те.

Богородичен: О, Де́во Пречи́стая, / Сло́вом Бо́жиим "да бу́дет" отрази́ла еси́ от Себе́ зако́нное по естеству́ недоуме́ние, / егда́ Гаврии́л Арха́нгел Ти предста́, благовеству́я рождество́ Емману́ила, / – благогове́йне взыва́л еси́, святи́телю Филаре́те.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 2:

Я́ко и́стинный подража́тель преподо́бнаго Се́ргия, / доброде́тель измла́да возлюби́л еси́, богоблаже́нне Филаре́те, / я́ко па́стырь пра́ведный и испове́дник непоро́чный, / по святе́м преставле́нии / от безбо́жных поруга́ние и поноше́ния прия́л еси́, / Бог же зна́меньми и чудесы́ тя просла́ви / и засту́пника Це́ркве на́шея яви́.

Песнь 7.

Ирмос: О́троцы в Вавило́не / пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, / но посреде́ пла́мене вве́ржени, / ороша́еми, поя́ху: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Я́коже Елисе́й иногда́ ми́лоть Илиину́, / кло́бук от гро́ба святи́теля Алекси́а прия́л еси́, святи́телю Филаре́те, / да благода́ть сугу́бую получи́ши, воспева́я: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

А́ще и чтил еси́ царя́ земна́го, / но раболе́пствовати пред ним не восхоте́л еси́, святи́телю, / Царю́ же Небе́сному боголе́пную честь воздава́л еси́, взыва́я: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Рабо́тая Го́сподеви со стра́хом, / не взира́л еси́ на похвале́ния и поноше́ния, святи́телю Филаре́те, / то́кмо в се́рдце с тре́петом взыва́л еси́ к Судии́ Пра́веднейшему: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ум чист, чу́вства до́брая и во́лю благу́ю / я́ко еди́но во о́браз Тро́ицы Святы́я име́я, святи́телю Филаре́те, / Тро́ицы единосу́щие просла́вил еси́, взыва́я: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Отрокови́це Пречи́стая, / чудесе́ рождества́ Твоего́ дивя́щеся, / Избра́вшему Тя зове́м: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: За зако́ны оте́ческия / блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши предбе́дствующе, / царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное / и совокупле́ни, и́мже не свари́шася огне́м, / Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Егда́ благи́й Госпо́дь попусти́ пове́трие губи́тельное во гра́де Москве́, / тогда́ ты, святи́телю Филаре́те, к покая́нию и моле́бствию наро́д призыва́л еси́, взыва́я: / Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

И́же моли́твами твои́ми исцеле́ние обре́тшии, / и спасе́ние от сме́рти улучи́вшии, / благода́рственное пе́ние принесо́ша, глаго́люще: / Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Отце́м святы́м подража́я, / уста́вы и́ночеству препода́л еси́, свя́те, / да А́нгелом сослу́жат и́ноков собо́ри и с ни́ми ли́ки неве́ст Христо́вых, взыва́юще: / Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Цари́цу Небесе́ и земли́, А́нгелов со́нмы и челове́ков собо́ри, / по́йте и превозноси́те во вся ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Стра́нствия Влады́чня, / и Безсме́ртныя Трапе́зы / на Го́рнем ме́сте / высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те, наслади́мся, / возше́дша Сло́ва от Сло́ва научи́вшеся, / Его́же велича́ем.

Ре́вностию по Бо́зе на высоту́ доброде́телей возше́д, / сла́вы мíра сего́ удаля́лся еси́, свя́те, / взыску́яй сла́вы то́кмо от Христа́, / Той бо есть еди́ный Царь мíра и Спас душ на́ших.

Егда́ сверши́ся кончи́на свята́я твоя́, / возскорбе́ша лю́дие росси́йстии, достохва́льне святи́телю, / ты же не оста́вил еси́ их си́ры, / дерзнове́нно моля́ся еди́ному Царю́ мíра и Спа́су душ на́ших.

Торжеству́йте, лю́дие, / святи́теля Филаре́та па́мять чту́ще, / и́же служи́тель до́ма Богоро́дицы быв, / просла́ви Ту, я́ко в моли́твах неусыпа́ющую Засту́пницу.

Богородичен: Русь Свята́я, лику́й ны́не, / за тя бо мо́лит Сы́на Своего́ / Пречи́стая Богоро́дица Де́ва с Филаре́том приснохва́льным и все́ми святы́ми твои́ми.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Светилен:

Я́ко благоче́стия лампа́ду светолу́чну, / ри́тора преизя́щна, па́стыря милосе́рдна, судию́ прему́дра, / прииди́те, ве́рнии, Филаре́та благопода́теля любо́вию ублажи́м. (2)

Слава, и ныне, Богородичен: Что Ти принесе́м, Благода́тная, / ру́ки иму́ще оскверне́ны? / Ка́ко воспое́м Тя, / уста́ иму́ще нечи́ста? / Ка́ко восхва́лим Тя, / се́рдце иму́ще лука́во? / Оба́че моли́твами святи́теля Филаре́та взыва́ем Ти: / ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

На хвалитех стихиры на 4, глас 5.
Подобен: Ра́дуйся, Живоносный Кресте:

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Филаре́те! / Та́инство Креста́ позна́вый, / и стезе́ю неботе́чною / чрез ско́рби и сла́ву мíра ше́ствовавый, / пред цари́ и ни́щими / сло́во кре́стное глаго́лал еси́ / и сие́ нело́жно житие́м запечатле́л еси́, / прие́мь от Го́спода вене́ц и ве́лию ми́лость. (2)

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Филаре́те! / Ты Христу́ во́лею после́довал еси́, / не то́кмо на Фаво́ре во сла́ве с Ним бы́ти жела́вый, / но и на Голго́фу ве́рно восше́дый, / по сме́рти же поруга́нию телесе́ пре́дан был еси́ / и, я́ко зерца́ло све́тлое Со́лнца и́стины, / стране́ Росси́йстей яви́лся еси́. / Сего́ ра́ди обре́л еси́ у Го́спода вене́ц и ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, святи́телю о́тче Филаре́те! / Ты и́го Христо́во благо́е до́бре поне́сл еси́, / ри́зу души́ своея́ истка́в / светле́йшу па́че риз земны́х. / Благода́ть же Бо́жия, / ю́же по́двигом та́йным стяжа́в, / яви́ тя те́пла моли́твенника / и да́ром проро́чества, зна́меньми и чудесы́ просла́ви тя. / Сего́ ра́ди тя ублажа́ем.

Слава, глас 2: О Филаре́те сла́вный, / сло́ву и́стины де́лом после́дуя, / по́двигом сокрове́нным подвиза́лся еси́, / те́мже, я́ко и апо́столом иногда́, / даде́ся ти власть от Христа́ Бо́га / бе́сы изгоня́ти и немощны́я цели́ти, / гряду́щая прорица́ти и от бед избавля́ти. / Сего́ ра́ди у́бо просла́вльшаго тя Го́спода сла́вы / умиле́нною душе́ю / правосла́вно велича́ем.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Все упова́ние мое́ / на Тя возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, / сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона, песнь 3-я и 6-я.

Тропарь, глас 4:

Ду́ха Свята́го благода́ть стяжа́в, / богому́дре святи́телю Филаре́те, / и́стину и пра́вду ра́зумом просвеще́нным / лю́дем пропове́дал еси́, / мир и ми́лость се́рдцем умиле́нным / стра́ждущим яви́л еси́, / я́ко учи́тель ве́ры и страж неусы́пный / па́ству росси́йскую жезло́м пра́вости сохрани́л еси́. / Сего́ ра́ди дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу име́я, / моли́ дарова́ти Це́ркви утвержде́ние / и душа́м на́шим спасе́ние.

Кондак, глас 2:

Я́ко и́стинный подража́тель преподо́бнаго Се́ргия, / доброде́тель измла́да возлюби́л еси́, богоблаже́нне Филаре́те, / я́ко па́стырь пра́ведный и испове́дник непоро́чный, / по святе́м преставле́нии / от безбо́жных поруга́ние и поноше́ния прия́л еси́, / Бог же зна́меньми и чудесы́ тя просла́ви / и засту́пника Це́ркве на́шея яви́.

Прокимен, глас 1:

Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость, / и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней.

Апостол, послание ко Ефесеем,
зачало 233.

Бра́тие, возмога́йте о Го́споде и в держа́ве кре́пости Его́, облецы́теся во вся ору́жия Бо́жия, я́ко возмощи́ вам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, я́ко несть на́ша брань к кро́ви и пло́ти, но к нача́лом и ко власте́м и к мiродержи́телем тмы ве́ка сего́, к духово́м зло́бы поднебе́сным. Сего́ ра́ди приими́те вся ору́жия Бо́жия, да возмо́жете проти́витися в день лют и вся соде́явше ста́ти. Ста́ните у́бо препоя́сани чресла́ ва́ша и́стиною, и обо́лкшеся в броня́ пра́вды, и обу́вше но́зе во угото́вание благовествова́ния ми́ра, над все́ми же восприи́мше щит ве́ры, в не́мже возмо́жете вся стре́лы лука́ваго разжже́нныя угаси́ти. И шлем спасе́ния восприими́те, и мечь духо́вный, и́же есть глаго́л Бо́жий.

Еф 6:10–17

Аллилуия, глас 4.

Стих: Уста́ пра́веднаго поуча́тся прему́дрости. Стих: Язы́к его́ возглаго́лет суд.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 88; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.129.67.26 (0.038 с.)