Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Евангелие Матфея, зачало 52.
Рече́ Госпо́дь при́тчу сию́: уподо́бися Ца́рствие Небе́сное челове́ку, се́явшу до́брое се́мя на селе́ свое́м. Спя́щим же челове́ком, прии́де враг его́, и все́я пле́велы посреде́ пшени́цы, и оты́де. Егда́ же прозябе́ трава́ и плод сотвори́, тогда́ яви́шася и пле́велие. Прише́дше же раби́ господи́на, ре́ша ему́: го́споди, не до́брое ли се́мя се́ял еси́ на селе́ твое́м? Отку́ду у́бо и́мать пле́велы? Oн же рече́ им: враг челове́к сие́ сотвори́. Раби́ же ре́ша ему́: хо́щеши ли у́бо, да ше́дше исплеве́м я́? Oн же рече́ им: ни, да не когда́ восторга́юще пле́велы, восто́ргнете ку́пно с ни́ми пшени́цу. Оста́вите расти́ oбое́ ку́пно до жа́твы, и во вре́мя жа́твы реку́ жа́телем: собери́те пе́рвее пле́велы и свяжи́те их в снопы́, я́ко сожещи́ я́, а пшени́цу собери́те в жи́тницу мою́. И приступи́ша к Нему́ ученицы́ Его́, глаго́люще: скажи́ нам при́тчу пле́вел се́льных. Oн же отвеща́в, рече́ им: се́явый до́брое се́мя есть Сын Челове́ческий, а село́ есть мир. До́брое же се́мя, си́и суть сы́нове Ца́рствия, а пле́велие суть сы́нове неприя́зненнии, а враг все́явый их есть диа́вол, а жа́тва – кончи́на ве́ка есть, а жа́тели – А́нгели суть. Я́коже у́бо собира́ют пле́велы и oгне́м сожига́ют, та́ко бу́дет в сконча́ние ве́ка сего́. По́слет Сын Челове́ческий А́нгелы Своя́, и соберу́т от Ца́рствия Его́ вся собла́зны и творя́щия беззако́ние, и вве́ргут их в пещь óгненну. Ту бу́дет плач и скре́жет зубо́м. Тогда́ пра́ведницы просветя́тся, я́ко со́лнце, в Ца́рствии Oтца́ их. Име́яй у́ши слы́шати да слы́шит. Мф 13:24–30, 36Б–43 По 50-м псалме. Слава: Моли́твами Арха́нгелов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших. Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.
И стихира, глас 6: А́нгели Твои́, Христе́, / Престо́лу вели́чества во стра́се предстоя́ще / и Твои́м светоли́тием при́сно осиява́еми, / в вы́шних песнопе́вцы Твои́ / и сове́та Твоего́ служи́телие, / от Тебе́ низпосыла́еми, / даю́т просвеще́ния душа́м на́шим. Канон Богородицы, со ирмосом на 6. Глас 8. Ирмос по дважды: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́: писан во Октоихе, во осмом гласе. В неделю на утрени третий канон. И Безплотных два канона, на 8. Первый канон, творение Иоанна монаха, Ирмос: Песнь возсле́м, лю́дие, / чу́дному Бо́гу на́шему, / свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, / песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще: / пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це. Вси воспои́м, вернии, / вся управля́ющую невеще́ственныя Го́рних лико́в чинонача́лия, Тро́ицу несозда́нную: / Свят, Свят, Свят еси́, вопию́ще, Бо́же Вседержи́телю. Положи́л еси́ тва́рей Нача́ло, существо́ Безпло́тное, Тво́рче А́нгелов, / пречи́стый Твой Престо́л окружа́ющее, зва́ти Тебе́: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же Вседержи́телю. Ра́дуйся, Гаврии́ле, тайнови́дче Бо́жия воплоще́ния, / Михаи́ле же, чино́в невеще́ственных первостоя́телю, непреста́нно зову́ще: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же Вседержи́телю. Богородичен: Трепе́щу та́инства, Христе́, Твоего́ снизхожде́ния, / я́ко И́же естество́м Бог, прия́л еси́ от Де́вы роди́тися я́ко Челове́к, / да спасе́ши мир от рабо́ты проти́внаго. Другий канон, творение тогожде Иоанна монаха. Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща. У́мная Безпло́тных чино́в ли́ки / пе́сньми, я́ко служи́тели Боже́ственныя, прииди́те, восхва́лим, лик совоку́пльше, / о на́шем спасе́нии непреста́нно моля́щияся и о покая́нии на́шем сра́дующияся.
И́же А́нгелов началовожди́, и предъизбра́ннии, и чинонача́льницы све́тлии, / Безпло́тныя умы́ днесь воздви́жут к наверше́нию пра́здника све́тлыя их па́мяти, / с ни́миже ку́пно ра́дуются челове́цы, пе́ние Тро́ице принося́ще. Да возвесели́мся со А́нгелы днесь, челове́цы, духо́вне в ра́дости: / Гаврии́л бо па́ки ны́не благовеству́ет Це́рквей соедине́ние / и низложе́ние вся́кия проти́вныя е́реси / в па́мяти Архистрати́гов. Богородичен: Ражда́еши су́щее па́че естества́, Пречи́стая, / в Тебе́ все́льшееся О́тчее Сло́во Ду́хом Святы́м, / во дву у́бо естества́х и хоте́ниих су́ща, / во Ипоста́си же непрело́жно еди́ней, / Ея́же и зрак целу́ем. Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́. Песнь 3. Ирмос: Страх Твой, Го́споди, / всади́ в сердца́ раб Твои́х / и бу́ди нам утвержде́ние, / Тя во и́стине призыва́ющих. Кре́постию поста́вил еси́, Безсме́ртне, си́льныя, / соверша́ющия всесвяту́ю Твою́ во́лю, / Тебе́ в вы́шних всегда́ предстоя́щия. Таи́нники Твоего́ вочелове́чения и честна́го воста́ния, / А́нгельския чинонача́льники, Христе́, за ны приими́ моля́щияся. А́нгелы приста́вил еси́ храни́тели челове́ком, я́ко Благоутро́бен, / служи́тели же показа́л еси́, Христе́, спасе́ния Твои́х уго́дников. Богородичен: Неизрече́нно зачала́ еси́ Го́спода и Спа́са, Богоневе́сто, / избавля́ющаго ны от лю́тых, Тя вои́стинне призыва́ющия.
Ин. Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние / притека́ющих к Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой. А́нгелов перве́йший и Тро́ицы свет вторы́й / яви́лся еси́ нам, Михаи́ле нача́льниче, / ве́рно благохва́лящим тя. Заре́ю Боже́ственныя благода́ти Гаврии́л ве́рно испо́лни всю зе́млю, / Бо́жие пропове́дав в пло́ти прише́ствие. Сопру́г приснопева́емый и светоза́рная дво́ице невеще́ственная, све́ты Бо́жия, / ве́рно соверша́ющия ва́шу па́мять покажи́те. Богородичен: Воспе́ Иса́ия Твое́, е́же па́че ума́, Чи́стая, рождество́, / пою́ и аз, да о́наго получу́ очище́ния. Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би. Седален, глас 8. Небе́сных нача́льницы и первостоя́телие высокопресто́льных и стра́шных, / Боже́ственныя сла́вы, Михаи́ле и Гаврии́ле Архистрати́зи, / А́нгелов чинонача́льницы, со все́ми Безпло́тными, / о служи́телие Влады́чни! / О ми́ре непреста́нно моля́щеся, / испроси́те оставле́ние прегреше́нных на́ми, / и ми́лость, и благода́ть обрести́ в день су́дный. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен: Богоблагода́тная, Чи́стая, Благослове́нная, / благоутро́бия ра́ди щедро́т из Тебе́ Ро́ждшагося / с вы́шними Си́лами, и Арха́нгелы, и все́ми Безпло́тными моли́ непреста́нно / пода́ти нам пре́жде конца́ ми́лостивно проще́ние грехо́в / и жития́ исправле́ние, я́ко да обря́щем ми́лость. Песнь 4. Ирмос: Всел еси́ на ко́ни, апо́столы Твоя́, Го́споди, / и прия́л еси́ рука́ма Твои́ма узды́ их, / и спасе́ние быстъ ежде́ние Твое́ / ве́рно пою́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Всел еси́ на А́нгелы, я́коже на ко́ни, Человеколю́бче, / и прия́л еси́ руко́ю Твое́ю брозды́ их, / и спасе́ние бысть ежде́ние Твое́ непреста́нно вопию́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Покрыва́ет А́нгелы доброде́тель Твоя́, Человеколю́бче, / и земли́ исполня́ет концы́ Твоего́ сла́внаго, Безнача́льне, Боже́ственнаго хвале́ния, / с ни́ми Тебе́ вопию́щи: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Изше́л еси́, Ще́дре, на спасе́ние люде́й Твои́х, Христе́, / созыва́еши же дру́ги, Си́лы Твоя́, / и весе́лие бысть прише́ствие Твое́ ве́рно Тебе́ вопию́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. Богородичен: Де́ва и Ма́ти преесте́ственно яви́лася еси́, Всечи́стая, / я́ко Бо́га, Того́жде и Челове́ка Христа́, ро́ждшая. / Ему́же со стра́хом вопию́т А́нгельстии чи́ни: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ин. Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. Во Иерихо́не яви́ся си́лы Госпо́дни Архистрати́г вою́ющему дре́вле Иису́су Нави́ну, / победотворя́ и побо́рствуя, Михаи́л вели́кий, Безпло́тных нача́льник сый, / от него́же прие́м си́лу, слуга́ Госпо́день, / копие́м плени́в, ят сопоста́ты. Нача́льник не́когда Безпло́тных сил яви́ся, нося́ ча́да благове́щения, / Заха́рии иере́ю Гаврии́л вели́кий и Боже́ственный и́стинно Арха́нгел, / те́мже глас Словесе́ роди́выйся Иоа́нн отцу́ своему́ глас проглаго́лания отдае́т.
Ра́дуются ра́достию вси концы́ земни́и днесь, / честну́ю па́мять пра́зднующе Арха́нгелов Твои́х, Бо́же, / Михаи́ла Боже́ственнаго и Гаврии́ла Богому́драго; / сра́дуется же ку́пно и весь А́нгельский чин, / я́ко сохраня́ется мир покро́вом их. Богородичен: Еди́на Чи́стая пребыла́ еси́ и по рождестве́, / еди́на то́кмо яви́лася еси́ Безму́жная, млеко́м пита́ющая Сло́во О́тчее и́стинное, / Ду́хом Святы́м прие́мшее ра́бий зрак по нам, Де́во Богоро́дице, / Его́же, Боже́ственное чту́ще зра́ка подо́бие, почита́ем. Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. Песнь 5. Ирмос: От но́щи неве́дения / по душелови́тельному пути́ при́сно блудя́щаго, / све́том ра́зума Твоего́, Го́споди, преднаставля́я мя, / на стезю́ за́поведей Твои́х напра́ви. Невозвра́тным жела́нием при́сно к высоте́, / к Тебе́, Христе́, носи́ми, кра́йнейшему всех жела́ний, / А́нгельския си́лы непреста́нно Тя сла́вят. Ты у́мныя по существу́, нетле́нныя благода́тию Твое́ю, Христе́, / устрои́л еси́ песнопе́вцы Твоего́ вели́чества, / А́нгелы Твоя́ по о́бразу соде́лав, Непостижи́ме. Ты непрекло́нны на го́ршее к Тебе́ приближе́нием, Христе́, / сохрани́л еси́ Твоя́ слуги́, / исто́чник бо бла́гости Ты еси́, / благотвори́ши досто́йно Тебе́ служа́щия. Богородичен: Умерщвле́нную мою́ ду́шу страстьми́ ме́рзкими, Всенепоро́чная, оживи́, / жи́зни Храни́теля ро́ждшая, / и к стези́ ве́чней, и блаже́нней жи́зни упра́ви.
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго, / но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся. Непокаря́ющуся дре́вле Бо́жиим неизрече́нным / и Боже́ственным чудесе́м Валаа́му волхву́, / на распу́тии А́нгел, ослу́ яви́вся, стра́шно обличи́ / и, слове́сно живо́тное показа́в, естества́ премени́ позна́ние. Я́ту бы́вшу Петру́ и в темни́це пребыва́ющу, / А́нгел яви́ся Бо́жий, от рук И́родовых, и уз, и сме́рти избавля́я. / Те́мже, прииди́те вси, я́ко душ храни́телю Боже́ственныя, / му́дрыя Арха́нгелы да почти́м. Бра́ней крамолы́, А́нгели, Арха́нгели, Боже́ственныя си́лы Бо́жия, / и церко́вныя е́реси, и вся собла́зны ва́шими разреши́те к Бо́гу при́сными мольба́ми / и нас в ми́ре соблюди́те. Богородичен: Во дву существа́х Еди́наго Тя ве́мы, Бо́га тва́ри, / де́йствы обе́ма и хоте́нии су́ща несли́тна, Сы́на Бо́жия, от Жены́ плоть прии́мша, / Ея́же о́браз почита́ем на дщи́цах.
Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая. Песнь 6. Ирмос: Ио́ну в ки́те, Го́споди, / еди́наго всели́л еси́, / мене́ же, свя́заннаго мре́жами вра́жиями, / я́ко от тли о́наго, спаси́. Боголе́пне от не су́щих, Го́споди, / сло́вом Твои́м приве́л еси́ существа́ Небе́сных безсме́ртных во́инств, / светови́дны ты́я соде́ловая. Таи́нницы честни́и Бо́жия хвале́ния бы́сте, Безпло́тнии, / гра́ждане Небе́сныя и Боже́ственныя и́стинно ски́нии, / Творцу́ досто́йно служа́ще. Безпло́тных чи́ни у́мнии / Тя, Сы́не Бо́жий пребезнача́льный, хва́лят непреста́нно / и славосло́вят, я́ко Творца́ и Созда́теля вся́ческих. Богородичен: Со Отце́м в вы́шних, Пречи́стая, безнача́льне седя́щаго, / на объя́тиих Твои́х восклони́ти сподо́билася еси́: / Его́же нам пода́ждь, Чи́стая, рабо́м Твои́м, Ми́лостива.
Ин. Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́. Я́ко огнь, и пла́мень, и свет, Безпло́тныя су́щия, / от веще́ственныя тли умо́м восперя́еми, / бре́нными устна́ми невеще́ственныя со стра́хом пе́сньми да почти́м. Умертви́те страсте́й бу́ри, Арха́нгели, / и утиши́те с ни́ми возмуще́ния вся на ве́ру, / святи́и Тро́ицы су́ще огнезра́чнии Архистрати́зи. Арха́нгели Бо́жии, Безпло́тных нача́льницы, / предста́тельством ва́шим от вся́кия е́реси нас сохрани́те, / Михаи́ле нача́льниче и Гаврии́ле, Архистрати́зи. Богородичен: Из утро́бы яви́лся еси́ во́лею, от Неискусому́жныя воплоща́емь, / безпло́тен сый, я́ко Бог, Христе́, / плотоно́сец же, я́ко Человек был еси́. / Его́же подо́бия, ве́рнии, вид почита́ем. Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим. Кондак, глас 2: Архистрати́зи Бо́жии, / служи́телие Боже́ственныя сла́вы, / А́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, / поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, / я́ко Безпло́тных Архистрати́зи. Икос: Рекл еси́, Человеколю́бче, в писа́ниих Твои́х / мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́ / о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. / Те́мже мы, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне, / еди́не Сердцеве́дче, / Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, / уще́дрити, и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, / подая́й нам проще́ние: / о всех бо нас мо́лятся Тебе́ Безпло́тных Архистрати́зи. Песнь 7. Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки. Све́ты яви́л еси́, Ще́дре, А́нгелов Твои́х невеще́ственное существо́, / неизрече́ннаго све́та исполня́еми непреста́нно, / благослове́н еси́, зову́щия, Бо́же, во ве́ки. Ему́же предстоя́т непреста́нно служа́ще тьмы А́нгелов, / ли́ца же зре́ти не терпя́т зре́ния, / благослове́н еси́, зову́ще, Го́споди Бо́же, во ве́ки. Сло́вом Твои́м Ипоста́сным А́нгельское естество́ соде́лал еси́, / освяти́в же Боже́ственным Ду́хом, / Тро́ицу Богосло́вити научи́л еси́, Бо́же, во ве́ки. Троичен: Три у́бо у́мствующе Ипоста́си, неопи́санное сла́вим Существо́, / Отца́, Сло́ва со Ду́хом, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Ин. Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́. С ли́ки Безпло́тных и челове́ческий род, / прииди́те, поклони́мся в благознамени́тый день сей, / па́мять соверша́юще му́дрых Арха́нгелов Христо́вых, / Свят, Свят, Свят, пою́ще, Бо́же оте́ц на́ших. Я́ко страннолюби́вии дре́вле, Авраа́м Богови́дец и Лот сла́вный, учреди́ша А́нгелы, / и обрето́ша обще́ние со А́нгелы, зову́ще: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Мано́ю до́блественному и Тови́ту прему́дрому яви́шася А́нгели, / воздаю́ще натрижне́ния жития́ по досто́инству; / и отроко́в А́нгел угаси́ пла́мень иногда́, / в пещи́ о́гненней су́щих. Богородичен: Все на́ше по существу́ от Де́вы поне́сл еси́, кроме́ измене́ния, Иису́се, / естествы́ сугу́ба, но еди́наго Ипоста́сию, оте́чески Тя пропове́дуем, / Его́же и вид ве́рно почита́ем, изобразу́юще. Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́. Песнь 8. Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася, / и в купине́ огне́м / Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки. А́нгельскому поревну́ем житию́, и мы́сли впери́м к высоте́, / и с ни́ми невеще́ственно воспои́м Го́спода, / пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки. Лико́вственницы ликова́ния Небе́снии, / Престо́л обстоя́ще сла́вы, / о́крест Бо́га же всегда́ обраща́ющеся, / А́нгели пою́т и превозно́сят Его́ во вся ве́ки. Невеще́ственнаго огня́ творя́щей пла́мень, / на высоте́ непреста́нно служа́щия, и А́нгелы ду́хи явля́ющей, / Тро́ице покланя́емся и славосло́вим во вся ве́ки. Богородичен: Ему́же на Небеси́ предстоя́т с тре́петом тьмы А́нгел и Арха́нгел, / Того́ на объя́тиих носи́ти сподо́билася еси́, Богоро́дице, / моли́ спасти́ся славосло́вящим Его́ во вся ве́ки.
Ин. Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Нача́льник А́нгелов бысть Михаи́л Арха́нгел, / но сла́вится с ним светле́е таи́нник благода́ти и Де́вы обручи́тель честны́й, / воево́да Безпло́тных, досто́йно ра́дость предвозвеща́я, Гаврии́л, вопию́щим: / лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся ве́ки. А́нгельския чи́ны в разли́чном зра́це уви́дев, / Иезеки́иль, предсказу́я пропове́даше: / в ни́хже шестокри́льнии Серафи́ми предстоя́ху, / и Херуви́ми многоочи́тии окружа́ху, / с ни́миже Арха́нгелы пресве́тлыя зря́ше, / Христа́ славосло́вящия во вся ве́ки. Я́ко стра́шно прише́ствие втора́го седа́лища Твоего́ явленнотворя́, / Дании́л предглаго́лаше: / я́ко престо́ли поста́вишася, и Ве́тхий седя́ше, и тьмы А́нгелов ввожда́ше, / со стра́хом предстоя́щия и гла́сы немо́лчными вопию́щия Тро́ице во вся ве́ки. Богородичен: Отцу́ и Ду́ху Единосу́щное, Сло́во во́лею яви́ся, / и нам, из Де́вы, сообра́зен, / не смеси́в в друг дру́га, я́же стра́шнаго соедине́ния: / Еди́н бо и То́йжде во обои́х показу́ется, / в дву существа́х и Еди́ной Ипоста́си. / Его́же ны́не подо́бия о́бразу покланя́емся. Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. Песнь 9. Ирмос: Уста́вы прешла́ еси́ естества́, / Соде́теля заче́нши и Го́спода, / и дверь спасе́ния ми́рови была́ еси́. / Тем Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем. Тя, неизрече́нно соедини́вшаго небе́сным, Христе́, земна́я / и еди́ну Це́рковь соверши́вша А́нгелов и челове́ков, / непреста́нно велича́ем. А́нгели же и Арха́нгели, / Престо́ли, Вла́сти и Госпо́дьства, / Нача́ла же и Си́лы, Херуви́ми и Серафи́ми, / с Богоро́дицею о ми́ре моли́теся. Всех предста́телие показу́ющиися, Михаи́л с Гаврии́лом, / посети́те от любве́ чту́щия всепра́зднственную па́мять ва́шу и ве́рно воспева́ющия: / спаса́йте от вся́каго обстоя́ния. Богородичен: Ра́дуйся, свята́я Богоневе́сто! / Ра́дуйся, Свет ми́ру ро́ждшая ве́рным! / Ра́дуйся, стено́ и покро́ве всех нас: / Бо́га, я́ко Благоде́теля, за ны непреста́нно моли́.
Ин. Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, / Тя испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще. Неду́гующих, и пла́вающих, и су́щих в ну́ждах / ко спасе́нию побо́рницы яви́стеся, / Безпло́тных пе́рвии, Михаи́ле и Гаврии́ле. Сил и Престо́лов Боже́ственных слико́вственник, / я́ко Воево́да А́нгельский и таи́нник Бо́жий, / о нас Спа́су, Гаврии́ле, моли́ся. Я́ко храни́телие ми́ра и Це́ркве / и чинонача́льницы Вы́шних сил, / о нас Спа́са умоли́те. Богородичен: Согла́сно, Богоро́дице, Тя славосло́вим, / я́ко от страсте́й и бед спаса́еши ны / и на́ша моле́ния во благи́х исполня́еши. Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во. Светилен. О́гненных, Архистрати́же, слуг предста́тельство от Отца́ прия́л еси́, Михаи́ле, светов, / тем и сия́ние Того́ сла́вы сия́ющее и́маши, / окру́г пречи́стаго Престо́ла ты предстоя́, / я́ко пе́рвый Невеще́ственных чино́в. Слава. Подобен: Со ученики́: Невеще́ственных Сил, Арха́нгел и А́нгел, / Госпо́дьств и Престо́л, и Нача́л предста́тель пред Бо́гом постоя́нный, / Архистрати́же Боже́ственне, Михаи́ле пресла́вне, / нестерпи́мому бо Престо́лу предстоя́й, / покры́й, соблюди́, сохрани́ и спаси́ вся ве́рою тя почита́ющия, / мирска́го предста́теля. И ныне, Богородичен: Честне́йшая еси́ Херуви́м сла́вных и Серафи́м, Всепе́тая, / стра́шных без сравне́ния сла́внейшая / и всех святы́х А́нгел святе́йшая, Пречи́стая: / Зижди́теля бо всех пло́тски неизрече́нно родила́ еси́, Богоро́дице. / Его́же моли́ рабо́м Твои́м разреше́ние дарова́ти прегреше́ний. На хвалитех стихиры на 4, глас 1. Небе́сных чино́в я́ко преднача́льника / и су́щих на земли́ челове́ков кре́пкаго тя предста́теля, / храни́теля же и изба́вителя / воспева́ем ве́рно, Михаи́ле Архистрати́же, / моля́щеся вся́кия тлетво́рныя боле́зни нас изба́вити. Чинонача́льник сый го́рних Боже́ственных сил / днесь созыва́ет челове́ческия ли́ки / еди́н со А́нгелы све́тлый пра́здник соста́вити / собо́ра их Боже́ственнаго / и ку́пно песнь Бо́гу воспе́ти трисвяту́ю. Под кров Боже́ственных ны крил твои́х прибега́ющия ве́рою, / Михаи́ле, Боже́ственный у́ме, / соблюда́й и покрыва́й чрез все житие́. / И в час, Арха́нгеле, сме́ртный, стра́шный / ты предста́ни помо́щник всем нам благоприе́мнейший. Глас 4. Ефрема Карийскаго: Трисо́лнечныя лучи́, / Боже́ственным Све́том осиява́еми, Архистрати́зи, / невеще́ственных озаря́ете чинонача́лия, / я́коже свет, белообра́зне показу́ющеся в вы́шних, / огнь облиста́ете в ми́ре непристу́пнаго Божества́. / Тем и трисвяту́ю песнь пла́менными устна́ми непреста́нно пое́те: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́. Слава, глас 5: Иде́же осеня́ет благода́ть твоя́, Арха́нгеле, / отту́ду диа́воля прого́нится си́ла, / не терпи́т бо све́та твоего́ ви́дети спады́й денни́ца. / Тем мо́лим тя, / огнено́сныя его́ стре́лы, я́же на ны дви́жимыя, / угаси́ хода́тайством твои́м, / избавля́я нас от собла́знов его́, / достохва́льный Михаи́ле Архистрати́же. И ныне, Богородичен: Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во, / и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу, / град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую, / тве́рдую предста́тельницу / и прибе́жище душ на́ших. Славословие вели́кое, и отпуст. НА ЛИТУРГИИ Блаженна 1-го канона, песнь 3-я на 4, и 2-го, песнь 6-я на 4. Тропарь Безплотных, глас 4: Небе́сных во́инств Архистрати́зи, / мо́лим вас при́сно мы, недосто́йнии, / да ва́шими моли́твами оградите́ нас / кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, / сохраня́юще ны, припа́дающия приле́жно и вопию́щия: / от бед изба́вите ны, / я́ко чинонача́льницы Вы́шних сил. Кондак Безплотных, глас 2: Архистрати́зи Бо́жии, / служи́телие Боже́ственныя сла́вы, / А́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, / поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, / я́ко Безпло́тных Архистрати́зи. Прокимен, глас 4: Творя́й А́нгелы Своя́ ду́хи / и слуги́ Своя́ пла́мень о́гненный. Стих: Благослови, душе моя́, Го́спода, Го́споди Бо́же мой, возвеличился еси́ зело.
|
|||||||||
Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 93; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 13.58.39.23 (0.08 с.) |