Евангелие от Иоанна, зачало 35, от полу. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Евангелие от Иоанна, зачало 35, от полу.



Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, не входя́й две́рьми во двор о́вчий, но прела́зя и́нуде, той тать есть и разбо́йник. А входя́й две́рьми па́стырь есть овца́м. Сему́ две́рник отверза́ет, и о́вцы глас его́ слы́шат, и своя́ о́вцы глаша́ет по и́мени, и изго́нит их. И егда́ своя́ о́вцы иждене́т, пред ни́ми хо́дит, и о́вцы по нем и́дут, я́ко ве́дят глас его́. По чужде́м же не и́дут, но бежа́т от него́, я́ко не зна́ют чужда́го гла́са. Сию́ при́тчу рече́ им Иису́с, они́ же не разуме́ша, что бя́ше, я́же глаго́лаше им. Рече́ же па́ки им Иису́с: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко Аз есмь дверь овца́м. Вси, ели́ко их прии́де пре́жде Мене́, та́тие суть и разбо́йницы, но не послу́шаша их о́вцы. Аз есмь дверь: Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет.

Ин 9:39–10:9

По 50-м псалме.

Слава: Моли́твами святи́теля Дими́трия, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

И стихира, глас 6:

Излия́ся благода́ть во устна́х твои́х, / святи́телю Дими́трие, / уче́ньми бо твои́ми Це́рковь украси́л еси́, / и́стину Правосла́вия уясни́л, / па́губное же раско́льническое мудрова́ние посрами́л еси́. / Тем я́коже в житии́, / та́ко по отше́ствии твое́м потщи́ся, / да поне́ чудесы́ твои́ми уверя́еми, / прии́дут в чу́вство и просла́вят ку́пно с на́ми / Триипоста́снаго Бо́га / от нас исходя́щий, но не от нас су́щии.

 

Канон праздника со ирмосом на 8 и святаго на 6. Аще несть отдания, канон Богородицы со ирмосом на 6 и святаго на 8.

Канон святаго, глас 6.
Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по бе́здне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Го́рдому фарао́ну в ожесточе́нии уподо́бихся / и того́ потопле́нию за нераска́яние подпадо́х, / но ты, святый Дими́трие, путеводи́тель ми бу́ди к покая́нию, / я́ко да и аз от Христа́ получу́ вход в Зе́млю Обетова́нную.

Ни себе́ пощади́х, ни бли́жняго поми́ловах, / но при́сно чре́ву, я́ко на Еги́пет, рабо́тая, / и сам истаева́ю гла́дом и жа́ждею, / и други́м от крупи́ц па́дающих насыща́тися возбраня́ю. / Сего́ ра́ди к тебе́, па́стырю до́брый Дими́трие, оставля́емый, прибего́х, / да напита́еши мя, а́ки ма́нною, словесы́ твои́ми / и напои́ши мя слеза́ми умиле́ния.

Уты́х, утолсте́х, забы́х Тя, Бо́га, Спаса́ющаго мя, тя́жко бо уши́ма слы́шу и се́рдцем разуме́ю, / а́ще и призыва́еши мя к Себе́ чрез зако́н и проро́ки. / Те́мже, о Тво́рче и Изба́вителю мой, / житие́м и уче́нием уго́дника Твоего́ Дими́трия испра́ви и спаси́ мя.

Богородичен: Ка́я по́льза в кро́ви мое́й, внегда́ сходи́ти ми во истле́ние, / или́ что приложи́тся мне, / а́ще и весь мир приобря́щу, ду́шу же погублю́, / но Ты, Влады́чице, помози́ ми, / да получу́ от Христа́ Спа́са Твоего́ проще́ние грехо́в и жизнь ве́чную.

Катавасия: Крест начерта́в, Моисе́й / впря́мо жезло́м Чермно́е пресече́, / Изра́илю пешеходя́щу; / то́же обра́тно фарао́новым колесни́цам, / уда́рив, совокупи́, / вопреки́ написа́в непобеди́мое ору́жие. / Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

Утверди́ся се́рдце мое́ в памятозло́бии, / разшири́шася уста́ моя́ на сме́хи и осужде́ния, / возвесели́хся о паде́нии бли́жняго моего́, / уче́нию же твоему́ богоуго́дному, святи́телю, ни ма́ло внима́х. / Поне́ у́бо чудесы́ твои́ми премени́ мя отсе́ле / и сотвори́ подража́теля житию́ твоему́.

Ины́я стра́ны хва́лятся прему́дростию свое́ю, / други́я си́лою и бога́тством, / мы же похваля́емся многоцеле́бными святы́х Бо́жиих и твои́ми мощми́, чудотво́рче Дими́трие, / от ни́хже получа́ем телесе́м здра́вие / и душа́м на́шим спаси́тельное врачева́ние.

Дая́й моли́тву моля́щимся / и благословля́яй в ле́та на́ша па́мять пра́ведника Твоего́, Дими́трия, / пода́ждь моли́твами того́ заступле́ние от враг ви́димых и неви́димых.

Богородичен: Взбра́нная Победи́тельнице и кре́пкая во искуше́ниих на́ших Засту́пнице, / не пре́зри грех ра́ди на́ших ускори́ти на по́мощь / и от бед изба́вити нас, еди́на Чи́стая, еди́на Благослове́нная.

Катавасия: Жезл во о́браз та́йны прие́млется, / прозябе́нием бо предразсужда́ет свяще́нника; / неплодя́щей же пре́жде Це́ркви, / ны́не процвете́ Дре́во Креста́, / в держа́ву и утвержде́ние.

Аще отдание, кондак и икос святаго.
Седален святаго, глас 8:

Дре́вних преподо́бию подража́я, / освяти́л еси́ житие́ твое́ на слу́жбу Бо́гови в осмоена́десять ле́то. / Отне́леже и был еси́ вели́к мона́х, / свяще́нник, учи́тель, иера́рх, / ны́не же чудотво́рец и моли́твенник о душа́х на́ших.

Слава, и ныне, праздника, глас 4
Подобен: Ско́ро предвари́:

В тебе́, треблаже́нне и жизнода́вче Кре́сте, / лю́дие учрежда́ющеся, спра́зднуют с невеще́ственными ли́ки, / чи́ни архиере́йстии благогове́йно воспева́ют, / мно́жества же мона́шествующих и по́стников покланя́ются, / Христа́ же распе́ншагося вси сла́вим.

Аще несть отдания,
Богородичен, глас тойже:

Златокова́нный киво́т вмеща́ше в себе́ дре́вле / богопи́санный зако́н и небе́сную ма́нну. / Ты же, Богороди́тельнице, заче́нши, пло́тию Сы́на Бо́жия родила́ еси́ / во обновле́ние и спасе́ние душ на́ших.

Песнь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Позна́ вол я́сли го́спода своего́ и осе́л стяжа́вшаго его́, / аз же безслове́сными страстьми́ удали́хся от Творца́ моего́, / но ты, па́стырю благи́й Дими́трие, я́ко овча́ заблу́ждшее, взыщи́ мене́ / и Христо́ву ста́ду сопричти́ мя.

Удо́бее от те́рния собира́ти виногра́дное гро́здие и от ре́пия смоко́вие, / не́же от жесто́каго моего́ се́рдца приноси́ти еле́й милосе́рдия. / Сего́ ра́ди, де́лателю виногра́да Христо́ва Дими́трие, / огради́ мя стра́хом Госпо́дним и напо́й мя водо́ю умиле́ния.

Сия́я со́лнце Свое́ на благи́я и дождя́ на пра́ведныя, / да и влас главы́ моея́ не поги́бнет, храни́ши мя, гре́шнаго. / Вся стихи́и мене́ ра́ди зла́го ста́ша в чи́не свое́м, / аз еди́н то́чию пребыва́ю в нечу́вствии. / Но даждь ми, Го́споди, уго́дника ра́ди Твоего́ Дими́трия / разуме́ти дела́ Твоя́ и, слы́ша слух Твой, боя́тися Тебе́.

Богородичен: Внегда́ прибли́житися лето́м воплоще́нию, / посреде́ двою́ живо́тну позна́н бысть. / Внегда́ приити́ вре́мени ко спасе́нию, / посреде́ двою́ разбо́йнику яви́ся Сын Твой, Богоро́дице. / Непостижи́мо во обои́х сих Сло́во, / да мы, воплоще́нному и пострада́вшему за ны покланя́ющеся Сло́ву, / Тя, Ма́терь Бо́жию, в пе́снех возвели́чим.

Катавасия: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.

Песнь 5.

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, / у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Свети́льник нога́ма мои́ма зако́н Госпо́день, / и свет стезя́м мои́м оправда́ния Его́, / аз же, во тьме неве́дения ползя́ и толки́йся, / не хощу́ с му́дрыми свети́льника стяжа́ти. / Но ты мне, светоявле́нне Дими́трие, невестоводи́тель предста́ни, / я́ко да и аз ду́хом к Бо́гу от но́щи у́треневати потщу́ся.

Боле́зную те́лом, боле́зную и душе́ю: / о́вому я́ко досади́х объяде́нием и пия́нством, / о́ву же я́ко разсла́бих грехми́. / Сугу́ба боле́знь и тяжка́, / но ты, но́вый чудотво́рче, умоли́ Христа́, Врача́ всех, / да обоя́ исцели́ти благоизво́лит.

Го́споди Бо́же наш, даждь нам мир во днех на́ших, / Го́споди Бо́же наш, стяжи́ в нас любо́вь, / да вси еди́ными усты́ и еди́ным се́рдцем / испове́дуем Еди́наго Тя в Тро́ице сла́вимаго Бо́га.

Богородичен: Стра́ха Госпо́дня во чре́ве не прия́х, / ни се́рдцем о нераде́нии поболе́х, / но, при́сно зачина́я и ражда́я грехи́ ко грехо́м, / от умноже́ния тех со́вестию снеда́юся. / Сего́ ра́ди в многопло́дии сем беззако́нием к Тебе́, Влады́чице, вопию́: / сотвори́ мя возроди́тися в живо́т ве́чный покая́нием.

Катавасия: О треблаже́нное Дре́во, / на не́мже распя́ся Христо́с, Царь и Госпо́дь! / И́мже паде́ дре́вом прельсти́вый, / Тобо́ю прельсти́вся, / Бо́гу пригвозди́вшуся пло́тию, / подаю́щему мир душа́м на́шим.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

От ки́та Ио́ну, от бла́та же е́зернаго тебе́, святи́телю Дими́трие, изведе́ Госпо́дь на свет, / ов тридне́вен во утро́бе не вреди́ся, ты же четыредесятоле́тен неистле́нен в не́дрех земны́х пре́был еси́. / Ве́лие чу́до! Но бо́льше дарова́ние Бо́жие, / и́бо тя чудесы́, я́ко проро́ка, просла́ви.

Дре́внии о́нии ниневи́тяне, неве́рнии язы́цы су́ще, / еди́ною проро́ческою про́поведию пока́яшася. / Аз же, толи́ко наставле́ний боже́ственных име́я / и по вся дни что́мая слу́шая, неиспра́вен пребыва́ю, / но ты, святи́телю, моли́твами твои́ми к де́ланию сих наста́ви мя.

Бе́здна грехо́в после́дняя обы́де мя, / и треволне́ние страсте́й погружа́ет мя. / Тем, до́ндеже не понре́ душа́ моя́ во а́де, / к Тебе́, Го́споду Бо́гу, от ско́рби вопию́, / да пра́ведника Твоего́ ра́ди Дими́трия услы́шиши и спасе́ши мя.

Богородичен: Ско́рая в беда́х Помо́щнице, / гото́вое обурева́емым приста́нище, / сохрани́ мя, Ма́ти Бо́жия, от потопле́ния жите́йскаго / и не даждь ми разби́тися о ка́мень па́губы душе́вныя.

Катавасия: Во́днаго зве́ря во утро́бе / дла́ни Ио́на крестови́дно распросте́р, / спаси́тельную Страсть прообража́ше я́ве. / Тем, тридне́вен изше́д, / преми́рное Воскресе́ние прописа́ше / Пло́тию пригвожде́ннаго Христа́ Бо́га / и тридне́вным Воскресе́нием мир просве́щшаго.

Аще отдание, токмо кондак и икос праздника,
глас 4. Самоподобен:

Вознесы́йся на Крест во́лею, / тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству / щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же, / возвесели́ си́лою Твое́ю ве́рныя лю́ди Твоя́, / побе́ды дая́ нам на сопоста́ты, / посо́бие иму́щим Твое́ oру́жие ми́ра, / непобеди́мую побе́ду.

Икос: И́же до тре́тияго Небесе́ восхище́н бысть в рай / и глаго́лы слы́шав неизрече́нныя и Боже́ственныя, / и́хже не леть язы́ки (челове́ческими) глаго́лати, / что Гала́том пи́шет, я́ко рачи́телие Писа́ний прочто́сте и позна́сте: / мне, глаго́лет, хвали́тися да не бу́дет, то́кмо во еди́ном Кресте́ Госпо́дни, / на не́мже, страда́в, уби́ стра́сти. / Того́ у́бо и мы изве́стно держи́м, Крест Госпо́день, хвалу́ вси: / есть бо нам спаси́тельное сие́ Дре́во / oру́жие ми́ра, непобеди́мая побе́да.

Аще несть отдания,
кондак святаго, глас 8:

Звезду́ Росси́йскую, от Ки́ева возсия́вшую / и чрез Но́вград Се́верский в Росто́в дости́гшую, / всю же страну́ сию́ уче́ньми и чудесы́ озари́вшую, / ублажи́м златослове́снаго учи́теля Дими́трия, / той бо всем вся написа́, я́же к наставле́нию, / да всех приобря́щет, я́коже Па́вел, Христу́ / и спасе́т правове́рием ду́ши на́ша.

Икос: Пра́ведным о ка́ющихся на Небеси́, / нам же, гре́шным, на земли́ о тебе́, пра́ведниче Дими́трие, / подоба́ет возра́доватися, / я́ко но́ваго тя к Бо́гу моли́твенника о нас стяжа́хом, / его́же досто́йными похвала́ми ублажа́юще, / си́це от ра́дости зове́м: / ра́дуйся, Росто́вская похвало́ и всея́ Росси́и прославле́ние.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́коже трие́ о́троцы в пещи́ вавило́нстей / о́гненную си́лу угаси́ша моли́твою, / та́ко ты, богоявле́нне Дими́трие, / возни́кший огнь в саможего́мых ски́тах уче́ньми твои́ми потреби́л еси́. / Отню́дуже тя за спасе́ние душ погиба́ющих / Госпо́дь просла́ви чудесы́ и нетле́нием, / мы же святоле́пными пе́сньми ублажа́ем.

О коли́ких благ, окая́ннии, лиши́стеся, раско́льницы: / ни священнонача́льника бо и́мате, ни вождя́ и́стиннаго ко спасе́нию, / ниже́ Безкро́вныя Же́ртвы, ниже́ други́х та́инств сподобля́етеся. / Но поне́ ны́не позна́йте па́губное свое́ заблужде́ние, / и а́ще дело́м и уче́нию ангелоподо́бнаго Дими́трия не ве́рите, / то чудесе́м, от него́ быва́емым, я́коже халде́и о́нии, ве́руйте, / да с на́ми ку́пно еди́ными усты́ помо́литеся Бо́гу оте́ц на́ших.

Вои́стину, Бо́же наш, / Ты еси́ Еди́н Бог бого́в и Госпо́дь господе́й / и ра́зве Тебе́ ина́го и Твоея́ Святы́я Собо́рныя Це́ркве несть / ни на Небеси́, ни на земли́, иде́же подоба́ет спасти́ся. / Сего́ ра́ди даждь нам еди́ными усты́ и еди́ным се́рдцем / удивля́ющаго вся хоте́ния Своя́ во святы́х, Тебе́ сла́вити.

Богородичен: Прови́дец Дании́л усмотри́ Тя го́ру, Неискусому́жная Де́во, / приснопа́мятный же во святы́х наш Дими́трий, / я́коже Гедео́н, Руно́ Ороше́нное Тя нарече́. / Мы же, обоя́ испове́дающе, про́сим: / да на отто́ргшемся от Тебе́ Ка́мени, Христе́, утвержда́ется Це́рковь / и пра́во ве́рующих сердца́ росо́ю благода́ти Твоея́ напая́ются.

Катавасия: Безу́мное веле́ние мучи́теля злочести́ваго / лю́ди поколеба́, / ды́шущее преще́ние и злохуле́ние богоме́рзкое; / оба́че три о́троки не устраши́ я́рость зве́рская, / ни огнь снеда́яй, / но противоды́шущу росоно́сному Ду́ху, / со огне́м су́ще, поя́ху: / Препе́тый отце́в и нас Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Вся сре́дства, святи́телю, на взыска́ние заблу́ждших употреби́л еси́, / разлива́ющийся пла́мень по скито́м водо́ю покая́ния погаша́я, / море́льщиков к безсме́ртней трапе́зе призыва́я, / просвеще́нных же и отпа́дших, да не второ́е крестя́щеся па́ки распина́ют Христа́, / еди́наго держа́тися креще́ния утвержда́л еси́. / Всех повсю́ду правове́рию учи́л еси́ / и ны́не свои́ми списа́ньми тому́жде учи́ши. / Тем я́ко и́стиннаго учи́теля во святы́х почита́ем тя.

Дре́вним о́ным вавило́нским столпотвори́телем врази́ на́шего благоче́стия уподо́бльшеся, / дерзну́ша неразу́мия своего́ то́лки на песце́ суеве́рия назда́ти. / И́мже егда́ опро́шася уче́ний твои́х во́ды, святи́телю, / а́бие поколеба́шася во основа́нии и бысть им паде́ние ве́лие, / нам же, благочести́вым, подкрепле́ние и исправле́ние.

Безнача́льне О́тче, Сы́не Собезнача́льне, Уте́шителю Благи́й, Ду́ше Пра́вый, / Сло́ва Бо́жия Роди́телю, Отца́ Безнача́льна Сло́ве, / Ду́ше Живы́й и Зи́ждяй, / Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя.

Богородичен: Я́коже купина́, огне́м распаля́ема, сама́ не сгара́ше, / но Богови́дца, устраши́в, приведе́ к почита́нию, / та́ко Ты, Неискусобра́чная Неве́сто, / прие́мши во утро́бу Огнь Божества́, / нетле́нна в Рождестве́ пребыла́ еси́. / Ди́вное та́инство! / Непоко́рников благоче́стию стыдо́м опаля́еши, / почита́телей же правове́рных ороша́еши чудесы́ изоби́льно.

Катавасия: Благослови́те, о́троцы, / Тро́ицы равночи́сленнии, / Соде́теля Отца́ Бо́га, / по́йте снизше́дшее Сло́во, / и огнь в ро́су претво́ршее, / и превозноси́те всем жизнь подава́ющаго / Ду́ха Всесвята́го во ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Бо́га / челове́ком невозмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́же велича́юще, / с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.

Благослове́н Госпо́дь наш, я́ко посети́ нас в ле́та сия́ / и воздви́же нам в Росси́йстей Це́ркви но́ваго чудотво́рца Дими́трия, / я́коже бо во дни живота́ своего́ служа́ше преподо́бием и пра́вдою, / та́ко и по кончи́не подае́т ра́зум заблу́ждшим / ко взыска́нию путе́й спаси́тельных.

Сла́ва Тебе́, Пастыренача́льниче, / я́ко и во дни на́ша поста́вил еси́ на стра́жи бо́драго па́стыря Дими́трия, / и́мже прогоня́ются посмра́дшия ко́злища от ста́да Твоего́ непоро́чнаго.

Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, / благочести́вым похвало́ и правове́рным весе́лие, / я́ко пропове́дание свята́го Твоего́ Дими́трия / достове́рными чудесы́ утвержда́еши.

Богородичен: Ра́дость от А́нгела прии́мшей, / и мы, по прорече́нию Твоему́ / ублажа́юще со все́ми ро́ды, ева́нгельски вопие́м: / ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Катавасия: Та́ин еси́, Богоро́дице, рай, / невозде́ланно возрасти́вший Христа́, / И́мже кре́стное живоно́сное на земли́ насади́ся Дре́во. / Тем, ны́не возноси́му, / покланя́ющеся Ему́, Тя велича́ем.

Светилен праздника.
Подобен: Ученико́м:

Крест, храни́тель всея́ вселе́нныя, / Крест красота́ Це́ркве, / Крест царе́й держа́ва, / Крест ве́рных утвержде́ние, / Крест А́нгелов сла́ва и де́монов я́зва. (2)

Слава, святаго, глас 8:

Поставля́яй преде́лы язы́ков по числу́ А́нгел Свои́х / и собира́яй от разсе́янных сыно́в Ада́млих Це́рковь Свою́, / умножа́еши в ней святы́я Твоя́, Бо́же наш, я́ко зве́зды на небеси́, / от ни́хже просия́ и па́мять святи́теля Твоего́ Дими́трия. / Его́же ра́ди просвети́ ду́ши, помраче́нныя раздо́рным суеве́рием, / да вку́пе зове́м Ти песнь трегу́бую: аллилу́ия.

И ныне, праздника.
Подобен: Жены́, услы́шите:

Крест воздвиза́ется днесь, и мiр освяща́ется: / И́же бо со Отце́м седя́й и Ду́хом Святы́м на сем ру́це распростре́, / мiр весь привлече́ к Твоему́, Христе́, позна́нию; / и́же у́бо на Тя наде́ющияся / боже́ственныя сподо́би сла́вы.

Аще несть отдания:
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Стопа́м отходя́щаго от нас в го́рняя святи́теля Дими́трия после́дующе, / со упова́нием к Тебе́, Влады́чице, вопие́м: / я́коже Тя на пречи́стей ико́не с Преве́чным Младе́нцем пи́шемую зрим на земли́, / та́ко даждь нам ви́дети стоя́щую одесну́ю Сы́на Твоего́ Бо́га / в непристу́пнем све́те на Небеси́.

 

На хвалитех стихиры праздника 3 и святаго 3.
Аще несть отдания, стихиры святаго. Глас 6.
Подобен: Все отло́жше:

Весь от ю́ности твоея́ возложи́лся еси́ / на взыска́ние прему́дрости и стра́ха Бо́жия, / я́же обре́т, не в земли́, а́ки лени́вый раб, сокры́л еси́, / но, уча́ и творя́ по Да́вшему ти тала́нт, / во сто трудо́в умно́жил еси́ его́, / и был еси́ вели́кий купе́ц, / износя́й на свет ве́тхая и но́вая, / и, открыва́я глубины́ ра́зума богопи́санных книг, / ку́плю добру́ де́яти научи́л еси́ нас. / Тем, благи́й и ве́рный ра́бе Бо́жий Дими́трие, / за толи́ка явле́нна твоя́ к нам сокро́вища / вшел еси́ в ра́дость Го́спода Твоего́.

Весь ум плени́л еси́ в послуша́ние ве́ры, / да благи́ми де́лы украси́ши ю́, / отню́дуже и де́латель виногра́да Христо́ва яви́лся еси́ иску́сный, / вся́ку бо розгу́, не творя́щу плода́, / стра́хом Госпо́дним посе́кл еси́ / и еди́но благоче́стие сохраня́л еси́ в нем, / отвне́ его́ огражда́л еси́ догма́ты церко́вными, / внутрьу́ду укрепи́л еси́ столпо́м правове́рия, / всю́ду предточи́лия ископова́я уче́ний твои́х. / Тем и ны́не, святы́й трудолю́бче Дими́трие, / присеща́й виногра́д твой, его́же насади́ десни́ца Вы́шняго, / да плодоприно́сит гро́здие спасе́ния.

Весь невозвра́тно наде́ждею возве́рглся еси́ на Бо́га: / препла́вая пучи́ну мiра сего́, блаже́нне, / молва́ми жите́йскими не погрузи́лся еси́, / ниже́, искуше́ньми обурева́ем, прирази́лся собла́зном, / но, при́сно благоти́шием наставля́ем, / дости́гл еси́ безмо́лвнаго приста́нища. / И, наче́н кора́бль Це́ркве Христо́вы пра́вити, / па́ки к безбе́дному пла́ванию испра́вил еси́, / па́ки ереседы́шущия преложи́л еси́ в тщету́ ве́тры / и ко́твою твои́х наставле́ний утверди́л еси́ его́, / я́ко диви́тися нам и от Бо́га проси́ти, / да и впредь проти́вныя ересе́й ве́тры, / моли́твами твои́ми утиши́ши.

Весь еси́ любо́вию прилепи́лся к Бо́гу и бли́жнему, / па́стырское бо о ста́де свое́м возыме́в попече́ние, / душе́ю труди́лся еси́ в богомы́слии и в поуче́ниих, / те́лом же в послуже́нии тре́бующим от тебе́ по́мощи: / изнемога́ющий ве́рою укрепля́я, / боля́щия душе́ю покая́нием врачу́я, / сокруше́нныя со́вестию тве́рдым упова́нием обязу́я, / заблу́ждшия от и́стины на путь пра́вый обраща́я / и поги́бшия ересьми́ к благоче́стию взыску́я. / Тем, о па́стырю наш предо́брый, святи́телю Дими́трие, / помоли́ся о ста́де твое́м Пастыренача́льнику Христу́ Бо́гу, / да упасе́т е́ Сам в единомы́слии, любви́ и правове́рии.

Слава, глас 6: Воспо́й, Росси́е, Го́сподеви песнь но́ву, / похвали́, гра́де, Бо́га Твоего́, Росто́ве, / я́ко благоволи́ Вы́шний дарова́ти нам но́ваго чудотво́рца Дими́трия, / свиде́тельствованна от всех и от Са́мыя И́стины. / Его́же па́мять во святы́х почита́юще, / восхва́лим и мы, ста́рцы с ю́нотами, / и возвели́чим да́вшаго Бо́га на́шего / толи́кому уго́днику Своему́ в нас просия́ти / нетле́нием святоле́пным и чудоде́йствием.

И ныне, праздника, глас 6: Днесь происхо́дит Крест Госпо́день, / и ве́рнии прие́млют того́ жела́нием, / и взе́млют исцелéния души́ же и те́ла / и вся́кия боле́зни. / Сего́ целу́им ра́достию и стра́хом: / стра́хом, греха́ ра́ди, я́ко недосто́йни су́ще; / ра́достию же, спасе́ния ра́ди, / éже подае́т ми́ру на том пригвозди́выйся Христо́с Бог, / име́яй ве́лию ми́лость.

Аще несть отдания, Богородичен, глас тойже: Красота́ де́вства Твоего́ неопи́санна, / добро́та Твоя́, о Богома́ти, несказа́нная, / избра́нна бо еси́, я́коже со́лнце, / полна́, я́ко луна́ и дуга́ в явле́ния своя́, / а́ки стебло́ лива́ново в жа́тву на гора́х / и я́ко кипари́с, возраста́яй от удо́лия до небе́с. / Мно́гия добро́ты Твоя́ и вели́чия, Присноде́во, / но бо́льши всех, я́ко но́сиши Нося́щаго вся. / Его́же моли́ ку́пно со святы́м Дими́трием, / да спасе́т и просвети́т правове́рием ду́ши на́ша.

Славословие великое. Тропарь святаго. Сла́ва, и ны́не, праздника или Богородичен. И отпуст.

 

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны праздника, песнь 9-я, на 4, и святаго, песнь 3-я или 6-я, на 4. Аще несть отдания, блаженны от канона святаго, песни 3-я и 6-я, на 8.

Тропарь праздника, глас 1:

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ / и благослови́ достоя́ние Твое́, / побе́ды правосла́вным христиа́ном на сопроти́вныя да́руя / и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

И тропарь святаго, глас 8:

Правосла́вия ревни́телю и раско́ла искорени́телю, / Росси́йский целе́бниче и но́вый к Бо́гу моли́твенниче, / списа́ньми твои́ми бу́их уцелому́дрил еси́, / цевни́це духо́вная, Дими́трие блаже́нне, / моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, кондак святаго, глас 8:

Звезду́ Росси́йскую, от Ки́ева возсия́вшую / и чрез Но́вград Се́верский в Росто́в дости́гшую, / всю же страну́ сию́ уче́ньми и чудесы́ озари́вшую, / ублажи́м златослове́снаго учи́теля Дими́трия, / той бо всем вся написа́, я́же к наставле́нию, / да всех приобря́щет, я́коже Па́вел, Христу́ / и спасе́т правове́рием ду́ши на́ша.

И ныне, кондак праздника,
глас 4. Самоподобен:

Вознесы́йся на Крест во́лею, / тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству / щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же, / возвесели́ си́лою Твое́ю ве́рныя лю́ди Твоя́, / побе́ды дая́ нам на сопоста́ты, / посо́бие иму́щим Твое́ oру́жие ми́ра, / непобеди́мую побе́ду.

Прокимен, аллилуиарий, причастен праздника и святаго.

Прокимен праздника, глас 7:

Возноси́те Го́спода Бо́га на́шего / и поклоня́йтеся подно́жию но́гу Его́, я́ко свя́то есть.

Стих: Госпо́дь воцари́ся, да гне́ваются лю́дие.

И прокимен святаго, глас 1:

Уста́ моя́ возглаго́лют прему́дрость / и поуче́ние се́рдца моего́ ра́зум. Стих: Услы́шите сия́, вси язы́цы, внуши́те, вси живу́щии по вселе́нней.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 87; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.149.214.32 (0.074 с.)