Апостол к галатом, зачало 210 от полу. 


Мы поможем в написании ваших работ!



ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?

Апостол к галатом, зачало 210 от полу.



Бра́тие, Авраа́м два сы́на име́: еди́наго от рабы́, а друга́го от свобо́дныя. Но и́же от рабы́, по пло́ти роди́ся, а и́же от свобо́дныя, по обетова́нию. Я́же еста́ иносказа́ема, сия́ бо еста́ два заве́та: еди́н у́бо от горы́ Сина́йския, в рабо́ту ражда́яй, и́же есть Ага́рь. Ага́рь бо, Сина́ гора́ есть во Арави́и, прилага́ется же ны́нешнему Иерусали́му, рабо́тает же с ча́ды свои́ми. А вы́шний Иерусали́м свобо́дь есть, и́же есть ма́ти всем нам. Пи́сано бо есть: возвесели́ся, непло́ды, не ражда́ющая, расто́ргни и возопи́, неболя́щая, я́ко мно́га ча́да пусты́я па́че, не́жели иму́щия му́жа. Мы же, бра́тие, по Исаа́ку обетова́ния ча́да есмы́. Но я́коже тогда́ по пло́ти роди́выйся гоня́ше духо́внаго, та́ко и ны́не. Но что глаго́лет Писа́ние? Изжени́ рабу́ и сы́на ея́, не и́мать бо насле́довати сын рабы́нин с сы́ном свобо́дныя. Те́мже, бра́тие, не́смы рабы́нина ча́да, но свобо́дныя.

Гал 4:22–31

Аллилуиа, глас 4: Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр и́же в Лива́не умно́жится. Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех Бо́га на́шего процвету́т.

Евангелие от Луки, зачало 2.

Во вре́мя о́но, бысть во дни И́рода, царя́ Иуде́йска, иере́й не́кий, и́менем Заха́риа, от дневны́я чреды́ Авиа́ни, и жена́ его́ от дще́рей Ааро́новех, и и́мя ей Елисаве́ть. Бе́ста же пра́ведна о́ба пред Бо́гом, ходя́ще во всех за́поведех и оправда́ниих Госпо́дних безпоро́чна. И не бе и́ма ча́да, поне́же Елисаве́т бе непло́ды, и о́ба заматоре́вша во днех свои́х бе́ста. Бысть же служа́щу ему́ в чину́ чреды́ своея́ пред Бо́гом, по обы́чаю свяще́нничества, ключи́ся ему́ покади́ти вшед в це́рковь Госпо́дню, и все мно́жество люде́й бе моли́тву де́я вне, в год фимиа́ма. Яви́ся же ему́ А́нгел Госпо́день, стоя́ одесну́ю олтаря́ кади́льнаго, и смути́ся Заха́риа ви́дев, и страх нападе́ нань. Рече́ же к нему́ А́нгел: не бо́йся, Заха́рие, зане́ услы́шана бысть моли́тва твоя́, и жена́ твоя́ Елисаве́ть роди́т сы́на тебе́, и нарече́ши и́мя ему́ Иоа́нн, и бу́дет тебе́ ра́дость и весе́лие, и мно́зи о рождестве́ его́ возра́дуются. Бу́дет бо ве́лий пред Го́сподем, и вина́ и сике́ра не и́мать пи́ти, и Ду́ха Свята́го испо́лнится еще́ из чре́ва ма́тере своея́. И мно́ги от сыно́в изра́илевых обрати́т ко Го́споду Бо́гу их. И той преды́дет пред Ним ду́хом и си́лою Илиино́ю, обрати́ти сердца́ отце́м на ча́да, и проти́вныя в му́дрости пра́ведных, угото́вати Го́сподеви лю́ди соверше́ны. И рече́ Заха́риа ко А́нгелу: по чесому́ разуме́ю сие́? Аз бо есмь стар, и жена́ моя́ заматоре́вши во днех свои́х. И отвеща́в А́нгел, рече́ ему́: аз есмь Гаврии́л предстоя́й пред Бо́гом, и по́слан есмь глаго́лати к тебе́ и благовести́ти тебе́ сия́. И се бу́деши молчя́, и не моги́й проглаго́лати, до него́же дне бу́дут сия́, зане́ не ве́ровал еси́ словесе́м мои́м, я́же сбу́дутся во вре́мя свое́. И бе́ша лю́дие жду́ще Заха́рию, и чудя́хуся косня́щу ему́ в це́ркви. Изше́д же не можа́ше глаго́лати к ним, и разуме́ша, я́ко виде́ние ви́де в це́ркви, и той бе помава́я им, и пребыва́ше нем. И бысть я́ко испо́лнишася дни́е слу́жбы его́, и́де в дом свой. По сих же днех зача́т Eлисаве́т, жена́ его́, и тая́шеся ме́сяц пять, глаго́лющи: я́ко та́ко мне сотвори́ Госпо́дь во дни, в ня́же призре́ отъя́ти поноше́ние мое́ в челове́цех.

Лк 1:5–25

Причастен:

В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся. / Аллилу́иа, трижды.

 

 

В оглавление.

 


Месяца сентября в 25-й день

ПРЕПОДОБНАГО
ОТЦА НАШЕГО СЕРГИЯ,
ИГУМЕНА РАДОНЕЖСКАГО
И ВСЕЯ РОССИИ ЧУДОТВОРЦА

НА МАЛЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихиры на 4, глас 5.
Подобен: Преподо́бне о́тче:

Преподо́бне о́тче, / ду́шу твою́ с те́лом очи́стив, / Свята́го Ду́ха прекра́сная оби́тель яви́лся еси́, / И́же сла́вна тя конце́м, преблаже́нне Се́ргие, соде́я, / в чудесе́х же вели́каго свети́льника, / просвети́вшаго во мра́це су́щия, / и наста́вника мона́хов, / соше́дшеся, велему́дренно ублажа́ем. [Дважды.]

Яви́лся еси́, богоблаже́нне, / му́драя плени́ца, / связу́я мно́гая враго́в ополче́ния: / те́мже и венце́м увя́злся еси́ от Бо́га неувяда́ющим, / и весе́лие, и ра́дость, / и сла́ву ве́чную восприя́л еси́, прему́дре Се́ргие. / Того́ моли́, Тому́ помоли́ся, преподо́бне, / дарова́ти мир ми́ру / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Преподо́бне о́тче, / теле́сныя стра́сти зе́льным воздержа́нием / и чи́стыми моли́твами, / по́том же воздержа́ния угаси́л еси́ у́глие страсте́й: / того́ ра́ди чудесы́ сла́вна тя / Росси́йским страна́м, сла́вне Се́ргие, показа́, / украси́в Небе́сными дарми́, Христо́с. / Того́ моли́, Тому́ помоли́ся, преподо́бне, / дарова́ти мир ми́ру / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Слава, глас 6: Прииди́те мона́шествующих мно́жество днесь, / Се́ргия благоче́стия подража́теля, / пе́сньми и пе́ньми восхва́лим / и честну́ю его́ и многоцеле́бную ра́ку, обстоя́ще, / любе́зно облобыза́ем, глаго́люще: / ра́дуйся, пресла́вне Се́ргие, / Оте́честву твоему́ пресве́тлый свети́льниче; / ра́дуйся, я́ко чи́сте чисте́йшему Све́ту совокупи́вся; / ра́дуйся, я́ко Тро́ице предстои́ши со А́нгелы: / Ю́же непреста́нно моли́, / дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся: / моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы / поми́ловати ду́ши на́ша.

На стиховне стихиры, глас 6:
Подобен: А́нгельския:

От ма́терних пеле́н, му́дре, / Бо́гу возложе́н, Се́ргие преподо́бне, / и пусты́ню я́ко град соде́лав, / в ней мно́жества мона́хов собра́л еси́, / сла́вити многопе́тую Тро́ицу, / Ю́же моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Богому́дре Се́ргие, / а́ще бо и по́слежди леты тя новопросвеще́нная Росси́йская страна́ возрасти́, / но дре́вних че́сти сподо́бился еси́, / и дарова́ния чуде́с досто́йно прие́м; / мона́хов мно́жества песносло́вят / и правове́рною ве́рою Христа́ хва́лят, / твои́ми покаря́ющеся уче́ньми, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Блаже́н муж боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Я́ко в высо́ких черто́зех, / доброде́тели предугото́вал еси́ дом себе́, / Се́ргие, о́тче наш, / и я́ко вои́стинну боже́ственную Све́тлость / зре́ти сподо́бился еси́, / в ню́же всели́вся, зри́ши Святу́ю Тро́ицу, / Е́йже моли́ся / дарова́ти ми́ру ве́лию ми́лость.

Слава, глас 8: Преподо́бне о́тче, / ми́ра красоту́ и сла́дость вре́менную / отню́д возненави́дел еси́, / мона́шеское житие́ па́че возлюби́в, / и А́нгелом собесе́дник бы́ти сподо́бился еси́, / и свети́льник многосве́тлый Росси́йския земли́, / чудесми́, я́коже второ́е со́лнце, сия́я. / Но всех нас помина́й, / соверша́ющих свяще́нную па́мять твою́: / мы бо ча́да твоя́ / и о́вцы слове́сных твои́х уче́ний / и тя на по́мощь призыва́ем, / прося́ще тобо́ю прия́ти мир и ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Влады́чице, приими́ моли́твы раб Твои́х / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Тропарь, глас 4:

И́же доброде́телей подви́жник, / я́ко и́стинный во́ин Христа́ Бо́га, / на стра́сти вельми́ подвиза́лся еси́ в жи́зни вре́менней, / в пе́ниих, бде́ниих же и поще́ниих о́браз быв твои́м ученико́м, / те́мже и всели́ся в тя Пресвяты́й Дух, / Его́же де́йствием све́тло укра́шен еси́; / но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, / помина́й ста́до, е́же собра́л еси́ му́дре, / и не забу́ди, я́коже обеща́лся еси́, / посеща́я чад твои́х, / Се́ргие, преподо́бне о́тче наш.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

Блаже́н муж, первый антифон.

На Го́споди воззва́х стихиры на 8, глас 6:
Подобен: Все отло́жше:

Ми́ра мяте́ж, преподо́бне, оста́вив, / и взем крест твой, / после́довал еси́ Христу́ / невозвра́тным по́мыслом, / и в пусты́ню всели́лся еси́, преподо́бне, / душе́вныя стра́сти из ко́рене исторга́я / и теле́сная чу́вства огорчева́я, / и ча́стыми бде́нии и моли́твами / благода́ть восприя́л еси́, преподо́бне, / цели́ти разли́чныя неду́ги, / А́нгелов собесе́дниче и преподо́бных сожи́телю; / моли́ся Го́споду, Се́ргие преподо́бне, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Преподо́бне о́тче, / кто испове́сть труды́ твоя́ и боле́зни? / Или́ кий язы́к изрече́т жесто́кое твое́ житие́, / бде́ние же и сухояде́ние, / и е́же на земли́ лега́ние, / чистоту́ душе́вную и теле́сную, / устна́ми и умо́м соверше́нное безмо́лвие, / смире́ние же нелицеме́рное, / моли́твы непреста́нныя и разсужде́ние доброразсу́дное, / ху́дость ри́зную и па́мять сме́ртную? / Се́ргие, о́тче наш, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Преподо́бне о́тче Се́ргие, / ты врач душ и теле́с яви́лся еси́, / источа́я неду́жным исцеле́ния струи́, / да́ром же проро́чествия укра́шен, / прорица́я, я́ко настоя́щая, бу́дущая: / моли́твою бо кня́зя вооружи́в ва́рвары победи́ти, / хва́лящияся оте́чество его́ разори́ти, / но саме́х богопораже́нною я́звою / тру́пия досто́йно падо́ша / псало́мски при а́де, преподо́бне.

Богому́дре Се́ргие, / сла́ву маловре́менную оста́вль, / и в пусты́нях и гора́х / ты живы́й яви́лся еси́, / и Тро́ицы чи́стый дом, / блаже́нне, был еси́, / Ея́же си́лою пресвяты́я хра́мы воздви́г, / и огра́ды мона́шествующим во спасе́ние созда́л еси́; / живя́ше же в тебе́ Христо́с Бог наш, / Его́же от ю́ности возжеле́л еси́. / Того́ моли́, Се́ргие преподо́бне, / спасти́ся душа́м на́шим.

Ины стихиры преподобнаго, глас 2.
Подобен: Терпя́ще муче́ния:

Терпя́ ны́нешняя му́жественно, / веселя́ся бу́дущими, / ко всем глаго́лал еси́, преподо́бне Се́ргие: / егда́ у́бо ту́не подвиза́емся, / но ве́чнаго живота́ ча́юще получи́ти? / Лю́ты ско́рби, но сла́док рай, / боле́знены труды́, но присносу́щно восприя́тие. / Не облени́мся у́бо, о по́стницы! Ма́ло стерпи́м, / да венцы́ нетле́нными увязе́мся / от Христа́, Бо́га и Спа́са душ на́ших. [Дважды.]

Зря, я́ко наслажде́ние, ско́рби, / ше́ствуя те́сным путе́м, / ко ученико́м твои́м глаго́лал еси́, преблаже́нне Се́ргие: / не устраши́мся по́двига по́стнаго, / да стра́шнаго гее́нскаго муче́ния избе́гнем, / согбе́нне бу́дут ру́це, / да простира́ются же к Бо́гу, / но́зе же утвержде́ны / на моли́тве предстоя́ти, / не пощади́м естества́ тле́ннаго, изво́лим по́двиг, / да венцы́ побе́дными увязе́мся / от Христа́, Бо́га и Спа́са душ на́ших.

Отве́рг тле́нныя ри́зы, / ходи́л еси́ в зиме́ без те́плыя оде́жды, я́коже в ле́те, / глаго́ля, терпели́ве Се́ргие: / за рай, его́же погуби́хом, ри́зы мя́гкия ны́не отлага́ем, / грехо́м иногда́ преступле́ния оде́яхомся, / совлеце́мся ны́не ра́ди нетле́нных риз, / небреже́м, бра́тие, о зиме́ преходя́щей, плоть изнури́м, / да венцы́ побе́дными увязе́мся / от Христа́, Бо́га и Спа́са душ на́ших.

Слава, глас 6: Е́же по о́бразу соблю́д невреди́мо, / ум влады́ку над страстьми́ па́губными по́стнически поста́вив, / во е́же по подо́бию, я́ко мо́щно возше́л еси́: / му́жески бо естество́ пону́див, / потща́лся еси́ ху́ждшее покори́ти лу́чшему / и плоть порабо́тити ду́ху; / те́мже мона́шествующих яви́лся еси́ верх, / жи́тель пусты́нный, благотеку́щих обучи́тель, / пра́вило доброде́тели изве́стнейшее; / и ны́не на Небесе́х, зерца́лом разре́шшимся, / о́тче наш Се́ргие, / чи́сте зри́ши Святу́ю Тро́ицу, / моля́ся несре́дственне / о и́же ве́рою и любо́вию чту́щих тя.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во; / кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́; / безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог Сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди; / не во двою́ лицу́ разделя́емый, / но во двою́ естеству́ / несли́тно познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Прокимен дне.

При́тчей чте́ние.

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, и благослове́ние Госпо́дне на главе́ его́. Блаже́н челове́к, и́же обре́те Прему́дрость, и сме́ртен, и́же уве́де ра́зум. Лу́чше бо Сию́ купова́ти, не́жели зла́та и сребра́ сокро́вища. Честне́йшая же есть ка́мений многоце́нных, все же честно́е недосто́йно Ея́ есть. Долгота́ бо дней и ле́та живота́ в десни́це Ея́, в шу́йце же Ея́ бога́тство и сла́ва. От уст Ея́ исхо́дит пра́вда, зако́н же и ми́лость на язы́це но́сит. Послу́шайте у́бо Мене́, о ча́да, честна́я бо реку́: и блаже́н челове́к, и́же пути Моя́ сохрани́т; исхо́ди бо Мои́, исхо́ди живота́, и уготовля́ется хоте́ние от Го́спода. Сего́ ра́ди молю́ вас и предлага́ю Мой глас сыново́м челове́ческим: я́ко Аз, прему́дрость устро́их, сове́т и ра́зум, и смысл Аз призва́х. Мой сове́т и утвержде́ние, Мой ра́зум, Моя́ же кре́пость. Аз Мене́ лю́бящия люблю́, и́щущии же Мене́ обря́щут благода́ть. Разуме́йте у́бо, незло́бивии, кова́рство, ненака́заннии же, прилага́йте сердца́. Послу́шайте Мене́ и па́ки, честна́я бо реку́: и отве́рзу от усте́н пра́вая, я́ко и́стине поучи́тся горта́нь Мой, ме́рзки же предо Мно́ю устны́ лжи́выя. С пра́вдою вси глаго́лы уст Мои́х, ничто́же в них стро́потно, ниже́ развраще́нно. Вся пра́ва суть разумева́ющим и про́ста обрета́ющим ра́зум. Науча́ю бо вас и́стине, да бу́дет о Го́споде наде́жда ва́ша, и испо́лнитеся Ду́ха.

Cр. Притч 10:7А, 5 А; 3:13–16; 8:6, 34А, 35, 4, 12, 14, 17, 5–9; (?)

При́тчей чте́ние.

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет. Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются. Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем, вес же пра́ведный прия́тен Ему́. Иде́же а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие, уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости. Соверше́ние пра́вых наста́вит их и поползнове́ние отрица́ющихся упасе́т их. Не по́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти. У́мер пра́ведный, оста́ви раска́яние, нару́чна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых па́губа. Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, в нече́стие же па́дает непра́вда. Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их, безсове́тием же пленя́ются беззако́ннии. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну, не поги́бнет наде́жда, похвала́ же нечести́вых поги́бнет. Пра́ведник от ло́ва убе́гнет, в него́же ме́сто предае́тся нечести́вый. Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благоспе́шное. Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование. Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется. Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.

Притч 10:31 – 11:12

Прему́дрости Соломо́новы чте́ние.

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они же суть в ми́ре. Ибо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. И вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бог искуси́ я́ и обре́те их досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле, искуси́ их и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют и, я́ко и́скры по сте́блию, потеку́т. Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.

Прем 3:1–9

На литии стихира храма.
И святаго стихиры, глас 6.

Прииди́те, празднолю́бцы / и по́стников сосло́вие, / ве́рою соше́дшеся, / и́стиннаго по́стника почти́м днесь, Се́ргия, / с весе́лием ше́ствовавшаго по стопа́м Влады́ки своего́ / у́зкий путь и безстра́стную жизнь, / и ве́рою возопии́м: / о всеблаже́нне, преподо́бных сожи́телю / и по́стников похвало́! / О нас моли́ся ко Го́споду, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Преподо́бне и богоно́се Се́ргие, / любве́ ра́ди Христо́вы вся оста́вил еси́ / и, в пусты́ню вшед, / ника́коже убоя́лся еси́ неви́димых враго́в кова́рствия, / а́ще бо и мно́гажды приидо́ша на тя, / скрежета́нием зу́бным я́рость показу́юще, / ты же моли́твами твои́ми, / я́ко дым, без ве́сти сих сотвори́л еси́. / О непоро́чныя твоея́ ду́ши / и кре́пкаго терпе́ния твоего́! / Христа́ непреста́нно моли́ / спасти́ся душа́м на́шим.

Росси́йская у́бо всеосвяще́нная и вели́кая Це́рковь / с правосла́вными собо́ры, мона́хи же и просты́ми, / ева́нгельских исто́чников струя́ми напои́вшеся, / духо́вно весели́мся / в наро́читом пра́зднице до́браго па́стыря и учи́теля, / и целе́бныя его́ мо́щи, обстоя́ще, любе́зно облобыза́ем, / и сих, я́ко цве́ты, пе́сньми и хвала́ми увязе́м, реку́ще: / ра́дуйся, Се́ргие блаже́нне, / Небе́сный челове́че, земны́й А́нгеле / и Ду́ха Свята́го оби́тель; / ра́дуйся, я́ко мно́гих ко спасе́нному пути́ наста́вил еси́; / ра́дуйся, правосла́вному во́инству на́шему похвала́ и утвержде́ние, / преподо́бне Се́ргие богоприя́тне, / Оте́честву твоему́ пресве́тлый свети́льниче / и моли́твенниче о душа́х на́ших.

Слава, глас 6: Прииди́те мона́шествующих мно́жество днесь, / Се́ргия благоче́стия подража́теля, / пе́сньми и пе́ньми восхва́лим / и честну́ю его́ и многоцеле́бную ра́ку, обстоя́ще, / любе́зно облобыза́ем, глаго́люще: / ра́дуйся, пресла́вне Се́ргие, / Оте́честву твоему́ пресве́тлый свети́льниче; / ра́дуйся, я́ко чи́сте чисте́йшему Све́ту совокупи́вся; / ра́дуйся, я́ко Тро́ице предстои́ши со А́нгелы: / Ю́же непреста́нно моли́, / дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.

На стиховне стихиры, глас 1.
Подобен: Небе́сных чино́в:

Наста́, богоно́се, со́лнца светле́йши твой пра́здник, / озаря́я приходя́щия к тебе́ ве́рою, / и безсме́ртие благоуха́ет, / душа́м же источа́ет нетле́ние от свята́го твоего́ телесе́, / Се́ргие преподо́бне, / моли́твенниче о душа́х на́ших.

Стих: Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́.

Чу́вственныя стра́сти теле́сныя победи́л еси́ / воздержа́ния брозда́ми, чудоде́йственне Се́ргие, / и ре́вность к безпло́тным на земли́ показа́л еси́, / все же плотско́е жела́ние ду́ху повину́л еси́. / Тем и ны́не в Небе́сных дво́рех водворя́яся, / моли́ о душа́х на́ших.

Стих: Блаже́н муж, боя́йся Го́спода, / в за́поведех Его́ восхо́щет зело́.

Блаже́нне Се́ргие, основа́ние положи́в доброде́тели, / дре́вняго челове́ка совле́кся с похотьми́, / и во Христа́ обле́клся еси́, И́стину. / Тем обличи́л еси́, преподо́бне, мно́гая враго́в ополче́ния, / наста́вник мона́хов быв, / моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, глас 8: Мона́хов мно́жества / наста́вника тя почита́ем, о́тче наш Се́ргие, / твое́ю бо стезе́ю вои́стину пра́во ходи́ти позна́хом. / Блаже́н еси́, Христу́ рабо́тав, / и вра́жию обличи́л еси́ си́лу, / А́нгелов собесе́дниче и преподо́бных соприча́стниче и пра́ведных, / с ни́миже моли́ся Го́сподеви, / поми́ловатися душа́м на́шим.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Безневе́стная Де́во, / я́же Бо́га неизрече́нно заче́нши пло́тию, / Ма́ти Бо́га Вы́шняго, / Твои́х рабо́в мольбы́ приими́, Всенепоро́чная, / всем подаю́щи очище́ние прегреше́ний, / ны́не на́ша моле́ния прие́млющи, / моли́ спасти́ся всем нам.

Тропарь, глас 4:

И́же доброде́телей подви́жник, / я́ко и́стинный во́ин Христа́ Бо́га, / на стра́сти вельми́ подвиза́лся еси́ в жи́зни вре́менней, / в пе́ниих, бде́ниих же и поще́ниих о́браз быв твои́м ученико́м, / те́мже и всели́ся в тя Пресвяты́й Дух, / Его́же де́йствием све́тло укра́шен еси́; / но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, / помина́й ста́до, е́же собра́л еси́ му́дре, / и не забу́ди, я́коже обеща́лся еси́, / посеща́я чад твои́х, / Се́ргие, преподо́бне о́тче наш.

Ин тропарь, глас 8:

От ю́ности восприя́л еси́ Христа́ в души́ твое́й, преподо́бне, / и па́че всего́ вожделе́л еси́ мирска́го мяте́жа уклони́тися, / му́жески в пусты́ню всели́лся еси́, / и ча́да послуша́ния в ней, плоды́ смире́ния, возрасти́л еси́. / Тем быв Тро́ице вселе́ние, / чудесы́ твои́ми всех просвети́л еси́, приходя́щих к тебе́ ве́рою, / и исцеле́ния всем подая́ оби́льно. / О́тче наш Се́ргие, моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 8:

В чистоте́ жития́ исто́чник слез твои́х, / испове́дания трудо́вныя по́ты совокупи́л еси́ / и купе́ль духо́вную источи́л еси́, / свяще́нный Се́ргие преподо́бне, / омыва́еши творя́щим любо́вию па́мять твою́ / скве́рны душе́вныя и теле́сныя. / Сих ра́ди, ча́да твоя́ су́ще, вопие́м ти: / моли́, о́тче, Святу́ю Тро́ицу о душа́х на́ших.

Слава, и ныне, Богородичен.

НА УТРЕНИ

Тропарь святаго дважды, глас 4:

И́же доброде́телей подви́жник, / я́ко и́стинный во́ин Христа́ Бо́га, / на стра́сти вельми́ подвиза́лся еси́ в жи́зни вре́менней, / в пе́ниих, бде́ниих же и поще́ниих о́браз быв твои́м ученико́м, / те́мже и всели́ся в тя Пресвяты́й Дух, / Его́же де́йствием све́тло укра́шен еси́; / но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, / помина́й ста́до, е́же собра́л еси́ му́дре, / и не забу́ди, я́коже обеща́лся еси́, / посеща́я чад твои́х, / Се́ргие, преподо́бне о́тче наш.

Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

По 1-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости:

Весь освяще́н и богоно́сен показа́лся еси́, / ми́ра и бога́тства све́тлости / и вся ели́ка ви́димых добро́т маловре́менных преоби́дев, / смире́нием же и нището́ю Влады́це Христу́ после́довал еси́, / собра́в мона́хов мно́жества, и сих Правосла́вия уче́ньми просвети́л еси́. / Тем и по кончи́не нестаре́емую благода́ть прия́л еси́ / и, во гро́бе лежа́, нетле́нен пребыва́еши, Се́ргие богоблаже́нне, / моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний оставле́ние дарова́ти / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: Я́ко Всенепоро́чная Неве́сто Творца́, / я́ко Неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, / Прия́телище я́ко су́щи Уте́шителя, Всепе́тая, / беззако́ния мя су́ща скве́рно жили́ще / и де́монов игра́лище в ра́зуме бы́вша, / потщи́ся и сих злоде́йствия мя изба́вити, / све́тло жили́ще доброде́тельми соде́лавши. / Светода́тельная и нетле́нная, / разжени́ о́блак страсте́й и Вы́шняго прича́стия сподо́би / и Све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

По 2-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́вства:

Е́же к Бо́гу мудрова́ние горе́ име́я, о́тче, / и я́же на земли́ оста́вил еси́, / и, мно́гими боле́зньми све́тло твое́ житие́ изъясни́в, / вся́кия же боже́ственныя доброде́тели оби́тель показа́вся, / в моли́твах и мольба́х и поще́ниих Го́споду прибли́жился еси́. / Моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: Я́ко невозде́ланна, Де́во, лоза́, / прекра́сный Грозд, Христа́, возрасти́ла еси́, / источа́юща нам вино́ спаси́тельное, всех веселя́щее ду́ши и телеса́. / Те́мже, я́ко вино́вну Тя до́брых ублажа́юще, / при́сно со А́нгелом вопие́м Ти: / ра́дуйся, Обра́дованная.

Величание:

Ублажа́ем Тя, / преподо́бне о́тче наш Се́ргие, / и чтим святу́ю па́мять твою́, / наста́вниче мона́хов / и собесе́дниче А́нгелов.

Псалом избранный.

Лик 1: Терпя́, потерпе́х Го́спода, и внят ми, и услы́ша моли́тву мою́. 2: Поста́ви на ка́мени но́зе мои́, и испра́ви стопы́ моя́. 1: Се удали́хся бе́гая и водвори́хся в пусты́ни. 2: Уподо́бихся нея́сыти пусты́нней. 1: Бдех и бых я́ко пти́ца осо́бящаяся на зде. 2: Коле́на моя́ изнемого́ста от поста́. 1: И плоть моя́ измени́ся еле́а ра́ди. 2: Слеза́ми мои́ми посте́лю мою́ омочу́. 1: Я́ко обыдо́ша мя пси мно́зи, сонм лука́вых одержа́ша мя. 2: Напряго́ша лук свой, вещь го́рьку. 1: Состреля́ти в та́йных непоро́чнаго. 2: Предзре́х Го́спода предо мно́ю вы́ну, я́ко одесну́ю менé eсть, да не подви́жуся. 1: Вси язы́цы обыдо́ша мя, и и́менем Госпо́дним противля́хся им. 2: Благослове́н Госпо́дь, И́же не даде́ нас в лови́тву зубо́м их. 1: Да испове́дятся Тебе́, Го́споди, вся дела́ Твоя́. 2: И преподо́бнии Твои́ да благословя́т Тя. 1: И уве́дите, я́ко удиви́ Госпо́дь преподо́бнаго Своего́. 2: И утруди́ся во век и жив бу́дет до конца́. 1: Храни́т Госпо́дь ду́ши преподо́бных Свои́х. 2: Восхва́лятся преподо́бнии во сла́ве и возра́дуются на ло́жах свои́х. 1: Честна́ пред Го́сподем смерть преподо́бных Его́. 2: По́йте Го́сподеви, преподо́бнии Его́, и испове́дайте па́мять святы́ни Его́, во всех лю́дех чудеса́ Его́.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, трижды.

По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Премудрости:

Егда́, блаже́нне, боже́ственному жела́нию ум твой впери́в, / тогда́ оста́вил еси́ вся до́лу влеку́щая мудрова́ния, / и в пусты́ню всели́вся, я́ко крин процве́л еси́ доброде́тели прекра́сный, / и страсте́й искорени́в те́рние, в нем насади́л еси́ плоды́ трудо́в твои́х. / Те́мже и пожа́л еси́ рукоя́ти неотъе́млемо бога́тство на Небесе́х. / Се́ргие преподо́бне, моли́ Христа́ Бо́га / согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́. [Дважды.]

Слава, и ныне, Богородичен: О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, / а́нгельский собо́р и челове́ческий род, / освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный, / де́вственная похвало́, из Нея́же Бог воплоти́ся / и Младе́нец бысть, пре́жде век сый Бог наш, / ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́ / и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́с соде́ла. / О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, / сла́ва Тебе́.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа:

От ю́ности моея́ / мно́зи бо́рют мя стра́сти, / но Сам мя заступи́, / и спаси́, Спа́се мой.

Ненави́дящии Сио́на, / посрами́теся от Го́спода, / я́ко трава́ бо огне́м / бу́дете изсо́хше.

Сла́ва, и ны́не: Святы́м Ду́хом / вся́ка душа́ живи́тся, / и чистото́ю возвыша́ется, / светле́ется Тро́ическим Еди́нством священнота́йне.

Прокимен, глас 4:

Честна́ пред Го́сподем / смерть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?

Другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.



Поделиться:


Последнее изменение этой страницы: 2021-03-09; просмотров: 151; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы!

infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.149.26.176 (0.066 с.)